IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Harmi89 Onnea munasoluille matkaan! :Flexed Biceps: Toivottavasti kaikki hedelmöittyy ja jatkaa kehitystään. Mäkin olen ihmetellyt niitä lukemia kuinka paljon nuo varsinaiset munasolumäärät kaikista vaihtelee. Kieltämättä se kypsyys kuulostaa järkevältä selitykseltä.

Täällä saa kyllä paljon hyvää tietoa ja kokemusta. :smiling-eyes: Klinikalla pitää itse osata kysyä ja ei sitä yleensä muista.
 
Täälläpä paljon taas tapahtunut! Onnea plussille ja hyville alkiosaalille. Mietin muuten, onko täällä mitään linjausta noiden raskaustestikuvien analysoinnin kanssa? Että onko joku ohje, milloin siirrytään niiden kera plussanneiden ryhmiin? (Älkää plussanneet ottako kommenttia pahalla, mietin vaan että joskus voi oman lapsettomuuden keskellä ahdistaa muiden plussat ja siksi monissa ryhmissä sääntöjä tähän onkin.)

Me matkaamme nyt kohti neljättä ja samalla ekan ivf:n viimeistä alkionsiirtoa. Pakastimessa on jäljellä yksi varhaisen vaiheen blasto (mitä lie sekin tarkoittaa? hitaasti kehittynyttä vai aikaisessa vaiheessa vaan pakastettua?), joka otetaan edellisenä päivänä sulamaan ja pelkään jostain syystä (varmaan kun on vika) yhtäkkiä tosi paljon, ettei se selviäkään sulatusesta siirtoon... Tuoresiirto oli kolmepäiväisellä ja aiemmat passit 7-päiväisillä bc ja cc blastoilla, tästä vikasta en tiedä luokitusta. En uskalla kyllä toivoa tässä vaiheessa mitään muuta kuin että siirtoon päästäisiin. Välillä mietin, et pitäisikö olla toiveikkaampi, eikä näin pessimisti🙈🙈 Tippuuko silloin vain korkeammalta vai onko piinapäivät iloisemmat? Näistä tunnelmista siirryn pistämään Menopuria ja toivomaan, ettei tulisi nyt alkukierron tiputtelua (vasta lääkkeiden myötä ollut sellaistakin vaivaa...).

Onko kenelläkään muulla ensi viikolla luvassa siirtoa?🤞🤞
 
Tervehdys kaikille!

Meillä on lapsettomuustausta ja kaksi ivf/pas-hoidolla saatua lasta. Harkinnassa on vielä koittaa kerran hoitoa. Saako täällä huudella, miten kela-korvausten muutos on vaikuttanut hoitojen hintoihin? Korvataanko enää ivf-hoidossa käytettäviä lääkkeitä?

Tsemppiä ja pitkäjänteisyyttä teille jokaiselle tälle tielle. Meillä kesti kauan ja tehtiin todella monta siirtoa, kunnes esikoinen vihdoin sai alkunsa. Toka tuli kolmannesta pas:sta, ja meillä selvästi auttoi, kun oli tiedossa valmiiksi mikä kaava toimi edellisellä kerralla.
 
@Kaihonkukka, mulla on epävarma tilanne siirron kanssa.

Luulin että ovulaatio oli aivan ennen aikojaan viikonloppuna. Noh, plussaa ei tullut. Nyt kaikki merkit viittaisi että ei se ollutkaan vaan tulossa olisi. Jos plussa tulee huomenna, siirto olisi perjantaina. Ja mulla on perjantaina työmatka mitä en millään haluaisi perua :loudlycrying: jos plussa torstaina, siirtoon ei pääse, ja jos perjantaina, niin sit siirto varmastikin ma. Mä niin toivon, että tämä plussa vielä odottaisi tuloaan perjantaihin! Ottaa niin aivoon, jos pitää tehdä valinta siirron ja odotetun työ/huvireissun välillä. Kerrankin toivon, että se plussa on mieluummin vaikka torstaina kun huomenna, ettei tarvitse itse päättää.

