joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

PojanÄiti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
supistaako? Vai tuntuuko kummalle vatsassa?
Lähtikö vedet? vai valuuko jotain ihmeellistä?
Mietityttääkö? Vai oletko täysin varma?

Mietitään ja kummastellaan oireita yhdessä![:D][:D]
Ja Lopuksi laitetaan stemppiä repullinen mukaan laitokselle[:D]


 
Mahtavaa, tosi hyvä idis!

No mä nyt tänne heti tunkasen tekstiä. Eilen alkoi menkka säryt tosi kovina ja ehdin huolestua, samalla tuli supistuksia melko usein pitkälle yöhön. Tänäänkin jatkunut ajoittain supistukset/menkkasäryt aika kovina. Mut hitti kun ei oo mitään säännöllisiä, mut kipeitä ja käy kunnolla hengityksen päälle noi supparit. Jalat menee aivan veltoks ja pakko aina istuutua niiden tullessa. Huhhuh. Mut menevät yhtä nopeesti ohi kun tuleekin.

Onko muilla ilmennyt menkka jomottelua?
Kuulemma yhdenlaisia supistuksia nekin, valmistaa kuulemma paikkoja sanoi tänään mun neuvola terkka. Neuvolassakin tuli supistuksia eikä terkka meinannut millään saada tunnusteltua vauvaa. [:)] Kunpa pääsis jo tositoimiin ennen laskettua aikaa! Mut mistään noista merkeistä ei voi mitään varmaan varmaks sanoo. Mullakin supistelut alko puolessavälissä raskautta. Toki nyt on jo ihan eri luokkaa.
 
Pilpa: Minulla ainakin on ollut menkkajomotusta alamahalla ja alaselässä, sen takia olinkin joitakin viikkoja sitten ylimääräisellä lääkärillä mutta ei ollut ainakaan silloin mitään kohdunsuulle tapahtunut. Mutta sen käynnin jälkeen itse supistelut joita tulee päivittäin ovat kyllä tulleet kipeämmiksi, ehkä se tosiaan hiljakseen niitä paikkoja valmistelee, toivottavsti ainakin [:D] Sulla tuntuis jo jotta itse H-hetki lähenee noiden "oireiden" perusteella. [:)]
 
Supistelee aika kovin, jos yhtään kävelee, esim. vain kymmeniä-satoja metrejä. Ja varsinkin öisin vekara tunkee itseään alaspäin, kun tuntuu outoa kipuja luiden välissä tuolla alhaalla ja samalla usein maha sekoaa ja kova paineentunne heijastuu suoleen. Mutta tätä tää on ollut jo viikkoja, ja kohdunsuukin alkoi kypsyä jo kesäkuussa. Tuntuu, että tilanne on stabiili, kun mitään uutta ihmeellistä ei ole tullut.

Koska muksukin on ilmeisesti reilusti yli kolmekiloinen jo, niin olen tässä miettinyt, että viikon, parin päästä rupean oikein kunnolla kävelemään (tähän asti olen vältellyt sitä sekä uupumuksen että varovaisuuden takia) ja saunon ja kaikki seksijutut sun muut kokeillaan. Mutta ei ihan vielä [:)]
 
Pippula: Tsemppiä tulevaan kokeiluun jo nyt ;D

Täällä ollut menkkajomotusta pitkien kävelyjen ja siivouksien yhteydessä. Alamahaan ei ole tullut mitään kipuja kertaakaan vielä. Jos koko päivän löhöää ei ole mitään kipuja missään..
Stressi aiheutti supistuksia jossakin vaiheessa ja silloin tuli myös kiire isolle hädälle usein.. Nyt sekin rauhoittunut.
 
Jep..

