IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mulla oli matala AMH ja saatiin 1-4 kolmipäiväistä alkiota per kierros, niin siirreltiin niitä sitten. Viides alkiosiirto eli 3. IVF:n 1. PAS toi plussan. Mahdoton sanoa, mitä olisi tapahtunut, jos olisi viljelty blastoiksi, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
 
Mulla alkoi tänään illalla menkat, eli huomenna on kp 1 ja lauantaina alkaa pistelyt.

Varasin seurantaultran ensi viikon ke, eli kp 6.

Jarrua (fyremadel) pitäisi alkaa pistää jo kp 5, eli ennen ultraa. Mietin pitäisikö se ultra olla kumminkin tuolloin kp5, ennen kuin pistän ekan jarrun (pistän aina illalla). Mikä kp olette ottaneet ekan jarrupiikin ja oletteko käyneet aina ultrassa ennen sitä?

On ollut yksi ultra ennen jarruja. Ne on aloitettu yleensä kp6. Mutta jos kasvaa nopeasti follit, niin kp5 on varmasti tarpeellinen. Lääkäri sen osaa arvioida.
 
Olen tätä keskustelua jo tovin seuraillut, ja nyt pääsen jo alustavasti osallistumaankin :) tänään tuli meille tieto että emme menekään kolmanteen inssiin, vaan siirrymme IVF jonoon. Selittämättömiä oltiin alustavasti, mutta insseissä kävi ilmi, että siittiöiden määrässä kävi pesussa toistuvasti niin kova kato, ettei inssejä kannattanut jatkaa. Suunnittelukäynti on Maisassa laitettu "n. 7/22", mutta ymmärtääkseni HUSilla on noilla main kesätauko? Eli hyvällä tuurilla ehditään ennen sitä, tai sit menee elokuulle. Joka tapauksessa, olen tosi iloinen että päästiin jonoon pikemmin kuin aluksi vaikutti :)
 
Meillä oli tänään ivf suunnittelu! Pääsenkin jo heti seuraavien menkkojen jälkeen jo pistelemään, eli huhtikuun puolessa välissä. Ja pyritään tekemään tuoresiirto samaan syssyyn mut jos ei pysty ni sit pakkasella mennään. Jännää! Ja tulee olemaan PITKÄ kuukausi odotella:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: menopur on mulla pistoksena ja näytti kyllä sekavalta kun kauhulla sitä hommaa katselin.. onneks mies oli mukana niin se on edes selvillä, koska tuskin pystyn itseäni edes pistelemään
 
Oletteko huomanneet eroa, että mitä useampi ivf tehty, sitä tuskaisemmaksi se käy. Mulla on ainakin selkeät erot. Ensimmäinen vuonna 2018 ei tuntunut ollenkaan, toinen loppuvuodesta 2021 alkoi tuntua tuskaiselta muutama päivä ennen punktiota, nyt on kp 6 ja jo tuskainen olo.
 
Täällä hiljaiseloa, saadaan odotella toukokuulle seuraavaa suunnittelukäyntiä :Upside Down Face:
 
Oletteko huomanneet eroa, että mitä useampi ivf tehty, sitä tuskaisemmaksi se käy. Mulla on ainakin selkeät erot. Ensimmäinen vuonna 2018 ei tuntunut ollenkaan, toinen loppuvuodesta 2021 alkoi tuntua tuskaiselta muutama päivä ennen punktiota, nyt on kp 6 ja jo tuskainen olo.

Mulla on mennyt erillä tavoilla jokaisessa.
1.IVF oli tuskallisin. En pystynyt edes kävelemään 4 päivää ennen punktiota, olin niin turpea ja kipeä. Punktiosta olin kipeä 3 päivää sen jälkeen, eli koin saikun olleen tarpeellinen. Ja epäiltiin mietoa hyperiä sen jälkeen, koska oli vielä viikon epämukavaa punktion jälkeen.
2.IVF oli ihankuin ei olisi tehty koko hoitoa. Ei turvotusta ja aamulla punktion jälkeen otin tunnin tirsat ja sitten palasin töihin.
3.IVF oli noiden välillä. Jonkun verran tukalaa turvotusta kasvattelusta. Tuli kipuja punktiosta pai päivää ja tässä vaiheessa oli jo epäily endometrioosista että ekan hyperiepäily ei välttämättä ole ollut hyperi vaan ärtynyt endometrioosi kaikista niistä hormoneista.
Kaikista tuli n. saman verran folleja: 10-14. Mutta 1.IVF:ssä oli 1/3 korkeammat menopur annokset, kun noissa kahdessa jälkimmäisessä.
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko huomanneet eroa, että mitä useampi ivf tehty, sitä tuskaisemmaksi se käy. Mulla on ainakin selkeät erot. Ensimmäinen vuonna 2018 ei tuntunut ollenkaan, toinen loppuvuodesta 2021 alkoi tuntua tuskaiselta muutama päivä ennen punktiota, nyt on kp 6 ja jo tuskainen olo.
Mulla on vaihdellut, vaikka kaikista on tullut suurinpiirtein yhtä paljon folleja. Ekaa en enää täysin muista, kun siitä on kuusi vuotta, mutta muistelisin että olin about yhtä kipeä kuin tokasta. Kolmas oli ehdottomasti pahin, olin pari päivää saikulla punktion jälkeen ja palasin vielä tarkistuttavaksi kun epäilin hyperiä kun olin niin kipeä. (Ei ollut.) Neljäs taas ei ollut ollenkaan paha, sen jälkeen olin varmasti vähiten kipeä.

