IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Huh, miten paljon häppeninkiä täällä ollut sitten viime käynnin. Pahoittelut @Harmi89 tuosta tilanteesta, tosi kurjaa. :sad001

Täällä odotellaan PASia luonnolliseen kiertoon. Lääkäri laskeskeli että perjantaina pitäisi tulla ovulaatiotestiin plussa, ja Flo ennustaa samaa. Ensi viikolla sitten siirto, jos hyvin käy. Ilmeisesti suunnitelmissa sulattaa kaksi kerralla, että siirtoon todennäköisemmin päästään. Ei noita alkioita hirveästi pakkasessa ole (tällä hetkellä vielä viisi), niin tuntuu hurjalta sulattaa varulta kaksi, kun onhan se sulatus ja pakastus kuitenkin jonkinlainen rasitus. Mutta ehkä pitää ajatella, että jos ei kestä sulatusta niin ei kestäis kohdussakaan, niin tuleepa karsinta sitten jo tässä vaiheessa.

@Cha-cha Jännä miten eri tavalla voi mennä hoitopolut. Mulla on kans ollut kaikissa insseissä Ovitrelle ovulaation induktioksi ja tikuttamisesta ei edes puhuttu. Sitten taas itse olen ihmetellyt kun kaikilla tuntuu olevan keltarauhastukilääke loppukiertoon mutta mulle sitä ei ole edes harkittu.

Mitäs muuten PAS luonnolliseen kiertoon käytännössä tarkoittaa? Kun mulle oli kans siitä puhe. Tuleeko siihen mitään tukilääkkeitä? Juuri katselin että neula-astia alkaa jo hyvin täyttyä... Saiskohan pillereitä välillä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Juliet92 Hauska miten samaan aikaan ja samankaltaisesti meillä alkoi tämä hoitokierros mutta loppuosa menee niin eri tavalla. Mä kanssa just pistin mun Gonapeptyylit ja niistä ei ainakaan mitään sembaloita tullut muniksiin mutta niin kai on tarkoituskin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Muuten eilen ja tänään on ollut ihan järkkyä tissikipua. Paidan pukeminenkin sattui.

@Cha-cha Jännä miten eri tavalla voi mennä hoitopolut. Mulla on kans ollut kaikissa insseissä Ovitrelle ovulaation induktioksi ja tikuttamisesta ei edes puhuttu. Sitten taas itse olen ihmetellyt kun kaikilla tuntuu olevan keltarauhastukilääke loppukiertoon mutta mulle sitä ei ole edes harkittu.

Mitäs muuten PAS luonnolliseen kiertoon käytännössä tarkoittaa? Kun mulle oli kans siitä puhe. Tuleeko siihen mitään tukilääkkeitä? Juuri katselin että neula-astia alkaa jo hyvin täyttyä... Saiskohan pillereitä välillä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Juliet92 Hauska miten samaan aikaan ja samankaltaisesti meillä alkoi tämä hoitokierros mutta loppuosa menee niin eri tavalla. Mä kanssa just pistin mun Gonapeptyylit ja niistä ei ainakaan mitään sembaloita tullut muniksiin mutta niin kai on tarkoituskin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Muuten eilen ja tänään on ollut ihan järkkyä tissikipua. Paidan pukeminenkin sattui.
Kieltämättä aika jännää😅 olos viel ollu hauska kun samas sairaalas viereisil laveteil maattais perjantaina🤣 varmaan joo tarkotuskin et vaisummat reaktiot tosta Gonapeptylistä. Mä pistän semmosen sit ens viikolla kiiinnittymisen tueks jos siirtoon päästään👌
Tota tissikipua mulla on ollu vaihdellen jo useita päiviä. Aika limasta kans alakerrassa🙈 siinä tosin ei mitään uutta. Täytyy kyl silti sanoo et luonnollisis kierrois greippomehul saatu parhaimmat eggikset 🤣

