IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Moikka,

Mä voisin liittyä mukaan kirjoittelemaan. Tilanne meillä siis se, että mulla on ollut 2x kohdunulkoinen raskaus aikanaan, ja toinen johdin poistettu, eikä toinenkaan ilmeisesti toimi.

Olen ollut eksäni ja nykyisen puolisoni kanssa julkisella hoidoissa, 2x IVF ja 11 alkionsiirtoa, eikä yhtään alkanutta raskautta. Vaihdoimme yksityiselle nykyisen puolisoni kanssa, ja 3 IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tyttö syntyi 2017. Jatkoimme 2018 hoitoja, 2 passi onnistui ja poika syntyi 2019.

Nyt päätimme jatkaa hoitoja huhtikuussa, eli 4 siirtoa tehty, mutta negoja kaikki, lukuunottamatta huhtikuun ensimmäistä siirtoa, jossa pp5 sain plussan, jota kesti 3 päivää ja sekin haalistui.

5 alkiota olisi vielä pakkasessa, mutta nyt mietin olisko bereadystä/erasta hyötyä, vaikkakin onnistuneita raskauksia takana niin olisiko siirtoaika voinut muuttua? Toinen mitä lääkäri ehdotti oli scratching, onko kellään tästä kokemusta?

Saako kysyä muuttuiko teillä hoitokaava ja/tai lääkkeet jollain lailla kun vaihdoitte julkiselta yksityiselle? Ainakin tulokset muuttuivat 👍🏻😊

Minulle on tehty era-testi ja lääkäri oli sitä mieltä ettei sitä ole tarvis uusia raskauden jälkeen. Scratchingistä ei muuta tietoa kuin että itse era/beready-testistä tulee myös scratching vaikutus. Itse raskauduin ekan ja ainoan kerran juuri era-testi kierron jälkeisestä kierrosta johon tehtiin PAS.
 
Miten meni @Skeptikk0 punktio? Entä @Kisu88?

Mä kävin ensimmäisessä ultrassa. Limakalvo oli 7mm ja isoja follikkeleita 6+6. Keskiviikkona päätetään, onko punktio perjantaina vai maanantaina.

Oikein hyvin meni, ehti jännittääkin vähemmän kun pääs nopsempaan toimenpiteeseen ja sai lääkkeet virtaamaan 👍🏻.

Ite punktio oli vähän pidempi ku viimeksi (eli epämukavampi) ku folleja oli enemmän.

MUTTA kyllä meinas poru päästä kun kuulin et saatiinkin 20 munasolua! Viimeks saldo oli 7…

Nyt jännitän kuinka moni hedelmöittyy ja saadaanko joku tuoresiirtoon ja pakkaseen perjantaina 🙏🏻. Otin tähän myös EmbryoScoben, jolla ne lääkärit saa tarkemmin kuvattua ja valikoitua parhaan alkion siirtoon ja toivottavasti pakkaseen.
 
Onko sulla ollut molemmista annostus 1x2?
Mullahan on myös autoimmuunisairauksia jonka vuoksi aattelen ettei kiinnittyminen onnistu ja yksityinen gynekologi oli samaa mieltä ja kirjoitti ohjeistuksen kortisonin käyttöön tueksi. Julkisella ei taas suostuta kokeilemaan kortisonia tukilääkkeenä. Välillä tuntuu ettei niitä edes kiinnosta yrittää hoitaa meitä kun ei olla ns. helppoja tilastoja parantavia tapauksia.
Cyclogest yksi kpl aamuin illoin ja terolut 1 kpl päivässä. Olen ymmärtänyt että noita ei voi ottaa liikaa, että siitä ei ainakaan harmia ole, jos ottaa reilusti.
 
Oikein hyvin meni, ehti jännittääkin vähemmän kun pääs nopsempaan toimenpiteeseen ja sai lääkkeet virtaamaan 👍🏻.

Ite punktio oli vähän pidempi ku viimeksi (eli epämukavampi) ku folleja oli enemmän.

MUTTA kyllä meinas poru päästä kun kuulin et saatiinkin 20 munasolua! Viimeks saldo oli 7…

Nyt jännitän kuinka moni hedelmöittyy ja saadaanko joku tuoresiirtoon ja pakkaseen perjantaina 🙏🏻. Otin tähän myös EmbryoScoben, jolla ne lääkärit saa tarkemmin kuvattua ja valikoitua parhaan alkion siirtoon ja toivottavasti pakkaseen.

Oi! Mahtava saalis! Paljonko näkyi edeltävässä ultrassa munarakkuloita?

Itsekin olen ikään nähden tyytyväinen tuohon 12 noin 14 mm. rakkulaan seitsemän stimulaatiopäivän jälkeen. Tietenkin punktiopäivänä nähdään miten se suu pannaan.
 
Oi! Mahtava saalis! Paljonko näkyi edeltävässä ultrassa munarakkuloita?

