IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Täällä on käyty eilen siirrossa ja nyt saa alkaa piinailu.
Onko muita piinailijoita?

Täällä menossa nyt pp 6. Siirrettiin kolmen päivän ikäinen alkio. Kuinka vanha alkio sinulla siirrettiin?

Oireita ja nippailua ja nappailua on vaikka mitä, mutta niitä on ollut ennenkin. Cyglogest aiheuttaa niitä.
 
Täällä menossa nyt pp 6. Siirrettiin kolmen päivän ikäinen alkio. Kuinka vanha alkio sinulla siirrettiin?

Oireita ja nippailua ja nappailua on vaikka mitä, mutta niitä on ollut ennenkin. Cyglogest aiheuttaa niitä.

Mulla on dpo6, siirrettiin blasto, joten lasketaan 5-päiväiseksi.
Pieniä nippailuja, mutta ihan niinkuin kuvailit, voi johtua lugeista. Oletko miettinyt milloin kehtaat testata?
 
Aamulla testasin, puhdas nega. Huomenna varmaan uudestaan. Tilasin 6kpl edullisia testiliuskoja raskauskeijun sivustolta, niin varmaan nyt joka aamu testaan.
 
Aamulla testasin, puhdas nega. Huomenna varmaan uudestaan. Tilasin 6kpl edullisia testiliuskoja raskauskeijun sivustolta, niin varmaan nyt joka aamu testaan.

Mä en uskalla testata kun vasta ekan kerran ehkä ens Ti :rolling:
En uskalla katsoa negoja aikaisin... pelkään että se vie mun viimeisetkin toivonkipinät.
Tsemppiä sulle haamujen metsästykseen! Toivotaan että alat hienosti näkemään toisen viivan vahvistumisen <3
 
Mä en uskalla testata kun vasta ekan kerran ehkä ens Ti :rolling:
En uskalla katsoa negoja aikaisin... pelkään että se vie mun viimeisetkin toivonkipinät.
Tsemppiä sulle haamujen metsästykseen! Toivotaan että alat hienosti näkemään toisen viivan vahvistumisen :Heartred


Se vitivalkoisen testin tuijottaminen on kyllä joka kerta yhtä masentavaa.
 
Tsemppiä piinailijoille! :Heavy Black Heart:

Itse odottelen uuden kierron alkua, sitten alkaa toinen ivf. Jännittää kun edessä on alkiodiagnostiikka, että löytyykö sieltä selitys toistuviin kemiallisiin. Onneksi lääkäri oli sitä mieltä, että jos terveitä alkioita saadaan, niin siirtoa ei lähdetä suin päin tekemään vaan mietitään kaikki mahdolliset asiat kuntoon, mikä kiinnittymiseen voisi vaikuttaa. Vaikka tuntuu että tavallaan kaikkea on jo kokeiltu verenohennuksista kortisoniin.. Noh, tässä voi toki pcos:n vuoksi mennä vielä tovi ennen kuin uusi kierto lähenee, nyt ollaan jossain kp30 paikkeilla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Islaaa, kumpa muuttuisi vielä plussaksi!

Lipsu, tosi hyvä että lääkäri on sitä mieltä että käännetään kaikki kivet.

Tsemppiä piinailuun CherryRed!

HoPe, no onpa kyllä ihme jos ette voi päästä lahjasoluihin. Minusta aivan älytön peruste sanoa että ei voi päästä jos soluja tulee ja hedelmöittyvät, kun eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä paljonko alkioita on hedelmöittynyt jos ei (juurikaan) jää siirrettävää.

Mulla on nyt kp 6, Progynovan aloitin kp 2. Tarkistusultra on pääsiäisen jälkeen maanantaina, eli PAS:ia kohti mennään.
 
