Joulukuun Jodlailut!

Ja mun vauva kuumetta ei ainakaan yhtään helpota että viimme raskaus oli niin helppo :joyful: pientä alku kuvotusta oli ja siinä se :wideyed: mutta toki ens raskaus voi olla aivan päin vastainen :rolleyes:

Niinpä ja se pien jänskätys et jos eka laps on helpohko ni tuleeks seuraavasta sitte yyberivaikee vai siunaantuisko siitäki helppo (sit varmaan tulis taas vauvakuume xD )

Mun ei tehny tänää aamulla mieli kahvia!! Siis mä juon AINA kahvia, en tee mitään ilman kahvia. Sama oli alkuraskaudessa :D toinen mahdollisuus on, että mun infernaalinen krapula jatkoi kummitteluaan, koska silloinkin saattaa jäädä kahvi joskus juomatta. Heh. Toi jälkimmäinen on enemmän mahdollinen, koska ei meillä oo peitto heilahdellu varmaan pariin kuukauteen :D

Miehen täti näki tänään tytön toista kertaa ja sanoi että ihan on ukin näköinen. Siis miehen isän. No ei siinä minä oon miettiny välillä ihan samaa en vain ole sitä ääneen sanonut. :)

Mun ekat menkat raskauden jälkeen oli isänpäivänä ja mun normi kierron mukaan menkat olisi pitänyt alkaa tänään, mutta on vaan kuvottava olo ja kauhia väsy... kaiken näköistä liikkuu pääs näin vauva kuumeisena :wink
Mutta en usko olevani raskaana, koska olemme käyttänyt kortsua. Ja varmaan voi olla epäsäännöllinen kierto kun imettää??o_O

Kyllä varmasti marsupilami. Voihan se kuvotus johtua lähestyvistä menkoistakin, kai.

Oon täs miettinyt että on toisaalta aika pelottavaa kun omaa lastaan rakastaa niin paljon, että eihän sitä sydän kestä jos joskus jotain pahaa sille sattuu :crybaby2 mutta se niistä syvällisistä ajatuksista! Pitää nauttia elämästä ja olla onnellinen kun on kaikki hyvin :happy:

Kyseinen vertailu kannattaa taas jättää omaan arvoonsa. Tuossa ei siis ole testiajettu ollenkaan. Testausmenetelmää ei avata ollenkaan.

Meille tulee selkä menosuuntaan tuleva istuin.. Mietin aikasemmin cybexiä mutta kuten testiki osoittaa ni ohjeet siitä et pieni pitää olla selkä menosuuntaan on ihan oikeita..

En edes tiennyt (pakko myöntää) että naama menosuuntaan olevia istuimia on Suomen markkinoilla.
Pitäis varmaan pian alkaa miettiä tuta turvaistuin asiaa, tuo meidän turvakaukalo alkaa pikkuhiljaa jäädä pienen oloiseksi, eikä sitä viitsi muutenkaan enää kanniskella. Vielä pari kiloa massaa pojalle lisää, niin ilmeisesti kävisi suurimpaan osaan noita turvaistuimia. Ja ehdottomasti selkä menosuuntaan.

Selkä menosuuntaan olevat istuimet on itseasiassa vähemmistö kun tarjontaa tutkii. Melkein vaikea löytää niitä jotka voi kääntää molemmin päin

Ite haluaisin sellaisen joka voisi olla aluksi selkä menosuuntaan ja myöhemmin käännettävissä kasvot menosuuntaan.

Joo siis semmonen käännettävä meillekin tulee. Et eka selkä menosuuntaan. Niitä saa reilulla sadalla eurolla. Niit ei vaan saa isofixil joka olis nii kätevä

