IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Toi on vaikea päätös. Oletteko miettineet lahjasolua?
Ja jos vielä yhteen hoitokierrokseen päädytte niin ainakin olette kaikkenne tehneet asian eteen. Ettekö voi koittaa luomuna?
Luomuna en lähde enää kokeileen, koska se olis melkein yhtä stressaavaa ku hoidot ilman vähäistäkään toivoa tärpistä.

Jos ei enää hoitoihin mennä, niin sitten aloitan ehkäisypillerit, jotka estää ovulaation ja sen jälkeen voin alkaa poistamaan mielialalääkityksen, jota syön siis vaan sen takia, kun luteaalivaiheessa olen todella itsetuhoinen ja äärimmäisen ahdistunut ja raivohullu. 😔
Eli pääsisin eroon mielialalääkkeistä, joilla on myös niitä ei-toivottuja vaikutuksia..

IVF:ssä mennään kansainvälisten tutkimusten mukaan, eli tutkimuksissa on havaittu parhaan saaliin tulevan silloin kun Ovitrelle pistetään follikkelien ollessa 17-18 mm halkaisijaltaan.
Kirjoitin varmaan epäselvästi, tarkoitin pas-kiertoa! Mutta siinäpä ei toki munasolulla tai sen kypsyydellä ole edes niin väliä. Toki mietin onko limakalvo sit oikeassa vaiheessa, jos liian aikaisin pistää, mut kaipa ne tietävät mitä tekevät. Tänään kommentti oli vaan et luonnonkierrossa menee aikataulut niin usein pieleen, että parempi käyttää Ovitrelleä. Tasan viikon päästä torstaina siirtoon, jos vaan ainokainen alkio selviää.

@Harmi89 Pahoittelut että ei tullut tänäänkään hyviä uutisia. :Broken Heart: Voimia mietintöihin. :red-heart:

Mielenkiintoista keskustelua migreenistä. Itsellä myös joskus kierto saattaa vaikuttaa migreeneihin. Tuli tästä kanssa viime polikäynillä puhe mutta ei varsinaisesti mitään uutta lisätietoa. Mulla on kanssa käytössä varma Burana & Panadol. Tai nyt yritysaikana tietty yritys selvitä pelkällä Panadolilla, jos sattuisi kohtauksia tulemaan. Hyvä tietää että sumatriptaani voi olla vaihtoehto satunnaisiin migreeneihin raskausaikana.

@Juliet92 Olen ihmetellytkin miten ihmeessä on voinut tulla reilu kilo lisää painoa tässä viikon aikana?! Olo on kanssa aika turvonnut ja parina aamuna on myös ollut huonoa oloa mutta ei muuten sen kummempia kipuja. Oviskipua mulla ei ole ollut koskaan, joten en voi verrata oikein aiempaan. Oviksen muutenkin pitäisi tulla aikaisintaan perjantaina.
Joo siis huomennahan se the ovispäivä on sit, mut mulla on jomotellu normikierrois jo tosiaan monta päivää ennen ovista km jälkeen. Viime kierto oli kyl jostain syyst kivuttomampi ja oireettomampi ku aikoihin. Huih, huomenna onkin 4:30 jo herätys. Tsemppiä huomiseen❤️

Huuuh. Ensimmäinen piikki isketty lihaan. Itse pistäminen ei pelottanut, mutta luoja, että stressasin (ja stressaan edelleen), että munasin nää valmistelut jotenkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Aloin lukee lääkepakkauksen ohjetta pistämisen jälkeen ja pistin HUS:n videon opetuksella 🤷‍♀️ Kai se sinne päin meni ainakin, kirvelee.

Jotenkin tuntuu väärältä jättää toi purkki huoneenlämpöön kun aluks piti olla jääkaapissa 😳

Ai hitto. Tääl ootellaa toimenpidettä esilääkkeet saatuna. En tienny et antavat esilääkkeenä ihan tujua tavaraa, oxynormia😅 kajahti päähä ja hihityttää kauheesti. Naapuriverhonkin takana hihiteltii et ku humalas olis.
Haha, mulla kans sillon punktiossa esilääkitys humahti hyvin hattuun, viestien kirjoitus oli hiton vaikeeta 😂😂 Mies naureskeli miljoonia kirjoitusvirheitä.

