Tervetuloa tänne mukaan!
Meille on tehty alkiodiagnostiikka mun iän vuoksi. Meistä testattiin etukäteen myös translokaatio, ja sitä ei löytynyt. Tosi hyvä saalis tuo 4 tervettä, jos teillä on todettu tuota translokaatiota! Onnittelut niistä!
Jos parilla on 3 tervettä alkiota, niin todennäköisydet raskauteen on 95%, eli toivoa on teille paljonkin
Meille tuli 2 keräyksestä yhteensä 11 blastoa, joista 3 oli tervettä. Ensimmäinen terve siirrettiin about vuosi sitten ja siitä alkoi raskaus. Kaikki meni hyvin kunnes alkio alkoi jätättää rv6-7. Kun tilanne tarkastettiin viikkoa myöhemmin, oli selvä peli ettei pikkuinen enää ollut jatkanut kehitystä, diagnoosi kkm Marraskuussa. Syytä tälle keskenmenolle ei löytynyt. Minulla oli mm.progesterontuki mukana. Keskenmeno materiaali testattiin, mutta ilmeisesti alkio ja istukka olivat jo niin hajonneet tai tulivat heti ulos, että löysivät materiaalista vain minun ja mieheni geneettistä materiaalia. Meidän klinikka halusi testata kaikki keskenmenneet alkiodiagnoosilla terveiden alkioiden keskenmenot.
Seuraava terveen alkion siirto tehtiin vasta 1.4. koska tuo keskenmennyt pitkittyi ja tarvitsin kaksi imukaavintaa ja hysteroskopian että tilanne saatiin normaaliksi seuraavaan siirtoon. Tästäkin alkoi raskaus, ja siitä ollaan nyt onnellisesti rv20+2. Kaikki näyttää hyvältä vielä ja toiveet on alkaneet olla korkealla. Meillä tuli kkm myös 2021, mutta silloin meidän alkiot eivät olleet testattuja ja sen vuoksi haluttiin seuraavat testata.
On tutkimuksia, että n.70% terveiden alkioiden siirroista johtaa raskauteen. Mutta osa tutkimuksista taas sitten kertoo, että ns. live birth rate, eli lapsen syntymään johtaneet raskaudet näissä siirroissa olisi n.43% luokkaa.
In vitro fertilization with trophectoderm embryo biopsy and pre-implantation genetic screening with comprehensive chromosomal screening (PGS-CCS) for aneuploidy is becoming increasingly more popular. Embryos are cryopreserved and implanted in a ...
www.ncbi.nlm.nih.gov
Paras tulos raskauteen ja syntymään oli tutkimuksessa jos alkio oli alkanut jo kuoriutmuaan siirtia ennen. Meillä esim. kävi näin molemmissa PGA testatuissa alkioissa. Tätä nykyistä avustettiin kuoresta ulos laserin avulla ennen siirtoa