En osaa kertoa kuin omalta kohdaltani miten tämä PAS luonnolliseen kiertoon menee, mutta ei tosiaan ole mitään lääkityksiä nyt tässä välissä ennen siirtoa. Ihan mukavaa vaihtelua, kun pitkän kaavan IVF:ssä sai pistellä ihan tarpeeksi, ja halvempaakin näin :grin Siirron jälkeen sitten Gonapeptyl ja kai keltarauhastuki. Jos ymmärsin oikein, niin jos ovulaatiot meinaa olla hukassa, niin sitten mukana myös irrotuspiikki, mutta täällä ei ainakaan vielä ole ollut ovisten löytymisessä ongelmaa.

Mulla viime hoidossa kaikki Pas:it tehtiin luonnolliseen kiertoon. Piti tehdä ovulaatiotestejä päivästä X alkaen ja ilmottaa positiivinen tulos jonka jälkeen oli siirto, siirron jälkeen tuli muutamaksi päiväksi lugesteron, mitään muita lääkkeitä minulla ei ainakaan ole pas:eissa käytetty

Virallinen testipäivä ja olihan se onneksi vieläkin positiivinen ❤️❤️

Hirveet vaan pelkotilat, kun on kaksi keskenmenoa takana. Vessassa tulee koko ajan käytyä ja tarkasteltua tilannetta, ja vasta alussa ollaan 😩
Huomasin myös, että omapolku on teknisistä syistä pois käytöstä, pitänee seurailla milloin voi tuloksen sinne ilmottaa 🤔

@Tinkerbella mites siellä?

Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭

Moikka, täällä yksi kohtalontoveri. Meille ensimmäinen IVF tehtiin marraskuussa 2022 ja järkytys oli suuri, kun hyvästä follimäärästä huolimatta munasoluja saatiin 3kpl ja yksikään niistä ei hedelmöittynyt. Taustatietona, että olen 25v ja AMH-arvo hyvä, endo diagnosoitu.

Nyt toinen hoito meneillään, Gonal korvattiin Menopurilla ja annoskokoja nostettiin. Jarrua jo kolmantena pistopäivänä ja tuplatriggauskin tehtiin. Lääkärillä oli tarkoitus venyttää punktiota edellistä pidemmälle, jos kyse olisi siitä ettei solut olisikaan kypsiä. No, tässä ei onnistuttu koska follit olivat jo niin isoja ja niitä oli paljon, lisäksi mulla on taipumus kerätä reilusti nestettä vatsaan. Odotukset oli kovat tähän toiseen erään ja saaliiksi samat 3 munasolua😒 tällä kertaa kaikki hedelmöitettiin ICSIllä ja yksi selvisi siirtoon kolme päiväisenä, muut taas kupsahtivat.

Toki piinailen nyt tätä tuoresiirron tulosta, mutta toivoa mulla ei jostain syystä ole hirveästi tämän suhteen. Voin siis samaistua tuntemuksiisi, aika korkealta on tiputtu omien odotusten kanssa😔 varsinkin tuo kaikkien solujen menetys oli iso järkytys ja silloin oli tosi vaikea jaksaa uskoa parempaan. Olen niin pahoillani, että joudut käymään samoja tunteita läpi💔

Moikka, täällä yksi kohtalontoveri. Meille ensimmäinen IVF tehtiin marraskuussa 2022 ja järkytys oli suuri, kun hyvästä follimäärästä huolimatta munasoluja saatiin 3kpl ja yksikään niistä ei hedelmöittynyt. Taustatietona, että olen 25v ja AMH-arvo hyvä, endo diagnosoitu.

