Joulu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gibsoni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teidän ihanien pikku-tonttujen innoittamana itsekin päätin tänään järjestää kuvaus-session. Tässä paras:

Miksi en osaa. Ilman salamaa tulee sumea ja huono kuva ja salaman kanssa kuva on niin valoisa ettei joulutunnelmaa ole. Huoh[:(] Kuvauspäiviä tulee olemaan vielä monta. No tässä yksi kuitenkin.

Jann: Teillä on liian voimakas salama [:D] ja kun ei ole salamaa käytössä niin valo ei riitä. Koitas suunnata jotain valoa (esim pöytälampulla) siihen kohtaan ja otat sitten kuvan ilman salamaa. Tai sit kokeile muuttaa kameran asetuksista salamaa sellaiseksi "punasilmien poistoksi". Silloin se salama välähtää vähän ennen kuin kamera itse ottaa kuvan.

En oo kyllä mikään kamera/kuvaus asiantuntija....

Brianna Marika on onneks perinyt isänsä ripset, sillä kun on tollaset kauniit paksut kaartuvat. Just jostain ripsiväri mainoksesta. Vähänkö olen manannut, kun ite yritän näitä omiania laittaa edes näyttämään ripsiltä ja mies vieressä naureskelee mun taistelulle [:D]

[:D][:D]tuli kans heti mieleen et onpas neiti Marika-tonttu ku jostain ripsari-mainoksesta[:D] ja tosi onnistunu kuva muutenki!! ite kans tynkäripsenä oon iloinnu ku poika on periny isänsä pitkät ja tuuheat ripset ihania tonttuja kaikilla[:)]

Uskallatteko laittaa joulukuusta tänä vuonna? Mä en uskalla, kun tyttö vetää niin hirveellä voimalla kaikkee minkä käsiinsä saa ja saattaahan se osaa kontata tai ainakin ryömiä kuukauden päästä ja se kuusi pitäis laittaa tohon sen leikkipaikan viereen. Sit ois neulasia joka paikka täynnä, joten ei tänä vuonna [&o]
Ei me kyllä kotona oltais ees aattoo, joulupäivää eikä varmaa tapaniakaan, mutta ollaan aikasemmin ostettu se jo joulukuun puoles välis [:)]

Tässä se ainoa kuva 50:stä joka onnistui edes jotenkuten, huoh! Ja meillä sama homma, joko liian kirkas kuva jolloin ei oo tunnelmaa, tai sitten niin sumea ettei saa selvää. Himmennettävää lamppua yritettiin apuna käyttää mutta ei onnistunu siltikkään[8|] en kyllä ota enää yhtäkään kuvaa kun ei ne vaan onnistu[:D][:D] 

Kuvasta saa nätisti valoittuvan, kun jollain valkoisella paperilla/ pankkikortillakin heijastaa salaman esim kattoon, jos se on valkoinen tai vaaleaan seinään. Sieltä valo heijastuu sit nätisti ja kuvasta tulee hyvä! Paperi siis viistosti salamaan kiinni, niin että "avautuu" ylöspäin, pitäis kuulkaa tulla hyviä kuvia! Paikasta ja valosta huolimatta!

meidän kameralla tuollanen ei taida onnistua[8|] siihen ei oikein pysty laittaan sitä paperia kiinni ja jos sitä pitäisi paikallaan kuvauksen ajan niin tulis suttusia kuvia kun tota kameraa pitää kaksin käsin pidellä ettei heilahda[:D]

iiiihania kuvia! mä otin viivistä kans kuvia jotka sitten laitoin extrafilmin valmiskorttipohjiin. tuli tosi kauniita kun korttien toinenpuolikin oli tosi kaunis. ja isoanhemmille lähti sellaset pöytäkortit johon meni kaksi kuvaa ja kaksi joulurunoa.