Tääl vielki ootellaan. Vähän kyllä turhan aikasin tarvi must tul siihen nähden, monelt punktio sit. Pitäa vissii seuraavana olla vuoros.

@Harmi89 kiitokset❤️
Mä pääsin jo lähteen. Tsemppiä odotteluun!

Ei ollut paha operaatio, kipulääkettä piti pari kertaa pyytää mutta se tehosi nopeasti ja nousi kyllä hyvin hattuun. 😄 Esilääkkeet ei tainnu niinkään. 29 solua ilmeisesti saatiin ja ens viikolla tiedetään paremmin.

Mä pääsin jo lähteen. Tsemppiä odotteluun!

Ei ollut paha operaatio, kipulääkettä piti pari kertaa pyytää mutta se tehosi nopeasti ja nousi kyllä hyvin hattuun. 😄 Esilääkkeet ei tainnu niinkään. 29 solua ilmeisesti saatiin ja ens viikolla tiedetään paremmin.
Ooo komia saalis😍 mulla nousi esilääke enempi päähä. Saadaan kumpiki sit jännäillä tuloksia! Punktio meni hyvin ja oli yllättävän kivuton toimenpide. Lisäannoksia kipulääkkeitä ei tarvinnu ihme ja kumma. Olikin hoitovaste hiuka parempi ku maanantanin perusteella aateltii ja folleja tyhjennettiin vissiin yli 20! Ei laskenu tarkkaa. 18 solua niistä sit löyty😍 toivottavasti olis mahdollisimman moni kypsiä niistä👌 vähän arpo lääkäri tuoresiirtoa, mut ilmasin voimakkaasti haluni siihen kun olotkin niin hyvät ollu. Keskiviikkona päästään sitten siirtämään 5 päivänen alkio jos sieltä semmonen jaksaa kehittyä😍

Upeat saaliit @Evanel ja @Juliet92 , isot onnittelut!!! 😍❤️
Voi kiitos😍 jäi viel vähän epäselväks, et käyttävätkö ivf vai icsiä. Punktios meinas lääkäri, et ehkäpä icsi ku paskastettu, mut sit omakannas oli kirjaus mis puhuttii ivf. Mut sit taas.tossa stimulaatiohjelmalappuses puhuttii icsi. Ota ny selvää, noh eiköhä keskiviikkona viimestää selviä😅

Ooo komia saalis😍 mulla nousi esilääke enempi päähä. Saadaan kumpiki sit jännäillä tuloksia! Punktio meni hyvin ja oli yllättävän kivuton toimenpide. Lisäannoksia kipulääkkeitä ei tarvinnu ihme ja kumma. Olikin hoitovaste hiuka parempi ku maanantanin perusteella aateltii ja folleja tyhjennettiin vissiin yli 20! Ei laskenu tarkkaa. 18 solua niistä sit löyty😍 toivottavasti olis mahdollisimman moni kypsiä niistä👌 vähän arpo lääkäri tuoresiirtoa, mut ilmasin voimakkaasti haluni siihen kun olotkin niin hyvät ollu. Keskiviikkona päästään sitten siirtämään 5 päivänen alkio jos sieltä semmonen jaksaa kehittyä😍
18 kuulostaa juuri sopivalta että pääsee tuoresiirtoon. :Ok Hand Sign: Pikaista toimenpiteestä paranemista!

Kiitos kaikille. :red-heart: Nukuin jo vähän viime yön univelkoja pois ja kipuja ei ainakaan tässä vaiheessa ole. Nyt pitää vaan tankata kivennäisvettä ettei hyper pääse yllättään kun tuo saaliskin oli tosiaan aika iso. Vasemmalla oli ilmeisesti reippaampi määrä, oikealla taas vähemmän.

Takaisin