joulukuun jupinat <3

Voi Papulainen, paljon voimia ja jaksamista!

Tervehdys, aloitan vaikka siitä, että eilen olin neuvolassa ja kysyin siit glögistä ja ainakin nyt tämä täti naureskeli ja sanoi, ettei ole mitään syystä olla juomatta. Oli toisaalta myös pelkän inkiväärin suhteen sitä mieltä, ettei siitä ole mitään haittaa jos kohtuudella käyttää. Olen myös itse maalaisjärjen kannalla, kohtuus kaikessa... jos sitten palaisin eiliseen aamuun ennen neuvolaa...

Aamuni alkoi taas tuttavallisesti posliinia halaillen. Enkä saanut taas mitään pysymään sisällä, joten olo oli todella kauhea ja hutera. Ihana olotila lähteä yksityiselle varhaisultraan, mutta keräsin itseni kasaan ja pääsin mieheni avustuksella paikalle. Kun päästiin lääkärin luo, se kattoi mua hetken ja sanoi, että näytän kauhealta ja kokeili ihoa käden päältä ja sanoi, että oon liian kuiva. Sitten siinä juteltiin ja lääkäri päätyi kirjoittamaan mulle pahoinvointilääkettä (Primperan). Olin ihan hämilläni kun en osannut odottaa käynniltä tuollaista. Lääkäri oli ihana ja todella asiantuntija. Vaikka ultrassa ei vielä paljon mitään näkynytkään (lääkärin näkökulmasta ajatellen) niin hän jaksoi selittää ja tutkia kaikki kohdat huolella. Mutta siis, siellä se oli, ihana pieni sentin mittainen murunen jonka sydän sykki ja sen kuuleminen ja näkeminen oli niin ihanaa ja helpottavaa ja ennenkaikkea voimauttavaa. Sanoinkin lääkärille, että jaksan kyllä varmasti viikon oksentaa taas tän tiedon varassa ilman lääkkeitäkin :) Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että niitä pitäisi nyt kokeilla, että saisin ainakin välillä vähän levähtää. Lupasin miettiä asiaa ja ottaa lääkettä sitten kun tuntuu siltä, etten enää vaan jaksa.

Iltapäivällä menin sitten vielä neuvolaan. Neuvolatäti oli myös ihana ja harmittaakin, että muutetaan keväällä pois, niin en saa jatkaa loppuun asti saman ihmisen kanssa. Hän oli myös sitä mieltä, että mun pitäis ehdottomasti nyt kokeilla niitä lääkkeitä. Ympäri vuorokautista oksentamista ei kuulemma kenenkään tarvitse kestää ilman apua. Kun sitten tulin kotiin niin oksensin taas kaiken (mehujään ja jogurtin) mitä sisällä olin saanut koko päivän pysymään ja tuntui siltä, että vatsalaukku palaa ja kohta sieltä irtoaa muutakin kun vaan syödyt ruuat ja päätin lääkärin ja neuvolatädin suositusten vuoksi kokeilla sitä lääkettä.

Aluksi tuntui, että se olisi auttanut jotain. Sain syödyksi, ilman että olisin juossut ruokapöydästä oksentamaan, mutta sitten taas illemmalla kaikki tuli ulos, joka oli kyllä kaikkia oksennuskertoja karmaisevampi kokemus. Lääke vaikuttaa ruokatorven läppään, niin ettei se aukeais mahahapoille, eli sen pitäisi siis estää se oksennus. Tuntui siltä, että tukehdun siihen oksennukseen kun se jäi jotenkin johonkin välitilaan. yök! ei tee mieli kokeilla uudestaan. Lääkkeet tais siis jäädä mun kohdalla siihen. Vaikka mies kyl käski kokeilla vielä uudestaan jos ei yks lääke viel tehonnut tai jotain.. Pitäis saada vaan jotenkin itsensä psyykattua niin, ettei se oksentaminen haittaa ja kyllä tää joskus loppuu, mutta olo on vaan niin heikko ja huono, ettei siihen oikein pysty..

