IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@siska Joo pitää olla tyytyväinen että ottavat ajoissa riskin huomioon. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla oli kyllä jo melko alhainen annos mutta osasin kyllä odottaa isoa vastetta. Varmasti se AMH on siis ollut suurin tekijä päätöksessä.

Kokeilin nyt Fyremadelin sijaan Ganirelix Orifarmia ja kokemus oli kyllä yhtä huono kuin ne apteekin suosittelut. Kun irrotti neulansuojuksen niin heti rupesi suihkuaan lääkettä ja loppuosassa mäntää oli hirveästi ilmaa. Toivottavasti ne loput ruiskut ei ole yhtä maanantai kappaleita. :No Evil Monkey:
 
@siska Joo pitää olla tyytyväinen että ottavat ajoissa riskin huomioon. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla oli kyllä jo melko alhainen annos mutta osasin kyllä odottaa isoa vastetta. Varmasti se AMH on siis ollut suurin tekijä päätöksessä.

Kokeilin nyt Fyremadelin sijaan Ganirelix Orifarmia ja kokemus oli kyllä yhtä huono kuin ne apteekin suosittelut. Kun irrotti neulansuojuksen niin heti rupesi suihkuaan lääkettä ja loppuosassa mäntää oli hirveästi ilmaa. Toivottavasti ne loput ruiskut ei ole yhtä maanantai kappaleita. :No Evil Monkey:
Mä en oo mitään suihkuamista huomannu, joku pikku tippa voi tul neulan päähän, mut tohon ilma-asiaan auttaa se kun vetää sitä mäntää pikkusen taakseppäin/alaspäin varovasti ja sitten työntää toooosi varovasti takas ylöspäin neulaa kohti, mut silleen ettei sitä lääkettä pääse ruiskuamaan pois. Ja sen lääkeosan kevyt napauttelu sormella (ikään kuin luunappeja antais) autttaa myös. Näin oon nähny sairaanhoitajaharkois toimittavan ja näin olen nyt itse toiminut😊 toivottavasti yhtään osasin selittää ymmärrettävästi.

Mulla vaihtu kaks vikaa jarrua taas fyremadelii ku oli helpommi saatavil, mielenkiintost nähdä onko mitään eroa. Ja vika kasvatuspiikki gonal f 150 kynäks ku tarttin enää huomiselle yhden annoksen ja ovaleapia vaan 300, 450 ja 900 ampulleissa.

Niin juu sulla oli toi korkee amh no ilmankos niin hyvä vaste. Onhan se hyvä pelata varman päälle kun voi hyperi tosiaan olla hengenvaarallinenkin.

Ite mietin, et oliskohan hiukkase isommal annostuksel lähteny enemmän noit pienempiäki kasvamaan, mutta näillä mennään nyt😅
 
Mää olin myös varma, että se mun ainoa rakkula puhkesi ennen punktiota, koska tuntemuksia oli enää tosi vähän. Ei se silti puhkennut ollut. Toivon todella, että se yksi rakkula riittäisi teille 💖

Meillä oli tänään lääkärin soittoaika. Aloitan keskiviikkona DHEA-lääkityksen ja sitten ultraillaan aina menkkojen alkaessa, onko rakkuloita tulossa yhtään enempää. Jos lääke ei saa munasarjaa toimimaan paremmin, niin melko epätodennäköistä saada minun soluillani aikaan lasta.

Katsotaan, millainen virtahiiri minusta tulee tuon lääkkeen kanssa. Lääkäri varoitteli ylivireydestä ja unettomuudesta.

Onnea myös kaikille, joilla homma on edennyt jo pidemmälle. Mukava lukea kokemuksianne ja saada toivoa omaankin tilanteeseen 😊
Oli siellä, ke sit inseminaatio, kun ei ole kärkeä icsi:ä tehdä 😏

Toivotaan, että DHEA auttaa 🥰 Mä oon syönyt sitä nyt sen pari kolme viikkoo, mitään oireita en ole huomennut 👌


Ferritiini oli noussut syyskuunlopun 33:sta 40:een 🙄 mitä rautavalmistetta suosittelette? Mulla mennyt joka tpinen päivä ferrodan
 
Oli siellä, ke sit inseminaatio, kun ei ole kärkeä icsi:ä tehdä 😏

Toivotaan, että DHEA auttaa 🥰 Mä oon syönyt sitä nyt sen pari kolme viikkoo, mitään oireita en ole huomennut 👌


Ferritiini oli noussut syyskuunlopun 33:sta 40:een 🙄 mitä rautavalmistetta suosittelette? Mulla mennyt joka tpinen päivä ferrodan
Raskausaikana ainakin hemppa tais nousta Obsidanilla paremmin. Ferrit mulla aina mitattaessa ollu 60-80 et niis ei ongelmaa mut luulis et myös ferriin vaikuttais vaikka tosin hitaammin.
 