Itsekin olen ikään nähden tyytyväinen tuohon 12 noin 14 mm. rakkulaan seitsemän stimulaatiopäivän jälkeen. Tietenkin punktiopäivänä nähdään miten se suu pannaan.
Ekassa Ultrassa näkyi oik 8-10 ja vas 3-5 ja sit tokassa ultrassa oik 10 ja vas 7+ (viime perjantaina).

Tänään oikeella oli loppujen lopuks 15 follia, joten en tiedä missä piilosilla ne viisi olivat aikaisemmin 😂 vasemmalla oli ymmärtääkseni loppujen lopuks 8 follia. Ja näissä yhteensä 20 munasolua.
 
Oikein hyvin meni, ehti jännittääkin vähemmän kun pääs nopsempaan toimenpiteeseen ja sai lääkkeet virtaamaan 👍🏻.

Ite punktio oli vähän pidempi ku viimeksi (eli epämukavampi) ku folleja oli enemmän.

MUTTA kyllä meinas poru päästä kun kuulin et saatiinkin 20 munasolua! Viimeks saldo oli 7…

Nyt jännitän kuinka moni hedelmöittyy ja saadaanko joku tuoresiirtoon ja pakkaseen perjantaina 🙏🏻. Otin tähän myös EmbryoScoben, jolla ne lääkärit saa tarkemmin kuvattua ja valikoitua parhaan alkion siirtoon ja toivottavasti pakkaseen.
Mahtava saalis, onnea! Nyt sormet ristiin, että hedelmöittyvät.
Meillä oli myös silloin solut embryoskopen alla. Aivan sikamakeita ne videot, joita ainakin me saatiin katsella ennen ekaa siirtoa. Uskon itsekkin, että se helpottaa alkioiden valintaa ja luo niille hyvät, tasaiset olosuhteet.
 
Loma sotkenut kirjoittelua 🙈Kuinka sinun pistelyt on sujunu? Mitä pistät?

Minulla on 0-ultra huomenna ja vuotoa odotellaan. 2-3 päivänä sit alkaa pistot….

Oi, mainiota! Koska on kp 1 arviolta?

Pistän menopuria 300 iu ja jarruna fyermadel 25 iu. Nyt on yhdeksäs pistospäivä ja huomenna toinen ultra, jossa selviää onko punktio perjantaina vai maanantaina. Ekassa ultrassa näkyi oikealla 6-7 ja vasemmalla 6-8 isoa rakkulaa. Vasemmalla oli lisäksi pieniä. Vointi on hyvä ja iisisti olen urheillutkin.
 
Ekassa Ultrassa näkyi oik 8-10 ja vas 3-5 ja sit tokassa ultrassa oik 10 ja vas 7+ (viime perjantaina).

Tänään oikeella oli loppujen lopuks 15 follia, joten en tiedä missä piilosilla ne viisi olivat aikaisemmin 😂 vasemmalla oli ymmärtääkseni loppujen lopuks 8 follia. Ja näissä yhteensä 20 munasolua.
Ja eilen tarkentui että 20 munasolusta oli 18 kypsää ja näistä 15 hedelmöittyi 🥰.

Nyt perjantaita jännätessä…
 
Täällä on hienoja tuloksia ja jännittäviä hetkiä!! :folded::Two-hearts::smiling face with heart-eyes:
Kovasti henkistä voimaa toivon noihin odottelun hetkiin!

@Skeptikk0 Onko teille suunnitteilla tuoresiirto perjantaina kolmipäiväiselle?

Joo perjantaina pitäisi olla tuoresiirto mielestäni 4 päiväisellä (ma punktio ja ti-pe kasvatus 🤔). Jännä jännä…
 
Oi, mainiota! Koska on kp 1 arviolta?

Pistän menopuria 300 iu ja jarruna fyermadel 25 iu. Nyt on yhdeksäs pistospäivä ja huomenna toinen ultra, jossa selviää onko punktio perjantaina vai maanantaina. Ekassa ultrassa näkyi oikealla 6-7 ja vasemmalla 6-8 isoa rakkulaa. Vasemmalla oli lisäksi pieniä. Vointi on hyvä ja iisisti olen urheillutkin.
Joko tänään tai sit vasta viikonloppuna kp1. 😅 ma otin viimeisen primolutin ja taitaa olla 2-4vrk kun pitäis alkaa…

tänään tosiaan kävin 0-ultrassa ja joko näkyvyys oli huono tai sitten vasen munasarja huonontunut kahdessa kuukaudessa merkittävästi. Silloin siellä näkyi samanlaiset pco-tilanteet kun toisella puolella, mut tänään ”kuivaneempi”….🤔 no pääasia, että toisessa edes elämää vielä…..

Siellä hienosti kasvaneita 💪
 
Joko tänään tai sit vasta viikonloppuna kp1. 😅 ma otin viimeisen primolutin ja taitaa olla 2-4vrk kun pitäis alkaa…

tänään tosiaan kävin 0-ultrassa ja joko näkyvyys oli huono tai sitten vasen munasarja huonontunut kahdessa kuukaudessa merkittävästi. Silloin siellä näkyi samanlaiset pco-tilanteet kun toisella puolella, mut tänään ”kuivaneempi”….🤔 no pääasia, että toisessa edes elämää vielä…..