Ai niin ja siitä salmiakista. Lääkäri joka mulle sitä suositteli oli ihan yleislääkäri. Joskus silloin tällöin salmiakkia ja lakritsia saa siis riittää mulle. Neuvolatäti oli samaa mieltä, että niistä ei mulle oo vaaraa (jos ei syö kohtuuttomasti).Verenpainekin oli yllättävän korkea tällä kertaa (saattoi kyllä johtua oksentamisesta ja jännittämisestä, että koska ja mihin oksennan täällä huoneessa olosta) mutta eiköhän tää elimistö siis tästä jossakin vaiheessa tähän raskauteen taas sopeudu :)

huh, tulipa vuodatus, kiitos ja anteeksi :)
Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Tekstiä on tullut taas hurjasti, oon käyny joka päivä lukemassa, mutta nyt kerkee vasta ite kirjottelemaan :)

papulainen
, Pahoittelut ja hurjasti voimia sulle :( <3

kattili, Kyllä meilläkin Mico heräilee vielä tuttia pyytämään muutaman kerran yössä, mutta nukahtaa sitten samantien uudestaan. Ja aamulla se ite heräisi kyllä 6-7 välillä, mutta otan sen aina viereen niin siinä jatkaa unia tai sitten tohottaa omiaan ja mamma vetää sikeitä :D

Tyyni Kuulostaa kyllä tosi hurjalta sun pahoinvoinnit, koita jaksaa <3 Harmi ettei lääke ainakaan vielä auttanut :(

Ruokajutuista Itekkin olin kovin tarkka alussa, kun odotin esikoista, etten hyppysellistäkään syönyt mitään kiellettyä. Loppuraskaudessa sitten tosiaan ihan maalaisjärkeä käyttäen, kuten myös tässä raskaudessa. Oon juonu glögiä ja syöny maksamakkaraa ja lakua ja mäkkiruokaa :D Kohtuus kaikessa, mutta tosiaan niiku joku sanokin tossa, että jos kaikkia rajotuksia ja ohjeita alkaa kuuntelemaan niin mitään ei saa syödä. Eikä värjätä hiuksia tai meikata ymsyms.

Toi Dvd jaettiin mullekkin Micoa odottaessa ja mäkin kyllä voin postittaa jos joku haluaa.

Joulusuunnitelmista Me siis lähdetään Rukalle, niinku varmaan jo oon maininnu. Oltiin viime joulukin sielä :) Ens vuonna sitten varmaan ollaan ihan perheen kesken kotona ja pääsen laittamaan ekan kotijoulun, ihanaa <3

Hajamielisyys on kyllä iskeny tännekkin. Unohtelen kaikki asiat ja autonratista taidan ainakin pysyy hetken poissa :D Oon jo 2 kertaa ajanu eri paikkaan mihin oon oikeesti ollu menossa ja kerran oli ihan lähellä etten menny punasia päin ku olin jossain ihan muissa maailmoissa. Joten mies saa toimia kuskina ja muuten taidan käyttää bussia :D

Täällä pahoinvointi vaan lisääntyy... On samanlaista kun esikoisesta, että en oksenna, vaan huimaa ja pyörryttää ja kuvottaa ja ihan yhtäkkiä menee maha ihan löysäks ja tyhjenee kokonaan. Aamut on täällä tosi rankkoja, kun pitäs toi eskoinen syöttää ja hoitaa ja olo on aivan kaamea. Tänä aamuna oikeesti konttasin ekaks keittiöön, hain omenan ja tunnin päästä siitä pystyin vasta nousemaan. Onneks enää ensi viikko ja sit miehellä alkaakin parin viikon joululoma. Sen hommaks kyllä jää sitten toi esikoisen aamuhommien hoitaminen!

Miesten suhtautumisesta
, meillä mies ei oikein hoksannu tota pahoinvointia, ennen kun nyt Itsenäisyyspäivänä oli kotona ja näki miten taas konttasin ja makasin lattialla kun pystyssä meinaa pyörtyä. Nyt se sitten hoksas ja on ollu tosi ymmärtäväinen. Muutenkin on hyvin mukana silittelee joka päivä masua jne :) <3 Jos saan raivareita (mikä on nykysin aika tavallista :D) se vaan nauraa ja sanoo, että "Sä oot niiiiiiiin raskaana". Sillä hetkellä se kyllä aina ärsyttää mua suunnattomasti, kun toinen vaan naureskelee kun ite on kiukkunen kun ampiainen :D

Paino
nousi mulla viime raskaudessa 11kg ja tippui kyllä parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen takasin. Mulla vaan nousi jännästi, kun katon neuvolakorttia, niin rv 31+1 on noussut 10kg ja loppuna 7 viikkona vaan 1kg.. Jännä kyllä, mutta toi oli musta ihan hyvä määrä minkä nousi, terkkari sano, että vois nousta sen 15kg, kun oon aika hoikka.

