IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Moikka, pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Mulla oli toinen ivf kierros just ja perjantaina oli punktio, tuloksena

18 + 9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hedelmöittynyt

Päivittelen lisätietoa myöhemmin

Nyt kuitenkin on hyperin oireet ja perjantaina oli jo nestettä näkyvissä vatsaontelossa. Paino nousi vuorokaudessa 2,3kg ja tänään laskenut 600g

Vasentapuolta juilii aivan älyttömästi kuin munasarja olisi räjähtämispisteessä, yrittänyt juoda gatoradea ja mehua ja vettä ja limua.
 
Moikka, pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Mulla oli toinen ivf kierros just ja perjantaina oli punktio, tuloksena

18 + 9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hedelmöittynyt

Päivittelen lisätietoa myöhemmin

Nyt kuitenkin on hyperin oireet ja perjantaina oli jo nestettä näkyvissä vatsaontelossa. Paino nousi vuorokaudessa 2,3kg ja tänään laskenut 600g

Vasentapuolta juilii aivan älyttömästi kuin munasarja olisi räjähtämispisteessä, yrittänyt juoda gatoradea ja mehua ja vettä ja limua.
Voi ei :( toivotaan että helpottaa kotihoidolla pian! Mutta vau, mikä saalis! Toivotaan, että hedelmöittyneistä vielä mahdollisimman moni jatkaa matkaa!
 
Moikka, pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Mulla oli toinen ivf kierros just ja perjantaina oli punktio, tuloksena

18 + 9 follia
14 munasolua
12 kypsää
10 hedelmöittynyt

Päivittelen lisätietoa myöhemmin

Nyt kuitenkin on hyperin oireet ja perjantaina oli jo nestettä näkyvissä vatsaontelossa. Paino nousi vuorokaudessa 2,3kg ja tänään laskenut 600g

Vasentapuolta juilii aivan älyttömästi kuin munasarja olisi räjähtämispisteessä, yrittänyt juoda gatoradea ja mehua ja vettä ja limua.

Onnittelut hienosta saaliista! Toivottavasti saatte vielä monta blastoa.
Toivotaan, että hyperin oireet menee pian ohi ja voit paremmin.
 
Onnea Hopea hienosta saalista!

Oletteko lukeneet It starst with egg- kirjaa? :Slightly Smiling Face:Oletteko ottaneet kirjan ohjeita käyttöön? Itsellä alkaa tosiaan tuo 2 ivf mahdollisesti huhtikuuta, että enää ei hirveästi voi munasolujen laadun eteen tehdä, mutta mietin tuota melatoniinia? Onko kenelläkään siitä kokemuksia?

Ubikinonin olen ottanut käyttöön jo muutama kuukausi sitten.
 
Onnea Hopea hienosta saalista!

Oletteko lukeneet It starst with egg- kirjaa? :Slightly Smiling Face:Oletteko ottaneet kirjan ohjeita käyttöön? Itsellä alkaa tosiaan tuo 2 ivf mahdollisesti huhtikuuta, että enää ei hirveästi voi munasolujen laadun eteen tehdä, mutta mietin tuota melatoniinia? Onko kenelläkään siitä kokemuksia?

Ubikinonin olen ottanut käyttöön jo muutama kuukausi sitten.
En oo lukenut, mut oon kuullu! Mutta yhen tieteellisen artikkelin pohjalta poimin itselle käyttöön melatoniinin, CoQ10, NAC:in ja myo-inositolin (siis jo käytössä olleiden foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi). Aattelin koittaa vahvistella munasoluja tässä IVF:ää odotellessa.

Tein kans sen tutkimuksen pohjalta tälläsen suomenkielisen taulukon, tossa on kans toi tutkimuslinkki ylälaidassa! Nämä siis aineita ja määriä, joilla tutkimuksissa on näkynyt vaikutusta.

naisille_lisäaineet (1).PNG
 
En oo lukenut, mut oon kuullu! Mutta yhen tieteellisen artikkelin pohjalta poimin itselle käyttöön melatoniinin, CoQ10, NAC:in ja myo-inositolin (siis jo käytössä olleiden foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi). Aattelin koittaa vahvistella munasoluja tässä IVF:ää odotellessa.

Tein kans sen tutkimuksen pohjalta tälläsen suomenkielisen taulukon, tossa on kans toi tutkimuslinkki ylälaidassa! Nämä siis aineita ja määriä, joilla tutkimuksissa on näkynyt vaikutusta.