Heippa! Mullapa alkokin menkat tänään jotenkin todella ajoissa ja mulla alkais piikittelyt huomenna. Mutta pääsiäinen sotkee mukavasti, ja pääsisin ekaan ultraan vasta piikityspäivä 7. Estääköhän tämä aloittamisen? :Grimacing Face:
 
Heippa! Mullapa alkokin menkat tänään jotenkin todella ajoissa ja mulla alkais piikittelyt huomenna. Mutta pääsiäinen sotkee mukavasti, ja pääsisin ekaan ultraan vasta piikityspäivä 7. Estääköhän tämä aloittamisen? :Grimacing Face:

En usko, että estää, mutta parempi tarkistaa hoitopaikasta!

Meillä testit tosiaan edelleen vitivalkoisia. Huomenna olisi jo lääkärin määräämä testipäivä. Perjantaina olisi kaksi viikkoa siirrosta, mutta lääkäri laittoi sen pääsiäisen takia vähän aikaisemmaksi ja sanoi, että kyllä se jo testissä näkyisi keskiviikkona, jos on näkyäkseen.

Turhauttaa! Turhauttaa rahanmeno ja en jaksa näitä lääkkeitä ja ja... En tiedä pitäisikö ensi kierron taukoa vai rykäisikö vielä samaan putkeen seuraavaa. Toisaalta se odottelu on niin raskasta.

Meillähän on tosiaan 8 kolmen päivän ikäistä alkiota pakkasessa, mutta nämä on tarkoitus sulattaa ja kasvattaa blastoiksi ja katsoa mitä jää jäljelle, vai jääkö mitään, kuten viimeksi kävi. En tiedä pitäisikö pakkaseen jättää 1-2 kolmepäiväistä varuiksi, että kaikki ei olisi niin nopeasti ohi. Ja pitää miettiä mitä vielä voitaisiin tehdä, kun alkiot näyttää kaikki hyvältä, mutta mikään ei jää kiinni.

Alkiodiagnostiikkaa ehkä voisi pohtia, mutta mikä sen hinta on ja jos meillä on vain esim 1-2 blastoa, onko sitä järkevää tehdä.

Ja mikä oli joku liima? Olen lukenut jotain sellaisestakin? Onko kellään kokemuksia?
 
Täällä Synarelaa sumuteltu nyt 15 päivää ja kävin tänään nolla ultrassa. Siellä kaikki näytti siltä miltä pitääkin ja saan huomenna aloittaa nyt pistelyt Menopurilla. Olipa ihanaa käydä tänään apteekissa hakemassa yli 700 €:n lääkkeet ja maksaa niistä vaan 2,50 € kiitos Kelan lääke katon. :folded::red-heart: Seurantaultra mulla on vasta 9. pistospäivänä ja siellä katsotaan sitten punktion ajankohta. :smiling-eyes:
 
En usko, että estää, mutta parempi tarkistaa hoitopaikasta!

Meillä testit tosiaan edelleen vitivalkoisia. Huomenna olisi jo lääkärin määräämä testipäivä. Perjantaina olisi kaksi viikkoa siirrosta, mutta lääkäri laittoi sen pääsiäisen takia vähän aikaisemmaksi ja sanoi, että kyllä se jo testissä näkyisi keskiviikkona, jos on näkyäkseen.

Turhauttaa! Turhauttaa rahanmeno ja en jaksa näitä lääkkeitä ja ja... En tiedä pitäisikö ensi kierron taukoa vai rykäisikö vielä samaan putkeen seuraavaa. Toisaalta se odottelu on niin raskasta.

Meillähän on tosiaan 8 kolmen päivän ikäistä alkiota pakkasessa, mutta nämä on tarkoitus sulattaa ja kasvattaa blastoiksi ja katsoa mitä jää jäljelle, vai jääkö mitään, kuten viimeksi kävi. En tiedä pitäisikö pakkaseen jättää 1-2 kolmepäiväistä varuiksi, että kaikki ei olisi niin nopeasti ohi. Ja pitää miettiä mitä vielä voitaisiin tehdä, kun alkiot näyttää kaikki hyvältä, mutta mikään ei jää kiinni.