Täällä odotellaan varhaisultraa, mikä on siis ensi tiistaina! Hui miten jännittää, ei oo enää montaa päivää :)

Noin siinäpä taas tälle päivälle tarinaa, nyt lähen vääntämään miehekeelle ruokaa :) Tsemppejä kaikille pahoinvointien kanssa!

Heipparallaa kaikille :)

Pahoinvointi on todella voimistunut päivä päivältä, aamulla sain yhen mandariinin 
syötyä, sittemmin söin vasta puoli kolmen aikaa. Pitkällään olo helpottaa mulla kans tuohon mutta kun nousee istuu ni öhhh... aivan yök.. 

Kysysin tämmöstä, onko teillä muilla runsasta valkovuotoa ?
Mulla on, en tiiä mistä johtuu. Jostain olin lukevinani ettei pitäis olla mitenkää huolissaan ellei haise pahalle tms.. 
ei mulla sitä ongelmaa oo ,mutta ärsyttävä ku vähä väliä oikeen "lorahtelee"...

Tuo pahoinvointi mua nyt vähä jännää että paheneeko se vielä, olis tarkoitus lähteä lauantaina jouluostoksille mutta jos on samanlaiset olot ku tänään ni voi olla keskittyminen aika vaikeaa..
Huippausta kans on herkemmin mitä ennen. Tämmöstä täällä..

Torstai-iltaa täältäkin!

Papulaiselle kovasti voimia ja jaksamista, olet ajatuksissani.

Meillä oli tänään varhaisultra, josta lyhyesti kirjoitinkin jo tuonne ultrakuulumiset-ketjuun. Siellä se pikkuinen köllötteli, pituutta oli 11 mm ja sydän sykki vinhaa vauhtia. Oma arvioini oli viikoiksi 7+1 mutta ultran mukaan olisi 7+3 ja laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi eli olisi nyt sitten 24.7. mikä kirjattiin neuvolakorttiin. Saapa nähdä, eikös se sitten vielä tarkennu np-ultrassakin. Aivan ihanaa oli nähdä pikkuinen siellä, tuli niin paljon konkreettisemmaksi koko raskaus kun näki omin silmin että siellä se köllii ja sydän sykkii. Ultraus tehtiin sisäkautta, kuulemma näin alkuvaiheessa sillä tavalla näkee paremmin. Lääkäri sanoi että kaikki näyttää hyvältä ja sitä kuin tässä vaiheessa pitääkin ja piti keskenmenon riskiä tässä vaiheessa enää hyvin pienenä. Tuntui niin helpottavalta kuulla nuo sanat kun on kovasti ollut huolta ja miettinyt onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa jne. mutta nyt on helpottunut ja onnellinen olo kun tietää että siellä se pieni kulkee mukana.

Anopille kerrottiin äsken puhelimessa että lapsenlapsia olisi tulossa, mies jostain syystä halusi että mä soitan äidilleen. Anoppi oli aivan onnessaan, se on jo pari vuotta kysellytkin että milloinkas meinaatte ja ettei sitä nyt kannata liikaa lykätä... Kuulemma paras joululahja :).

Nyt ei pää toimi yhtään, pari yötä tullut nukuttua huonosti ja väsymys on aika infernaalinen, ja toisaalta taas pää on pilvissä ultrauutisten takia. Että jospa sitten seuraavalla kerralla lisää, tuli nyt vähän omanapaista tällä kertaa...

Pinkkuli, mä olen ihmetellyt samaa eli juurikin tuota tavallista runsaampaa valkovuotoa. Ei haise pahalle, mutta kuten sanoit, välillä melkein "lorahtelee" tai ainakin pikkuhousuissa tuntuu kostealta. Ehkä se sitten kuuluu raskauteen, koska mulla ei ole tällaista aiemmin ollut ja nyt vasta raskausaikana on tullut. Toinen ärsyttävä juttu on hiusten likaantuminen. Ennen olen voinut pestä hiukset hyvinkin kolmen päivän välein, mutta nyt on aivan pakko pestä vähintään joka toinen päivä kun rasvoittuu niin nopeasti. Lisäksi kasvoihin ja dekolteelle on ilmaantunut näppylöitä, joista en myöskään ole koskaan ennen kärsinyt. Kaipa hormonit tekee kaikenlaista ja aineenvaihdunta pukkaa kaikenlaista kuonaa pihalle tavallista tiuhempaan.