View attachment 111789

Tuo taulukko on hyvä, kiitos :smiling-eyes: oma englannin kielen taito on aika surkea :No Evil Monkey: Harmi kun itse ei aiemmin lukenut kirjaa. Tuosta melatoniinista, ymmärsin että sitä tulisi käyttää vain pari viikkoa- kuukausi ennen punktiota?
 
Tuo taulukko on hyvä, kiitos :smiling-eyes: oma englannin kielen taito on aika surkea :No Evil Monkey: Harmi kun itse ei aiemmin lukenut kirjaa. Tuosta melatoniinista, ymmärsin että sitä tulisi käyttää vain pari viikkoa- kuukausi ennen punktiota?
Ne tutkimukset mitä minä oon löytäny on tehny ainakin just tollee, että kohteet on ottanu vaan ennen punktiota jonkun aikaa. Mut ite tässä aattelin että kun on näitä kiertoja vielä jäljellä ennen IVF:ää, ja selittämättömiä ollaan, niin ei kai siitä haittaa oo jos tässä matkan varrellakin olis kenties vähän parempilaatuiset munasolut :Eyes:
 
Onko kellään tietoa, millä aikaväleillä nuo HUS:n porukka päivittelee alkioiden "kuulumisia"

Eivät paljon päivittele, tosiaan vain se hedelmöittyneet ja sitten jännitin siirtopäivään saakka onko mitään siirrettävää. Sen jälkeen saatiin tieto vasta seuraavalla viikolla, että mitään ei saatu pakastimeen. Edelleen ketuttaa, ettei edes biologilta saanut mitään vastausta, että mikä niissä meni pieleen, kun menivät roskakoriin. Myöskään mitään laatuluokitusta ei saatu ei edes siirretylle alkiolle. Oli kyllä stressaavat päivät vaan odotella.
 
Joo no näin kans luulen olevan ton päivittämisen kanssa, vaikkakin sh sano, että biologi päivittää tietoja. Toisaalta ajattelen näin piinapäivä 4:nä, että jos yhtään ei ole jatkanut elämän alkua ja kaikki 10 lentäny roskikseen niin kai sekin tieto olis kuitenkin näkyvissä omapolulla. Aaarrggh ärsyttävää kun yksityisellä kaiketi näistä saa jonkinmoista väliaika tietoa.

Mulla oli viimeks (lokakuussa 2021) saaliina
9 follia
5 kypsää
4 normaalisti hed.
1 siirtoon 2pv
Ja loput oli sit lentäny roskiin.

Gonalin annostus 150ky ja nyt 225ky pitkällä kaavalla.
 
Punktio oli tänään aamulla.

16 follia ja 15 munasolua. Hyvä saalis siis. Osaan tehdään icsi. Perjantaina olisi tarkoitus siirtää 3pv ikäinen alkio. Toivottavasti nyt saataisiin hyviä alkioita pakkaseen.

Toimenpide meni hyvin ja oli kivuton.

Mutta olipa taas sähläystä klinikan puolelta. Autossa matkalla kotiin muistin, että en ollut saanut hcg-piikkiä, joka pitäisi antaa, jos mennään tuoresiirtoon. No siinä sit kotiin päästyä olin saanut klinikalta hoitajan kiinni ja selvisi, että tämä tosiaan oli unohtunut. No lääkäri kirjoitti reseptin ja käyn nyt ostamassa apteekista 50€ maksavan lääkkeen josta käytän murto-osan ja loput menee roskiin. Viimeksi, kun klinikalla pistivät tämän, niin veloittivat 10€. Kysyin, että tästä virheestä, nyt varmaan meille korvataan jotain. Hoitaja lupasi selvittää. Saa nähdä kuuluuko perästä. En kyllä jätä asiaa tähän. Vituttaa, että maksetaan tuhansia, ja silti itse pitäisi olla lääkäri, biologi, ja sairaanhoitaja ja huumehöyryissä muistaa itse kaikki asiat.
 