Maanantain korkeasaari seikkailu teki tehtävänsä, siitä asti ollut alavatsa melkoisen kipeä. Eilen niin kipeä, että säteili jo alaselkään ja reisiin. Kello 15-20 välillä tuli ensin sellaisia kunnon harjoitussupistuksia, ei kipeitä, jotka tiheni sitten iltaa kohden siten, että 18.30-20 välillä tuli 4 kipeää arviolta 15-45s. supistusta. Sanoinkin miehelle, että jos nää tästä nyt voimistuu vielä ja tihenee, niin pakko soittaa kättärille. Viimeistä supistusta seurasi se iso hätä ja vessassa käynnin jälkeen helpotti. Tänään valkovuoto on muuttunut tummemmaksi, mutta ei vielä ainakaan veriseksi. Edelleen jomottaa alavatsaa, välillä selkää. Muutama supistus on tullut tänkin päivän aikana, mutta nyt taas rauhallista. Häpyluu tuntuu halkeavan ja mielelläni lähtisin synnyttään heti huomisen kampaajan jälkeen, mieluiten kuitenkin vasta ensi viikolla[:D] Jää nähtäväksi, että milloin pikkuiselle sopii. Mies koko ajan puhuu sitä 080910 päivää, että voihan se vasta silloinkin olla tai vieläkin myöhemmin kaikista kikka kolmosista ja muista oireista huolimatta.

Katsotaan, koska lähtö sitten tulee.. Voisin jo mennä.
 
Hups! Onpas sulla, HaniMami, lupaavia oireiluja.
Voisin ottaa saman setin jo[:D]

Tällä hetkellä siis olisi HaniMami ja Mamma todennäköisimmät seuraavaksi jakautumaan..eikö?
 
Mulla kans täällä supistaa pitkin päivää ja yötä.. Tulee aika tasasesti noita suppareita, mutta sitte aina kun niitä rupee kunnolla kyttäämään niin loppuvat kuin seinään. ääähh...[:@] Sais tulla jo!! [8D][:D]
Eilen neuvolareissulla terkkari sano että on pikkuinen jo niin alhaalla ja oli myös ilmeisesti jo kiinnittynytkin sinne, että ei ihmettelis vaikka en enää ens viikolla meniskään neuvolaan yksissä nahoissa.. Sitä odotellessa sitten..[&o]
Mutta nää kaikki kivut ja pahat olot ja poltot ja kaikki muut vaivat kai sitten unohtuu kun sen oman nyytin saa syliin. [:)][:)][:)]

Kaikille jaksamisia![:)]
 
mulla oli tossa vähän aikaa supistamatonta aikaa mutta eilen alkoi sitten oikeen kunnolla taasen tuntumaa ja n. 1h väleinkin. maha kovettui ja sellaista menkkamaista kipua, maatessa pikkasen puuskututtikin kun huomas että auttoi kipuun. eroa aikaisempiin supistelu kokemuksiin oli että tuntui kivuliailta myös levossa ennen tullut voimakkaampina esim. kävellessä

väsyttänyt on mutta niin on oikeestaan koko raskauden. mukula on tätsyn mukaan kiinnittynyt[8|]et olisikohan se lähtö lähellä [&:][:D][&:]
 
Tokkopa tässä lähtö on tulossa, vaikka mamma mielellään lähtiskin. Eilen ei ollu ipana vielä kiinnittyny. Tänään ollu menkkamaista kipua jatkuvasti. Ei varmaan supistuksia kun tämä kipu vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Ei missään vaiheessa laannu. Kävin uimassakin ja sen jälkeen kyllä oli jo ihan suppareita.
 
vkoja 36+1 että hieman aikasessa tulisi jos vielä ainakin viikon olisi...vaikkakin itse aika valmis synnyttämää:)[:)]
 
no- juu..eipä ne enää toppuuttele, jos on tullakseen[;)]
täällä kans on sellaista vannemaista (lievää) kipuilua ollu nyt kahtena päivänä..siis se "vanne" on tossa lantion ympärillä ja kiristävää kipua tuntuu edessä keskellä...supistelua? oh YES!
LISÄÄÄÄÄÄÄ!!!!![:D][:D][:D]
 
Supistukset tuntuu jo aika selkeesti kivuliaammilta, ristiselkää polttelee lisukkeena noille vatsan tuntemuksille. Aamuyöt tuntuu olevan ihan IN ja kun pitkään istuskelee... On ollunna jo ihan säännöllistä...mutta sitten lopahtaa ku seinään. perhana! Pistää vaan mietityttämään, millaisella vauhdilla napero tulee pihalle, sitten kun on tullakseen. Mulla ei ole kummastakaan pojasta olut tämmöisiä ennakoivia suppareita. (jotain tosi pientä kuukkarikivun tynkää ehkä..)
 