Scarpetta kiva kuulla että muilla samoja vaivoja, mullaki tosiaan tämän raskauen aikana alkanut tuo. Eikä oo ennen kyllä näin runsasta ollut.
Samoin tuo hiusten rasvoittuminen on kans täällä tuttua, ennen saattoi mennä ainakin kaks päivää nyt on pakko joka ilta pestä ku rasvottuu niin nopiaa, samoin iho rasvottuu todella äkkiä. 

mä oon ollu ihan voimaton, en jaksanu kaikkia tekstejä kirjottaa. Meillä ensin esikoisella oli kova yskä, sitten nyt kupuksella vähän yskää, kummallakin nuha. ja mulla ollu monta päivää kurkku kipeä, sitä välillä kutisee ja muuten tuntuu ärsyttävältä etten sitte viime yönä saanu juuri nukuttua sen takia. varmaan on vähän kuumettaki ku päätä tänää särkeny, tuleepaha flunssa sitte sairastettua. toivottavasti vaan oikeesti paranee, muistan ku tokassa raskaudessa olin jatkuvasti flunssassa. lääkkeetkin on raskausaikana niin rajallisia mitä saa ottaa.

pahoinvointi mulla on vaan pahentunu, siks tilasin pahoinvointi rannekkeet. vaikka oksentanu neljä kertaa päivässä mutta kokoajan ollu sellane olo että oksennus tulee justiin. pitää syödäkki tosi usein ku tyhjä maha tekee varmasti kauhean olon. Tänään nuo rannekkeet tuli eikä sen jälkeen ole oksettanu, katotaan miten jatkossa. toivon tosiaan että apua olis että pääsis elämään suht normaalia elämään, hyvin vähän tän takia kotoa poistunut, kauppaankaan en ole lähteny. ois se kiva mennä joululahjoja katselemaan, vaikka vain omille ja muutamalle sukulaisen lapselle vain ostetaan.

Ultranki olen saanut varattua mutta se vasta 27. päivä

me päätettiin että ei osallistuta seulontoihin. ainoastaan ultrissa käydään. ei aikasemmissakaa raskauksissa käyty. ei vaan halua ottaa turhaa stressiin aihetta mistään riskiluvuista enkä keskeyttäis raskautta vaikka selviäiski jotain. ja sitte jatkotutkimuksissa ois kuitenki keskenmenon riski siinä lapsivesi näytteessä.

Perjantaita!

Nonii, eilen sit käytiin ekassa neuvolassa :) Ultrattiin ja siellähän selvästi näkyi pienenpieni papunen, jonka sydän nätisti sykki <3 Viikkoja neuvolan mukaan tänään 7+1, omien laskujen mukaan 6+6, parin päivän heitto siis, mutta sinne päin kuiten :) Eli siis mennään ihan "oikeessa" kohassa, ei siis kuukautta pidemmällä (kun sitä vähän jossain vaiheessa epäilin viime menkkojen niukkuuden vuoksi). Mulle tehtiin siis toi ultra vatsan päältä ja silti ihan selvästi sieltä tuo pikkutyyppi bongattiin ja sen sydämmen laplatuksenkin jopa erotti (vaikka ultralaite ei tosiaakaan mitään hightecciä :D) Parin viikon päästä lääkäriaika, joka vielä ultraa (alakautta) ja mittaa kokoa yms. nyt tää tuntuu paljon todellisemmalta kun on itse nähnyt, että kyllä siellä masussa elämää on <3 :) Tätä mieltähän tällä palstalla on jo monikin on ollut :)

Mullakin oli tossa viikoilla 4.-6. melko runsasta valkovuotoa, nytkin sitä on, ei tosin niin runsaana kun noilla viikoilla, mutta mieluusti pidän pikkuhousun suojia :D

Jouluksi mennään minun vanhempien luo saunomaan, syömään ja jakamaan lahjat, saattaapa se tuo joulupukkikin tulla piipahtamaan :) 

Kovasti tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!! Varsinkin toi *Sara*:n pahoinvointi kuulostaa aikasta kauheelta, paljon paljon jaksamisia sinne, toivottavasti pian helpottais! Itellä on vaan sellasta yökötystä, mut mitään ei ulos kuitenkaan onnex tuu.