Ahdistaa - viimeinen 2 päiväinen on siellä pakkasessa. Mulle pitkä ivf oli niin rankka kokemus, että uuden kierroksen pelko kytee koko ajan takaraivossa ja tavallaan tuntuu jopa, että tätä viimeistä pakastettua toivetta voisi vähän jemmailla sen pelon vuoksi.
 
Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭
 
Täälläpä paljon taas tapahtunut! Onnea plussille ja hyville alkiosaalille. Mietin muuten, onko täällä mitään linjausta noiden raskaustestikuvien analysoinnin kanssa? Että onko joku ohje, milloin siirrytään niiden kera plussanneiden ryhmiin? (Älkää plussanneet ottako kommenttia pahalla, mietin vaan että joskus voi oman lapsettomuuden keskellä ahdistaa muiden plussat ja siksi monissa ryhmissä sääntöjä tähän onkin.)

Me matkaamme nyt kohti neljättä ja samalla ekan ivf:n viimeistä alkionsiirtoa. Pakastimessa on jäljellä yksi varhaisen vaiheen blasto (mitä lie sekin tarkoittaa? hitaasti kehittynyttä vai aikaisessa vaiheessa vaan pakastettua?), joka otetaan edellisenä päivänä sulamaan ja pelkään jostain syystä (varmaan kun on vika) yhtäkkiä tosi paljon, ettei se selviäkään sulatusesta siirtoon... Tuoresiirto oli kolmepäiväisellä ja aiemmat passit 7-päiväisillä bc ja cc blastoilla, tästä vikasta en tiedä luokitusta. En uskalla kyllä toivoa tässä vaiheessa mitään muuta kuin että siirtoon päästäisiin. Välillä mietin, et pitäisikö olla toiveikkaampi, eikä näin pessimisti🙈🙈 Tippuuko silloin vain korkeammalta vai onko piinapäivät iloisemmat? Näistä tunnelmista siirryn pistämään Menopuria ja toivomaan, ettei tulisi nyt alkukierron tiputtelua (vasta lääkkeiden myötä ollut sellaistakin vaivaa...).

Onko kenelläkään muulla ensi viikolla luvassa siirtoa?🤞🤞
Täällä olis ens viikolla tuoresiirto tiedossa, jos perjantain punktiossa kypsiä munasoluja saadaan ja lähtevät hedelmöittymään ja jakautumaan normaalisti👌 Taysissa tämä. Ja alkuviikolle menis sit.

Otan kantaa vaan omasta puolestani tohon testiasiaan, mutta omasta mielestäni tämän ketjun yksikään plussatesti ei omalla kohdalla herätä negatiivisiä fiiliksiä, vaikka lähipiirin helpot plussat herättävät suurestikin. Tämän ketjun plussat ovat olleet niin ison työn ja tuskan ja odottelun takana, että mun puolesta niitä saa tänne lätkiä vaikka monta kertaa päivässä. Tuo toivoa itsellekin😍 tiedä sitten mikä virallinen kanta.

Vika jarru pistetty aamusta, en kyllä huomannu mitään eroa fyremadelin ja ganirelixin välillä. Yhdeksältä illalla sitten Ovitrelle massuun ja se oliskin sit vika pistos hetkeen😍 gonapeptylin pistän sit alkion ollessa 6 päivän ikänen jos siirtoon päästää

@Harmi89 siis voi ei mitä uutisia😪😔 tuli todella paha mieli sun puolesta. On kyllä erikoisen kuuloinen tilanne. Ennä tiiä onko hölmöä spekuloida tässä vaiheessa, mut tuli mieleen et olisko voinut olla liian aikanen ajankohta punktiolle ja käytettiinkö teillä ivf? Oliskohan icsi käytöstä teillä hyötyä. Kunpa siellä vielä ihme tapahtuisi❤️
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei mitä uutisia @Harmi89 😭😭 oon niin pahoillani ja surullinen teidän puolesta 💔😭

Tän palstan monipuolisia kokemuksia lukeneena uskon vielä lujasti siihen että jollain protokollalla tulokset olisi parempia - mutta tuo julkisen 3 hoitoa kuulostaa kyllä raa'alta tässä valossa 😞 mun korvaan kuulostaa järkevältä kans tuo, että vähän pidempään venyttäisi ja ICSIllä menisi. Mut varmasti pitää hetki antaa ajatusten rauhoittua noiden uutisten jälkeen... Oot ajatuksissa 😞❤️
 
Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭
Voi ei 😭 jospa huomenna olisi ihme tapahtunut ❤
 
Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭

Ei apua mitä uutisia 😱 Onneksi kuitenkin seuraavat vielä, jos siellä olisi sitkeä-sissi mukana!

