K
Kevätsumu
Vieras
Ihanaa, onnea CherryRed!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
@CherryRed oi miten ihana uutinen!!! Onnea!!! Ja pidetään kaikkia peukkuja, että raskaus jatkuu normaalisti!! Ja kiitos laajasta ja informatiivisesta vastauksesta!
Meillä oli tosiaan kaikki testit negoja ja keskiviikkona lopetin lääkkeet ja tänään alkoi menkat. Jätin keskiviikkona lääkärille soittopyynnön, mutta ei soittanut ennen pyhiä takaisin. Meinaan aloittaa huomenna varuiksi Zumenonit, jos päästäisiin tässä kierrossa passiin. Meillä on passit aina tehty lääkkeelliseen kiertoon. Onkohan siinä eroja onnistumisessa, onko lääkkeellinen vai luonnollinen kierto?
Pitää lääkärin kanssa jutella noista vaihtoehdoista! Onko alkiodiagnostikka vienyt paljon aikaa? Ehtisikö sitä tehdä vielä, jos meinaa tässä kierrossa päästä siirtoon?
Vaikuttaako muualla päin Suomea hoitajien lakko hoitoihin julkisella? Täällä pohjois-Savossa KYS:ssä ei tehdä luonnolliseen kiertoon ollenkaan PASseja.. viime kierrossa kertoivat, että hoitavat vain kesken olevat hoidot loppuun. Eilen kun yritin soittaa niin meni vastaajaan, jonka mukaan toivottiin uutta yhteydenottoa lakon jälkeen… ymmärrän kyllä lakon ja hoitajien puolella olen, mutta kylläpä turhauttaa kun nyt jo toinen kierto menee ohi lakon takia
Tilasinpa siis dutch hormonitestit kotiin tässä odotellessa, meni 500e, mutta jospa niistä selviäis jotain hyödyllistä..
Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille :)
Onpa kurjaa kun hoidot siirtyy lakon takia.
Grin, tervetuloa ja kysele vaan aina jos tulee jotain mieleen, täällä kyllä on kokemusta kaikenlaisesta. Ja kannattaa kirjoittaa kaikki omat kysymykset ylös ennen lääkärikäyntiä, itse ainakin unohdan muuten vähintään puolet.
Kävin tänään ultrassa ja olihan kokemus päästä sinne. Mulla oli aika vasta 15:30. Varatessa ihmettelin että niin myöhäisiä aikoja on tarjolla, kun yleensä viimeiset on olleet ennen puolta kolmea. Hoitaja sanoi että tuo nimenomainen lääkäri on alkanut pitää myös ilta-aikoja, joten positiivisesti yllättyneenä tartuin tilaisuuteen.
Saavuin paikalle tasan puolelta; korona-aikaan en ole viitsinyt mennä turhan aikaisin sisään odottamaan. No hississä napit ei toimineet, eikä klinikalle pääse portaikkoon ilman kulkuavainta. Rakennuksessa on monta toimijaa mutta ei vahtimestaria. Yritin soittaa klinikan numeroon, mutta sain vain nauhoitteen että soittoaika on kahteen asti. Soitin labran numeroon mutta kukaan ei vastannut. Soitin sitten Pihlajalinnan yleiseen palvelunumeroon. Sain pian ihmisen kiinni, mutta hänellä ei ollut numeroa lääkärille. Hän laittoi kuitenkin lääkärille viestiä että odotan alhaalla.
En halunnut lähteä kotiin, koska ultra oli pakko saada tehtyä enkä halunnut tulla huomenna uudestaan ja järkätä työkuivioita. Lopulta lääkäri tuli etsimään minua 16:05. Hän väitti käyneensä alhaalla puolelta etsimässä minua, mutta hänen on täytynyt käydä vähän ennen, koska mun eka puhelu klinkalle oli 15:32. Ilmeisesti hoitaja oli vahingossa laittanut hissin lukkoon liian aikaisin. Lisäksi joku oli vahingossa kirjannut minut sisään, vaikka oikeasti en ollut ilmoittautunut.
Onneksi ultra saatiin kuitenkin tehtyä ja kaikki näytti siltä miltä pitääkin. Siirto on ensi viikon maanantaina. Lisäksi lääkäri lupasi ultran ilmaiseksi kun olin joutunut odottamaan niin pitkään.
Tänään sain itse viimein lääkärin kiinni, keskiviikkona olin jättänyt soittopyynnön! Enkä omaa lääkäriä, koska hän on lomalla, mutta toisen.
Tämä lääkäri nyt sanoi, että koska olen nyt omatoimisesti alkanut syödä Zumenonia, voisin varata ultran kp 11-12 ja PAS voitaisiin varmasti hyvinkin tehdä tähän kiertoon. Hoitaja ennen lääkärin tavoittamista sanoi, että yleensä aina tuoresiirron jälkeen pidetään välikierto ennen PASia. Onko teillä kokemuksia?
Roskajoukon Jalokivi, tsemppiä tulevaan punktioon!
mulla on jo huomenna, ja viime perjantaina ultrassa näkyi lähemmäs 30 follikkelia. Lääkäri ei vasemmalta oikeen pysynyt ees laskemaan kunnolla kun olivat niin supussa. Mutta olo ollut koko ajan hyvä, ja oon pystynyt toimimaan. Turvottaa mut en oo ollut kipeä. Nyt enemmän ehkä vaan jännittää se, että voitaisko päästä jo tuoresiirtoon. Toive on tietty että siihen päästäs, ja huomenna punktion jälkeen katsotaankin mun oloa että lähetäänkö tekemään tuoresiirtoa.
Tsempit sinnekkin! Tuuhan kertomaan sit miten meni!
Punktio oli tosi helppo! Vaikka ultrassa näkyi n. 30 follikkelia, niin 18 tyhjennettiin. Nyt täällä vielä odottelen että päästäänkö tuoresiirtoon, jos niin nää täällä pistää sen Pregnylin vielä. Itku tuli aamulla kun tultiin tänne, mut oikeestaan aika turhaan jännitin
Punktio oli tosi helppo! Vaikka ultrassa näkyi n. 30 follikkelia, niin 18 tyhjennettiin. Nyt täällä vielä odottelen että päästäänkö tuoresiirtoon, jos niin nää täällä pistää sen Pregnylin vielä. Itku tuli aamulla kun tultiin tänne, mut oikeestaan aika turhaan jännitin
Hyvää toipumista! Muista juoda paljon nesteitä.
Toivotaan hyvää alkiosaalista ja tuoresiirtoa!