Huomenia
Täällä alkoi 8. raskausviikko, päivät menee hirmuista vauhtia. Ensi viikolla on jo neuvolakin..
Meillä on onneksi mukava terkka, tuttu jo kolmosen raskaudesta asti. Hän on rauhallinen, asiantunteva ja kokenut.
Täällä edelleen vähäoireista, ihan hentoisen pientä etomista sillointällöin, väsyä ja tuota hajamielisyyttä. Ja jano on melkoinen, mikä taas johtaa vessajuoksuun..
Päätin vain nauttia tästä, ikävää jos (viimeinen) raskaus menee huolehtimiseen milloin mistäkin
Tuli tuosta salmiakki/lakukeskustelusta mieleen, että ilmeisesti pahis on se laksritsi. Ainkin verenpaineen kohottaja on juurikin laksitsi. Kun sitä lisätään salmiakkiin värin ja mauntuojaksi, niin salmiakistakin tulee sit pahis.. En tiiä, myydäänkö pelkkää puhdasta salmiakkia olleskaan.
Oon juonut tossa yrttiteetä, mikä sisältää lakritsijuurta.. Eilen sitten luin sisältöä asiakkaalle ja huomasin, ettei suositella raskaanaoleville ja imettäville olleskaan.. Siellä näytti olevan muitakin ei suositeltuja yrttejä..
Taidan vaihtaa tavisvihreeseen tai mustaan teehen
Joulua vietetään kotona rauhallisesti oman perheen kesken. Joulu on tänä vuonna niin hölmösti viikonloppuna, että emme viitsi lähteä pohjoiseen vanhempien luo.
Tein eilen piparitaikinan ja tänään on tarkoitus leipoa. Huomenna teen laatikot valmiiksi, niin ei tarvitse sitten kuin sulattaa ja lämmittää.
Kuolasin eilen kaikkia ihania kalareseptejä, voikun bongaisin jostain valmiita kalaherkkuja.. Oon ainoo kalojen syöjä meidän perheessä, niin en taida jaksaa tehä vain ittelle kaikkii ihania piperryksiä.
Miesväki tykkää vain kinkusta ja laatikoista, söisivät viikon kevyesti pelkkää kinkkuaja vaatisivat vielä lisää
Mites ootte tuolla
kotidopplerilla löytäneet sydänäänia ekan kerran? Mä taisin viimeksi bongata ne 10:llä viikolla
Mulla on
paino noussut aikasemmissa raskauksissa sen 20 kiloa viime kertaa lukuunottamatta. Silloin painoa tuli vain 13 kiloa.
Mulla tosin on kilot karisseet ahkeran imetyksen ja ulkoilun ansiosta reilussa kuukaudessa. Eli jokainen kilo on tullut tarpeeseen
Ja mitään jälkii raskauksista ei oo jääny. Ikinä en oo rasvaillu tai muutenkaan hoitanu erityisesti raskausaikana kroppaani. Kaippa se on kudoksista kiinni
Eilen saunassa mies innostui ripittämään ja kehumaan saunassa, miten haluttava ja ihana edelleen oon kaikkien vuosien jälkeen jne. Mua alko naurattaa, et saat sä vähemmälläkin.. Mut toisaalta ihanaa kuulla positiivisia asioita, kun olo oli niin nuutunut
Juokaa
glögiä, syökää pipareita!! Jos ootte joskus itse tehneet sitä, niin tiedätte miten vähän niitä mausteita siihen tulee. Hyppysellinen inkivääriä litrassa ei todellakaan ole pahasta
Joku painotti maalaisjärjen perään, niin minäkin.
Samoin tuon
aspartaamin suhteen. Jos joku käyttää sitä sallitun päiväsaannin rajoissa(milloin siitä tulee karsinogeeni), niin silloin on ruokavalio pahasti pielessä.
Jos sallittu päiväsaanti tulee esim. reilusta neljästä litrasta kevytlimua. Lasillinen sillointällöin on ihan ookoo.
Itse otan ihan hyvällä omallatunnolla sen pizzan tai hampurilaisen kanssa mukin ananaslightia tai kevytcokista. Kun syön noita mässyjä niin harvoin.
Enemmän olisin huolissani kaikista kemikaaleista, mitä voidellaan iholle päivittäin. Niissä on yhtälailla kyseenalaisia kemikaaleja, joille on annettu sallitut pitoisuusrajat. Kun ne rajat ylittyvät, niistä tulee karsinogeenejä ja suorastaan myrkkyjä
Kohtuus kaikkeen, on meikäläisen motto näissä
Ja tuo on totta, että eri neuvolat antavat hitusen toisistaan poikkeavia suosituksia. Mutta onneksi on kuitenkin nämä perusjutut, esim. päivittäisiin ruokiin liittyvät yhteneväisiä, maksa, kala ym.
Täällä alkavat ensimmäiset siirtyä ns. paremmalle puolelle, toiselle kolmannekselle.
Onko jotkut käyneet jo np-ultrissa?
Onko joku, joka ei aio osallistua seuliin ollenkaan?
Nyt nämä lähtevät aamureippailulle.. Mun piti vain nopeasti laittaa kuulumiset, mutta tässä tulikin pienoinen novelli..
Mukavaa loppuviikkoa!