Joulukuun Jodlailut!

MITÄ IHMEEN "LAISKOJA" ÄITEJÄ!!! :O Itse en päässyt koskaan imettämään kunnolla, ensimmäisen vuorokauden tissillä lupsuttelua lukuun ottamatta ja yritystä ja yritystä sen jälkeen. Kaiholla oon lueskellut noita imetyaketjuja ja alkuun oli tosi kova paikka! Mutta nyt ystävää seuranneena ja juuri noita imetyaketjuja lueskelleena oon saanut vakaan käsityksen ettei se olekaan ihan läpi huutojuttu et kun maitoa vaan tulee niin vauva vaan syö jne. Siis suuri kunnia ja todella hatun nosto kaikille imettämisessä onnistuneille ja moni tuntuu vaikeuksista huolimatta menneen läpi vähän hankalammatkin ajat imetyksessä lannistumatta. Siis ihanaa että on myös äitejä ja vauvoja jotka ovat pystyneet toimimaan juuri vauvaa kuunnellen ja niin kuin hyvältä tuntuu, niin monilla kuitenkin on syystä tai toisesta esimerkiksi kasvun turvaamiseksi, oma maito ei ole enää riittänyt tai muuta vastaavaa. Niin hienoa että meillä on täällä myös niitä äitejä jotka pystyneet imettämään näin pitkälle ja voivat siirtyä sitten just esimerkiksi suoraan sormiruokailuun. Jokaiselle lämpimästi suosittelen toimimaan juuri niin kuin itsestä ja vauvasta hyvältä tuntuu, eikä lähteä sotkemaan omaa toimivaa tilannetta minkään ohjeen mukaan, ne ajat, esim tuo 6kk ikä, niin en usko että se on päivästä kiinni miten lähteä maistelemaan ja ruokaa tutkimaan :wink Eli siis tsempit kaikille ja toimitaan just niin kuin tuntuu oikealta eikä paineilla turhia :)


Juurikin näin! Ihanasti laitettu :)
 
Nannaniina puhuu asiaa - taas :) Sulla on aina niin tsemppaavia, maalaisjärkisiä (onko se edes sana?) viestejä.
 
Hei nyt ku sivuttiin imetyksen vaikeutta niin obko teillä muilla vielä puremisongelmaa? Meillä on nyt pojalle puhjennu kunnolla kaks alahammasta ja piru se käy kipeetä ku purasee! Yleensä jos tulkitsen väärin eikä ookkaan kova nälkä niin tommaa kiinni. Äitin kivunhuuto lähinnä naurattaa ja samoin kielto.. imetys on hitusen alkanu pelottaa ja oon varma että lopetan ku vastakkaiset ylähampaat puhkeaa :sad001 neuvoja?
 
Meillä ei tytöllä oo vielä hampaita, mutta oli hetki sitten vaihe, kun oli ikenillä kiva litistää tissiä. Auts. No, se meni ohi jo. Neljä lasta oon imettäny, ja kaikilla on jossain vaiheessa tollanen kokeilu ollu. Oon sitte nätisti torunu ja laittanu tissin pois. Näillä ei oo kovin kauaa se vaihe kestäny, onneksi. En oikein muuta vinkkiä osaa antaa. Toivottavasti menee myös pian ohi.
 
Hei nyt ku sivuttiin imetyksen vaikeutta niin obko teillä muilla vielä puremisongelmaa? Meillä on nyt pojalle puhjennu kunnolla kaks alahammasta ja piru se käy kipeetä ku purasee! Yleensä jos tulkitsen väärin eikä ookkaan kova nälkä niin tommaa kiinni. Äitin kivunhuuto lähinnä naurattaa ja samoin kielto.. imetys on hitusen alkanu pelottaa ja oon varma että lopetan ku vastakkaiset ylähampaat puhkeaa :sad001 neuvoja?
Oon kuullu et kannattaa ennemminki yrittää olla huimioimatta ku vauva saattaa just innostuu äidin reaktioista. Hankalaaha se on jos hampaat on kiinni ni olla huomioimatta :)
Ja tuo on varmaan kans hyvä et tissittely loppuu jos puree ni ymmärtäis ettei niin tehdä
Miun ystävä sano et kummityttöni imetys heillä loppu just nimenomaan siihe puremiseen.. Ja moni on miulleki sanonu et ole onnellinen ettei viel hampaita ole nii kai ne ongelmat on yleisiä niiden kanssa
 
Oon kuullu et kannattaa ennemminki yrittää olla huimioimatta ku vauva saattaa just innostuu äidin reaktioista. Hankalaaha se on jos hampaat on kiinni ni olla huomioimatta :)
Ja tuo on varmaan kans hyvä et tissittely loppuu jos puree ni ymmärtäis ettei niin tehdä
Miun ystävä sano et kummityttöni imetys heillä loppu just nimenomaan siihe puremiseen.. Ja moni on miulleki sanonu et ole onnellinen ettei viel hampaita ole nii kai ne ongelmat on yleisiä niiden kanssa
Joo no se reagoimattomuus onki hankalinta.. ja ite tein sen virheen et naureskelin ku ikenillä teki tota.. tosi "söpöä"....... oon nyt aina laittanukki heti tissin pois ku puree, toivottavasti loppuu. Päätin että korviketta en anna ku maitoo tulee niin jos tässä sais sitkuteltua
 
Mua kans jännää hampaiden tulo, sikäli saisivat ootuttaa itseään pitkään! Ikenillä on purtu ja silloin laitan tissin pois. Kerran yritin kieltää ja tosiaan se nauratti. Kylmä lelu pureskeltavaks ennen ruokailua on toinen vinkki, mitä oon aatellu kokeilla. Ei tietty onnistu, jos on kovin kiivasluonteinen lapsi
 
Kerranki kun sais nukkua niin ei sitten millää... klo21 poika nukahti ja itekkin oon sängys pyörinyt siitä asti ja kauhia väsy, mutta ei saa unta.. yks syy siihen on ainakin se kun mies lähti illalla sairaalaan kun tuli niin kovat vatsa kivut :sad001 ei oo eka kerta.. toivottavasti tutkivat nyt sitten kunnolla.
 
