IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Ihanaaaaa!! Onnea @Toiveikasss ♥️♥️♥️

Meillä kanssa viiva vahvistuu 🥰 Uskottava se on!
 

Liitteet

  • 5E5DFE4A-6AB8-47EF-976D-A78C100E654C.jpeg
    5E5DFE4A-6AB8-47EF-976D-A78C100E654C.jpeg
    504.7 KB · Katsottu: 118
  • 2A564EA2-FA02-4F1F-B2AE-E5ADAA52DC85.jpeg
    2A564EA2-FA02-4F1F-B2AE-E5ADAA52DC85.jpeg
    500.4 KB · Katsottu: 116
  • 606685F3-71E2-4E90-9C52-7D502D142A1E.jpeg
    606685F3-71E2-4E90-9C52-7D502D142A1E.jpeg
    514 KB · Katsottu: 117
Noniin tulin päästää teidätkin jännityksestä!

Ultrassa hyviä uutisia ja perjantaina olis jo tosiaan punktio😍❤️

Omakantaan oli jo tullu teksti folleista:

"Ultraäänellä endometrium proliferatiivinen 9.4 mm. Oikealla 2 follikkelia 20 mm, tämän lisäksi 2 x 15 mm, 1 x 14.5 mm, 3 x 11 mm, sekä kymmenkunta pientä. Vasemmalla suurin follikkeli 16.5 mm, tämän lisäksi 15 mm, 2 x 13 mm, 1 x 12 mm, sekä noin 10 pientä."

Eli kyllä siellä satoa on kuulemma hyvinkin sopivasyi kypsynyt😍 lääkäri laski et 7 noista olis ideaalikokosia perjantaina ja noista pienemmistäkin saattaa keritä mukaan vielä, et perjantaina selvinnee todellinen luku. Noi pari isompaa varmaankin menee jo ylikypsiks. Vähän ehkä hitusen isommasta saaliista haaveilin, mut tähän täytyy olla tyytyväinen kun lääkäri ja hoitaja olivat erittäin tyytyväisiä. Ja eipä oo hyperivaaraa ilmassa.

Tänään ja huomenna vielä jatkuu kasvattelupistokset samalla annoksella ja rinnalla jarrut. Ke aamuna viel jarrupistos ja sit illal 21 ovitrellen pistän. Hui kun jännää ja etenee nopeasti! Oon tällä hetkellä vähän pyörällä päästäni. Lääkäri oli kirjannu tekstiin myös icsi hoidosta, et onkohan se sit jo päätetty et käytetää sitä eikä ivf? Oon kyl tyytyväinen jos näin, mut luulin et sen päätöksen tekee vasta biologi punktiossa😅

@Harmi89 sulla on tää päivä enää ja huomenna itse koitos😍 mikäs olo tällä hetkellä?

Mitenkäs @Röllineiti ja @Evanel ?
 
Oho mikä plussa-aalto täällä, ihanaa, paljon onnea jokaiselle! 🥰

@Juliet92 ihanaa kuulla että hyvin kasvaa siellä!! :) Oliskihan se niin että ICSIä käytetään tossa tilanteessa kun sperma sulatetaan? 🤔 En kyl tiedä yhtään! Mut meillä kun olis saattanu olla myös ICSI niin meidän punktiopäiväks valittiin kahdesta se myöhempi, koska ICSIssä munasolujen pitää olla vähän kypsempiä kuulemma. Eli toivotaan että ne isommat oliskin just sopivia 😊

@Harmi89 varmasti jännittää! Ihanaa, odotan niin innolla teidän uutisia huomenna! 😊
 
Oho mikä plussa-aalto täällä, ihanaa, paljon onnea jokaiselle! 🥰

@Juliet92 ihanaa kuulla että hyvin kasvaa siellä!! :) Oliskihan se niin että ICSIä käytetään tossa tilanteessa kun sperma sulatetaan? 🤔 En kyl tiedä yhtään! Mut meillä kun olis saattanu olla myös ICSI niin meidän punktiopäiväks valittiin kahdesta se myöhempi, koska ICSIssä munasolujen pitää olla vähän kypsempiä kuulemma. Eli toivotaan että ne isommat oliskin just sopivia 😊

