Joulukuiset 2018

Täällä saatiin tänään postissa kotidoppleri ja testattuakin ehdittiin se jo. Sieltä se pikkusen syke löyty, näytöllä nähtynä keskimäärin 163 :Heartred Ite en sitä tahtonu löytää, mut mies oli niin innokas ettimään et sieltä se aika helpostikin löyty :)

Tänään 11+4

Joo kyl sen ihan selvästi erottaa omasta sykkeestä, välillä vaan tuntuu et istukan ääniin sekottuu/piiloutuu :grin Tai toi näytöllinen ei tahdo laskee sykettä oikein, jos ottaa häiriötä/sekottuu vähänkin just esim.istukan ääneen :sorry:

Aika hassulta tuntuu näin myöhäiset ajankohdat, itse olen kuitenkin myös terveydenhoitaja ja tehnyt äitiysneuvolaakin..

Mullakin oli eka neuvola vasta 10+0 mut ite päätin soittaa neuvolaan vasta kun alkuraskauden ultra on käyty, en halunnu et joudun peruu aikoja jos onkin taas tuulimunaraskaus. Kävin sit heti neuvolan jälkeen labroissa ja eipä tarvitse odottaa niin pitkään nt-ultraan. :)

Joo kyl sen ihan selvästi erottaa omasta sykkeestä, välillä vaan tuntuu et istukan ääniin sekottuu/piiloutuu :grin Tai toi näytöllinen ei tahdo laskee sykettä oikein, jos ottaa häiriötä/sekottuu vähänkin just esim.istukan ääneen :sorry:

Joo, erottaa. Ja tosiaan saman oon huomannu että meinaa välillä sekottua muihin ääniin.

Onko muilla ongelmia pissanäytteen ottamisessa? Mulla aina kauhee ongelma kun ei vaan tule... nyt jo päälle tunnin istunu labrassa ja odotellu joko tulis vaikka 5h en oo pissannu :(

Mä sain ainakin purkin kotiin ja aamulla eilen vein sen labraan samalla kun otettiin muutkin verikokeet.
Aamupissasta muutenkin paras tuo ottaa?

Mulla oli leukkarit kohollaan,niin vein uuden näytteen,piti vaan hakee semmonen purkki kotiin:) mulla ollu joka raskaudes nuo leukosyytit ja nyt tästäkin heti ekas neuvolas,aattelin onko tää yhtä kusipurkkien viemistä labraan:smiley-ashamed005

Kylläpäs monilla tuntuu olevan myöhään ekat neuvolat ja neuvolalääkärit :eek: Itellä eka neuvola oli joskus viikolla 7 ja huomenna on jo neuvolalääkäri ja viikkoja kasassa 12+4. Tässä välissä on ollut sydänäänten kuuntelua, labrat ja np-ultra.

Mä oon vieläkin hämmästyksissä miten ihmiset pääsee käymään neuvolassa/tutkimuksissa. :oops: Niin paikkakuntakohtaista.

Mä oon vieläkin hämmästyksissä miten ihmiset pääsee käymään neuvolassa/tutkimuksissa. :oops: Niin paikkakuntakohtaista.

Samaa olen ihmetellyt. Minun mielestäni vaan ei välttämättä ole mitään säästöä että käydään neuvolassa ja verikokeissa ennen ultraa. Kyllähän siinäkin on monta ihmistä joka palkkansa tarvitsee. Ja sitten vielä jos on ku niin tulee mahdollisia lisäkuluja sekä vaivaa ja harmia. Järkevin olisi mielestäni ar ultra kaikille. Itse odottelen vielä kolmisen viikkoa että tiedän onko mahassa edes asukasta.

Samaa olen ihmetellyt. Minun mielestäni vaan ei välttämättä ole mitään säästöä että käydään neuvolassa ja verikokeissa ennen ultraa. Kyllähän siinäkin on monta ihmistä joka palkkansa tarvitsee. Ja sitten vielä jos on ku niin tulee mahdollisia lisäkuluja sekä vaivaa ja harmia. Järkevin olisi mielestäni ar ultra kaikille. Itse odottelen vielä kolmisen viikkoa että tiedän onko mahassa edes asukasta.

Minusta onkin hirveän hyvä kun joissain kunnissa on ar ultra kaikille maksuton, siinä varmistetaan viikot että osaa sitten mennä oikeaan aikaan nt ultraan ja saadaan selville tuulimunat ym. Poikkeavuudet raskaudesta.