En heti kuoppaisi myös lisäkierrosten määrää, sehän on loppujen lopuksi lääkärin omasta harkinnasta kiinni 🤞

Itsellä terveys prakailee, pääsen tänään pään magneettikuvaukseen kun migreenit laukkaa ihan uusilla kierroksilla. Ja ensi viikolla toivottavasti keuhkokuva, työpaikalla radonia, huippua! Koitan saada kaikki säteilytykset tehtyä ennen punktiota ja siirto(a/ja)!
 
Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭
Voisi kuvitella, että olisi mahdollista neuvotella viimeisen hoidon jälkeen neljännestä hoidosta julkisella jos hoitovaste selkeästi surkea? 🤔😩

Toivotaan suurta ihmettä ja siellä olisi jotain edistystä tapahtunut huomiseen ❤️
 
Voi miten kurjaa @Harmi89!❤ Joissain paikoissa lasketaan kerroiksi vaan siirtoon johtaneet ivf-kierrokset eli kannattaa sitä yrittää kysyä. Tsemppiä paljon!❤
 
Täälläpä paljon taas tapahtunut! Onnea plussille ja hyville alkiosaalille. Mietin muuten, onko täällä mitään linjausta noiden raskaustestikuvien analysoinnin kanssa? Että onko joku ohje, milloin siirrytään niiden kera plussanneiden ryhmiin? (Älkää plussanneet ottako kommenttia pahalla, mietin vaan että joskus voi oman lapsettomuuden keskellä ahdistaa muiden plussat ja siksi monissa ryhmissä sääntöjä tähän onkin.)

Me matkaamme nyt kohti neljättä ja samalla ekan ivf:n viimeistä alkionsiirtoa. Pakastimessa on jäljellä yksi varhaisen vaiheen blasto (mitä lie sekin tarkoittaa? hitaasti kehittynyttä vai aikaisessa vaiheessa vaan pakastettua?), joka otetaan edellisenä päivänä sulamaan ja pelkään jostain syystä (varmaan kun on vika) yhtäkkiä tosi paljon, ettei se selviäkään sulatusesta siirtoon... Tuoresiirto oli kolmepäiväisellä ja aiemmat passit 7-päiväisillä bc ja cc blastoilla, tästä vikasta en tiedä luokitusta. En uskalla kyllä toivoa tässä vaiheessa mitään muuta kuin että siirtoon päästäisiin. Välillä mietin, et pitäisikö olla toiveikkaampi, eikä näin pessimisti🙈🙈 Tippuuko silloin vain korkeammalta vai onko piinapäivät iloisemmat? Näistä tunnelmista siirryn pistämään Menopuria ja toivomaan, ettei tulisi nyt alkukierron tiputtelua (vasta lääkkeiden myötä ollut sellaistakin vaivaa...).

Onko kenelläkään muulla ensi viikolla luvassa siirtoa?🤞🤞
@Kaihonkukka ja Cha-cha; samat tunnelmat täällä.
Eka, ja ainoa PAs toivottavasti nyt perjantaina, ja ahdistaa miten paljon odotuksia on sille viimeiselle raasu-alkiolle. Vaikeaa loytää balanssia toiveikkuudelle (koska voihan se positiivinen manifestointi pitää mielen iloisempana) ja tilastotieteelliselle realismille (jos ei 10 tuoresiirtoakaan tuoneet tulosta niin miten tämäkään vois).... Sanoivat että 50% sulatetuista selviää.
Cha-Cha miksei ne antaneet irrotuspiikkiä, sen sijaan että metsästetään sitä ovulaatiota?
Tsemppiä seuraaviin päiviin, & tuli mitä tuli, matka ja yritykset jatkuu!
 
