Joulukuun Jodlailut!

Ilonpilaajana pakko huomauttaa, että niissä Piltti-purkeissa (tai missään purkissa, jonka suuaukko on muuta purkkia kapeampi) ei ole turvallista polttaa kynttilää. Palokaasut voi saada koko purkin räjähtämään, jos huono tuuri käy. Ledituikkuja niissä toki voi polttaa, mutta aidot tuikut vain astioihin, joiden reunat on suorat tai mieluummin ylöspäin levenevät. :)

Ja kaikkein paras käyttö purkeille on luonnollisesti se, että ne viedään lasinkeräykseen uusiokäytettäviksi. ;)

Ei hitsi! No enpä ole ajatellutkaan, onneksi noita lasipurkkilyhtyjä (joita muuten jokapaikassa aina askarrellaan, onko pikkasen vastuutonta..) on tullut poltettua vain ulkona ja talviaikaan, kun on lunta...
Sisällä palaa aina vain tarkoitukseen tehdyt tuotteet.

Ja toi uusiokäyttö on aina paras juttu. Mutta jos on jokin käytännöllinen ratkaisu jossa noita käyttää, niin voihan niitä itsekin "uusiokäyttää" :)
Aloin jo miettiä maustetelinettä... Hmm. Tai joululahjaksi porukoille mukikakkuja purkissa (lisää vain vesi ja heitä mikroon tyyppisesti).

Tuli juu tuo pururengas sillon joskus, mutta laittoivat kyllä muutamia viikkoja sitten sähköpostin että hävitä rengas.

Pilttipurkki-ideoita.. Näin varmaan pinterestissä sellasia söpöjä "legoukon pää" purkkeja noista tehtynä niin että keltasta maalia tippa sisälle ja pyöriteltiin kunnes se levisi joka puolelle ja sitten mustasta kontaktista silmat ja suu :)

Oon huomannu että nautin HILJAISUUDESTA kotona! :D tv on aina niin pienellä että hädin tuskin kuulee, jos mies kattoo töllöä (pitää ääniä tosi kovalla) ni pyydän aina pienentämään, musiikkia kuuntelen tosi harvoin enää ja jos ukko joskus kuuntelee ni poskihampaat lyö loukkua ja viimeistään puolen tunnin kuuntelun jälkeen käyn salaa hiljentämässä. Tytön ääniä kyllä kuuntelen mielelläni, kiljuntaa naurua ja kestän sitä itkuakin mutta tietenki autan parhaani mukaan että itku loppuisi :D
Jos koirat saa spurttikohtauksia ni saman tien oon sähisemässä että hyst!!

Jos lähden autolla yksin ni musa pauhaa täysillä ja koiria ulkoiluttaessa saavat riehua jos on vapaana jnejne ulkona äänet on jees. Mutta kotona pitää vallita rauha :D tää on ihan uutta minua, ukko varmaan luokittelis mut tylsäksi ;)

Meillä sama homma, mulle on kehittynyt varmasti miestä raivostuttava tapa pitää tvtä tai radioo tosi pienellä, sitte mulkoilen tosi pahasti jos mies laittaa isommalle :p

Jee tää mamma kuumeilee - kirjaimellisesti! :arghh: tuplaburanat naamariin ja nukkumaan, toivottavasti ois vaan jotain univajeen aiheuttamaa kropan rasitusta ja siksi lämpöä. Kuitenkin toistaseks alle 38 pysyny. Kunhan tyttö ei tulis kipeeks! :confused:

Huh kävin pikkujouluissa tyttökavereiden kanssa, join 5 juomaa ja hyi saakeli mikä olo.. En saanu enää kasin jälkeen unta, sit lähettiin kuuntelee ja laulaa Kauneimpia joululauluja (suomeksi :) ) siellä olin ihan ok. Nyt tulltiin kotiin ni iski ihan järkyttävä paha olo ja väsymys. Onneks tyty on unten mailla. Pitäis vielä huomisiin pikkujouluihin väsätä rosolli, yhhh..

