joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

Mammalla varmaan tulee vauva sitten pikaisesti, kun on tullakseen...on meinaa sen verran kauan kypsytty toi ulostuloalue[;)].

mää en tajua.. "supistuksia" (eli maha kovettelee) säännöllisesti siinä 5-7 min välein ja ne kestää sen 1 min, MUTTA EIVÄT TEE KIPEÄÄ.. kannattaako mun mitenkää noteerata näitä vaan vain antaa olla?

Huomenta!!

Lähtö tunnelmissa [;)] En tiedä mitä sanovat, mutta tästä aamupalan jälkeen meinaan suunnistaa kohti synnäriä. Klo.00.10 eka jestamandeeras supistus, ja siittä lähtien olen puuskutellut.(30-5min välein) Tunteroisen nukuin jossain 3-4 välillä. Koitan tässä ny vielä kellotella, kun tulee miten sattuu....

Enköhän ole jo kypsytelly paikkoja tarpeeks??! [:)]

toivottavasti mamma on jo synnytys puuhissa eikä tarvis enää ootella ja ootella..niin ku täällä[:@] viikko 41+1 menossa, mutta "yliaikaisuus" ei taida olla ensikertalaiselle mitenkään erikoista...tahtoo jo oman nyytin kainaloon[:)] kohta alan imuroimaan ja nykäsen sillä vähän lisä imua tuonne alapäähän kun jokin tukoshan se siellä täytyy olla[:D]

Raizki Mulla tuli just noita kivuttomia useamman kuukauden ennen synnytystä,
Tätejä/lääkäreitä neuvolassa ei ainakaan kiinnostanu yhtään jolleivat ollet kivullisia.
Jossain vaiheessa ne muuttu sitten kivuliaiksi, sillain vaivihkaan, kiristys laski alemmas ja tuli pientä menkka jomotusta selkään, siittä sitten alkoi ihan kunnolla tulemaan...
kannattaa ruokkia niitä suppareita. Käydä lenkilllä ja pyöritellä lanteita yms. mulla tuntui enempi jos istuin takakenossa (tiedä miks, mut näin oli).
Tsemppei!!

Mammalle No kyllä olet kypsytellyt jo ihan tarpeeksi!
Stemppiä sairaalakassiin mukaan!!!!

Täällä on muutaman päivän ollu TODELLA hentoo menkkamaista kipua.. jospa se siitä huolimatta nuille paikoille jotain tekis. :) Eilen mainihin siskolle että nyt vähän supistaa, niin toinen alko itkemään. Kaiken huippu on se, että tää sisko lähtee mun mukaan synnytykseen. Tosi kiva siellä sitten rauhotella tukihenkilöö kun ite on tuskissaan. [&:] No, kaikki aikanaan..

Suppareiden kovenemista odottellessa.. [:)]

CF, iik! [:)] paljon onnee synnytykseen sulle!
sitpä voidaan taas treffata kun te piian kans olette omanne pykässeet ja vauvat voi jo viedä ihmisten ilmoille...

joko nyt - joko nyt - hui! [:D][&o]

Heräsin puolen yön aikoihin ja otin 1g panadolia ku särki selkää, en ajatellu sen kummemmin asiaa kunhan saa unta. Illalla jo oli vähän poltetta alavatsalla. No heräsin uudelleen puol 3 ja supistaa, supistaa!! [&:][:)] Siis ei mitään järkkyä mutta taas ihan erilaista ku ennen tuo kipu, ja vatsakin sit toimi aivan urakalla. Nyt en saa enää unta ku alko jännittämäänkin eli seurailen tilannetta ja toivon jotta tää homma ei kuse kintuille...
Aamulla ensin tytön neuvola ja sit oma joten jos niihin pääsis käymään ja sit illasta vois jo päästä laitokselle, kuulostais hyvältä [8D][:D] tukka kyl piti värjätä tänään, joten jos hakis värin kaupasta heti aamusta niin ois sit jos lähtö tulee niin ihan ihqu ku ois uus tukkaki [:D]

JES! kirsikka, supparituulia nyt kovasti!!!! Ja tod pitää tukka olla kuosissa, kun ollaanhan sitä menossa ensitreffeillle kuitenkin[:D][:D] Mäkin lakkasin kynnet, ajoin karvat ja suoristin tukan ennen hospitaaliin kirjautumista[8D][:D]

Cf ja Kirsikka, teillä on sitten toivottavasti lähtö pian edessä!

Mä valvoin viime yönä ekaa kertaa suppareiden vuoksi. En tiedä yhtään kuinka kauan, en katsellut kelloa vaan yritin nukkua... Ei edelleenkään ollut kipeitä, mutta napakoita kumminkin. Toivottavasti tää tarkottais jotain, eikä kovin montaa yötä tarttis valvoa!

cf, kirsikka ja ainomieli--> MAHTAVAA!!

Kirsikka: Juu todellakin tukka nätiksi, jos aikaa on...itsekkin värjäsin pari päivää aikaisemmin ja suihku shaveiluineen ja tukan suoristus tehtiin täälläkin ennen sairaalaan lähtöä[:D].
Laitoin myös aurinkopuuteria ja taitoin ripset[;)].