Täällä aloitettu aamulla vihdoin pitkän kaavan ivf hoito Synarelan sumuttelulla. :smiling-eyes: Pelkäsin aluksi että ei päästä hoitoa aloittamaan kun alku kuusta sairastin koronan, mutta niin vaan saatiin vihreää valoa hoidoille. :folded:

Mulla ei oo ovuloimattomuuden takia juurikaan näkynyt positiivista ovulaatiotestiä, ei myöskään tässä kierrossa kun olen tikuttanut, mutta tänään pamahti yhtäkkiä positiivinen ovulaatiotesti. :No Evil Monkey: Näkyykö tuo Synarela tuossa testissä posi tuloksena vai voiko olla niin että lääkkeen aloitus on "boostannut" ovulaatiota jos siellä onkin ollut rakkula kasvamassa? :No Evil Monkey:
 
Onnea hoitoon Roskajoukon jalokivi! Mun mielestä synarelan pitäis ”alasajaa” omaa hormonitoimintaa. Jännä juttu tuo ovisplussa kyllä :)
Hieno saalis Islaaa! Kylläpä on ikävästi joutunu ite huolehtimaan asioista.. toivottavasti saat korvauksen!!
Kiitos tuosta taulukosta Nurppu. Hannelii, kiinnostaisi kyllä lukea tuo kirja!
Minä noudatin tiettyä ruokavaliota ennen ekaa raskautta. Uskon, että sillä oli suotuisa vaikutus munasolujen laatuun ja raskauden onnistumiseen. Ruokavalio oli siis 4kk ennen Ivf-hoitoa maidoton, gluteeniton, ei kahvia, ei punaista lihaa, luomun suosimista, ei valkoista sokeria.. tiettyjä vitamiineja lisäksi. Olo oli kyllä hyvä. Pitäis taas varmaan mennä ton ruokavalion suuntaan, mutta jotenkin se on vähän ”työlästä”..
 
Unohdin aiemmassa viestissä kysyä ovistesteistä.. mä sain eilen aamulla apteekin ”viivatestiin” omasta mielestäni tasapaksut viivat eli ovisplussan. Digitaalinen testi oli kuitenkin negatiivinen. Illalla testasin uudelleen, niin viivatesti oli jo haaleampi, eli huippu meni ohi. Onkos muille käynyt vastaavaa, että digiin ei saa plussaa, vaikka viivatestit näyttäisi plussaa? Ovis sattui nyt kuitenkin sellaiselle päivälle, että pas osuis viikonloppuun, joten eikun seuraavaa kiertoa odottelemaan.. jos nyt edes oli oikeasti ovis!
 
Onnea hoitoon Roskajoukon jalokivi! Mun mielestä synarelan pitäis ”alasajaa” omaa hormonitoimintaa. Jännä juttu tuo ovisplussa kyllä :)
Hieno saalis Islaaa! Kylläpä on ikävästi joutunu ite huolehtimaan asioista.. toivottavasti saat korvauksen!!
Kiitos tuosta taulukosta Nurppu. Hannelii, kiinnostaisi kyllä lukea tuo kirja!
Minä noudatin tiettyä ruokavaliota ennen ekaa raskautta. Uskon, että sillä oli suotuisa vaikutus munasolujen laatuun ja raskauden onnistumiseen. Ruokavalio oli siis 4kk ennen Ivf-hoitoa maidoton, gluteeniton, ei kahvia, ei punaista lihaa, luomun suosimista, ei valkoista sokeria.. tiettyjä vitamiineja lisäksi. Olo oli kyllä hyvä. Pitäis taas varmaan mennä ton ruokavalion suuntaan, mutta jotenkin se on vähän ”työlästä”..

Joo näin se tekeekin. Jostain luin että ensimmäisen-puolentoista vuorokauden aikana se ensin kiihdyttäis hormonituotantoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vaikea vaan uskoa että nyt yhtäkkiä pärähtäisi ovisplussa kun ongelmana on tuo ovuloimattomuus. :Speak No Evil Monkey: Tänään ovulaatiotesti näyttää vieläkin kirkuvaa plussaa, joten ehkäpä se Synarela siinä testissä kiusaa, muuta selitystä en keksi. :No Evil Monkey:
 
Ei sen synarelan pitäisi näkyä ovistestissä. Onko sulla mikä kp menossa?
Mulla oli itsellä kans ovisplussa just silloin kun olin aloittanut synarelat. Mulla siis ovis kp 20-25 välillä ja synarelan aloitin kp 20 muistaakseni.

Mulla on nyt tänään kp 22, eilen tuli ovisplussa ja oli kirkuvan punainen vielä äsken kun tein. :No Evil Monkey:
Ja mullahan ei oo tyyliin ikinä ovulaatiota.:Speak No Evil Monkey: Hyödynnetään nyt varmuuden vuoksi, mutta oman taustani vuoksi en usko että kyse olis ovulaatiosta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top