Täällä tulee vain öisin tuota "vannemaista" enkä edes tajunnut aiemmin sen liittyvän supistukseen.. Nytpä tiedän
;-D
 
Milamariaa: Tieäkkö..vaikka 3. olis tuloillaan, en minäkään ekaksi tajunnu supistukseksi[8|][8|], vasta kun kiinnitin huomiota siihen, että mullahan alkoi tuntua kipua (tai sellaista ihme kiristystä...) ja koko kohtu oli kova[:D][:D][:D]
 
Eilen valittelin miehelle, että on lonkankoukistajat(=nivuset) niin pirun jumissa ja ala selkä, että pitäisi varmaan taipua venyttteleen. Sitten illalla tajusin, että nehän on supistuksia, mitkä säteilee jalkoihin. Yö on täälläkin otollista aikaa supisteluille. Viime yönä kellotin taas neljä mojovaa supistusta vartin välein tunnin aikana ja olin jo ihan innoissani lähdössä ja suunnittelin, että parin tunnin päästä soitan kättärille, mutta kappas oon nukahtanut, eikä taas herättyä oo tietoakaan mistään. Saisi tulla, kun en oikein jaksaisi näin voimakkaista supistuksia kovin kauaa, jos menee sen 2vko yliaikaiseksi eli kuukauden päähän, niin oon melkoinen ihmisraunio, jos olotila jatkuu näin kivuliaana. Ja eilen illalla kuului alapäästä sellainen plop ja tuntui että naksahti, vähän niin kuin olisi viinipullon korkin avannut, mutta ei sieltä mitään ulos tullut[:D]
 
HaniMami- Kuulostaa lupaavalta!
Toivon kans kaikille, että kipuilu olisi lyhysaikaista ja että synnytykset alkaisivat suht nopeesti ... ei olisi kivaa kipuilla viikkotolkulla.
Mutta lohdutuksen sana: ne oikeat synnytyssupistukset sitten sattuu- aikuisten oikeesti.
Ja voihan ennakoivat supistukset vaikuttaa niin, että avautuminen olisi suht nopea...toivottavasti.

Onko sulla kotona varattu mitään särkylääkettä (ei kyllä välttämättä auta..)?
Suihku varmaan löytyy[:D][;)]..
Mulla auttaa kun liikuttelen lantiota 8 muodossa ja hengitän syvään ja rauhassa tai sitten liikuttelen lantiota fysiopallon päällä ja hengitän.
 
Juu ei nää varmaan vielä ihan aikuisten oikeita kipuiluja oo ollut[:D] Panadoolia ostin sen 30 kappaleen pakkauksen, mutta vielä en oo yhtään ottanut. Eniten vaivaa se, että nää menkkasärky supistus jomotukset vaikuttaa entistä enemmän jo huonosti nukuttuihin uniin. Toivon tosiaan, että jokainen supistus on pois itse synnytyksestä, että valmistelee paikkoja, kuten th sanoi.

Lantion liikuttelu auttoi tuossa yhtenä kertana. Huomaan, että niiden pahimpien kipujen aikana, mitä on siis tähän mennessä tullut, niin oon unohtanut hengittää ja kipu on heti helpottanut, kun on pystynyt rauhalliseen hengitykseen. Miehelle oonkin sanonut, että sen pitää sitten huudella synnytyksessä, että muistaisin hengittää rauhallisesti. Sinällään pidän ihan hyvänä asioina tällaista ennakointikipua, että vähän on edes hajua siitä miten saattaisi reagoida sitten h-hetkellä.
 
Takaisin
Top