Kannattaa huomioida, että tuohon "testiin" valitut Pallas-istuimet ovat olleet ilmeisesti vain istuimia ilman telakkaa, tukijalkaa jne. joka ilman muuta vaikuttaa turvallisuuteen, missä tahansa istuimessa, ja nuo pallakset muutenkin ovat vanhaa mallia. Uusissa malleissa on telakka sekä isofixillä että turvavyöllä kiinnitettävissä, tukijalka ja nimenomaan sivutörmäyssuojat sekä istuimen ulko että sisäpuolella ovat istuimien parhaimmistoa. Palkki tulee kahteen asentoon, eli kasvaa lapsen mukana, eikä todella kohdistu vain vatsaan.
Esikoiselle kun istuinta hankittiin, olin vakaasti tuon kaksisuuntaisen puolella, mutta: turvalliset molempiin suuntiin saatavat istuimet ovat telakallisia tottakai, ja vievät aivan mielettömästi autosta tilaa, meille ei esimerkiksi uuteen farkkuumme moinen kompleksi mahtunut. Selkämenosuuntaan olevissa oli ongelma monessa se, että kiinnitys esim vain isofixillä, eli istuimen vaihto autosta toiseen ei onnistu, ellei molemmissa ole isofix-mahdollisuutta (kuten meillä ei).
Kannattaa ehdottomasti käydä ajan kanssa vertailemassa istuimia ja tutustumassa niihin, vertailla ominaisuuksia, kokeilemassa, missä lapsi viihtyy jne.

Minä oon vähän miettiny että kun tuo meidän koira antaa tytön nyt tarrata karvoihin niin että ollaan vieressä vahtimassa, niin entäs sitten kun tuo saa menovaihteen päälle ja ei ihan joka liikkeeseen pysty vahtimaan. Välillä kun näyttää että tuo koira katsoo että ollaanko vieressä. En sitten tiedä olenko vainoharhainen....

Jaaha, se ois viikon meikkipäivä (en paljo vaivaudu enää meikkailemaan) :rolleyes:. Mennään anoppilaan kahvittelemaan :)

Minä oon vähän miettiny että kun tuo meidän koira antaa tytön nyt tarrata karvoihin niin että ollaan vieressä vahtimassa, niin entäs sitten kun tuo saa menovaihteen päälle ja ei ihan joka liikkeeseen pysty vahtimaan. Välillä kun näyttää että tuo koira katsoo että ollaanko vieressä. En sitten tiedä olenko vainoharhainen....

Jep täällä vähän sama, koiria on vaan kolme! Tuo 70kilon jöllikkä tuottaa mulle pienissä määrin ressiä näin etukäteen että osaako ait varoa tyttöä kun ei juurikaan nyt siitä ole moksiskaan eikä vissiin ees tajua mikä tuo vauva on olevinaan :D tuo 4-vuotias lapsiin tottumaton (10kg) narttu taas tuottaa ressiä siksi että on selkeesti ahdistunut vauvan tullessa liian lähelle ( vauva on mun sylissä ja vien lähemmäs koiraa totuttelumielessä). Yhden varotuksen oon sille jo mielessäni antanut kun älähti vauvaa kohti. Nuorempi narttu on ihan bestis vauvalle, se on jo haastanut vauvaa leikkiin :p siinäkin sit varomista koska ne kynnet .. (tuo narttu on semmonen läpsijä :D)

Jep täällä vähän sama, koiria on vaan kolme! Tuo 70kilon jöllikkä tuottaa mulle pienissä määrin ressiä näin etukäteen että osaako ait varoa tyttöä kun ei juurikaan nyt siitä ole moksiskaan eikä vissiin ees tajua mikä tuo vauva on olevinaan :D tuo 4-vuotias lapsiin tottumaton (10kg) narttu taas tuottaa ressiä siksi että on selkeesti ahdistunut vauvan tullessa liian lähelle ( vauva on mun sylissä ja vien lähemmäs koiraa totuttelumielessä). Yhden varotuksen oon sille jo mielessäni antanut kun älähti vauvaa kohti. Nuorempi narttu on ihan bestis vauvalle, se on jo haastanut vauvaa leikkiin :p siinäkin sit varomista koska ne kynnet .. (tuo narttu on semmonen läpsijä :D)
No meillä tosiaan onneksi vaan yksi.. Tuotakin n.35kilosta saa vahtia kun tyttö on lattialla ettei istu päälle. Sillä meinaan on ollu tapana tulla istumaan syliin kun istutaan lattialla. Nyt pelottaa että istuu tytön päälle. Pariin kertaan on pitänyt työntääkin kauemmas..

Meillä koira on onneksi tottunu nuihin pikkulapsiin eikä oo moksiskaan, jos sitä vähä turkista ottaa kiinni. Enemmänki hiipii vaan pois paikalta :D ja jos tyttö on lattialla tai meijän sängyllä niin osaa kyllä varovasti tulla viereen :) meillä on n. 20kg tolleri.

Takaisin