@Harmi89 varmasti jännittää! Ihanaa, odotan niin innolla teidän uutisia huomenna! 😊
No toi pakastus vois kyllä hyvinkin olla syynä icsi käyttöö, ku voi just vähän damagee tehdä sille spermalle pakastus ja sulatus. Ei vaan oo aikasemmil kerroil ollu puhet et kumpi ja kuitenki ollu tiedos toi pakastus homma😅 mielenkiintosta sit perjantaina tosiaan tietää lopullinen lukumäärä. Hieman kyllä toi viikonpäivä vähän ikävä siin mieles et saa koko vkl jönnätä, et onko mitään edes hedelmöittyny ku eivät vkl infoile sit🙈 täytyy keksii vkl paljon puuhaa sit jos olo antaa punktion jälkee myöte. Tulee kyl aikanen herätys ja lähtö, kun 7:45 aika siel ja ajellaa täält Porist sinne😅

Ja siirron jälkeinen lääketuki on muuten terolutit aamulla yks ja illalla kaks plus sit gonapeptyl pistos alkion ollessa 6 vuorokauden ikäinen🤔 kuulemma riittävä toi terolut tuoresiirros. Voin kuulemma oman mielenrauhani vuoks käyttää olemassaolevat lugeni pois 1×200mg lisäks😅 sinänsä ihan kiva ettei tarvii nii paljoo noil lugeil sutata.
 
Oi onnea plussista @Toiveikasss ja @Tinkerbella ja vahvoja tarrasukkia! :red-heart:

Ultrassa käyty ja oli sen verran hyvä vaste että hyper-riskin takia ei tuoresiirtoon päästä vaan määräsi suoraan Gonapeptyliä. Kaikki ilmeisesti pakastetaan. En päässy vielä omakantaan lukeen sen tarkemmin. Hyvä puoli että ainakin oli hyvin hyväkokoisia folleja. Huh nyt kyllä jännittää se punktio ja sen jälkeiset olot.

@Juliet92 Hienoa että sullakin oli hyvä vaste! Pitänee jännittää sun tuoresiirtoa kun ite pitää jännätä PAS asti.:Grinning Face:

@Harmi89 Tsemppiä huomisen punktioon!:red-heart:
 
Oi onnea plussista @Toiveikasss ja @Tinkerbella ja vahvoja tarrasukkia! :red-heart:

Ultrassa käyty ja oli sen verran hyvä vaste että hyper-riskin takia ei tuoresiirtoon päästä vaan määräsi suoraan Gonapeptyliä. Kaikki ilmeisesti pakastetaan. En päässy vielä omakantaan lukeen sen tarkemmin. Hyvä puoli että ainakin oli hyvin hyväkokoisia folleja. Huh nyt kyllä jännittää se punktio ja sen jälkeiset olot.

@Juliet92 Hienoa että sullakin oli hyvä vaste! Pitänee jännittää sun tuoresiirtoa kun ite pitää jännätä PAS asti.:Grinning Face:

@Harmi89 Tsemppiä huomisen punktioon!:red-heart:
Ohoh, no siel on pistokset purru tehokkaasti! Kuinka paljon niitä suunnillee sit oli ja oliko sit muitaki hyperriskei ku reipas vaste ei aina tarkota, ettei tuoresiirtoo pääsis. Millos sulla punktio ja oliko missä sairaalas?😊 ei oo tietty pakko kertoo.

Joo oon kuitenkin ihan tyytyväinen omaan vasteeseen, vaikka aina muutama enempi olis ollu kivempi mut just toivoinki ideaalivastet just siks et pääsis tuoresiirtoo👌
 
Heippaa!

Tuntuu että kaikki on jo niin pitkällä, mutta on erityisen ihanaa että täällä on nyt paljon onnistumisia! Luo toiveikkuutta tulevaan, itsellä vasta viikon päästä ivf suunnittelukäynti ja sitten alkaakin tosi toimet. Jännittäviä aikoja, ja tosi ristiriitaiset fiilikset kun ei olla kerrottu tästä projektista mitään perheelle, ystäville tai töissä. Siksi oon pidempään lukenut tätä palstaa, tosi huonosti on mitään infoo tai tukea tarjolla.

Ihan pyörällä päästäni kaikista noista lääkkeistä jne, mutta luotan siihen että minäkin selviän tästä kaikesta hyvillä ohjeilla . Onko muita, jotka on vasta aloittelemassa koko prosessia? Meillä takana 2 inseminaatiota, ja ensikäynnistä alkaa olemaan kohta 1,5 vuotta.
 
Heippaa!

Tuntuu että kaikki on jo niin pitkällä, mutta on erityisen ihanaa että täällä on nyt paljon onnistumisia! Luo toiveikkuutta tulevaan, itsellä vasta viikon päästä ivf suunnittelukäynti ja sitten alkaakin tosi toimet. Jännittäviä aikoja, ja tosi ristiriitaiset fiilikset kun ei olla kerrottu tästä projektista mitään perheelle, ystäville tai töissä. Siksi oon pidempään lukenut tätä palstaa, tosi huonosti on mitään infoo tai tukea tarjolla.