Kerranki kun sais nukkua niin ei sitten millää... klo21 poika nukahti ja itekkin oon sängys pyörinyt siitä asti ja kauhia väsy, mutta ei saa unta.. yks syy siihen on ainakin se kun mies lähti illalla sairaalaan kun tuli niin kovat vatsa kivut :sad001 ei oo eka kerta.. toivottavasti tutkivat nyt sitten kunnolla.

No ei ihme ettei saa unta jos ukko on joutunu lähtee sairaalaa :eek: :sad001

Käytii isomummolla tänää Pudasjärvellä. Hitto mua pelotti ajaa takas: pilkko pimeetä ja hirvee sumu et ku pitkät laitto pääl ni oli sumuseinä vaa nokan edes! Loskapaskaa tiet täynnä ja autot roikkuu persiis ku nopeusrajotus oli 80-100. En todellakaa ajellu niitä nopeuksia! Olin ihan hiestä märkä ku viimein päästiin perille, niin paljo jännitti:arghh:

Musta on tullu yyber varovainen ajelija tyttö kyydis. :wacky:

Äitee tarjoutui yösyöttämään tyttöö ni sanoin et ei kiitti, mut päikkärit voin huomenna ottaa sillai tyttövapaasti :rolleyes: täällä pohjosen vierailulla oon nauttinu öistä ihan simosiilinä ku nukutaan tytön kanssa vierekkäin vuodesohvalla :smiley-ashamed005:Heartpink
 
Tirppa oliko kysymys mulle? Jos oli ni Oulussa me ollaan nyt majailemassa :P
 
Olenkohan ainoa laiskimus joka ei ole soseita vielä kunnolla aloittanut..:smiley-ashamed008 pari kertaa on tyttö maistanut bataattia mutta siitä hyvästä sitten yö itkettiin ja piereskeltiin mahanväänteissä että on jäänyt sitten.. muutenkin on oltu nyt vähän siellä sun täällä menossa ja reissussa ja tyttö on ollut helppo ruokkia vaan tissillä.

Meillä on sosepalat vielä pakastimessa odottamassa.
Jouluaattona tulee täyteen 5kk täysimetystä ja näillä näkymin jatketaan samalla linjalla joulukuu loppuun asti.:)
En vielä tiedä yritänkö päästä siihen 6kk täysimetykseen vai en.
 
Onko muita Oulusta päin? :) täällä on kyllä nyt niin ärsyttävät loskakelit :/
 
Tuli mieleen että ihmisillä kun on tapana antaa lahjaksi noita konvehtirasioita ja välillä tuntuu että niitä ei edes haluttaisi avata vaan ne kiertäisi kädestä toiseen paketissa. Niin olis kiva tehdä joskus joku källi ja paketoida sinne jotain muuta. Sitten jos se paketti kiertäisi ja joku suklaanhimoissaan avaisi sen niin saisikin jotain ihan muuta. Vaikka sellaista mikä olisi sille alkuperäiselle saajalle kuuluvaa tai siihen viittaavaa :D
 
Ei vattu meil hyökkäs vauvan elämän eka flunssa päälle sopivasti jouluksi! Tää on ihan verrattavis miesflunssaan, niin reppana ja tuohtunu toi tyttö tilanteesta on :hilarious:... Yöllä heräili tukkoiseen nenään ja hirvee karjunta ku ärsytti se räkä. Ei siis ees itke vaan karjuu :confused:
 
Mua vähän kyllä hymyilytti toi Milu :D voin niin kuvitella ton karjumisen. Meilläki tyttö nappas mun kesäflunssan, mut ei häntä haittaa sekään :)
 
Meidän tytön eka flunssa taitaa jo olla loppumassa. :O Alkoi siis lauantaina, toissayönä heräsi kymmeniä kertoja itkemään räkäisyyttä ja tuntui kuumalta. Eilisen oli ihan onneton kuumeinen ja tukkoinen reppana ja illalla karjui suoraa huutoa.

Kun lopulta malttoi nukahtaa, viime yö menikin tosi hyvin, herättiin vaan kerran! Ei ole enää kuumeinen, henki kulkee ja vaikuttaa ihan normaalin energiseltä. Aivastelee kyllä vielä, ja aivastellessa tulee räkää, mutta muuten tuntuu terveeltä.

Sit kun vielä mies paranisi, hälle nous kuume eilen...
 
Tuli mieleen että ihmisillä kun on tapana antaa lahjaksi noita konvehtirasioita ja välillä tuntuu että niitä ei edes haluttaisi avata vaan ne kiertäisi kädestä toiseen paketissa. Niin olis kiva tehdä joskus joku källi ja paketoida sinne jotain muuta. Sitten jos se paketti kiertäisi ja joku suklaanhimoissaan avaisi sen niin saisikin jotain ihan muuta. Vaikka sellaista mikä olisi sille alkuperäiselle saajalle kuuluvaa tai siihen viittaavaa :D

Mää sain 13-vuotiaana kännykän konvehtirasiassa jouluna :D
 
Siskon ex osti kerran meidän äitille cd-levyn ja paketoi sen isoon laatikkoon sinne pohjalle teipattuna. Laatikko oli täynnä sanomalehtisilppua :D
 
Takaisin
Top