Alkiodiagnostiikkaa ehkä voisi pohtia, mutta mikä sen hinta on ja jos meillä on vain esim 1-2 blastoa, onko sitä järkevää tehdä.

Ja mikä oli joku liima? Olen lukenut jotain sellaisestakin? Onko kellään kokemuksia?
Moikka.
Huutelen täällä sivusta, että meidän klinikalla alkoidiagnostiikka tais olla alkaen 1500€ riippuen alkioden määrästä.
Ja myös tuohon kiinnittymiseen niin on olemassa alkioliimaa. Tuolla klinikalla missä ollaan niin sitä käytetään kaikilla ja kuuluu IVF:n hintaan.
 
En usko, että estää, mutta parempi tarkistaa hoitopaikasta!

Meillä testit tosiaan edelleen vitivalkoisia. Huomenna olisi jo lääkärin määräämä testipäivä. Perjantaina olisi kaksi viikkoa siirrosta, mutta lääkäri laittoi sen pääsiäisen takia vähän aikaisemmaksi ja sanoi, että kyllä se jo testissä näkyisi keskiviikkona, jos on näkyäkseen.

Turhauttaa! Turhauttaa rahanmeno ja en jaksa näitä lääkkeitä ja ja... En tiedä pitäisikö ensi kierron taukoa vai rykäisikö vielä samaan putkeen seuraavaa. Toisaalta se odottelu on niin raskasta.

Meillähän on tosiaan 8 kolmen päivän ikäistä alkiota pakkasessa, mutta nämä on tarkoitus sulattaa ja kasvattaa blastoiksi ja katsoa mitä jää jäljelle, vai jääkö mitään, kuten viimeksi kävi. En tiedä pitäisikö pakkaseen jättää 1-2 kolmepäiväistä varuiksi, että kaikki ei olisi niin nopeasti ohi. Ja pitää miettiä mitä vielä voitaisiin tehdä, kun alkiot näyttää kaikki hyvältä, mutta mikään ei jää kiinni.

Alkiodiagnostiikkaa ehkä voisi pohtia, mutta mikä sen hinta on ja jos meillä on vain esim 1-2 blastoa, onko sitä järkevää tehdä.

Ja mikä oli joku liima? Olen lukenut jotain sellaisestakin? Onko kellään kokemuksia?

Oliko sulla tehty ERA-testiä vielä?
 
Oliko sulla tehty ERA-testiä vielä?

Ei. Siitä oli lyhyesti puhetta, mutta lääkärin mukaan se ei olisi kohdallani kovin järkevää tehdä, koska takana on kumminkin yksi onnistunut raskautuminen, vuonna 2018. Ei siitä enempää juteltu. Mikähän tämän hinta suunnilleen on?
 
Vaikuttaako muualla päin Suomea hoitajien lakko hoitoihin julkisella? Täällä pohjois-Savossa KYS:ssä ei tehdä luonnolliseen kiertoon ollenkaan PASseja.. viime kierrossa kertoivat, että hoitavat vain kesken olevat hoidot loppuun. Eilen kun yritin soittaa niin meni vastaajaan, jonka mukaan toivottiin uutta yhteydenottoa lakon jälkeen… ymmärrän kyllä lakon ja hoitajien puolella olen, mutta kylläpä turhauttaa kun nyt jo toinen kierto menee ohi lakon takia :(
Tilasinpa siis dutch hormonitestit kotiin tässä odotellessa, meni 500e, mutta jospa niistä selviäis jotain hyödyllistä..
Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille :)
 
En usko, että estää, mutta parempi tarkistaa hoitopaikasta!

Meillä testit tosiaan edelleen vitivalkoisia. Huomenna olisi jo lääkärin määräämä testipäivä. Perjantaina olisi kaksi viikkoa siirrosta, mutta lääkäri laittoi sen pääsiäisen takia vähän aikaisemmaksi ja sanoi, että kyllä se jo testissä näkyisi keskiviikkona, jos on näkyäkseen.

