IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kieltämättä oma ovisplussani synarelan aikana olo kyl äärimmäisen vahva. Siis se testiviiva oli lähes musta!
Ei mulla koskaan oo tainnut sellainen olla!
Yhdes kuumeilukeskustelussa oli muutama vuosi sitten ainakin yksi tapaus joka raskautui synarelan aikana! Ei koskaan alkanut menkat ja olikin raskaana.

Joo oon kans löytäny näitä Synarelalla raskautuneita ja lääkärikin sanoi että se mahdollisuus on olemassa ja jos ei menkat ala 14 päivän kuluessa niin kannattaa tehdä varmuudeksi raskaustesti. :smiling-eyes:
 
Oletteko laittaneet cyclogestit tasan 12h välein vai illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi (jolloin väli on lyhyempi kuin 12h)?
 
Hieno tulos tässä vaiheessa Islaaa!
NewMoon, hyvä huomio. Soitin tänään polille ja ei ois edes päästy passiin hoitajien mahdollisen lakon takia.. tekevät kuulema vain kesken olevat hoidot loppuun.
 
Mulle tuli äsken vastaus..

Oon niin pettynyt ja itkuinen
19+9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hed. Normaalisti
Viljely
1 kpl 6pv blastoja pakkaseen

Kaikki muut roskiin
 
Voi ei, ikävä kuulla HoPe.. :sad-face: Toivotaan että tämä blasto olisi huippuluokkaa.

Täällä myös huonot fiilikset. Hoitajalakko siis tulee ja hoidot vaan siirtyy..
 
Mulle tuli äsken vastaus..

Oon niin pettynyt ja itkuinen
19+9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hed. Normaalisti
Viljely
1 kpl 6pv blastoja pakkaseen

Kaikki muut roskiin


Voihan! Olen pahoillani, meillä oli viime hoidossa hyvin samankaltainen polku, mutta lopulta ei saatu yhtään alkiota. Toivottavasti tämä yksi kumminkin lähtisi kohdussa kasvamaan, älä menetä toivoa! Tehdäänkö siirto seuraavaan kiertoon? Miksi ei tehty tuoresiirtoa?
 
Mulle tuli äsken vastaus..

Oon niin pettynyt ja itkuinen
19+9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hed. Normaalisti
Viljely
1 kpl 6pv blastoja pakkaseen

Kaikki muut roskiin

Toivottavasti tämä superblasto tarraa lujaa kiinni siirrossa! Ja hyvä että kroppa saa toipua nyt kun oli noin iso alkusaalis niin siirrossa sitten munasarjat palautuneet, limikset ja kaikki hyvin.

Onko teillä lääkärin kanssa puhelua miksi moinen kato kävi tässä syklissä? Annostus, lääke tai muita muutoksia?
 
Tää on mun 2. Ivf 8kk aikana ekassa ei mitään pakkaseen ja yks tuoresiirto josta nega.
Silloin gonal annostuksella 150Ky
Nyt sit gonal nostettiin 225Ky josta saatiin hyvä vaste, mutta en todella tiedä mistä kato johtuu.
Tuoresiirto ei tehty ku sain kaupanpäälle hyperin. Siirtoon saisi ilmoittautua välikierron jälkeen.

Huomenna on soittoaika lääkärille.

Mä oon niin pettynyt, hämmennyksissäni ja sekavissa tunnelmissa. En tiedä haluanko pas:iin nyt vai vasta kesän jälkeen streasittömämpänä ja optimistempana. Jotenkin arvelin, että jotain on pielessä kun mitään ei päivittynyt vaikka niin sanottiin, että väliaikatietoja tulisi.

En tiedä jaksanko 3. Ivf:ää, ja päällimmäisenä mielessä on, että kuinka vaikea olisi päästä lahjasoluhin.
 
Tää on mun 2. Ivf 8kk aikana ekassa ei mitään pakkaseen ja yks tuoresiirto josta nega.
Silloin gonal annostuksella 150Ky
Nyt sit gonal nostettiin 225Ky josta saatiin hyvä vaste, mutta en todella tiedä mistä kato johtuu.
Tuoresiirto ei tehty ku sain kaupanpäälle hyperin. Siirtoon saisi ilmoittautua välikierron jälkeen.