@Kaihonkukka ja Cha-cha; samat tunnelmat täällä.
Eka, ja ainoa PAs toivottavasti nyt perjantaina, ja ahdistaa miten paljon odotuksia on sille viimeiselle raasu-alkiolle. Vaikeaa loytää balanssia toiveikkuudelle (koska voihan se positiivinen manifestointi pitää mielen iloisempana) ja tilastotieteelliselle realismille (jos ei 10 tuoresiirtoakaan tuoneet tulosta niin miten tämäkään vois).... Sanoivat että 50% sulatetuista selviää.
Cha-Cha miksei ne antaneet irrotuspiikkiä, sen sijaan että metsästetään sitä ovulaatiota?
Tsemppiä seuraaviin päiviin, & tuli mitä tuli, matka ja yritykset jatkuu!
Mä oon ymmärtänyt, et nykyään tyyliin 90 % sulatetuista selviää! Toivottavasti ollaan yhdessä piinailemassa.🤩

Mulla nyt kp 7 ja menkoista asti ollut outoa pientä vuotoa😔😨 tällä kertaa ruskeaa tuhrua ja valkovuotoa ja niiden sekoitusta... Voiskohan johtua letroista tai menopurista... Ollut parissa muussakin lääkekierrossa vähän vastaavaa (ehkä ennemmin ihan verta), mut viime luomukierrossa ei mitään vastaavaa. On tää kyl syvältä et miks lääkkeet aiheuttaa kaikkea kummaa ja normikierto aina säännöllisempi... huoh. Huomenna taas ultra.
 
@Harmi89 pahoittelut päivän uutisista 💔 😔 Toivottavasti huomenna olisi vielä hedelmöittyineitä 🍀
Jos kuitenkin uusi hoito on edessä, ehkä munasolujen kypsyyttä voisi edistää tuplatriggauksella eli irrotuspiikkeinä sekä Ovitrelle että Gonapeptyl.
 
Ihan turta olo...

Biologi soitti nyt sieltä ovumialta.
Niistä neljästä munasolusta oli kolme kypsää, mutta ykskään niistä ei ollu hedelmöittynyt. 😭

Seuraavat niitä vielä varmuuden vuoksi huomiseen ja soittavat taas aamulla, mutta eivät antaneet juurikaan toivoa.

Tämähän on jopa huonompi tulos kuin eka kerta. Ja nytkö meillä ei ole enää kuin 1 hoito jäljellä julkisella? 😭😭😭
Voi ei miten ikävä soitto :loudlycrying: Toivottavasti siellä vielä joku tyyppi pääsisi läpi. Tsemppiä odotteluun. :red-heart: Kamalaa jos ei selvää syytä hoidon mahdolliselle epäonnistumiselle ole tiedossa etukäteen, niin lisää yrityksiä ei saisi. ICSI kuulostaisi kyllä järkevältä jatkolta.

Tsemppiä myös PAS odottaville. :red-heart:Toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen kanssa käsittänyt että on aika pieni todennäköisyys että alkio ei selviä sulatuksesta?

Tälle loppuviikolle on nyt paljon jännitystä ilmassa.
 
@Puntaspilli
Käsittääkseni aika hyvin ne yleensä sulatuksesta selviää - meillä on yksi joka ei selvinnyt takaisin pakkaseen jatkoviljelyssä.

Voimia @Harmi89 ❤️

minulle ei ole koskaan annettu irrotuspiikkiä. Kaikki ovulaatiot on pitänyt metsästää itse. Joitakin kertoja olen käynyt kp 10 ultrassa jossa katsottu onko se tulossa, sit tikutettu oikea ajankohtaa digitestillä, ilmoitettu kun testissä hymy ja sit saatu siirtoaika. Yleensä kuitenkin katson itse Flowsta milloin se olisi arviolta ja sitten vain tikutan.