Nyt toinen hoito meneillään, Gonal korvattiin Menopurilla ja annoskokoja nostettiin. Jarrua jo kolmantena pistopäivänä ja tuplatriggauskin tehtiin. Lääkärillä oli tarkoitus venyttää punktiota edellistä pidemmälle, jos kyse olisi siitä ettei solut olisikaan kypsiä. No, tässä ei onnistuttu koska follit olivat jo niin isoja ja niitä oli paljon, lisäksi mulla on taipumus kerätä reilusti nestettä vatsaan. Odotukset oli kovat tähän toiseen erään ja saaliiksi samat 3 munasolua😒 tällä kertaa kaikki hedelmöitettiin ICSIllä ja yksi selvisi siirtoon kolme päiväisenä, muut taas kupsahtivat.

Toki piinailen nyt tätä tuoresiirron tulosta, mutta toivoa mulla ei jostain syystä ole hirveästi tämän suhteen. Voin siis samaistua tuntemuksiisi, aika korkealta on tiputtu omien odotusten kanssa😔 varsinkin tuo kaikkien solujen menetys oli iso järkytys ja silloin oli tosi vaikea jaksaa uskoa parempaan. Olen niin pahoillani, että joudut käymään samoja tunteita läpi💔
Kiitos kun jaoit kokemuksesi, ihan liian tutun kuuloisen sellaisen 💔😔

Toivon ihan hirveästi, että teidän ainokainen yllättäisi positiivisesti ja saisitte pienokaisen syliin❣ Milloin teidän pitäisi testata?

Täällä tänään DPO 21 ja CB Digi sen 3+ 😊
Tiistaina oli virallinen testipäivä ja samana iltana tuli jo omapolulle merkintä, että varhaisultra talvilomaviikolla, laskettu aika olisi luultavasti 6.10 😊

Mä en siirry täällä tuonne lokakuisiin vaan käytän muita paikkoja jatkossa, mutta täällä saa aina niin hyvin vertaistukea hoitojen aikana ❤️

Tsemppiä kovasti hoidoissa olijoille, toivottavasti jokainen saisi oman pienen syliin asti ❣️

Täällä juuri plussattu pas luonnonkiertoon.

Ovulaatiotestit aloitin muistaakseni kp 9,
ultra oli kp 11,
ovulaatiotesti positiivinen kp 13,
lugesteronin aloitus loppukierron ajaksi kp 15,
siirto (blasto) kp 18,
vika lugesteron kp 31 (30.1)
ja virallinen testipäivä kp 32 eli 31.1.

Kiitos kun jaoit kokemuksesi, ihan liian tutun kuuloisen sellaisen 💔😔

Toivon ihan hirveästi, että teidän ainokainen yllättäisi positiivisesti ja saisitte pienokaisen syliin❣ Milloin teidän pitäisi testata?

Jos kolmanteen yritykseen mennään, itse haluan selkeän muutoksen hoitokaavaan. Ei tulos ainakaan hirveästi huonompi voi olla… Pitkään vaihtamisesta jo ainakin puhuivat. Tuleepahan julkisella kokeiltua sitten eri variaatiot niin ei tarvitse lähteä sokkona yksityisen hoitoihin. Tosin aion kyllä keskustella vakavasti neljännen hoidon mahdollisuudesta, ei hirveästi vakuuta nämä ”kyllä kaikki näytti menevän hyvin” ja ”tämä oli ehkä huonoa tuuria” kommentit.

Testipäivä on 7.2. ja hirveästi sitä ennen en viitsi testata, kun viimeksi Ovitrelle näkyi mulla 14 päivää. Tai sitten kyseessä oli kemiallinen 🤷🏼‍♀️

Kuulitko vielä mitään uutta biologilta? ❤️

@Harmi89 onko kuulunu mitää soluista?

Tunnen itteni todella tyhmäks, mut jotenki kauheen epävarma olo kun on niin hyvä olo fyysisesti. Luulin, et ovitrellen jälkee iskis tukala olo, mut olo on melkee jopa parempi ku luonnonkierrossa🙈 onks tääl ketään muuta jolla olis ollu hyvä hoitovaste ja silti ihan ok olo päivää ennen punktioo? Maanantaina ainaki näky useampi lupaava folli et ei kai ne sielt mihinkää oo kadonnu🙈 ihmetyttää vaan oma hyvä vointi kun kaikkii tuntuu valittaneen ikävää oloa tässä kohtaa.

