Joulukuun Jodlailut!

Muaki on ruvennu valvottaan yöllä, uni ei taho tulla ja kaikki pienetki äänet häiritsee. Tai sit on kuuma tai jotain muuta. Ja kun meinaa nukahtaa, niin vauva heräilee.

Katselin kelloa vielä 3.15... Sitten luin demi- lehden keskustelupalstalta ( aika epätoivoista) mitä ihmiset tekee kun ne ei nukahda. Joku kertoi että auttaa aina kun kääntyy sängyssä toisin päin, eli pää jalkapuolelle. No, kokeilin sitä ja lopulta nukahdin sit siihen. :D Vauva tosin herätti viideltä syötölle ja heräsin taas n. 7.30 kun mies tuli kotiin. Taidan neuvolassa kysellä ens kerralla saisko melatoniinia ottaa...

Mulla on ollu toi toisin päin kääntyminen käytössä jo yli 10 vuotta :D oon diagnosoinu että uni ei tuu koska maapallo on kääntyny niin että on huonot zenit makkarissa ja jalkopää on ylempänä ku yläpää, maapallon keskipisteeseen nähden :laughing025

Pitäs vissiin kans seuraavan kerran kokeilla tota toisinpäin kääntymistä. :)

Hei! Mieki kokeilin sitä sillo viime vai edellisellä viikolla ni toimi kyllä :D

Meillä mies kova heilumaan yöllä ni en enää uskalla kääntyä sillon jos se nukkuu vieressä, saa vielä jalasta päähän :D kaks kertaa oon kääntyny miehen nukkuessa vieressä, se meni sellaseks jalkojen läpsyttelyksi ( "PISTÄ NE KINTUT OMALLE PUOLELLE!!!)" ) että ei saanut sitä hyötyä irti..:rolleyes:

Älkää vaan menkö lukemaan elokuisten 2016 ultra ketjua :shy:

Voi vitsi miten ihanaa.. Nukutan just tyttöä pienille päikkäreille sänkyyn eli siis tissillä oltiin. No neiti nukahti jo jokunen aika sitten ja nyt oon yrittänyt hivuttautua vierestä pois kun eka oli tissi tyynynä. Siitä kun pääsi niin jonkun ajan päästä yritin hivuttautua vähän kauemmas niin lässähti vauhdilla käsi tissin päälle ja silmät vähän raottu :)

Olenkohan ainoa laiskimus joka ei ole soseita vielä kunnolla aloittanut..:smiley-ashamed008 pari kertaa on tyttö maistanut bataattia mutta siitä hyvästä sitten yö itkettiin ja piereskeltiin mahanväänteissä että on jäänyt sitten.. muutenkin on oltu nyt vähän siellä sun täällä menossa ja reissussa ja tyttö on ollut helppo ruokkia vaan tissillä. Kyllähän tässä toki vielä ehtii, pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja kunnolla aloittaa.

Tytön kanssa eletään nyt jotain symbioosivaihetta, ikään kuuluvia hulinoitako lie. Ei kelpaa tutti eikä pullo, tissi ainoastaan. Iskäkään ei oikein kelpaa enää sylittäjäksikään varsinkaan jos on vähänkin väsynyt tai muuten huonolla tuulella, äiti vain kelpaa ja muutenkin hakee minua koko ajan katseellaan. Yöllä nukutaan ainakin aamuyöstä aamuun vierekkäin kun on nykyisin niin levoton sängyssään. Kauppareissut ovat sujuneet aiemmin oikein mukavasti, mutta nyt on monta kertaa pitänyt kauppareissuilla kantaa tyttöä sylissä. Ja meillä on palattu taas siihen että kantorepussa tykätään matkustaa hereilläkin kunhan vaan avaa kantotakin vetoketjua sen verran että sieltä näkee kunnolla maisemia. Äidin läheisyyden kaipuu tuntuu olevan loputon :Heartred Kyllähän se vähän välillä rasittaa kun nyhjötetään 24/7 lähekkäin, mutta en halua iskän sylissäkään tyttöä huudattaa jos tiedän että rauhoittuu sillä että pääsee minun syliin. Se että päästäisiin miehen kanssa kahdestaan käymään jossain tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta. Ei tätä vauvaa voi kenellekään hoitoon antaa kun vierastaa niin paljon ja on muutenkin tosi herkkä ja syliteltävä. Mutta toisaalta kuitenkin nautin vauvan läheisyydestä, imetyksestä, sylittelystä aivan valtavasti..se on niin lyhyt aika loppujen lopuksi minkä hän minussa näin kiinni on.