Hyviä viikonloppuja kaikille! Hui, reilu kaks viikkoa jouluaattoon ja lahjat vielä hankkimatta, mutta se ei mitenkään uutta nim. aina viimetingassa :D

Nyt son moroooo! :)

Välillä meillä on ukko hieman ylihuolehtivainen. 
Kävin eilen hakemassa apteekista Minisun monivitamiinia, joka oli tarkoitettu odottaville äideille. ( Apteekkari suositteli ks. tuotetta minulle )
Eilen illallla ukkoseni luki ks. purkin sisällysluetteloa ja tuumas mulle etten saa syödä niitä kun on nii paljoa säilöntäaineita. Onhan se toki näinki mut joo.. tiä oikee mitä niinku uskoo kun apteekkari sen mulle kuitenkin antoi.
Myös ukkoni ei anna minun kantaa kauppakasseja jos satumme olemaan yhdessä kaupassa, vaikka ostoskassi sisältäisi muutaman hassun maitopurkin... 

Mut tuosta ruoka-asiasta. Oletteko ajatelleet koskaan asiaa siltä kannalta että mites ennenvanhnaan?
Ei sillon tiedetty mistään kielloista, mitä saa ja mitä ei saa syödä. Silloin syötiin mitä saatiin/oli tarjolla.

voi Tyyni.. Koeta jaksaa! Toivottavasti pian helpottaisi. Ei oo mitään niin inhottavaa kuin oksentaminen :/ Valkkaria täälläkin lorahtelee, nyt ehkä viikon verran vaivannu ja kokemuksesta voin sanoo et voi kestää kuukausia. Mun alapää taas ei siedä jatkuvaa pikkuhousunsuojan käyttöä

Täällä pahoinvointi on helpottanu! Aamulla kyllä käyn usein pönttöä halailemassa, yökin aikani ja sitten helpottaa :) loppupäivän huolehdin vain syömisestä, niinku terkka sano, hyvä keino on se, että vatsalaukku ei pääse tyhjenemään.. pitäs olla koko ajan jotain sulateltavaa :) se onneks helpottanu mulla! Ensin olin kyllä huolissani vielä keskiviikkona ennen ultraa siitä pahoinvoinnin vähenemisestä.. mutta se lääkäri piti sitä vaan hyvänä asiana ja sanoi sen vaihtelevan kovastikkin alkuraskauden aikana :) helpotti!

Kerroin myös huoleni ajatuksesta keskenmeno, niin se lääkäri totesi, että ei sitä ikinä tiedä, mutta turhaa murehtiakkaan. Ensimmäiset 12 viikkoa on herkkää aikaa, tietenkin on hyvä varautua kaikkeen. Nyt en ole sitä jaksanut enää ajatella :) vaan yritän nauttia nyt tästä ajasta <3 tällä hetkellä kaikki ainakin hyvin!

Se lääkäri mulla oli kuulemma tosi ammattitaitoinen, joku kättärin lääkäri, joka pitää nyt vuoden virkavapaata niistä hommista ja toimii neuvolalääkärinä :) Siltä se vaikuttikin, oli muuten kyllä vähäpuheinen ja kovakourainen!

Täällä kanssa hiuksia saa pestä päivittäin! ennen ei ole koskaan tarvinut, kuin joka toinen päivä.. nyt ei puhettakaan! :D myös näppyjä on tullut kiitettävästi!

Minkälaista työtä te muut teette ? Mä olen hoitoalalla ja työ on fyysisesti raskasta. Olen kyllä vielä tehnyt lähes kaikki kuten ennenkin :) ei oo ollut mitään ongelmia. Varmaan pidemmälle mentäessä niitä saattaa ilmaantua! Toki isomman ihmisen nostelemiseen pyydän apua, kun ennen olisin yksin yrittänyt rehkiä! No, meillä saa ainakin työn puolesta liikuntaa ja pidettyä lihaskuntoa yllä ;) heh. kun ei jumpilla ehdi käydä.