Nonniin, pitkän kaavan "nollaultra" takana. Munasarjat näytti levolliselta, kohdun limakalvo 3mm. Vasemmalla alle sentin kysta, mutta ei edes oikein tullut selvyyttä onko munasarjassa vai sen vieressä, eli se saa jatkaa elämäänsä sielä, eikä onneksi haittaa jatkoa.

Tänään alkaa sitten Menopur 225 yksikköä, maanantaina verikoe ja katsotaan miten lähtee jatkot. Jos kiinnostelee muut reseptit (niinku mua aina muiden tilanteessa 😅 ) niin Menopur 1200IU, varalle Menopur 600IU, irrotukseen Ovitrelle 250mikrog ja sit punktion jälkeiseen aikaan Lugesteron 200mg 3krt/pvä.

10.2 katsotaan koska otetaan tulokset ulos.

Tunnen itteni todella tyhmäks, mut jotenki kauheen epävarma olo kun on niin hyvä olo fyysisesti. Luulin, et ovitrellen jälkee iskis tukala olo, mut olo on melkee jopa parempi ku luonnonkierrossa🙈 onks tääl ketään muuta jolla olis ollu hyvä hoitovaste ja silti ihan ok olo päivää ennen punktioo? Maanantaina ainaki näky useampi lupaava folli et ei kai ne sielt mihinkää oo kadonnu🙈 ihmetyttää vaan oma hyvä vointi kun kaikkii tuntuu valittaneen ikävää oloa tässä kohtaa.

Mulla tuli tosi kovat oviskivut seuraavana päivänä Ovitrellesta ja mulla vaan yka rakkula. Mulla ovis on kipuillut aina, 2019 olin ihan hiton kipeä joka kierrossa jo 4 päivää ennen ovista. Nyt parin vuoden ajan kipu on tuntunut vaan puol päivää/päivän. Mä veikkaan että viimeset pari vuotta ovis on tapahtunut jo koossa 17mm (kerran ultrassa oli 17mm ja ovis tuli illalla) ja nyt kun on kasvanut jarrupiikkien avulla 20-21mm, niin koskee useemman päivän.

Mietin et voikohan osa syy olla, että en oo raskautunut normikierroissa 2.5vuoteen et ovis tapahtuu liian aikasin kun munasolut on niin huonoja 🙄

Ja mun kukaan kavereista ei oo koskaan ees tuntunut ovistaan. Tää on niin yksilöllistä 😅

Virallinen testipäivä ja olihan se onneksi vieläkin positiivinen ❤️❤️

Hirveet vaan pelkotilat, kun on kaksi keskenmenoa takana. Vessassa tulee koko ajan käytyä ja tarkasteltua tilannetta, ja vasta alussa ollaan 😩
Huomasin myös, että omapolku on teknisistä syistä pois käytöstä, pitänee seurailla milloin voi tuloksen sinne ilmottaa 🤔

@Tinkerbella mites siellä?
Ihania uutisia! ♥️ Oon tosi onnellinen puolestasi. Toivotaan että tällä palstalla olisi myötätuulta hoidoissa ja alkuun lähteneillä pikkuisilla, se olisi ansaittua ja oikein!

Ostin tohkeissani digitestin ja tein sen seremoniallisesti aamulla samalla pientä tuskanhikeä puskien, asianmukaisesti sain onneksi tuloksen 1-2vk. Onestepit on ärsyttävän haaleita edelleen, mutta näin olen kuullut muiltakin kokemuksia, pc onkin sitten vahvempi (oon tehnyt kiitettävää empiiristä tutkimusta eri testeistä 😂). Olin aamuvirkkuna jo 05 jälkeen hereillä niin ehdin ilmoittaa omapolulle tuloksen ennen sitä häikkää.

