Joulukuiset 2018

Plussasin itse viime perjantaina dpo12-14, kp 24/26. Nyt menossa kp 28/26, eikä tietoa menkoista. En ole testaillut uudestaan, enkä varmaan aio testaillakaan, jos kaikki sujuu hyvin. Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 3.12., oviksen mukaan vähä aiemmin. Mutta esikoinen meni 9pv yli, joten varmasti menee tämäkin joulukuun puolelle :grin

Toivottavasti saadaan tänne pian porukkaa! :cat:
 
Ilmoittaudun tänne mukaan! :grin Itse siis plussasin tänään, kp30/27-33. Kierrot on vaihdellut aika paljon vielä synnytyksen ja imetyksen jälkeen, niin vähän tässä vielä hermoilen että mitäs jos ne vielä alkaakin.. :nailbiting: Meillä olis muuten sama laskettu aika jos menkoista laskee, eli 3.12. :hilarious: Mutta itellä tuo ei kanssa kyllä pidä paikkansa, koska ovis on varmasti ollut oletettua myöhemmin. Joten veikkaan että 6.12. on vähän lähempänä totuutta. Meillä taas esikoinen tuli päivän etuajassa ja muutenkin aika vauhdilla, niin saa nähdä miten tän kanssa käy. :grin Mutta joo, jännittää ja pelottaa, tää alku on niin kauheen stressaavaa..
 
Jee, tervetuloa! :grin Eli itsenäisyyspäivän tienoon vauvoja odotellessa :)

Mä en halua stressata, vaikka alku aina epävarmaa onkin. Toivon tietysti sydämestäni, että kaveri pysyis matkassa, mutta ei voi tietää vielä, kuinka tässä käy.. Tänään tuli pyyhkiessä vv:n mukana ihan aavistus punaista (vähä niinku minisuoni?), mutta ei paniikkia! :)
 
Minäkin ihan varo-varovasti ilmoittaudun mukaan. Tänään dpo13, ja eilen ja tänään olen saanut raskaustesteihin plussan. Oireita on kyllä ollut jo sieltä dpo6 asti. Mä olen joutunut syömään lyhyeeseen luteaalivaiheeseen Lutinus-nimistä lääkettä, muuten menkat alkais liian aikaisin jotta raskaus olis mahdollinen. Eilen oli lääkärin ohjeiden mukaan viimeinen lääkityspäivä, ja nyt jännään että kai alkio on ehtinyt kiinnittyä tarpeeksi hyvin, ja toivottavasti oma kroppa tuottaa nyt jo tarpeeksi progesteronia, ettei tää vaan mee kesken! Yleensä ei-plussakierroissa menkat on alkaneet kahden päivän kuluttua lääkityksen lopettamisesta, joten ylihuomenna on jännät paikat.

Jos tämä raskaus jatkuu, olisi la 6.12 eli itsenäisyyspäivänä.:happy:

Onnea teillekin plussista!!:Heartred
 
Hei,

Täällä ilmoittautuu taas varovasti mukaan yksi viime sunnuntaina plussannut, tänään kp 33/32. Ovulaatiosta ei mitään hajua, mutta la menisi kuukautisten mukaan 5.12. :rolleyes:
Eletäänpä täällä jänniä aikoja :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Jes, tervetuloa eppula ja Kimu! :) Onko teillä monennet lapset kyseessä? :happy: Varovaisesti täälläkin vielä ollaan, itellä on myös ollut vähän lyhyen puoleinen luteaalivaihe synnytyksen jälkeisissä kierrossa, niin siksi jännittää.. Koska ovis oli tässä kierrossa ilmeisesti myöhemmin kuin oletin, niin nyt olis dpo13-14 varmaankin, kp31/27-33. :nailbiting: Tiedä sitten milloin voi vähän hengähtää, PC antoi tänään kuitenkin jo aika vahvan viivan ja digi eilen positiivisen 1-2vk.

Mites köhnöllä, ei kai oo tullut lisää vuotoa?
 
Tervetuloa uusille! Täällähän on jo ruuhkaa :grin

Ei oo onneksi tullut lisää mitään vuotoa, olisko johtunu jotenki eilisistä sänkypuuhista, en tiä..

Mitäs oireita teillä on vai onko mitään? Mulla tuntuu alavatsassa vasemmalla puolen pientä kipuilua aina välillä. Pahaa oloa mulla on ollu jo plussasta lähtien aina, jos maha meinaa päästä tyhjäksi. Ei mitään suurta, mutta semmonen ällö olo.
 