Painon noususta en ole jaksanut murehtia, tulee sen mitä tulee, kunhan kaikki menee hyvin :)

Viikonloppu vapaata! ihanaa viikonloppua kaikille kanssaodottajille :)

Ainiin, tähän palstaan tosiaan jää koukkuun.. fb on jäänyt melkein kokonaan pois kun kulutan täällä kaiken "tietokoneaikani" !

Heissan!

Mä oon kondiittorina leipomossa. Aikaset aamuherätykset on välillä vähän rankkoja, mutta tähän mennessä ei onneks suurempia ongelmia oo ollu. Seison päivät niin jalat väsyy nykyään helpommin ja voin vaan kuvitella mitä se sitte on loppuvaiheesta.. Tukisukat pitäis varmaan hankkii, neuvolassaki suosittelivat ja sitte se joku tukivyö kun maha alkaa kasvaa. Saas nähdä pystynkö tekee mammaloman alkuun asti töitä, jos isokin maha kasvaa niin se kyllä alkaa olee aika pahasti tiellä, joudun aika paljon kyykistelemään ja sitte kun on raskaita säkkejä ja hillosankkoja mitä saa kuljetella päivittäin.

Mulla tuo pahoinvointi on käytännössä sitä nykysi että karkit ei ollenkaan pysy sisällä ja jos maha pääsee tyhjäksi niin sitte iskee tosi iso ällötys. Vaikka söisin vaan muutaman karkin niin heti tulee tosi huono-olo ja pitää käydä oksentamassa, eli karkkia ei hirveesti tuu syötyä saati että mieli tekis! :D

Käytiin jouluostoksilla ja vihdoinki käytiin tapatteja kattoo olohuoneeseen, löytyki yks kiva ja saatiin ottaa rulla kotiin mallattavaksi. Maanantaina sitte haetaan ne ja mies saa ensi viikonloppuna tapetoida :P kun haluun tän Jouluksi laitettuu. Muuteski alkaa koti näytää pikkuhiljaa enempi jouluselta ja ihana kun  on satanu tosi paljon lunta viime päivinä, nyt jos tulis semmonen pieni pakkanen vielä niin olis huippuu!!

Ja mulla sama, oon ihan koukuttunu tähän sivuun. Onko muilla muute temppuillu tää ? Mulle aina suostu aukasemaan ja valittaa jotain virhettä.. :o
  Jaksamisia kaikille joilla oli tosi vaikeeta tuo pahoinvointi! Ei varmasti kovin herkkua.. Toivottavasti helpottaa pian!! <3

Terveisiä joululahjaostoksilta!:) Ahkerasti käynyt kyllä lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta jostain syystä sanainen arkkuni on ollut tyhjä. Muutenkin melko vetämätön olo ollut useampana päivänä...
Jenska mullakin käytössä noi minisun raskausvitamiinit. Apteekista etsin  multitabsin vastaavaa, mutta oli loppunut, joten farmaseutti suositteli minisunia. Ja meillä myös mies tarkka ja huolehtivainen. Ettei pikkuselle käy hassusti...
Papulainen paljon jaksamista ja voimia <3
Maru ja Kitty täällä myös valkovuotoa ihan reilusti, välillä säikähdän ettei vaan lorahda verta. En päivittäin keskenmenoa ajattele, mutta kyllä se pelottaa taustalla. Parilla muullakin taisi olla tätä runsasta valkovuotoa...
Isabell täällä myös hoitoalalla, mutta sellaisessa yksikössä ettei fyysisesti ole raskasta. Kyllä vuorotyö kuitenkin aiheuttaa oman hallansa kun väsyttää paljon, ja jossakin vaiheessa yötyöt jää sitten pois. Niitä kuitenkin haluaisin tehdä mahdollisimman pitkään.
Joulua kovasti odotetaan, lahjoja ostettu ja paketoitu. Ihanaa kun tuli lunta:)