Huomenna on soittoaika lääkärille.

Mä oon niin pettynyt, hämmennyksissäni ja sekavissa tunnelmissa. En tiedä haluanko pas:iin nyt vai vasta kesän jälkeen streasittömämpänä ja optimistempana. Jotenkin arvelin, että jotain on pielessä kun mitään ei päivittynyt vaikka niin sanottiin, että väliaikatietoja tulisi.

En tiedä jaksanko 3. Ivf:ää, ja päällimmäisenä mielessä on, että kuinka vaikea olisi päästä lahjasoluhin.
Voi että :sad-face: tosi harmillinen tilanne :sad-face: saitteko ekassa ivf:ssä paljon munasoluja? Nythän sulla oli aika paljon folleja ja vissiin jos niitä alkaa olemaan paljon niin laatu alkaa kärsiä. Niin mietin että voisko välimallin annostus tuoda sopivan määrän, laadullisesti parempia folleja ja munasoluja.
 
Tää on mun 2. Ivf 8kk aikana ekassa ei mitään pakkaseen ja yks tuoresiirto josta nega.
Silloin gonal annostuksella 150Ky
Nyt sit gonal nostettiin 225Ky josta saatiin hyvä vaste, mutta en todella tiedä mistä kato johtuu.
Tuoresiirto ei tehty ku sain kaupanpäälle hyperin. Siirtoon saisi ilmoittautua välikierron jälkeen.

Huomenna on soittoaika lääkärille.

Mä oon niin pettynyt, hämmennyksissäni ja sekavissa tunnelmissa. En tiedä haluanko pas:iin nyt vai vasta kesän jälkeen streasittömämpänä ja optimistempana. Jotenkin arvelin, että jotain on pielessä kun mitään ei päivittynyt vaikka niin sanottiin, että väliaikatietoja tulisi.

En tiedä jaksanko 3. Ivf:ää, ja päällimmäisenä mielessä on, että kuinka vaikea olisi päästä lahjasoluhin.

No hyvä että on noin pian, saatte lääkärin ajatuksia jatkosta. On varmasti huonot fiilikset, muakin suretti kun ei saatu mitään pakkaseen ja tuoresiirto ei napannut. IVF on testaamista eri annostuksilla ja lääkkeillä eikä monilla meillä heti onnistu :sad-face:

Samaan mietin kuin @Beebi mutta kannattaa kirjoittaa ylös kysymyksiä joihin haluatte lääkäriltä vastauksia. Ja myöskin teidän toiveita blastojen testauksesta tai lahjasoluista. Tsemppiä kovasti! Varaatte siirtoon ajan kun susta tuntuu hyvälle :red-heart:
 
Varmaan monta asiaa...
Mun isällä oli 10% simpoista elinvoimaisia aikanaan kun mua yrittivät, äiti taas ollu sellainen että helpan ei tarvinnu ku lepattaa.

Ikää mulla on 36, ja tosiaan muuta vaihtoehtoa ei ole ollut kuin ivf, koska multa on molemmat munajohtimet poistettu ulkoisten takia. Oon raskautunut kerran ns. Oikeaan paikkaan, mutta meni kesken rv 6
Siitäkin aikaa yli 10 vuotta. Sitten 2014 poistettiin viimeinen munajohdin. Ehkäisyä en oo käyttäny siis v. 2010 lähtien. Ja ulkoisia on kertynyt v. 2014 asti 3.

Kyllä tässä varmasti on perinnöllisyys tekijöitäkin ja alun alkaen paskaa tuuria.
 
Varmaan monta asiaa...
Mun isällä oli 10% simpoista elinvoimaisia aikanaan kun mua yrittivät, äiti taas ollu sellainen että helpan ei tarvinnu ku lepattaa.