mä oon kanssa jouluihmisiä, mitä enemmän vieraita ja ihmisiä ja mitä enemmän mulla tekemistä sen parempi. rakastan järkätä ja tehä ja valmistella joulua. joulusta onkin tullut parin vuoden aikana yhtä herkutteluu kun mä väsään hirveesti kaikkee kaapit täyteen. viime joulu meni nurmeksen erämaamökillä vajaan 20 ihmisen seurassa. pakkasta -37 astetta eikä sähköjä eikä juoksevaa vettä. [:D] kaikki jouluruuat olivat tehneet maksalaatikosta lähtien itte joten mä sain valmiin ihanan joulun, tosin olin niin raskauspahoinvoiva että oli vähän niin ja näin että sai  nauttia joulusta. ihanaa siellä kyllä oli. me oltiin vielä toisella mökillä ukon kaa kahestaan joten rauhassa saatiin kuitenki olla.
taas ois edessä sama lenkki nurmes erämaa ja sieltä ouluun. tuntuu että joulufiilistä ei saa ellei oo pieni tupa ja paljon ihania ihmisiä, lahjoja ja joulumieltä... viivikin saa heti kunnon joulun. :)
lapsuuden joulut on olleet tosi rauhallisia, täysin alkoholittomia, ihan oman perheen ja mummon kanssa. joulupuuro, mantelin etsintä, kuusen tuonti tupaan vasta jouluaattona, sen koristelu, joulusauna pihasaunassa, jouluhautausmaa, jouluruoka ja perheen kanssa yhdessä oloa.joulupäivänä on ollut joulukirkko kukonlaulun aikaan ja joulupäivät menneet muita sukulaisia kiertäen. näitä arvoja haluisin omallekkin lapselleni- ilman sitä joulukirkkoa tosin. aikuisiällä tapaninpäivä oli se päivä jolloin perinteeksi tuli lähtee sulattelee kinkkua. silloin tapasi kaikki vanhat ystävät jotka oli oulusta kotoisin ja joulun viettäneet vanhempiensa luona.. kaikki kokoontu samaan ravintolaan oli tosi kivaa..
vieläkin mun mielestä tapaninpäivä on ainoo päivä joulunpyhistä että saa ottaa muutakin ku ruokaviiniä tai saunaolutta.[8|] jouluaatto ja joulupäivä pitää pystyä olee ilman viinaa. [:)]

Laitetaan tännekki ohje vauvan riisipuurosta [:D]
http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/keittokirja/valipalat/fi_FI/riisipuuro/

Kiitos mohomaha, juuri eilen isompi kysyi saako vauva syödä jouluna riisipuuroa ja rupesin miettimään että pitääkin aloittaa sen maistelu ennen joulua[:)]

Ihania kuvia! Mekin eilen yritettiin, kolme jos saisi katsomaan kameraan ja hymyilemään suloisesti[:D] Naurua riitti mutta onnistuneita kuvia ei[:D][:D]

Mitäs ootte ajatellu tehdä itse, niin ku leipoa tai mitä ruokia teet itse?

En ole ennen tehnyt laatikoita itse, mutta nyt taidan ainakin lanttulaatikon ja imelletyn perunalaatikon tehdä.
Riisisuklaa ja tryffelit kuuluvat perinteisiin juttuihin mulla. Niitä on aina pakko tehdä.
Tänä vuonna aijon vääntää kyllä piparkakkutalonkin.
Rosollin ostan valmiina kun mä olen ainoo joka sitä syö [:D] samaten kaikki muut: sienisalaatit, italiansalaatit yms...
Jonkun maustekakun olen ajattellut vääntää. Niin ja joulupullia pitää tehdä pakkaseen [:D]
Hyviä ideoita otan myös vastaan... [:D]

Niin ja pakko laittaa myös tää; mun ehdoton joululaulu suosikki (vaikka ei olekkaan mikään klassikko)
Sanat on vain niin ihanat!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=IJMcaezYfrQ

Gibsoni; mä rakastuin kans tähän biisiin viime vuonna ja voisin kuunnella ripiitillä koko joulun! 

Takaisin