Pahaa oloa kanssa täällä, alkoi jo ennen plussaa, joten olin ihan varma että vatsatauti sieltä tulossa. :hilarious: Ei oo hyvä jos ei syö, mut syöminenkin saa huonon olon, helppoa. :wtf: Tänään alkanut myös maha kipuilla ja selkää särkee välillä, toivottavasti ei meinaa pahinta. :oops: Tai kohdunulkoista tms. Esikoista odottaessa oli kans ihan kun menkkakipuja läpi raskauden, mut kyllä tää silti stressaa vaikka kuin yrittää ottaa relasti..
 
Meillä miehen kanssa ensimmäinen :)
Jotenkin ei ehkä vieläkään sisäistä koko asiaa! Ollaan ilman ehkäisyä menty eli lapsi on erittäin tervetullut. Eivaan jotenkin mene vielä kaaliin:grin Huomenna meinaan tehdä digitestin, nyt apteekin ultra on antanut viivan ja pc puikko myös.

Mulla oireina on ollut järkyttävä turvotus, pitkät päällä koko ajan ja kipeät nännit, pahoinvointia ei oo vielä ollut onneksi (ja toivottavasti ei tuu :joyful::joyful:). Alavatsaa on välillä nippailut kanssa.

Köhnö, hyvä jos on vuoto loppunut!
 
Kimu pidetään peukut pystyssä, että pahoinvointia pysyy poissa. :grin Mulla ei esikon kohdalla ollut pahoinvointia juur ollenkaan, jännä miten voi olla niin erilaisia raskaudet jo tässä vaiheessa. Onko porukka meinannut varhaisultraan mennä? :) Me kyllä meinataan, pitäis vaan miettiä hyvin tuo ajankohta, että syke varmasti näkyis jos sellainen on, mutta silti mahdollisimman aikaisin että pääsis tästä epätietoisuuden piinasta. :hilarious:
 
Mulle tämä on toinen raskaus, meillä on jo yksi 1v8kk tyttö.

Oireita on ollut jo dpo6 lähtien, aika samoja kuin esikoisesta. Voimakkaimpana päivittäinen närästys. Lisäksi kohdun alueella välillä pistelee ja vihloo. Esikoisesta kärsin järkyttävästä raskauspahoinvoinnista rv 6-12, ja odotan kauhulla tuleeko taas yhtä pahana. Miten siitä selviää, kun nyt on taaperokin hoidettavana eikä voi vain lojua sohvan pohjalla... Täytyy kyllä kokeilla akupunktiot ja kaikki mahdolliset keinot, jos pahoinvointi iskee.

Mäkin oon ajatellut mennä varhaisultraan, jos niille viikoille asti pääsen. Viimeksi olin rv 8+2, se oli kiva aika mennä, kun alkiolla oli jo käden tyngät ja niitä ravisutteli. Niin ihanan näköistä! Vaikka silloin kyllä tuntui, että tuohon rv8 asti oli tosi pitkä aika odottaa...
 
Eppula, närästys heti ensioireena, ei varmasti mukavaa sekään. Toivottavasti helpottaa, eikä kellekään tulisi pahoinvointia :shy:

Kimu, meillä ei ainakaan esikoisen olemassaolo mennyt kaaliin ennen ku piti lähteä synnäriltä kotiin :grin

Me tuskin mennään varhaisultraan, kun neuvolassa ainakin viimeksi oli kätilöllä käytössä tk:n vanha ultrauslaite, jolla näki pienten jalkojen liikkumisen :Heartred Ja vaikkei sitä laitetta siellä enää olisikaan, niin sydänäänten kuuleminen riittää kyllä.
 
Näin viime yönä unta, että mun synnytys alkoi, ja yritettiin miehen kanssa saada taaperoa nukahtamaan sairaalan pihalla rattaisiin yöunille, että päästäisiin synnyttämään. Siinä kesken nukutusyrityksen huomasin, että supistukset olivatkin kadonneet. Ihmettelin miksi synnytys noin oli keskeytynyt, ja sitten tajusin, että enhän olekaan edes raskaana!:sad001 Siihen heräsin aivan lohduttomana, ja valvoin pari tuntia kun olin ihan varma, että ei tämä raskaus varmaan jatku, alavatsallakin oli kunnon menkkajomotukset. Mutta ei ole kyllä mitään vuotoa tullut ainakaan vielä, joten tässä täytyy nyt vaan yrittää ottaa iisisti (helpommin sanottu kuin tehty!) ja odotella miten käy. Jos sanotaan, että ovulaatiosta kuukautisiin on piinaviikot, niin mitä nää muut alkuraskauden viikot sit on, kun nää on vielä piinaavampia!:nailbiting:
 