Aubrey mua huvittaa sun krapula (muistelen kauhulla omien pikkujoulujen jälkeistä päivää , voi tsiisus!:yuck:) :grin meillä ois ollu eilen mahikset lähteä ukon kanssa viihteelle mutta onneksi jäi välistä kun kuumeki nous. Tänää ois kahta kauheempi olo:cool:

Yhä pikku kuumeessa ja kurkku on ihan turvonnu, mutta kun vertaa toimintakykyä aikaan jolloin ei ollu lasta. Ero on huimaava, nyt ei osaa pysähtyä vaikka lihaksia särkee jne. Eilenki voivottelin pääkopassani puoli pv että kylläpä on kipeenä selkä ja hartiat ennen ku illalla vasta mittasin lämmön (mulla tulee kuumeessa aina yläselkä kipeäks) :grin

Onko muut huomannu samaa? Myöskään krapulaa ei tuu podettua (sillon harvoin ku sen saa hankittua) samallai ku ennen, mikä on hyvä ni menee nopeemmin olot ohi:p:grin

Mä join omissa pikkujouluissa varmaan seitsemän, ajattelin etukäteen että varmaan neljäkin on liikaa. No, en tuntenut itseäni edes kovin känniseksi, eikä krapulaakaan tullut. Outoa. En lähtenyt edes baariin jatkoille, kun mietin miten ihanaa on syödä pitsa ja käydä sohvalle nukkumaan. Oli nimittäin eka ja toistaiseksi vika yö, jonka mies hoiti. Entinen minä olis ollut ekana siellä jatkoilla ja pilkkuun asti. Tolkuttomassa humalassa, toki. :dead::grin

Pientä flunssakuumetta on täälläkin podettu. En tosin ole sitä kuumetta joutanut mittailemaan. Ennen olin jatkuvasti mittari kainalossa ja makasin sohvalla lämmintä juoden jos oli vähänkin kipeä olo. Nyt ei vaan oo aikaa siihen, kun on muksu hoidettavana. Oli meillä miesflunssaakin. Itsekin väsyneenä ja flunssassa rauhoittelin ensin vauvan nukkumaan. Sitten huomasin että mies hytisi kuumeessa vieressä ja valitteli kun paleltaa. Ei kuulemma löytänyt lääkettä. Kävin hakemassa sille sen lääkkeen ja lasillisen vettä ja liimauduin vielä hänen selkäänsä vasten nukkumaan ettei palelis. Sellaisia me äidit ollaan. Marttyyrejä. :joyful:

No en tiiä eihän sitä paljoo potea tietysti voinut, mies kyllä jatkoi hoitovuoroaan innokkaasti aamulla ja sulatteli vielä maitoja, että saisin nukkua :) mut kyllä olo oli kurja ja taas tuli hirvee morkkis! Hävetti, vaikka en todellakaan tehnyt mitään omituista, ärsytti rahan meno ja totta puhuen; ei se viini edes ollut niin hyvää, kun ajattelin. Söin pihvin, niin sen kanssa punaviini oli hyvää, sen jälkeen toinen lasi oli ihan plääh. Vieressä asuva raskaana oleva nainen alkoi väsyä, niin lähdettiin puol 12 maissa. Mä kysyin siltä jo sitä ennen kolmesti, että haluatko jo mennä, itteäni väsytti vaikka hauskaa olikin :D

Paistelin kyllä viisi palaa pekonia aamupalaks, ja jotenki rasvanen lammaspihvi vetos muhun illallisvaihtoehtona :hungry:

Kauhee määrä 7, miulla oli paha olla viimeks jo 4:stä :D .. Tosin miun paha olo johtu liiasta ruuasta ku ei mitää krapulaa tullu kyl, juomat täytti vaan mahaa liikaa ;)

En mä tajua miten sain niin paljon kiskottua. :grin No, kaksi niistä oli glögejä, ne ei maistunut kamalan vahvoilta. Sitten meni siideri, kaksi shampanjaa, valkkari ja vielä yksi siideri. Ei voinut hirveesti nousta, kun muistan vielä mitä join ja missä järjestyksessä. :D

Äää... Minäkin haluan pikkujoulut!
En oo vielä mitään alkoholipitoista nauttinu plussan jälkeen, vaikka toki olisi jo voinut ihan hyvin. Ei vaan ole ollut sellasta tilaisuutta.. Voisi kyllä tehdä ihan hyvää päästä vähän iltaa viettämään hyvässä seurassa jonkun viinilasillisen ääressä. :)