Oli siellä, ke sit inseminaatio, kun ei ole kärkeä icsi:ä tehdä 😏

Toivotaan, että DHEA auttaa 🥰 Mä oon syönyt sitä nyt sen pari kolme viikkoo, mitään oireita en ole huomennut 👌


Ferritiini oli noussut syyskuunlopun 33:sta 40:een 🙄 mitä rautavalmistetta suosittelette? Mulla mennyt joka tpinen päivä ferrodan
Minä syön Sider Al Folicia, mutta se ei riitä pitämään oireita (levottomat jalat) pois. Aloitin nyt Nogelin superrauta nokkonen & acerola-valmisteen ja mielestäni tilanne on vähän parempi. Kummastakaan ei tule vatsaoireita.
 
Täällä CB Digi raskaana 2-3, mun järkeilyn mukaan olis pitäny näyttää 3+ kun kuitenkin 5pv blasto siirretty 💁
Revin kyllä testin auki ja ihan hyvät viivat tässä on..
IMG_20230131_062006__01.jpg

..mutta täytyy näemmä ostaa uusi digi ja tehdä huomenna tai ylihuomenna uudestaan 😩
 
Täällä CB Digi raskaana 2-3, mun järkeilyn mukaan olis pitäny näyttää 3+ kun kuitenkin 5pv blasto siirretty 💁
Revin kyllä testin auki ja ihan hyvät viivat tässä on..
View attachment 118826
..mutta täytyy näemmä ostaa uusi digi ja tehdä huomenna tai ylihuomenna uudestaan 😩

Mikä dpo on menossa? Mä sain aikoinaan virallisena testipäivänä tuon saman 2-3, olikohan se silloin dpo19. Ja siis kesti kauan, että ylipäänsä sain testiin sen +3, ja lopulta raskaus eteni loppuun asti.
 
Punktio hoidettu ja noh, saalis oli mitä oli..
Kuitenki huomattavasti parempi kuin ekalla kerralla. 😅
Nyt siis kerättiin 11 rakkulaa, joista 4:ssä oli munasolu.
Nyt sitten jännittämään, että päästäänkö perjantaina tuoresiirtoon ja saadaanko ehkä pakkaseenkin joku tyyppi 🙏🙏🙏
 
Mä tykkään tästä sivustosta: http://www.betabase.info/chart/basic/single

Tuossa näkee keskiarvoja hCG:lle eri dpo:lla, noi tulokset on naisilla joilla on ultrassa nähty syke eli sillä perusteella "onnistuneita" raskauksia.

Dpo19 keskiarvo on vasta 924. Ja tässä noi clearbluen viikkojen rajat:

View attachment 118840

Eli 2-3 viikkoa on ihan oikein sulla @nninas_ tässä kohtaa :)
Mä tuun sivusta huutelemaan että @Nurppu täällä pitäisi olla erikseen ”Kysy Nurpulta” ketju koska sä tiedät niiin paljon ja niiiiiin hyödyllistä infoa! Mä niin fanitan sua!
 
Punktio hoidettu ja noh, saalis oli mitä oli..
Kuitenki huomattavasti parempi kuin ekalla kerralla. 😅
Nyt siis kerättiin 11 rakkulaa, joista 4:ssä oli munasolu.
Nyt sitten jännittämään, että päästäänkö perjantaina tuoresiirtoon ja saadaanko ehkä pakkaseenkin joku tyyppi 🙏🙏🙏
Mistäköhän toi johtuu? 🤔 Mullakin oli 12 follia, mutta vaan 6 solu. Miksi ei kaikissa oo?
 
Mä tuun sivusta huutelemaan että @Nurppu täällä pitäisi olla erikseen ”Kysy Nurpulta” ketju koska sä tiedät niiin paljon ja niiiiiin hyödyllistä infoa! Mä niin fanitan sua!
Niin tämä😅 @Nurppu tietotoimisto👌 hyviä neuvoja ja vinkkejä saatu kyllä😍

@Harmi89 hyvä, että kuitenkin parempi saalis kuin viiimeksi. Toivotaan et kaikki hedelmöittyy ja kehittyy kauniisti ja pääsisit tuoresiirtoon😍

@nninas_ komppaan kans et mullaki esikoisesta oli vast joku 5+2 kun 3+ tuli digiin. Jos viikkoha 6+ ni sit vast kannatta huolestuu. Odotas sinne dpo21-22 ja tee uus😊
 
Mulla oli blaston tuoresiirrosta tässä vaiheessa jo digissä 3+, siksi sitä odotin nyttenkin mutta voi tietty olla, että hormonia vähemmän vielä. 😊
Ja se hormonin eritys voi olla hyvin yksilöllistä myös saman henkilön eri raskauksien välillä. Mullakin oli testipäivän (blaston tuoresiirto) jälkeen HGC verestä vain 70+ eli siinä meni kauan että digistä olisi tullut +3. Nyt kuitenkin 28+1 💪🏻.
 
Takaisin
Top