Soitin klinikalle, koska mun menkkojen pitäisi alkaa suurinpiirtein samaan aikaan kun alkiodiagnostiikan tulokset on valmiit. Jos on jotain siirrettävää, siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Sovittiin siis, että aloitan jos tapauksessa Progynovat kierron alkaessa (parin viikon päästä) niin ei mene kierto hukkaan. Jos kumpikaan alkioista ei ole terve, lopetan vaan Progynovat.
 
Heippa! Minäkin ajattelin päivitellä omaa tilannetta, koska kiva lueskella teidän muidenkin tilanteista.
Meille tehtiin ivf-hoidon jälkeen ensimmäinen pas viime kiertoon, negaa tuli. Menkat alkoi usean päivän tuhruvuodolla ja olivat muutenkin erilaiset, en tiedä vaikuttiko terolutit asiaan. Nyt tässä uudessa kierrossa päästäisiin toiseen passiin jos aikataulu on suotuisa oviksen kanssa. Aloitin juuri uuden työn ja se tuo lisästressiä, mietin ehkä liian syvällisesti sitä, onko nyt keholle otollisin aika raskautua aion silti tikuttaa ovista ja katsotaan miten käy.
Lempeyttä, voimia, valoa ja myötätuntoa täältä kaikille ❤️
 
Täällä on myös suunnittelukäynti takana, ja 2. Ivf alkaisi seuraavasta kierrosta (mikäli ei tule hoitajien lakkoa, siihen kuulemma kannattaa varautua... :disappointed-face:). Aikalailla samallalailla mennään kun aiemmalla kerralla. Kp 3 alkaa gonal 200 yksikköä ja sitten jarru mukaan kp 8. Irroitukseen olisi suunnitteilla tuplatriggaus gonapeptyl x2 + ovitrelle. Ensimmäisessä hoidossa minulla oli puolet murakakkuloista tyhjiä, eli solua ei ollut, niin näillä pienillä muutoksilla siihen pyritään vaikuttamaan.. Lisämausteen tähän tuo myös pääsiäinen, kierron puoliväli osuu lähelle pääsiäistä, mutta lääkärin mukaan sen takia hoitoa ei tarvitse lykätä. Saas nähdä kuinka käy
 
Kävin äsken ultrassa ja punktio sovittu ensi tiistaille.

Jos päästään tuoresiirtoon, niin mahdollisesti perjantaina siirrettäisiin kolmepäiväinen alkio.

Ja kuulemma viikonloppua ei alkioita pakasteta, joten ainakaan 5. päiväisiä blastoja ei saada pakkaseen.

Kävin nyt miettimään, olisiko pitänyt kysyä voisiko punktio olla vasta keskiviikkona, jotta päästäisiin mahdollisesti tuoresiirtoon blaston kanssa. Mutta eikö blastoja ole myös 6 päivän ikäisiä, että se voisi periaatteessa olla mahdollista?

Siksi mietin tätä, että meillä ei tehtäisi montaa turhaa siirtoa, kolmepäiväisillä, koska jokainen niistä maksaa kumminkin sen 1000€. Viimeks meillä oli monta alkiota vielä 3. päivänä, mutta blastovaiheessa ei yhtään ja tuskin niistä blastoista olisi kohdussakaan yksikään selvinnyt, kun niin oudosti kuukahtivat.

Toki nyt olisi hyvä, jos jotain pakastetaan 3. päivänä, että saadaan jotain talteen, mutta kyllä silti toivoisin että kasvatetaan myös blastoiksi, ja jos niitä saadaan, niin siirretäisiinko ensisijaisesti niitä.

On kyllä surkeaa palvelua mielestäni, että me maksetaan hoidoista tuhansia ja taas tuhansia euroja ja silti klinikalla vaan ei viikonloppuna pakasteta alkioita.
 