Ikää mulla on 36, ja tosiaan muuta vaihtoehtoa ei ole ollut kuin ivf, koska multa on molemmat munajohtimet poistettu ulkoisten takia. Oon raskautunut kerran ns. Oikeaan paikkaan, mutta meni kesken rv 6
Siitäkin aikaa yli 10 vuotta. Sitten 2014 poistettiin viimeinen munajohdin. Ehkäisyä en oo käyttäny siis v. 2010 lähtien. Ja ulkoisia on kertynyt v. 2014 asti 3.

Kyllä tässä varmasti on perinnöllisyys tekijöitäkin ja alun alkaen paskaa tuuria.

Mä toivon, että teillä on nyt pakkasessa odottamassa Butterfliesin mainitsema superblasto, joka odottaa sitä oikeaa hetkeä, kun jaksaminen ja halu siirtoon on kohdalla :Heartred
IVF kierrokset on raskaita (meillä 3 takana) niin on täysin OK ottaa lomaa koko hommasta. Mekin pidettiin viime kesänä 2kk lomaa hoidoista. Teki hyvää.
Lahjasoluhoitoihin pääseminen riippuu ihan tilanteesta, miten lahjasoluja on tarjolla. Jos se on mielessä jo paljon, niin laita sun kysymyslistalle lääkärille. Mua ainakin helpotti, kun sain kysyä myös lahjasoluista, jotta hahmotin mahdollista tulevaisuutta hoitoihin. Nyt en stressaa enää siitä erikseen.
 
Hei! Olen uusi täs foorumissa. Olen kotoisin Puoalasta,mutta asun tällä hetkellä Turussa, eli mun suomen kieli ehkä ei oo hirveen hyvä, mutta kuitenkin ajattelin keskustella teidän kanssa tärkeestä aiheesta. Olen yrittänyt saada lasta jo pitkään. Kahden eri miehen kanssa on ollut sekä epäonnistumisia että onnistumisia. Ensimmäinen mies ja minä yritimme saada vauvan kolme kertaa, mutta yritykset epäonnistuivat. Raskaustesti oli positiivinen, mutta lopulta hcg kuitenkin laski ja raskaus keskeytettiin ja kuukautiset alkoivat. Lääkärin kommentti oli, että miehen ja naisen kemiat eivät sovi yhteen. Tunsin oloni surulliseksi ja epäonnistuneeksi. Suhde meni huonoon suuntaan, koska silloin ei ollut tarpeeksi tukea ja tunteita jatkaa yhdessä asumista. Toisen miehen kanssa tulin luonnollisesti raskaaksi välittömästi, mutta sekin oli valitettavasti kohdunulkoinen raskaus. Siksi päätimme IVF:n hyväksi seuraavan raskauden aikana säästääksemme aikaa ja siihen liittyvää kovaa painetta. Kokeita tehtiin myös kolme, mutta usein alkiossa oli vika (epämuodostuma, alkio ei kasvanut jne.) ja kokeet epäonnistuivat. Viimeiseksi mahdollisuudeksi oli akupunktion ja IVF:n yhdistelmä tänä keväänä. Neljäs koe onnistui, raskaustestissä ilmestyi kaksi viivaa ja hcg nousi. Olin ja olen edelleen mielettömän onnellinen ensimmäistä vauvaani odottaessa. Mutta nyt raskauteni ja stressitasoihini vaikuttaa nykyinen Venäjän ja Ukrainan välinen sota. Ennen korona ja nyt sota. Ajatus, että ehkä meitä ei ole enää lähitulevaisuudessa, pelottaa minua. Koska Baltiamaat on Suomen vieressä, on tämän hetken turvallisuuden tunne minulta ja vatsavauvaltani täysin kadonnut. Mitä mieltä olet sekä sodasta että koronasta? Miten tämä on vaikuttanut tai tulee vaikuttamaan sinuun?
 
Maailmantilanne on melkoinen tällä hetkellä, mutta en usko, meillä olevan täällä Suomessa mitään hätää.

Onnea plussasta ja tsemppiä!


