joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

Mahtavaa katrikerttu ja sanna91 kun käytte tsemppaamassa!
Sinne kanssa kaikkea hyvää odottelun keskelle[:D][:D][:D]

Puhaltakaas nyt mulle niitä kunnon supparituulia tai vesien lähtöä! Koko yön supistellu, ja mä alan oleen ihan Tööt [&o]
Ja nyt tuntuu taas loppuvan...Viimeisin oli jo TAAS lievempi klo.8.05...
V****taa niin ettei kohta veri kierrä päänupissa [:@]

Täällä vielä..
Koko yön supistellut. Klo 3 otin panadolit, jotka autto 2h. Klo5 asti supistellut 4-7min välein kestolta 30s-1min. Nyt pitää laskea vauvan liikkeitä ja kuulostella omaa vointia ja soitella sitten parin tunnin päästä uudestaan. Ja kyllä sen tietää, kun ne oikeat supistukset alkaa[:D] Pelkään vaan, että koska nää loppuu kesken, kun äsken otin toisen annoksen panadolia. Myöhemmin lisää..

supistelee supistelee [:D] ei auta enää panadol mutta suihkussa kestin kipuja hyvin, siellä istuin pari tuntia [:D]
soitin laitokselle, supparit tulee max.4 minuutin välein, ja kestää noin 1min 20sek, sanovat että voi tulla heti kun ei kestä enää, kohta lähdetään ainakin käymää siellä [;)] vaikka yöllä sain kipujen takia unta vain reilu tunnin, ni olo on yllättävän pirteä, onneks jos joudutaan sinne jäämään [:D] [:)] neuvolassakin tuli aamulla käytyä, ei varattu enää uutta aikaa, niin tuskaselta kuulemma näytin ja vatsa kivikova melkei koko ajan [:D] vois meiän tyttö kyllä tänään syntyä[:)]
rv.40+1

täältä taustoilta taas huhuilen....joka päivä käyn kuulumisia kurkkimassa, mutta sitten kun pitäis alkaa itellä kirjottaa niin väsy iskee...täällä odotellaan edelleen että jotain tapahtuu (eräpäivä siis ohitettu) ja kaikki ässät on kokeiltu jo moneen otteeseen. kotikin on kohta niin puhdas ettei vuoteen tarvii siivota[8D]
onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille[:)] odotan jo innolla millon omaa tuhisiaa pääsee ihailemaan...siinähän ne päivät sitten meneekin mukavasti, kun nyt alkaa jo tylsyys iskemään. se on vaan totuus että ihminen kestää vain tietyn hetken laiskottelua, nukkumista, laiskottelua, siivoamista ja päikkäreitä...kunnes pää hajoaa!!! onneksi en oo kipuillu ja olo on muutenki ollu hyvä, mutta odottavan aika tahtoo käydä piiiiitkäksi. jospa me muutkin kohta saadaan omat kullat kainaloon....kaika taitaa olla myöskin jo nyytti sylissään??? 

niin ja kaikille mammoille kovasti supistuksia ja lapsiveden lorinoita....(tietty niille joiden vauveli sais jo tulla) täälläkin kovasti siihen pyritään...nyt lenkille ja hyppimään haarahyppyjä[:D]

Mä vieläkin pyörin kipujeni kanssa kotona [&:]
Epäsäännöllisen säännöllisiä, ja välillä tuntuu kuin joku repis kohdukaulaa irti paineella, ja sitten tuleekin kauheena limalöllöä. Kauanko tätä pitää vielä kestää?? Onko jollain kokemuksia?
Maanantaina vasta yliaikakontrolliin synnärille, pannu sekoo ennen sitä... ja nuo panadolit voisin tunkea jonkun *sensuuriin*.[:@][:'(]

Sori beibet... omaan napaan taas [&o]

mammalle lupa myönnetty omaan napaan!!!!
ootkos aivan varma ettei tihkuta sitä lapsivettä, mulla ekan kanssa tihkutus oli nimenomaan limalöllöä??
sellasia "pulahduksia" muttei mitään isoa holahdusta.
Eikä kalvot puhkennu missään vaiheessa ite vaan loppupeleissä piti puhkoa synnärillä.

Synnärillä höpötti jostain kohdukaulan/-suun kypsyttelystä, ja vanhasta jutusta johtuvasta vuodosta...limatulppaa...pla plaa.
 Eli tätä samaista limaista rusehtavaa vuotoa on tullu Lauantai aamusta saakka. [8|]

mammalle lähetän supistuksia ja kaikkea mahdollista, jotta pääset synnyttämään jo!!

miten olet nukkunut?

mammalle täältäkin paljon suppareita!!

ittelläni ei tapahdu mitään joten odottelen jo että menee yli la:n[:D]

Se on sitten 10 pv. Yli La:n!!!