Hyvää viikonloppua <3

Olen Tarjoilija/kokkina tällähetkellä. Enimmäkseen salipuolen hommia teen.
Vähän kans hirvittää et kauanko mä pystyn töissä olemaan kun joutuu tuolla noita kaljakoreja tyhjiä/täysiä kantelee, samoten kaljatankkeja yms. yms.
Nekään eivät mitään niin hirveän kevyitä ole. Olen kuitenkin lopettanut kahden täyden korin kantamisen suosiolla jo nyt.
Eihän noiden korien kannossa muuten mitään mutta kun sattuu oleen niin mukavasti että meil on viina/kaljavarastot alakerrassa niin suapi rappusia kanniskella.
Työssä joutuu myös paljon seisomaan ja olen huomannut etttä koivet väsyy kyllä nykyään paljon nopeammin mitä ennen.
Paskamaisinta tässä duunissa on noi työajat. Mullaki suurin osa työvuoroista on iltavuoroja. Pahemmin kerkeä ukon kans näkee tai näkee ketää muitakaan.
Noh, jos nyt vielä sen 5kk jaksais olla töissä, ellei papu päätä toisin :)

Oon kyllä niin helpottunu siitä ettei mulla ole ollut mitään hirveitä olotiloja. 
Harvoin tuloo edes sellaista yökki-oloa. Mahaa kyll kouristelee ja ilmavaivat tuntuu nyt olevat ihan kauhiat välillä. Väsymystä kyllä on sit taas pahanki olon edestä. =D

Voi mun rakas meni eilen tilaamaan mulle/papuselle jo valmiiks Bola-korun :) Ajattelin kokeilla että miten se toimis.. :) Toivon vain ettei korussa ole yhtä iso kilinä ku lehemänkellossa :D

Mutta nyt tämä mamma lähtee hoitamaan siskonlapsia <3
Voimia kaikille ja hyvät joulun odotukset! :)

Mulla kävi kans tänään mielessä tuo Bola-koru. Jos se toimii niin se vois helpottaa joissakin tapauksissa vauva-arkea. Ehkä :D 

Itelle ei muuten kummempia. Vieläkään ei tee mieli syödä oikein mitään mutta niin kovaa ällötystä ei nyt oo ollu ku aikasemmin. Ens viikolla ois seulontaa varten verikoe ja siitä viikon päästä ultra. Jouluostoksille pitäs mennä..

Ai juu, valkovuodosta.. mulla on kans ollu nyt reilummin. Ja se on ihan normaalia ja kuuluu raskauteen :) 

Eipä muuta :)

Heips ja ihanaa kolmatta adventtia <3

Mulla on kanssa ollu mielessä tuo Bola-koru :) Täällä olis nyt sitte 12 viikko strastannu, hurjaa. Kohta saunan kautta nukkumaan, että jaksais töihinki, kahden viikon päästä onneksi alkaa kahden viikon joululoma, ihanaa <3 Mulle on iskeny hirmunen jouluhössötys ja tänään alottelin piparitaikinan teon ja viikolla olis joululaatikoidenki teko ja piirakoiden paisto.

Aika hyvä olo ollu nyt, väsymys vaan ihan hirmunen ja nuo kohdun kasvukivut on kanssa välillä riesanq..  Ultraa ootellaan jo kovasti, mutta onneks ensi viikko täynnä kaikkee niin aika menee varmasti nopsaa ja ensi viikonloppuna alkaa se tapetonti urakkaki. Hyviä vointeja kaikille muillekki mammoille :)

Iltaa naiset :)
Ihanasti tullu tekstiä tänne ja kiva kuulla teijän kuulumisia :)Täällä väsymys ihan kauheeta ja siinä kaupankylkiäisinä huimaus :( ja nyt, etova olo ollu kylässä koko viikonlopun :(
Ite oon hoitoalalla ja työ melko raskasta...joskus nostot tuntuu alamahassa ja koittanukki jo hieman rauhoittua raskaimmissa hommissa...

Kävin eilen lastentarvikeliikkeessä hiplaamassa kaikkee kivvaa ja jouduinki ostamaan jo housuihin jatkokappaleet että saapi kiinni laitettua :D olo alkaa olla kuin norsunpoikasella ku turvotusta tullu ja kuitenkin ku ennen ei oikeestaan oo ollu turvonnu...mutta siis en valita..nää jatkokappaleet oikeestaan aika suloset paikallaan :D

mutta nyt bb:tä tollottamaan
t: mamma rv 10+6 :)

Heipsan!