Pieni nousuhumala ois kyllä kiva. Saunasiiderin oon pari kertaa ottanu, mut enempää en, kun en oo tuntia pidempään ollu edes erossa tytöstä... Kyllä kaipais jo vapaailtaa.

ei apua, hirvee vauvakuume :D siis ihan hullua kun tuossahan tuo minun vauva on, mutta kävin just fiilisteleen joulukuisissa synnytyskertomuksia, ja haluan niin taas synnyttämään... miehen kanssa on sovittu että kakkonen saa tulla heti kun on tullakseen, kun jotenkin ihmeen kaupalla oon palautunut niin hyvin tosta synnytyksestä kuin ei ois ikään mitään käynytkään.. liekö imetysmammahormoonit tai jotain.. mutta ihan tuntuu että kyllä tässä vuoden päästä vois taas uutta vauvaa hoidella :D hullua sinänsä kun synnytys ei ollut mikään piece of cake nopeudestaan huolimatta, ehkä sen 1h45min ponnistuksen vuoksi, ja juuri yritin palautella mieleen niitä tuntoja, muttakun ei se vaan tuntunut niin pahalta kuin mitä oli... ja sitten taas kun on tuon 4,5kg punkenut ulos ja lääkäri sanoi että tämän tietäen ei seuraavaa näin isoksi päästetä niin tuntuu ettei se nyt voi olla temppu eikä mitään vaikka kilonki pienempi synnyttää :P ainut mikä on jääny mietityttään on se, että mullehan tuli pahemman luokan repeämät eli tuo sfinkter ruptura, sulkijalihas repes kokonaan ja monta tuntia kirurgisella paikkailtiin. tosi vähän löytyy netistä tietoa, ja kaikki on siihen suuntaan ettei sen jälkeen ole saanut enää synnyttää alateitse, mulle puhuttiin jälkitarkastuksessa kuitenkin koko ajan seuraavastakin synnytyksestä siihen malliin että alateitse toki, kunhan puol vuotta antaa kropan palautua :o oliko täällä kellään muulla tuosta kokemusta? luin että aika iso prosentti ei palaudu siitä täysin, joten ite oon aika onnellisessa asemassa kun minkään asteista ulosteen tai ilman inkontinenssia ei ole jäänyt, ja synnäriltä asti oon kakkosella pystynyt ihan normaalisti käymään. voi näitä ajatuksia, eikö tuo ukko nyt vois ees jarrutella mutta ei. silläkin vauvakuume :D

Mäkin odotin pikkujouluissa vaan sitä et pääsen kotiin nukkuu ja mies hoitaa yöherätykset :D No, okei, olihan ne ihan kivat bileetkin, mutta vähän on kuitenkin muuttunut noi ajatukset lapsen tulon myötä ;)

Epistä windy oon NIIIN kade ku sulla on vauvakuumeinen ukko, mistä niitä oikein saa ?! :bag: oon lueskellu kans hirveesti muita ketjuja , mm. raskausajan oireita että vauvakuume lievenis :hilarious: mut samalla tulee luettua masukuva-, poks- ja synnytyskertomusketjuja ja ne buustaa vaan kuumetta:joyful:

Nyt on vauvakuume JA tietoisuus siitä että saattaa tulla pahoinvointia (viime raskauessa en oksentanu kertaakaan muistaakseni raskauden takia :joyful:), närästystä, 24/7 pissahätä, selkäkipuja, infernaalista väsymystä... Oon nyt kipee ja kerta vauvan hoito onnistuu tässäkin tilassa ni eiköhän se raskausväsynkin kanssa:hilarious:

Ja mun vauva kuumetta ei ainakaan yhtään helpota että viimme raskaus oli niin helppo :joyful: pientä alku kuvotusta oli ja siinä se :wideyed: mutta toki ens raskaus voi olla aivan päin vastainen :rolleyes:

Joo raskausaika oli kyllä helppo :) mutta seuraava voi ollakkin sitte ihan päinvastanen..mutta silti :D

Takaisin