Samoja tunteita, että alussa vielä ollaan, mutta päätettiin miehen kanssa että juhlitaan nyt päivä kerrallaan ja kohdataan sitten hetkessä jos pettymys osuu meidän kohdalle. En osaa edes kuvitella miltä tuntuu kun ollut aikaisempia km taustalla, varmasti optimismi karisee ja varovaisuutta paljon enemmän. Jännittää ja kaksijakoinen fiilis hetkittäin.

Mulla tuli tosi kovat oviskivut seuraavana päivänä Ovitrellesta ja mulla vaan yka rakkula. Mulla ovis on kipuillut aina, 2019 olin ihan hiton kipeä joka kierrossa jo 4 päivää ennen ovista. Nyt parin vuoden ajan kipu on tuntunut vaan puol päivää/päivän. Mä veikkaan että viimeset pari vuotta ovis on tapahtunut jo koossa 17mm (kerran ultrassa oli 17mm ja ovis tuli illalla) ja nyt kun on kasvanut jarrupiikkien avulla 20-21mm, niin koskee useemman päivän.

Mietin et voikohan osa syy olla, että en oo raskautunut normikierroissa 2.5vuoteen et ovis tapahtuu liian aikasin kun munasolut on niin huonoja 🙄
No siis just tämä yksilöllistähän on ja siel polilki sano et olot ei kerro vasteesta mitää. Mut just ku vertaan siihen, et yhden munasolun kasvatus normikierroissa ollu tuskasempaa/kivuliaampaa kuin nyt useamman follin🤔 noh pitäs vaan nyt nauttia kun olo hyvä mut oon niin pahanilmanlintu🙈

@Tonninseteli hyvältä kuulostaa ja tuut sieltä perästä 👌 joutuisaa kypsyttelyä ja mahdollisimman rikasta ja laadukasta satoa👌

Auttakaa nyt kokeneemmat kun mietin täällä keskenäni :tears: Eli jos se annostus on 225, niin paljoko se on siinä ruiskussa? Onko siinä jotkut selkeet merkinnät? Ja ymmärsin, et kerta-kemisti riittää ja sit sitä putelia saa käyttää niin kauan kun riittää?

Auttakaa nyt kokeneemmat kun mietin täällä keskenäni :tears: Eli jos se annostus on 225, niin paljoko se on siinä ruiskussa? Onko siinä jotkut selkeet merkinnät? Ja ymmärsin, et kerta-kemisti riittää ja sit sitä putelia saa käyttää niin kauan kun riittää?

On selkeät merkinnät😊 ja riittää, kun kerran sekoittaa aineet. Sekoituksen jälkeen säilytyskin huoneenlämmössä. Kannattaa pitää se putilo niin, ettei pääse tipahtamaan👍🏼

Hei, onko täällä ketään joka olisi hiljattain ollut toisessa tai kolmannessa IVF:ssä Tilkassa? Kun ensimmäisen hoidon PAS ei tuonut tulosta, sain vain viestin omapolulle, että voin ilmoittautua seuraavaan hoitoon maaliskuussa ja että lääkäri suunnittelee seuraavan hoidon. Mitään uutta hoitosuunnitelmaa ei ainakaan vielä viikon sisään ole kuulunut (en edes tiedä mihin sellainen kuuluisi tulla?). Eniten ihmetyttää, ettei ilmoittautumista näytä edeltävän hoidon suunnittelukäyntiä (kysyin tätä hoitajalta, ja sanoi vaan, että ovat yhteydessä jos sellaiseen tarvetta).

Onko tosiaan niin, että seuraavaan hoitoon vain ilmoittaudutaan sallittuna ajankohtana, ja ennen sitä tai viimeistään silloin saa ohjeet millainen hoitoprotokolla on (eikä siitä näköjään hirveästi voi neuvotella)?

Takaisin