Turhauttaa! Turhauttaa rahanmeno ja en jaksa näitä lääkkeitä ja ja... En tiedä pitäisikö ensi kierron taukoa vai rykäisikö vielä samaan putkeen seuraavaa. Toisaalta se odottelu on niin raskasta.

Meillähän on tosiaan 8 kolmen päivän ikäistä alkiota pakkasessa, mutta nämä on tarkoitus sulattaa ja kasvattaa blastoiksi ja katsoa mitä jää jäljelle, vai jääkö mitään, kuten viimeksi kävi. En tiedä pitäisikö pakkaseen jättää 1-2 kolmepäiväistä varuiksi, että kaikki ei olisi niin nopeasti ohi. Ja pitää miettiä mitä vielä voitaisiin tehdä, kun alkiot näyttää kaikki hyvältä, mutta mikään ei jää kiinni.

Alkiodiagnostiikkaa ehkä voisi pohtia, mutta mikä sen hinta on ja jos meillä on vain esim 1-2 blastoa, onko sitä järkevää tehdä.

Ja mikä oli joku liima? Olen lukenut jotain sellaisestakin? Onko kellään kokemuksia?

Onko vielä nega testissä?

Valitettavasti alkio ulkonäkö ei kerro aina sitä onko se kromosomillisesti terve. Eli siitä ei voi päätellä mitään. Meillä on kerätty kahdessa IVF:ssä blastoja, jotta päästään testaamaan ne. 10 blastosta 3 tervettä, vaikka kaikki näytti hyviltä testatessa. Heittivätkin huonot blastot pois (ne missä liikaa mosaikismia/ ei tarpeeksi jakaantumista).
Kyllä ne turhat siirrot maksaa ajan päälle myös, jos jättää 3-päiväisiä. Kun siinä on tilastollisesti merkitystä siirretäänkö blasto tai 2-3-päväisiä. Toki niilläkin on mahdollisuudet, mutta ei niin isot kuin blastoilla kiinnittymiseen.
Alkiodiagostiikka hinnoitellaan monessa paikassa niin että on se ns. perusosahinta sekä jokaisen alkion testiin oma hinta.
Meillä meni 2.IVF:stä 6 blastoa testattavaksi ja olisko hinta ollut jotain vähän päälle 3000€. Osa klinikoista hinnoittelee per blasto, joten 1-2 blastonkin testaus olisi järkevää.

Tietty jatkossa sulatukset siirtoon + muut maksaa, mutta onpahan ainakin terve alkio. Sillä on suuri merkitys. Raskauksen alkamisprosentti on terveellä alkiolla n.60%. Ja jos raskaus alkaa, niin sen keskenmenemisen prosentti on todella alhainen. Rahalla saa prosentteja paremmaksi, niin inhottavaa, kun se onkin. Mun mielestä kaikki yli 35 veet hyötyisi julkisellakin tästä testauksesta (mitä julkisella ei tarjota ellei ole tiedossa geneettinen sairaus). Meillä esim. ei ole aikaa mun iän takia, niin meillä on kaikki keinot käytössä ja ollaan koko ajan oltu yksityisellä.

Mutta noita hintoja kannattaa kysyä eri klinikoilta, jos haluaa tietää tarkkaan heidän hinnoittelutavan.

Monella klinikalla käytetään automaattisesti siirroissa "Liimaa", mitä Emirkin mainitsi tuolla, joten siitäkin kannattaa kysyä teidän paikasta, onko heillä käytössä. Sekä esim. kannattaa kysyä alkiokuoren avaamisesta, tekevätkö sitä blastoille siirrettäessä. Osassa paikoista sekin alkaa olla käytäntö ja kuuluu hintaan.

Niin ja omalla klinikalla ERA-testiä vastaava BeReady testi maksoi n.700€ lääkeineen.