Meillä lääkäri soitteli tänään ja kertoi että nuo 9 jotka olivat lentäneet roskiin olivat pv 3 vanhoja. Alkio oli alkanut muodostamaan jotain ainetta sisällään mikä on pahanlaatuista. Lääketiede ei osaa kuulemma kertoa mistä se johtuu, ja siihen ei voida lääketieteellisesti vaikuttaa.

Kysyin lahjasolu vaihtoehdosta, jos tuo yksi ei tärppää, niin vastasi että epäilee ettei päästäisi koska mulla munasoluja tulee ja hedelmöittyi ja kriteerit ei täyttyisi...

Että se siitä...
 
Viimeiseksi mahdollisuudeksi oli akupunktion ja IVF:n yhdistelmä tänä keväänä. Neljäs koe onnistui, raskaustestissä ilmestyi kaksi viivaa ja hcg nousi. Olin ja olen edelleen mielettömän onnellinen ensimmäistä vauvaani odottaessa. Mutta nyt raskauteni ja stressitasoihini vaikuttaa nykyinen Venäjän ja Ukrainan välinen sota. Ennen korona ja nyt sota. Ajatus, että ehkä meitä ei ole enää lähitulevaisuudessa, pelottaa minua. Koska Baltiamaat on Suomen vieressä, on tämän hetken turvallisuuden tunne minulta ja vatsavauvaltani täysin kadonnut. Mitä mieltä olet sekä sodasta että koronasta? Miten tämä on vaikuttanut tai tulee vaikuttamaan sinuun?
Stressi ei aiheuta raskauden keskeytymistä, koska kautta aikojen on vauvoja syntynyt erittäin stressaaviin tilanteisiin. Eli ei kannata pelätä, että raskaus päättyisi stressitasojen takia.

Korona on vaikuttanut minuun niin, etten halua koronaa saada, joten kukaan meidän perheestä ei tapaa muita ihmisiä muuten kuin ulkona ja maskien kanssa.

Sota ei ole vaikuttanut juuri lainkaan, jos yhtään näyttää siltä, että sota leviää tänne, pakkaan meidän suvun lapset ja vanhukset autoon ja lähdemme ulkomaille. Eiväthän he tännekään voi sodan alle jäädä, eivätkä pärjää myöskään yksin ulkomailla.
 
Hei! Olen uusi täs foorumissa. Olen kotoisin Puoalasta,mutta asun tällä hetkellä Turussa, eli mun suomen kieli ehkä ei oo hirveen hyvä, mutta kuitenkin ajattelin keskustella teidän kanssa tärkeestä aiheesta. Olen yrittänyt saada lasta jo pitkään. Kahden eri miehen kanssa on ollut sekä epäonnistumisia että onnistumisia. Ensimmäinen mies ja minä yritimme saada vauvan kolme kertaa, mutta yritykset epäonnistuivat. Raskaustesti oli positiivinen, mutta lopulta hcg kuitenkin laski ja raskaus keskeytettiin ja kuukautiset alkoivat. Lääkärin kommentti oli, että miehen ja naisen kemiat eivät sovi yhteen. Tunsin oloni surulliseksi ja epäonnistuneeksi. Suhde meni huonoon suuntaan, koska silloin ei ollut tarpeeksi tukea ja tunteita jatkaa yhdessä asumista. Toisen miehen kanssa tulin luonnollisesti raskaaksi välittömästi, mutta sekin oli valitettavasti kohdunulkoinen raskaus. Siksi päätimme IVF:n hyväksi seuraavan raskauden aikana säästääksemme aikaa ja siihen liittyvää kovaa painetta. Kokeita tehtiin myös kolme, mutta usein alkiossa oli vika (epämuodostuma, alkio ei kasvanut jne.) ja kokeet epäonnistuivat. Viimeiseksi mahdollisuudeksi oli akupunktion ja IVF:n yhdistelmä tänä keväänä. Neljäs koe onnistui, raskaustestissä ilmestyi kaksi viivaa ja hcg nousi. Olin ja olen edelleen mielettömän onnellinen ensimmäistä vauvaani odottaessa. Mutta nyt raskauteni ja stressitasoihini vaikuttaa nykyinen Venäjän ja Ukrainan välinen sota. Ennen korona ja nyt sota. Ajatus, että ehkä meitä ei ole enää lähitulevaisuudessa, pelottaa minua. Koska Baltiamaat on Suomen vieressä, on tämän hetken turvallisuuden tunne minulta ja vatsavauvaltani täysin kadonnut. Mitä mieltä olet sekä sodasta että koronasta? Miten tämä on vaikuttanut tai tulee vaikuttamaan sinuun?