Kävin äsken ultrassa ja punktio sovittu ensi tiistaille.

Jos päästään tuoresiirtoon, niin mahdollisesti perjantaina siirrettäisiin kolmepäiväinen alkio.

Ja kuulemma viikonloppua ei alkioita pakasteta, joten ainakaan 5. päiväisiä blastoja ei saada pakkaseen.

Kävin nyt miettimään, olisiko pitänyt kysyä voisiko punktio olla vasta keskiviikkona, jotta päästäisiin mahdollisesti tuoresiirtoon blaston kanssa. Mutta eikö blastoja ole myös 6 päivän ikäisiä, että se voisi periaatteessa olla mahdollista?

Siksi mietin tätä, että meillä ei tehtäisi montaa turhaa siirtoa, kolmepäiväisillä, koska jokainen niistä maksaa kumminkin sen 1000€. Viimeks meillä oli monta alkiota vielä 3. päivänä, mutta blastovaiheessa ei yhtään ja tuskin niistä blastoista olisi kohdussakaan yksikään selvinnyt, kun niin oudosti kuukahtivat.

Toki nyt olisi hyvä, jos jotain pakastetaan 3. päivänä, että saadaan jotain talteen, mutta kyllä silti toivoisin että kasvatetaan myös blastoiksi, ja jos niitä saadaan, niin siirretäisiinko ensisijaisesti niitä.

On kyllä surkeaa palvelua mielestäni, että me maksetaan hoidoista tuhansia ja taas tuhansia euroja ja silti klinikalla vaan ei viikonloppuna pakasteta alkioita.
Kuulostaa kyllä huonolta palvelulta yksityisellä. Mietin että olisko mahdollista tehdä niin että jos tuoresiirrosta ei tule tulosta niin seuraavan siirron yhteydessä kaikki alkiot kasvatetaan blastoiksi ja pakastetaan uudelleen? Oon ymmärtänyt että ennen siirtoa alkio saatetaan ottaa sulamaan ja kasvamaan päivä pari ennen siirtoa. Niin jos samalla tekisi kaikille sen? Meille on kasvatettu ja siirretty vain blastoja niin ei ole omakohtaista kokemusta mutta muistelen lukeneeni muilta näin.
 
Kävin äsken ultrassa ja punktio sovittu ensi tiistaille.

Jos päästään tuoresiirtoon, niin mahdollisesti perjantaina siirrettäisiin kolmepäiväinen alkio.

Ja kuulemma viikonloppua ei alkioita pakasteta, joten ainakaan 5. päiväisiä blastoja ei saada pakkaseen.

Kävin nyt miettimään, olisiko pitänyt kysyä voisiko punktio olla vasta keskiviikkona, jotta päästäisiin mahdollisesti tuoresiirtoon blaston kanssa. Mutta eikö blastoja ole myös 6 päivän ikäisiä, että se voisi periaatteessa olla mahdollista?

Siksi mietin tätä, että meillä ei tehtäisi montaa turhaa siirtoa, kolmepäiväisillä, koska jokainen niistä maksaa kumminkin sen 1000€. Viimeks meillä oli monta alkiota vielä 3. päivänä, mutta blastovaiheessa ei yhtään ja tuskin niistä blastoista olisi kohdussakaan yksikään selvinnyt, kun niin oudosti kuukahtivat.

Toki nyt olisi hyvä, jos jotain pakastetaan 3. päivänä, että saadaan jotain talteen, mutta kyllä silti toivoisin että kasvatetaan myös blastoiksi, ja jos niitä saadaan, niin siirretäisiinko ensisijaisesti niitä.

On kyllä surkeaa palvelua mielestäni, että me maksetaan hoidoista tuhansia ja taas tuhansia euroja ja silti klinikalla vaan ei viikonloppuna pakasteta alkioita.
On tosiaan huonoa palvelua. Meille ei ole koskaan sanottu ettei pakastettaisi viikonloppuna. En kyllä tiedä kannattaako punktiopäivää yrittää siirtää, jos lääkäri on jo katsonut optimaalisen päivän. Tulos voi olla huonompi, jos puntikoidaan liian myöhään.

Meille tuli hyviä uutisia klinikalta: Kaksi alkiota lähti testaukseen ja molemmat ovat terveitä! Uskalsin toivoa ehkä yhtä ja jännäsin saadaanko sitäkään. Tulokset tuli myös aika nopeasti, kun luvattiin vasta parin viikon päähän.
Eli siirtoon ensi kierrosta, parin viikon päästä alkaa vuoto.
 
Takaisin
Top