Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gagezzz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
just samaan miettinyt miksi kelalla kestää päätösten kanssa. hyvä että joku tietää että vois johtua noista verotietohommista :)

Mä ihmettelen täällä miksi mun verotietoja Kela odottelee, kun pitäis mennä samalla kuin esikoisen aikaan :bored: no asia varmaan selviää. 12.1. Alkaa äitiysvapaa

Candys mä ihmettelen ihan samaa! Mulla kans oottelee verotietoja kela vaikka pitäis mennä samalla ku esikoisesta..

Mä saan päätöksen vasta tammikuussa kun halusin 6kk tulojen mukaan 3.1 alkaa äitiysloma, vielä kun jaksais 2,5viikkoo!

Tällä äiskällä loppus kärsivällisyys odotteluun ja huomasin tilille ilmestyneen edellisen työnantajan maksamat lomarahat viimein niin tilasin oitis täksi aamuksi ultran yksityiselle. Ja olipa kerrankin mukavaa kun sai sieltä lähteä hyvin mielin ja kuulla mittoja

...ja mikä parasta kyllä oli sitä mieltä että pippeli siellä näkyi <3 jos viimeinkin sais ostaa muutakin kun sukupuolineutraaleja vaatteita :D

joo, miekin laitoin hakemukseen että viimeisen 6 kk perusteella haluaisin äippärahan. mutta.. silti kela odottelee viime vuoden verotustietoja.

Tällä äiskällä loppus kärsivällisyys odotteluun ja huomasin tilille ilmestyneen edellisen työnantajan maksamat lomarahat viimein niin tilasin oitis täksi aamuksi ultran yksityiselle. Ja olipa kerrankin mukavaa kun sai sieltä lähteä hyvin mielin ja kuulla mittoja

...ja mikä parasta kyllä oli sitä mieltä että pippeli siellä näkyi <3 jos viimeinkin sais ostaa muutakin kun sukupuolineutraaleja vaatteita :D

Vähänkö ihanaa!! :joyful: Ja toivottavasti oli nyt ei-kyrpä ultraaja, ainakin selkeästi ammattitaitoisempi kuin edellinen...:meh: Mutta hirmusesti onnea tulevasta pojusta! :love017

Mä ostin Tuomas Kyrön mielensäpahoittaja hiihtoladulla tai joku tämmönen.

Isyyspakkaus oli osaltaan joululahja, mutta annan myös Metsolat-dvd boxin, tai oikeestaan varsinainen lahja on se että lupasin katsoo miehen kanssa sitä p@$kaa... :hilarious: Ja koko joulun :dead:

Isyyspakkaus oli osaltaan joululahja, mutta annan myös Metsolat-dvd boxin, tai oikeestaan varsinainen lahja on se että lupasin katsoo miehen kanssa sitä p@$kaa... :hilarious: Ja koko joulun :dead:

Me ei vaihdeta lahjoja. Satsataan ne rahat vauvaan ja yhteiseen kivaan :) Ollaan jo monet merkkipäivät menty sillee, et panostetaan ne rahat yhteiseen tekemiseen/kotiin/jne.

Mulla on paketissa muistaakseni (muistaakseni, sillä aloitin hankkimisen jo elo-syyskuussa) muutama puuvillaneule, joku randomcollaripaita ja black friday alesta Peakin collegehousut. Mies vaihtaa aina kotiin tullessa rennommat vaatteet päälle ja aiemmat collegehousut on sellasessa kunnossa, että aina vähän hävettää, jos ne jää päälle vaikka kauppareissulle... :E

Mä löysin laivareissulla alerekistä siistin hilfigerin neuleen. Se toivottavasti riittää :happy: meidän perheelle tulin veronpalautuksesta ostaneeksi tabletin. Sellainenkin löytyy sit paketista

Hmm. En tiedä olenko vain herkemmällä tuulella mutta jotenkin ei ole enää mukava käydä omalla neuvolahoitajalla. Sanoin huolestani että jos vauvasta kasvaa liian iso kun en tiedä yhtään nykyistä kokoa sille saatikka asentoa. Ja kysyin ultrasta. Sanoi että kyllä me sanotaan huolesta jos seuratessa huomattais vauvan olevan liian iso ja laitettais lähetettä ultraan.. Tosi kärttysesti sanoi ja tuntui että vähätteli. No tutkimusten aikana hän sitten tunnusteli ja sanoi ettei ole tulossa tällä näkymin jättiläisvauvaa, että kasvukäyrällä mennään. Ja kertoi miten päin muksu oli sillä hetkellä. Pahan tuulisesta vaikuttanut viime kerroilla. Toisaalta hänen kannoilla roikkuu nyt opiskelija kaiken aikaa.. Että kaipa se voi kiristää tunnelmaa.

Runoilijatar mä puhuin esikoisen aikana samoista peloista, sf pysyi keskikäyrällä koko ajan ja käsikopelolla kattoivat että pieni ja siro vauva tulos. Nojuu, oli syntyessään 39+0 3966g että jos olis tullu LA tai yli nii olis ollu iso.. Nyt onneks pelot otetaan paremmin huomioon ja mulla on rv35 ja rv40 kokoultrat.

^joo mulla ei esikoisesta ollut mitään viitteitä käyrän mukaan että tulisi iso, kävi jopa alakäyrällä mitta niinkuin tästäkin nyt...ja rv38+ oli synnytystapa-arvio mun oman pituuden vuoksi jossa todettiin että poitsu on 4kg ja pitäisi jäädä käynnistykseen. Syntyi lopulta sitten sektiolla 39+0 ja oli 4145g :rolleyes: että eihän se sf-mittakaan aina totuutta kerro jos ei ultria ole enempää kun nt ja ru. Ja tosiaan mä olen ollut syntyessäni 4,5kg, mies 4,9kg eli en odota tästäkään kyllä yhtään pienempää :grin

Takaisin