Te joilla ollut neuvola käynnit aikaisilla viikoilla niin ootatteko ekaa vai onko jo useampi raskaus takana?
Mä kävin ekan kohdalla neuvolassa monta kertaa.
Toista kun alkoi odottaa niin jo käynnit harveni.
Mietin onko sitä johtuvaa?

Mulla toinen raskaus nyt ja oli silti ”aikaisilla” viikoilla se eka neuvola-aika. En myös usko että on sen harvemmin käyntejä kuin edellisessä muutenkaan.

Tarkistin just, niin minulla oli sekä esikoisen aikaan ja nyt ensimmäinen neuvolakäynti rv 8+6. Esikoisen aikaan oli lisäksi ar-ultra neuvolan kautta rv 9+2, missä varmistettiin viikot, kun kuukautisten kiertoväli oli 24-44. Nyt kuukautiset oli tosi säännölliset, joten sen vuoksi en päässyt ar-ultraan.
Sitä en nyt muista, onko käyntejä yhtä paljon nyt kuin oli esikoisen aikaan. Ainakaan perhe- ja synnytysvalmennuksiin ei nyt päästä.

Molemmissa aikasilla viikoilla. (Tosin vielä tästä toisesta jostain syystä se megasuper aikainen ensimmäinen neuvola :D olikohan rv5+4)
Ymmärsin, että ehkä 1-2 kertaa vähemmän käyntejä tulee olemaan kuin esikoisesta, mikäli kaikki etenee mallikkaasti.

Te joilla ollut neuvola käynnit aikaisilla viikoilla niin ootatteko ekaa vai onko jo useampi raskaus takana?
Mä kävin ekan kohdalla neuvolassa monta kertaa.
Toista kun alkoi odottaa niin jo käynnit harveni.
Mietin onko sitä johtuvaa?

Suunnilleen samoilla viikoilla oli eka käynti ja niin tulee olemaan seuraavatkin, ei tunnu eroavan että onko esikoinen vai toinen.. Määrältään käyntejä tuntuu olevan sama määrä, kestoltaan voi olla lyhyempiä käyntejä jossei ole ihmeitä mielenpäällä, tuskin alkavat esim imetyksestä kertomaan samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla :D

Ekaa odotan.

Täytyy kyllä nyt sanoa että olipa onneton neuvolalääkärikäynti..meillä siis neuvolalääkärinä toimii ihan kunnan oma normaali lääkäri ja sen kyllä huomaa. Kysyi vaan että miten on mennyt, kuunteli (sikiön) sydänäänet (joiden löytäminen oli taas työn ja tuskan takana kun laite on ihan surkea) ja sanoi et kiva et kaikki menny hyvin ja heippa. En tiedä mitä odotin, mutta ehkä vähän kattavampaa tutkailua ja kyselemistä.
Mitä muille on tehty neuvolalääkärikäynnillä?

Jotenkin tuntuu aika onnettomalta täällä ylipäätään koko raskauden aikainen seuranta, vaikka toki ultriakin tarjotaan peräti 3. Mut mitäpä sitä rahaa meihin odottaviin äiteihin laittamaan kun meitä tällä kylällä nyt tosiaan se huimat kaksi tänä vuonna on..

Kaikille ilmainen ar-ultra ois kyllä ihan huippu juttu ja säästäisi varmasti niin rahaa, aikaa kun naisten hermoja.

Mun mielestä kyllä odottaviin äiteihin laitetaan ihan hyvin rahaa, tarjotaan ultria (ne pakolliset) verikokeita, neuvolassa joka kerta se pissa ym. Näyte, synnytysvalmennukset ym. En ainakaan ite näe miks pitäis älyttömästi sydänääniä ym ym. Kuunnella ennen sitä rv 12-> ja ar ultrat olisi sinällään riskisijoitus kun valitettavasti usein menee kesken niillä viikoilla.. :/ ymmärrän et tarjotaan ar ultra jos koetaan tarpeelliseksi (vuodot, kivut ym.)
itse ollaan kuitenkin tätä haluttu ja tiedetty ettei lapsen saaminen ilmaista ole :) ymmärrän toki ihmisten innon seurailla raskautta tarkemmin, mutta henkilökohtainen mielipide on se että hyvin nää hommat hoidetaan :)

Takaisin