Mulla alkoi kans jarrut kp6 ja eka ultra oli muistaakseni kp7.mulla aloitettiin lyhyessä kaavassa jarrut kp6 ja sitä ennen oli samana päivänä ultra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla alkoi kans jarrut kp6 ja eka ultra oli muistaakseni kp7.mulla aloitettiin lyhyessä kaavassa jarrut kp6 ja sitä ennen oli samana päivänä ultra.
Mulla alkoi tänään illalla menkat, eli huomenna on kp 1 ja lauantaina alkaa pistelyt.
Varasin seurantaultran ensi viikon ke, eli kp 6.
Jarrua (fyremadel) pitäisi alkaa pistää jo kp 5, eli ennen ultraa. Mietin pitäisikö se ultra olla kumminkin tuolloin kp5, ennen kuin pistän ekan jarrun (pistän aina illalla). Mikä kp olette ottaneet ekan jarrupiikin ja oletteko käyneet aina ultrassa ennen sitä?
On ollut yksi ultra ennen jarruja. Ne on aloitettu yleensä kp6. Mutta jos kasvaa nopeasti follit, niin kp5 on varmasti tarpeellinen. Lääkäri sen osaa arvioida.
Soitin klinikalle ja vaihdoin ultran päivää aikasemmaksi eli kp 5. Hoitajakin oli sitä mieltä, että hyvä katsoa, ennen kuin alkaa pistämään jarrua
Oletteko huomanneet eroa, että mitä useampi ivf tehty, sitä tuskaisemmaksi se käy. Mulla on ainakin selkeät erot. Ensimmäinen vuonna 2018 ei tuntunut ollenkaan, toinen loppuvuodesta 2021 alkoi tuntua tuskaiselta muutama päivä ennen punktiota, nyt on kp 6 ja jo tuskainen olo.
Mulla on vaihdellut, vaikka kaikista on tullut suurinpiirtein yhtä paljon folleja. Ekaa en enää täysin muista, kun siitä on kuusi vuotta, mutta muistelisin että olin about yhtä kipeä kuin tokasta. Kolmas oli ehdottomasti pahin, olin pari päivää saikulla punktion jälkeen ja palasin vielä tarkistuttavaksi kun epäilin hyperiä kun olin niin kipeä. (Ei ollut.) Neljäs taas ei ollut ollenkaan paha, sen jälkeen olin varmasti vähiten kipeä.Oletteko huomanneet eroa, että mitä useampi ivf tehty, sitä tuskaisemmaksi se käy. Mulla on ainakin selkeät erot. Ensimmäinen vuonna 2018 ei tuntunut ollenkaan, toinen loppuvuodesta 2021 alkoi tuntua tuskaiselta muutama päivä ennen punktiota, nyt on kp 6 ja jo tuskainen olo.
Kuulostaa kyllä huonolta palvelulta yksityisellä. Mietin että olisko mahdollista tehdä niin että jos tuoresiirrosta ei tule tulosta niin seuraavan siirron yhteydessä kaikki alkiot kasvatetaan blastoiksi ja pakastetaan uudelleen? Oon ymmärtänyt että ennen siirtoa alkio saatetaan ottaa sulamaan ja kasvamaan päivä pari ennen siirtoa. Niin jos samalla tekisi kaikille sen? Meille on kasvatettu ja siirretty vain blastoja niin ei ole omakohtaista kokemusta mutta muistelen lukeneeni muilta näin.Kävin äsken ultrassa ja punktio sovittu ensi tiistaille.
Jos päästään tuoresiirtoon, niin mahdollisesti perjantaina siirrettäisiin kolmepäiväinen alkio.
Ja kuulemma viikonloppua ei alkioita pakasteta, joten ainakaan 5. päiväisiä blastoja ei saada pakkaseen.
Kävin nyt miettimään, olisiko pitänyt kysyä voisiko punktio olla vasta keskiviikkona, jotta päästäisiin mahdollisesti tuoresiirtoon blaston kanssa. Mutta eikö blastoja ole myös 6 päivän ikäisiä, että se voisi periaatteessa olla mahdollista?
Siksi mietin tätä, että meillä ei tehtäisi montaa turhaa siirtoa, kolmepäiväisillä, koska jokainen niistä maksaa kumminkin sen 1000€. Viimeks meillä oli monta alkiota vielä 3. päivänä, mutta blastovaiheessa ei yhtään ja tuskin niistä blastoista olisi kohdussakaan yksikään selvinnyt, kun niin oudosti kuukahtivat.
Toki nyt olisi hyvä, jos jotain pakastetaan 3. päivänä, että saadaan jotain talteen, mutta kyllä silti toivoisin että kasvatetaan myös blastoiksi, ja jos niitä saadaan, niin siirretäisiinko ensisijaisesti niitä.
On kyllä surkeaa palvelua mielestäni, että me maksetaan hoidoista tuhansia ja taas tuhansia euroja ja silti klinikalla vaan ei viikonloppuna pakasteta alkioita.
@Islaaa onhan se mahdollista myös sulattaa myöhemmin ne kolmipäiväiset ja kasvattaa blastoiksi.
Muoks, yllä sama ajatus samaan aikaan
On tosiaan huonoa palvelua. Meille ei ole koskaan sanottu ettei pakastettaisi viikonloppuna. En kyllä tiedä kannattaako punktiopäivää yrittää siirtää, jos lääkäri on jo katsonut optimaalisen päivän. Tulos voi olla huonompi, jos puntikoidaan liian myöhään.Kävin äsken ultrassa ja punktio sovittu ensi tiistaille.
Jos päästään tuoresiirtoon, niin mahdollisesti perjantaina siirrettäisiin kolmepäiväinen alkio.
Ja kuulemma viikonloppua ei alkioita pakasteta, joten ainakaan 5. päiväisiä blastoja ei saada pakkaseen.
Kävin nyt miettimään, olisiko pitänyt kysyä voisiko punktio olla vasta keskiviikkona, jotta päästäisiin mahdollisesti tuoresiirtoon blaston kanssa. Mutta eikö blastoja ole myös 6 päivän ikäisiä, että se voisi periaatteessa olla mahdollista?
Siksi mietin tätä, että meillä ei tehtäisi montaa turhaa siirtoa, kolmepäiväisillä, koska jokainen niistä maksaa kumminkin sen 1000€. Viimeks meillä oli monta alkiota vielä 3. päivänä, mutta blastovaiheessa ei yhtään ja tuskin niistä blastoista olisi kohdussakaan yksikään selvinnyt, kun niin oudosti kuukahtivat.
Toki nyt olisi hyvä, jos jotain pakastetaan 3. päivänä, että saadaan jotain talteen, mutta kyllä silti toivoisin että kasvatetaan myös blastoiksi, ja jos niitä saadaan, niin siirretäisiinko ensisijaisesti niitä.
On kyllä surkeaa palvelua mielestäni, että me maksetaan hoidoista tuhansia ja taas tuhansia euroja ja silti klinikalla vaan ei viikonloppuna pakasteta alkioita.