Ei meilläkään ole soseita syömällä syöty, jonain päivänä lusikallinen tai makututtina.. Mut ei ole tarkoituskaan. Meillä alotetaan sit sormiruokana ku aika koittaa..

Höh Tanjamus mikä kiire muka teillä olis! Ihan sama täällä kun yomandallakin, kyllä lapsi sitten syö itse sormiruokana, kun on nälkä :) oon kyllä nyt antanu banaania ja omenaa (mikrossa pehmennettynä) käteen jyrsittäväksi, mutta enemmänki tylsyyden tappajaks :p

Meillä ei oo vieläkään edes maistettu mitään, voitinko laiskimman äidin tittelin? :D Kunhan oppii istumaan syöttötuolissa niin voidaan alottaa vaikka sormiruokailu, 6 kk tulee täyteen kumminkin vasta tammikuun puolivälissä.

Hyvähän se vaan on jos malttaa niinku Naks :) .. Ite oon antanu banskuu ja päärynää lusikalla raaputeltuna

Lapsen tarpeen mukaan. Meidän elämää kiinteet on vaan helpottaneet, kun mun ei tarvitse nyt ottaa niin kovia paineita siitä suostuuko vauva rinnalle. Ja onkin alkanut paremmin rintaakin ottamaan. :-)

Niinpä, tarpeen mukaan. Jos vauva pärjää hyvin pelkällä maidolla, niin ei kiirettä. Ei meilläkään ole soseita vielä syöty, pakkaseen tein kyllä yksi päivä jo valmiiksi kuutioita, samalla kun tein muutakin ruokaa. Kurkun on saanut pari kertaa käteensä, mutta ei ole sitä suuhun osannut viedä.

soseiden kanssa saa olla säätämässä varsinki tällai kyläilemässä kun pitää olla laukussa tarpeeksi sosetta, lusikat, ruokalappu jnejne sitte suunnitella missä syötät , kuinka lämmität mmm.. Oma hommansa :D

Ei meilläkään soseita syödä eikä varmaan tulla syömäänkään, sormiruokailulla aloitellaan sitten kun poika oppii istumaan. Puuroa tosin menee nyt aamuin illoin, mutta sekin tuli mukaan kuvioihin neuvolan kehotuksesta... olisin itsekin halunnut täysimettää 6 kk, ihanaa kun se joillakin onnistuu :)

MITÄ IHMEEN "LAISKOJA" ÄITEJÄ!!! :O Itse en päässyt koskaan imettämään kunnolla, ensimmäisen vuorokauden tissillä lupsuttelua lukuun ottamatta ja yritystä ja yritystä sen jälkeen. Kaiholla oon lueskellut noita imetyaketjuja ja alkuun oli tosi kova paikka! Mutta nyt ystävää seuranneena ja juuri noita imetyaketjuja lueskelleena oon saanut vakaan käsityksen ettei se olekaan ihan läpi huutojuttu et kun maitoa vaan tulee niin vauva vaan syö jne. Siis suuri kunnia ja todella hatun nosto kaikille imettämisessä onnistuneille ja moni tuntuu vaikeuksista huolimatta menneen läpi vähän hankalammatkin ajat imetyksessä lannistumatta. Siis ihanaa että on myös äitejä ja vauvoja jotka ovat pystyneet toimimaan juuri vauvaa kuunnellen ja niin kuin hyvältä tuntuu, niin monilla kuitenkin on syystä tai toisesta esimerkiksi kasvun turvaamiseksi, oma maito ei ole enää riittänyt tai muuta vastaavaa. Niin hienoa että meillä on täällä myös niitä äitejä jotka pystyneet imettämään näin pitkälle ja voivat siirtyä sitten just esimerkiksi suoraan sormiruokailuun. Jokaiselle lämpimästi suosittelen toimimaan juuri niin kuin itsestä ja vauvasta hyvältä tuntuu, eikä lähteä sotkemaan omaa toimivaa tilannetta minkään ohjeen mukaan, ne ajat, esim tuo 6kk ikä, niin en usko että se on päivästä kiinni miten lähteä maistelemaan ja ruokaa tutkimaan ;) Eli siis tsempit kaikille ja toimitaan just niin kuin tuntuu oikealta eikä paineilla turhia :)

Takaisin