Voi eppula, uskon että stressaa. :sad001 Mut niin kauan kun vuoto pysyy poissa, niin toivoa on. :) Ite tein tänään vertailun vuoksi onestepin ja PCn raskaustestin, PC näytti ihan kunnon viivaa mutta onestep pelkkää hailuraa. Pahoinvointikin helpottanut tänä aamuna aika paljon, niin kyllähän se pistää miettimään että onko mennyt kesken.. Vaikka järki sanoo, että ihan normaalia että oireet saattaa tulla ja mennä.

Kimu onpa jees, että neuvolassakin on ultrauslaitteet. Meillä on vaan neuvolalääkärillä, ja sehän on muutenkin vasta nt-ultran jälkeen se käynti. Me käytiin varhaisultrassa viimeksi muistaakseni joskus viikoilla 7-8, hyvin näkyi silloin syke kyllä. Niin ja meidän neuvolassa alkoivat kuunnella sydänääniä jotenkin tosi myöhään, kuulemma ettei tuu turhaa stressiä jos niitä ei heti alussa löydy. o_O En sit viitsinyt sanoa, että ne löytyi jo tolla pilipalikotidopplerilla, niin varmaan löytyis heidänkin välineillä. :hilarious:
 
Joo, ja onhan nää menkkajomotukset ihan normaaleja alkuraskaudessa, mutta silti niistä tulee tosi epävarma olo. Voi kun aika kuluis nopeammin ja sais enemmän varmuutta tähän asiaan!

Mä oon kanssa testaillut OneStepeillä ja PC:llä. Tosta OneStepistä on kyllä tullut tosi huono! Esikoisen aikaan sillä sai jo aikasilla päivillä tosi selkeät viivat, nyt tulee tosi epämääräistä haamua samaan aikaan kun PC:llä tulee jo kunnon plussa. Tänään mulla on rv4+0, ja tein digitestin, johon tuli tulokseksi raskaana 1-2. Täytyy kokeilla muutaman päivän kuluttua uudestaan, josko tulis jo 2-3.

Meidänkään neuvolassa ei muuten kuunnella sydänääniä ennen kuin vasta nt-ultran jälkeen. Ja esikoisesta ne ei löytäneet mulla sykettä vielä edes rv14, vaikka kotidopplerilla olin löytänyt jo rv11.:happy:
 
Mä kans tuun nyt kirjotteleen, tänään kp 26/28 ja eilen ja tänää tullu haamut, nyt vaan toivon että menkat pysyy poissa. La olis vissiin 9.12 ja tää olis ny neljäs lapsi sitten, miehelle kylläkin eka. Ollaan vuoden alusta periaatteessa yritetty mutta meni hetki että oma kierto tasaantu niin tää on kyllä nyt vasta yk2, toivon kyllä kovasti että alkais viivat vahvistua ja saatais meille baby joulukuussa kun olis toiveissa mahdollisimman pieni ikäero kuopukseen joka on nyt 1,5v
 
Mulla olis kanssa oletetusta oviksesta laskettuna tänään 4+0, samoissa mennään. :grin Menkoista laskettuna 4+3, mutta se ei kyllä voi pitää paikkansa. Tekis mieli testaa uudelleen, mutta tulis vaan lisää stressiä, pitää yrittää malttaa mielensä. Mä tein digin maanantaina muistaakseni, joka antoi sen 1-2 viikkoa, nyt tilasin pari lisää niin ensi viikolla sit uusiks, jos olis toivottavasti jo viikot noussut. Ihan hulluks menee kyllä tää. :hilarious:
 
Tervetuloa mukaan vipee, kiva saada porukkaa lisää tänne! :) Peukut pystyyn että viiva vahvistuu!
 
Tervetuloa vipee!

Eppula onnpas ollu kauhea uni :sad001

Me aiotaan kyllä miehen kanssa mennä tohon varhaisultraan, kun molemmille ensimmäinen ni pitää kaikki käydä mitä voi :angelic:
Noista testeistä, ni kaikista vahvimman viivan on eilen antanut pc, apteekinkin on antanut selkeän viivan mutta hienomman viivan antoi toi pc :rolleyes:
 
Takaisin
Top