Nyt jännätään teidän uutisia!!

Hih, teidän kaunistautumispuheet tarttuu - mun pitäisi saada ajettua ainakin ne säärikarvat, mahd. hiukset värjättyä. Ongelma on että pitäisi mennä taloyhtiön saunatilaan hoitamaan se sheivaus, mä en meidän pienessä suihkukopissa enää taivu moiseen...[:D]

Mulla liittyi tohon pesemiseen joku alkukantainen olo--siinä kun supisteli ja tiesi, että tää on nyt sitä, tuli tarve rituaalinomaiseen peseytymiseen..hinkkasin ja kuorin itse tosi puhtaaksi.
Hassuja juttuja.

Täälläkin on hiukset värjätty ja kynnet huollettu..[:D]
Nyt vaan odotteleen mitä terkka sanoo tänään ja laittaako lähetteen Taysiin uupumuksen takia. Myöskin olis raskausmyrkytys-epäily, mutta parin tunnin päästä selviää lisää.[&o]

Neuvolasta selvitty....edelleen supistaa mutta ei vielä kovinkaan kipeästi eikä säännöllisesti(pysyy naama vielä peruslukemilla), nyt otin taas panadolit naamaan jos niistä ois apua ja yritän nukkua ku yö meni vähän pyllylleen kerta... Voi kun saiskin viimeistään yöllä lähteä, tytöllekin jo katsottuna yökylä paikka jotta ei tarvi yöllä ketään herätellä...toivottavasti tää ei nyt lopahda enää!!!

Kirsikka86: toivottavasti pääset synnyttämään pian! [:)][:)]

Täällä ei ole säännöllisistä suppareista ollut pariin päivään tietoakaan. Silloin tällöin jokunen, painetta alapäässä, mutta siihen ne sitten jääkin. Olen itse huvikseni asettanut vauvalle uuden la:n 10.10.2010, siihen mennessä jos ei synny niin ihme on [:D] (menisi tuolloin jo melkein 2 vko:a yli nimittäin) Niin, ja olisi hyvä päivä syntyä kun isäkin ehkä muistaisi tuon päivän, ja olisi liputuspäiväkin! [:D]

Tänään oon lähdössä elokuviin iltasella, joten jospa vaikka sitten ihan sen verukkeella että olen suunnitellut jotain tekemistä, jotain tapahtuisi [:D] Eihän sitä koskaan tiedä. Nyt laittautumaan ja pohtimaan mitkäköhän vaatteet vielä mahtuisi kiristämättä (ja joiden kanssa viitsisi julkisesti kulkea) [:)]

Viikonlopun alkuja kaikille! [:)]

Neuvolassa käyty. Lähete lähti Taysiin, aika varmaan tulee ens viikolla. Tiistaina olis taas neuvola. Onneks ei nyt sitten enää epäillä sitä raskausmyrkytystä, oli arvot pikkusen tippunu.[:)] Eli sen puolesta kaikki hyvin![:)]

Mä ajattelin kans leffaan tänään mennä. [:)]
Mutta toivottavasti alkais nuo supistus-tuulet puhaltaan meille kaikille jäljellä oleville oikein rankalla kädellä!![:D][8D]

...TJ 2...[:D][:@]

Nyt mun on pakko jurputtaa tänne,eihän tästä tule yhtään mitään!!!!![:@]
Viikon verran on nyt ollut kipuja 24/7, särkee alapäätä siis kirjaimellisesti aivan tauotta,supparit ottaa selkään eikä istumaankaan enää pysty kun mukula on niin alhaalla. Viime keskiviikkona oli tilanne jo se että kohdunkaula oli kokonaan kadonnut ja sormelle auki, lääkäri oli melkosen varma että viikon loppuun mennessä syntyy,vaan eipähän näy!!
Laittoivat neuvolasta lähetteen äippäpolille näiden kipujen ja paineiden nousun takia, perjantaina pääsin sinne, siellä lääkäri toteaa vaan että voi voi, ota tosta hiivalääke jos se auttais!!!!! Ja siis ei todellakaan ensimmäistäkään hiivan oiretta, muksu vaan on ollu toista viikkoa niin alhaalla et on kipeyttäny tuon alapään niin ettei mulle meinaa saada enää ees sisätutkimusta tehtyä....

Saa nyt sitten nähdä kauanko näitä kipuja pitää vielä kärsiä ennen kun muksu oikeesti lähtee tulemaan ja onko mulla enää yhtään voimia siinä vaihees jäljellä kun nyt jo lähes viikon oon valvonut... Sitäkin jo mietin et eikö tää synnytys lähde kunnolla käyntiin just tän armottoman väsymyksen takia....

Voi paska Stella!![:@]

Mutta nukkua kyllä pitäisi...jos et saa kotona nukutuksi, onko mahdollista mennä synnärille ja sanoa, että "ei tuu mittää, oon valvonu viikon, joten nyt niitä nappeja tänne ja sänky kans. kiitos."

Eihän sulla kohtu jaksa supistella, jos olet ihan rätti poikki...

Anycase- soita edes sinne synnärille ja vaadit helpotusta.

Takaisin