Ihan pyörällä päästäni kaikista noista lääkkeistä jne, mutta luotan siihen että minäkin selviän tästä kaikesta hyvillä ohjeilla . Onko muita, jotka on vasta aloittelemassa koko prosessia? Meillä takana 2 inseminaatiota, ja ensikäynnistä alkaa olemaan kohta 1,5 vuotta.
Tervetuloa ihanan vertaistuen piiriin. Kommentoin tänne ensimmäisen kerran muistaakseni alkusyksystä kun siirryttiin IVF ja koin että sain vertaistuesta tosi paljon tukea ja infoa. 😊
 
Heippaa!

Tuntuu että kaikki on jo niin pitkällä, mutta on erityisen ihanaa että täällä on nyt paljon onnistumisia! Luo toiveikkuutta tulevaan, itsellä vasta viikon päästä ivf suunnittelukäynti ja sitten alkaakin tosi toimet. Jännittäviä aikoja, ja tosi ristiriitaiset fiilikset kun ei olla kerrottu tästä projektista mitään perheelle, ystäville tai töissä. Siksi oon pidempään lukenut tätä palstaa, tosi huonosti on mitään infoo tai tukea tarjolla.

Ihan pyörällä päästäni kaikista noista lääkkeistä jne, mutta luotan siihen että minäkin selviän tästä kaikesta hyvillä ohjeilla . Onko muita, jotka on vasta aloittelemassa koko prosessia? Meillä takana 2 inseminaatiota, ja ensikäynnistä alkaa olemaan kohta 1,5 vuotta.
Tervetuloa, vaikka itsekin vasta liityin tänne äskettäin! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Täällä sama juttu, ei olla kerrottu kenellekään. Olen vain foorumeita lueskellut ennen kun päädyin liittymään joukkoon. Eka IVF kierto alkoi vasta tässä kierrossa ja sitä ennen oli 3 inssiä takana. Ihanaa tosiaan lueskella että on onnistumisia.

@Juliet92 Perjantaina on punktio ja en tosiaan tiedä sen tarkemmin miksi päätyi suoraan pakastukseen. Ei oikein ees laskenut niin tarkkaan monta oli, kun vaan otti osasta mittoja. Sanoi vaan että hyvä vaste. Mulla on kyllä korkea AMH ja kystia tullut edellisistä tuetuista kierroista, että ehkä ne vaikutti? Olisin kans toivonut tuoresiirtomahdollisuutta mutta taisivat alkujaankin olla sillä kannalla että otetaan varman päälle.
 
Täällä vähämmän ovistuntemuksia kuin luomukierrossa, liekko enää se yksikään rakkula kasva tuolla 🙄
Mää olin myös varma, että se mun ainoa rakkula puhkesi ennen punktiota, koska tuntemuksia oli enää tosi vähän. Ei se silti puhkennut ollut. Toivon todella, että se yksi rakkula riittäisi teille 💖

Meillä oli tänään lääkärin soittoaika. Aloitan keskiviikkona DHEA-lääkityksen ja sitten ultraillaan aina menkkojen alkaessa, onko rakkuloita tulossa yhtään enempää. Jos lääke ei saa munasarjaa toimimaan paremmin, niin melko epätodennäköistä saada minun soluillani aikaan lasta.

Katsotaan, millainen virtahiiri minusta tulee tuon lääkkeen kanssa. Lääkäri varoitteli ylivireydestä ja unettomuudesta.

Onnea myös kaikille, joilla homma on edennyt jo pidemmälle. Mukava lukea kokemuksianne ja saada toivoa omaankin tilanteeseen 😊
 
@Evanel omalla kokemuksella kun vielä siinä tokassa ultrassa oli vähän sellanen, et noh milläs irrotuspiikillä mentäisi, katteli mun AMH:ta totesi pitkään mietittyään että ei tuoresiirtoon ihan varuiksi. Joka tosiaan oli todella hyvä päätös, koska niitä tyhjennettyjä oli todella paljon ja hyperi oireili siihen asti kun alkoi menkat reilua viikkoa myöhemmin. Ne saattaa myös vähän arvioida sitä millanen nousu follien määrässä on ultrien välillä. En haluu ees tietää missä kunnossa olisin ollut hcg-triggerillä 😅 tosin harmittihan se vietävästi ettei tuoresiirtoon päästy ja hyperin takia joutui vielä välikierron odotella ennen ku ekaan PAS:n pääsi. Tsemppiä punktioon!
 
Takaisin
Top