Nyt on alkio haettu matkaan. 8 meni pakkaseen. Jos tämä ei tarraa kiinni, niin ne kaikki 8 sulatetaan ja kasvatetaan pari päivää. Mutta toivottavasti tarraisi, tästä tulisi jouluvauva!

@HoPe meillä oli tosiaan sama tilanne viime hoidossa, kuin teillä, että alkiot lähtivät degeneroitumaan 3. päivästä eteenpäin. Jos tämä teidän yksi ei tarraisi ja vielä jaksatte hoitohin ryhtyä, ehkä kannattaisi osa pakastaa aikaisemmin? Tosin en tiedä vaikuttaako se tämän aineen muodostumiseen. Tsemppiä ja pidetään peukkuja todella tämän yhden varalle!!

Kyllä stressi voi käsitteekseni hyvinkin vaikuttaa raskauteen. Esim juurikin Ukrainassa syntyi monia keskoksia sodan alettua, koska raskaana olevat kokivat yht' äkkiä niin suuren stressireaktion. Muistelisin lukeneeni näin, lähdettä en muista! Ja tiedän tapauksen jossa raskaana olevalle naiselle vietiin viesti, että hänen miehensä on kuollut, niin se käynnisti naisen synnytyksen. Mutta tässä tapauksessa raskaus oli niin pitkällä, että vauva oli terve.

Mutta onneksi olemme nyt turvassa kuitenkin täällä Suomessa! Olisiko sinun @IVF sota ja korona mahdollista käydä juttelemassa terapeutilla tai saisiko neuvolan kautta keskusteluapua?
 
Muokattu viimeksi:
Joo oon kans löytäny näitä Synarelalla raskautuneita ja lääkärikin sanoi että se mahdollisuus on olemassa ja jos ei menkat ala 14 päivän kuluessa niin kannattaa tehdä varmuudeksi raskaustesti. :smiling-eyes:


Olen raskautunut Synarelan aikana. Kerkesin suihkutella 5+0 asti ennenkuin tein testin. Raskaus päättyi kyllä keskenmenoon H8.
Synarela tietääkseni boostaa aivolisäkettä tuottamaan enemmän hormoneja ensimmäisen parin päivän ajan, jonka jälkeen vaikutus on päinvastainen. Pakkausselosteessa oli maininta että jos käyttää raskauden aikana on suurempi riski saada keskenmeno.
 
Olen raskautunut Synarelan aikana. Kerkesin suihkutella 5+0 asti ennenkuin tein testin. Raskaus päättyi kyllä keskenmenoon H8.
Synarela tietääkseni boostaa aivolisäkettä tuottamaan enemmän hormoneja ensimmäisen parin päivän ajan, jonka jälkeen vaikutus on päinvastainen. Pakkausselosteessa oli maininta että jos käyttää raskauden aikana on suurempi riski saada keskenmeno.

Kiitos vastauksestasi ja pahoittelut keskenmenosta. :red-heart: Mulla oli tosiaan viime viikolla muutaman päivän posi ovulaatiotesti ja loppu viikosta alkoi haalenemaan. Tänään on tullut pyyhittäessä tuhruvuotoa ja oletan sen olevan nyt sitä alkavaa tyhjennysvuotoa joka luultavasti alkaa huomenna. Mun lapsettomuus historialla en usko raskauden mahdollisuuteen, mutta toki teen sitten myöhemmin testin jos ei vuoto alakkaan. :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top