Viikonloppu se taas hurahti ohi, viikot menee kyllä kauheeta vauhtia. Lauantai olikin sitten tähän mennessä pahin päivä pahoinvoinnin kannalta. Koko päivä meni yökkiessä ja nukkuessa. Oksennus ei tullut, vaikka ei kyllä kaukana ollut. Onneks oli mies kotona, nii se hoiti esikoisen, koska musta ei siihen olis kyllä ollu. Nyt on taas ollu parempi olo, tosiaan vaan koko ajan pitää syödä jotain, koska jos vatsa pääsee tyhjäks nii äklötys on varma.

Mulla on iskenu kauhee himo vihreisiin kirpeisiin omenoihin ja maustamattomaan jogurttiin :D Noita omenoita menee varmaa 6 päivässä :D

Töistä kyseltiin.. Ite oon siis kotona esikoisen kanssa, enkä tässä välissä meekkään sitten kouluun takasin, ennen ku on tää toinenkin tirriäinen hoidettu tarha ikään asti. Oon siis koulussa vielä, lähihoitajaks opiskelen ja vuosi olis vielä jäljellä. Saa nähä päädynkö takasin koulunpenkille, sen näkee sitten. Oon myös merkonomi, eli yks ammattinimike on jo taskussa. Haaveena ois hakee ammattikorkeeseen terveydenhoitajaks :)

Huomenna oliski jo sitten ultra! Jännittää ja paljon, toivottavasti kaikki olis niiku pitääkin <3

Noniin. Nyt voi huokasta helpotuksesta.
Neuvolatäti oli oikein mukava eikä turhia kysellyt.
Verikokeet otettiin ja kaikkea mittailtiin. Ihan perus tarkistus.
täti kysyi josko haluaisin jo kurkata vattan sisälle, tottakai halusin!
Kyllä hän jo se sieltä näkyi, ei mitenkään hyvin. Mutta siellä se kuitenkin pötkötteli <3 
Kyl oli niin lähellä etten ruennut siinä itkua vääntämään. Oli jotenkin niin uskomattoman tuntoista... aiettä. kyllä se nyt on vain sitte ihan tosi että esikoinenhan sieltä on vihdoin tulossa. <3
nyt odottelekin että tulisi sitten aika np-ultraan.. joka ajottuu sitten tammikuun ekalle vko:lle. :)

Kyllä tää mamma on niin fiiliksissä nyt!! 

Tervehdys kaikille ja ihanaa joulunkin odotusta!

Mä muistan tuon edellisen raskauden jostain kumman syystä niin hyvin, että onkin ollut mukava vertailla. Esikoisesta en edes tajunnut olevani raskaana, odotin vaan menkkoja alkavaksi kun oireetkin olivat ja tehtiin testi sitten kun menkat oli 2vk myöhässä ja plussaa näytti. Tärppäsi heti kunnon yrityksestä ;) Pahoinvointia ei ollut ollenkaan ja kroppa oli hyvässä kunnossa, eli ei kipuja tms. sitten 25 viikolla jouduin jäämään ennenaikaisten avaavien supistusten takia sairauslomalle. Olin yksityisenä lastenhoitajana ja jäin suoraan ultra käynnin jälkeen kotiin...töihin ei ollut enää asiaa. Se oli ihan hirveetä. No, muutettiin sitten tänne Tampereelle ja täällä syntyi esikoinen nopeasti ja helposti viikolla 39.

Nyt toisessa raskaudessa on ollut phoinvointia, mutta iltapainotteista ja oksentamaan en ole joutunut...liitoskipuja ollut jo nyt ja alaselkä tulessa... ei ollut kroppa siis palautunut edellisestä vielä kun uusi raskaus alkoi. Jälleen ekasta ja siihen lopuui esikoisen imetys kun maito alkoi hiipumaan. Ultrassa käyty, koska menkkoja ei ollut kahden kerran jälkeen tullut, mutta kierto oli pysynyt samana ja tulokkaan la on 4.7. kun esikoisen oli 4.3. :D

Oon tehnyt itsekseni tutkimusta, että suurin osa niistä jotka ovat voineet pahoin, ovat synnyttäneet isän näköisen lapsen, joten nyt meillä olisi sitten toiveita isin nköiseen tyttöön kun kotona on jo äidin näköinen poika :D Saas nähdä. Np-ultra on 21.12. nyt jo 9.12. ultrassa lääkäri otti hiukka mittoja ja sai ihan ok tuloksia.

Takaisin