HOPE: Samaa mieltä Beislan kanssa että ei sillä ole väliä ,vaikka teillä alkioita hedelmöittyy, jos jatko ei enää onnistu :Heartred
Ehkä teidän kannattaisi vielä keskustella? Tai jos lääkäri voisi avata teille paremmin, että mitkä on taustalla hänen syyt olla tuota mieltä?

Meillä on ollut jännitysnäytelmä testauksen kanssa.
Tosiaan DPO 12, keskiviikkona tuli viivan paikka testiin (Tein 4 testiä) ja kuivuessa ei näkynyt mitään. Oltiin aika maansa myyneitä tietysti, kun tämä on meidän toisiksi viimeinen alkio. Tein kuitenkin illalla vielä yhden testin pitkällä pidätyksellä ja siihen tuli ihan vaalean vaalea haamu joka nosti toiveita.
Ja koska mulle oli suunniteltu verenohentavaa sekä piikillä extra progesteronia, jos raskaus alkaisi, niin lääkärin kanssa oli sovittu, että on parempi varmuuden vuoksi tulla TO viimeistään ennen pyhiä klinikalle ottaan verikokeet, ettei vaan käy niin että raskaus alkaa, mutta ei olekaan lääkkeitä...
No TO aamulla ei ollut viiva vahvistunut vaan ihan samanlainen hädintuskin nähtävissä oleva haamun haamu (En ikinä normaalisti testaa näin aikaisin mutta pyhän takia pakko). No lähdin heti varmuuden vuoksi käymään klinikalla verikokeissa. Tulokset tuli vasta iltapäivällä myöhään ja tulos oli että olen raskaana!
Hoitaja antoi viiterajoiksi eiliselle 22-105 että jos on siinä haarukassa, niin pitää aloittaa tukilääkitys. Tulos oli 62. :loudlycrying:
Progesteroni oli vielä viitearvoissa, joten sitä piikkkiä ei vielä tarvinnut hankkia.
Nyt sitten pistelen vertaohentavia ekaa kertaa ikinä ja toivon kaikki varpaat ja sormet ristissä, että tämä kolmas raskaus onnistuisi loppuun saakka :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
@CherryRed oi miten ihana uutinen!!! Onnea!!! Ja pidetään kaikkia peukkuja, että raskaus jatkuu normaalisti!! Ja kiitos laajasta ja informatiivisesta vastauksesta!

Meillä oli tosiaan kaikki testit negoja ja keskiviikkona lopetin lääkkeet ja tänään alkoi menkat. Jätin keskiviikkona lääkärille soittopyynnön, mutta ei soittanut ennen pyhiä takaisin. Meinaan aloittaa huomenna varuiksi Zumenonit, jos päästäisiin tässä kierrossa passiin. Meillä on passit aina tehty lääkkeelliseen kiertoon. Onkohan siinä eroja onnistumisessa, onko lääkkeellinen vai luonnollinen kierto?

Pitää lääkärin kanssa jutella noista vaihtoehdoista! Onko alkiodiagnostikka vienyt paljon aikaa? Ehtisikö sitä tehdä vielä, jos meinaa tässä kierrossa päästä siirtoon?
 
Oi CherryRed, miten ihana kuulla! Toivon todella että tästä saatte vauvan syliin asti.

Islaaa, pahoittelut että ei tärpännyt. :(
Mullekin lääkäri mainitsi Eran, mutta tultiin siihen tulokseen että koska mullakin onnistunut raskaus takana tavanomaiseen aikaan siirretyllä blastolla, Erasta tuskin paljastuisi mitään poikkeavaa. Tähän viimeiseen punktioon päädyttiin sitten alkiodiagnostiikkaan. Melko varmasti ei tulokset ehdi enää tähän kiertoon. Meille sanottiin että tuloksissa menee nelisen viikkoa, mutta ihme kyllä saatiinkin vastaus jo kahden ja puolen viikon jälkeen. Muistelen, että edellisellä kerralla meni kyllä pidempään.
 
Takaisin
Top