Kuten arvata saattaa niin tänään se hymynaama irvokkaasti siihen testiin tuli. Oysista sanottiin että voi ottaa riskin että yritetään viljellä maanantaihin saakka mutta riski on sitten että ei siirrettävää jos se ei jakaudu blastoksi. Tiedehän ei kait voi sanoa että onko olosuhde siellä viljelyssä vai kohdussa parempi. Päätettiin, että siirretään se sitten seuraavassa kierrossa. Mies lohdutteli etten minä tässä nyt ennen maaliskuuta niin paljoa vanhene 🤣

Kuitenkin olemme vasta syksyllä valmiita uuteen IVF kierrokseen jos tämäkään ei onnistu - minä en jaksa nyt kesken kiireisimmän vuodenajan tässä keväällä eli henkisesti kuukauden odotus on aina isompi mitä todellisuudessa…
 
@Puntaspilli
Käsittääkseni aika hyvin ne yleensä sulatuksesta selviää - meillä on yksi joka ei selvinnyt takaisin pakkaseen jatkoviljelyssä.

Voimia @Harmi89 ❤️

minulle ei ole koskaan annettu irrotuspiikkiä. Kaikki ovulaatiot on pitänyt metsästää itse. Joitakin kertoja olen käynyt kp 10 ultrassa jossa katsottu onko se tulossa, sit tikutettu oikea ajankohtaa digitestillä, ilmoitettu kun testissä hymy ja sit saatu siirtoaika. Yleensä kuitenkin katson itse Flowsta milloin se olisi arviolta ja sitten vain tikutan.

Kuten arvata saattaa niin tänään se hymynaama irvokkaasti siihen testiin tuli. Oysista sanottiin että voi ottaa riskin että yritetään viljellä maanantaihin saakka mutta riski on sitten että ei siirrettävää jos se ei jakaudu blastoksi. Tiedehän ei kait voi sanoa että onko olosuhde siellä viljelyssä vai kohdussa parempi. Päätettiin, että siirretään se sitten seuraavassa kierrossa. Mies lohdutteli etten minä tässä nyt ennen maaliskuuta niin paljoa vanhene 🤣

Kuitenkin olemme vasta syksyllä valmiita uuteen IVF kierrokseen jos tämäkään ei onnistu - minä en jaksa nyt kesken kiireisimmän vuodenajan tässä keväällä eli henkisesti kuukauden odotus on aina isompi mitä todellisuudessa…
Harmi että meni näin, mutta toisaalta onneksi heti seuraavassa kierrossa pääsee yrittämään ja aika iso päätös ois ollut lähteä jännäämään kehittyykö blastoksi!

Mulla yksityisellä siirroissa ja julkisella insseissä ihan aina ollut Ovitrelle, vaikka tikuttamallakin luomukierrossa saan aina ovulaation kiinni. Jännä miten eri käytännöt... Oon jopa miettinyt, et onko Ovitrelle voitu joskus pistää liian aikaisin, kun vaan munasolun koon mukaan menty, vaikka luomukierroissa se on todistetusti usein kasvanut isommaksi kuin missä vaiheessa Ovitrelle on tuikattu... Noh paha mennä sanomaan, spekulaatioita aina riittää🤷🏼‍♀️
 
No nyt sit on ovitrelle tuikattu👌 kuuluuko asiaan et alle puolen tunni sisää alkaa melkoset munasarja hulambaloot? Alko nimittäin heti enempi tulee tuntemuksia alavatsaan. Huomisia oloja odotellessa😅 ja varmaan kans monen muun tavoin tuun pelkäämää että ei kai ne solut sieltä karkaa ennen aikojaan😅 yhdeksältä illalla tänään käskettiin tuikkaamaan ja 7:45 täytyy Taysissa ilmoittautua.

Arvon jo täällä etukäteen, et testaanko dpo10 vai 12. Dpo10 ei varmaankaa enää pitäs ton ovitrellen näkyä, mut mut toisaalta haluisin pitkitttää haaveilua/mahdollista pettymystä, mutta toisaalta haluisin bongata sen jos jotain yrittää edes kiinnittyä. Mene ja tiedä😅
 
Takaisin
Top