Alkaa olemaan jo oikeesti tosi turhautunut ja itkuinen olo [&o] Ystävät pullauttelee vauvojaan, ja mä edelleen vaan...

Kaika: Olen nukkunut, paitsi jokaiseen suppariin havahdun(n. 6-10kertaa yössä), ja tietty ne 2-3 kertaa vessa käynnit. Otan päivällä parin tunnin unosia, eihän mun pää muuten jaksais.
Huomenna on neuvola, ja mun oma täti on koulutuksessa [:'(] Ei vois vähempää kiinnostaa mennä sinne enään...
Napero hiertää tuota päätään alapäässä niin,että se tekee kipeämpää kuin nuo supistukset. Mietin vaan mihin hittoon se kätilö synnärillä meinas, että nuo panadolit auttaa [8|]

Eli Tilanne on Sama kuin Lauantai aamusta asti on olluna.... DÄÄM!!

Voih mamma, kylläpäs siellä vauveli antaa odottaa!! Täältäkin lähetellään paljon myrskyisiä suppareita ja pidetään peukkuja että vielä tänään pääsisit jakaantumaan!! Eikä haittaa vaikka omaa napaa, tää ketju mun mielestä onki tarkotettu sitä varten!

Täällä ei oo tapahtunut yhtikäs mitään. Toki laskettuun aikaan on vielä 1,5 viikkoa, mutta ei silti minkään näköisiä merkkejä että synnytys lähenee! Saisihan tuo jo jotain merkkejä antaa!! Hieman lohdutti, kun parin ystävän kanssa juttelin että heilläkään ei ollut supistuksia tai mitään ennenkuin vasta kun synnytys alkoi.. Täällä tuntuu kaikilla olleen suppareita jo paljon aiemmin.

Pikatsu, ei ollut mullakaan aikaisemmista mitään ennakoivaa, ei yhtään mitään. Esikoisesta supistuksilla,ja toisesta vesillä-> ja vielä jouduttiin sitten käynnistystippaan, kunnei supistukset alkanu.
     Nyt on kaikki aivan sekaisin, olen jo miettinyt onko tämä nyt aivan normaalia. Mutta kun napero liikkuu ihan säännöllisesti, ei kirkasta verivuotoa,eikä sellaisia kipuja että vois olla jotakin...
     Niin tässä sitä vaan odotellaan, itketään ja siivotaan turhautumiseen asti. Eilen käytiin pompputiellä ajelemassa autolla, ei edes alkanu supistelemaan. Paitsi yöllä, ja illlalla napero veivas päätään [&o]
Joten jatkan siivoilua, ruokailen, otan päikkärit ja raivoan kaikille jotka viittii tässä vaiheessa tulla kyselemään tyhmiään [:@][&:][:D][;)]

Mamma: Kyllä sua nyt koetellaan. Jaksuja!

Pikatsu: Itselläni on ollut monta viikkoa supisteluita, kipeitäkin ja viimeksi kun kävin lääkärillä viimeviikolla niin ne eivät olleet tehneet mitään tonne alapäälle. Joten eipä niistä ennakoivistakaan aina hyötyä näytä olevan.

Siis nyt kun sais jotain tapahtua niin ei tapahdu mitään, tai sit kuulostelen itseäni liian tarkasti. Ei limatulppaa, supistelee päivän aikana hyvin harvoin, vatsa ei toimi yhtään useammin kuin normistikkaan. Mua vaan närästää, oksettaa, laiskotuttaa, veetuttaa, ylävatsa on pinkiä pallo, turvottaa, nälättää ja on häpylyy kipiä! Kai tämä kaikki pian iloksi muutu, eikö!? [:D]

Mammalle pikaista synnytystä!

Itse kävin tarkistamassa tilanteen lääkärissä eilen. Ihan sen takia, kun esikoinen oli pienehkö ja hänen kasvuaan seurattiin sairaalassa pkl-käynneillä, niin halusin nyt nähdä miten tämän vauvan tilanne. Ja hyvältä näytti. Painoarvio 3,1kg ja voi kasvaa vielä n. 400g. Ei pitäisi siis tämän vauvan olla liian iso eikä liian pieni. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut niin minkäänlaista, vaikka suppareita tulee päivittäin. Esikoisesta ei supistellut ennen kuin synnytyksessä, ja silti silloin oli kohdunkaula hävinnyt ym. ennen h-hetkeä... kuulemma "loppuun asti" menee tämä, saas nähdä roikunko täällä vielä kuukauden päästä... [:(] No mut varmaan ainakin tonne laskettuun aikaan menee, ja miksei saisi mennäkin.

Noh tuolta voi lukea syntyneet osiosta että vauva tuli... eli käyty kääntymässä naistenklinikalla [:)] Lapsivettähän se sitten oli kun olikin ja ottivat sisälle samantien. Lapsivesi meni siis 11.9 ja vauva syntyi 13.9 [:D][:D][:D]

Takaisin