Siellä hienosti kasvaneita 💪

Oho. Joskus mun vasenta munasarjaa ei saada näkyviin. Vaikka se on aktiivisempi puolisko. Toivottavasti vain piilotteli sulla tänään.

Toki voi olla aika iso muutos sitten kun saat hormoneja.
 
Oho. Joskus mun vasenta munasarjaa ei saada näkyviin. Vaikka se on aktiivisempi puolisko.

Toki voi olla aika iso muutos sitten kun saat hormoneja.
Okei 🤔 en tiedä voiko ne ns kuolla noin nopeasti koko munasarjat…kun 2kk sitten ei mitään merkkejä hiipumisesta.
 
Okei 🤔 en tiedä voiko ne ns kuolla noin nopeasti koko munasarjat…kun 2kk sitten ei mitään merkkejä hiipumisesta.

Yks ikävä gyne, jonka mielestä olin erikoissairaanhoidossa turhaan, väitti kivenkovaa, että vasen munasarjani on poistettu, kun ei löytänyt sitä ultralla. Kun vakuutin, että munasarjat on tallella ja vain tuuba on poistettu, se väitti, että kyllä se leikkaus on varmasti vaurioittanut sitä, eikä se enää toimi. (Sitä avattiin leikkauksessa v.1995, koska se oli turvonnut).

No tänään siellä näkyi 10 isoa munarakkulaa ja liuta pieniä, 41 vuotiaana.

Että mulla ainakin vasen osaa piiloutua. En toki enempää näistä tiedä.
 
Ihanaa @Pian 41 v. että tuon tyhmän lääkärin kommenteista huolimatta siellä on noin reippaat munasarjat! :)

Meillä oli tänään suunnittelukäynti! Lääkäri kyseli meiltä, että onko mitään omaa mielipidettä että mennäänkö kummalla kaavalla. No mä mainitsin sit sen että olin kuullu/lukenu et yli 3,5 AMH:lla on kohonnu riski hyperiin, ja siks se lyhyt olis parempi. Lääkäri totes et hän on mun iän sekä ultran perusteella sitä mieltä, et ei oo mitään erityistä riskiä (ultrassa näky täl kertaa kuulemma 8+6 follia kun viimeks oli 9+9, kuulemma todennäkösesti oikeella ollut keltarauhanen vähän piilotti oikeella niitä folleja). Mut totes että hyvin voidaan varmuuden vuoks mennä lyhyellä kaavalla! Eli sillä lähetään liikkeelle.

Mut meille myös sanottiin, että heillä on hyvin tiukka raja siinä, että kuumeisen koronan jälkeen on 7 viikon karenssi. Eli pitää odottaa vielä pari kiertoa tässä ennen hoitoihin menoa. Eli joskus lokakuussa kenties on meillä sit hoidot! Mut kiva kun nyt pääsee tutustumaan noihin konkreettisiin opastuksiin! :)
 
Ihanaa @Pian 41 v. että tuon tyhmän lääkärin kommenteista huolimatta siellä on noin reippaat munasarjat! :)

Meillä oli tänään suunnittelukäynti! Lääkäri kyseli meiltä, että onko mitään omaa mielipidettä että mennäänkö kummalla kaavalla. No mä mainitsin sit sen että olin kuullu/lukenu et yli 3,5 AMH:lla on kohonnu riski hyperiin, ja siks se lyhyt olis parempi. Lääkäri totes et hän on mun iän sekä ultran perusteella sitä mieltä, et ei oo mitään erityistä riskiä (ultrassa näky täl kertaa kuulemma 8+6 follia kun viimeks oli 9+9, kuulemma todennäkösesti oikeella ollut keltarauhanen vähän piilotti oikeella niitä folleja). Mut totes että hyvin voidaan varmuuden vuoks mennä lyhyellä kaavalla! Eli sillä lähetään liikkeelle.

Mut meille myös sanottiin, että heillä on hyvin tiukka raja siinä, että kuumeisen koronan jälkeen on 7 viikon karenssi. Eli pitää odottaa vielä pari kiertoa tässä ennen hoitoihin menoa. Eli joskus lokakuussa kenties on meillä sit hoidot! Mut kiva kun nyt pääsee tutustumaan noihin konkreettisiin opastuksiin! :)

Vau, mikä munarakkuloiden määrä! Minulla ennen stimulaatiota 3+4. Melkoinen saalis varmasti on sinulla odotettavissa.

Hyperstimulaatio on harvinainen, että kai sitä vain pitää luottaa siihen, että he osaavat annostella hormonit oikein. Vaikka jonkun kohdallehan se huono tuuri aina osuu.

Ihanaa Nurppu, että pääsette eteenpäin ja hoitoja kohti! Pari kuukautta on lyhyt aika, ja sen aikana voi suunnitella elämää niiden hoitojen ajalle. Stimulaation aikana ei voi ihan hurjinta urheilua harrastaa. Ja itse olen yrittänyt munasolujen kasvattelun sekä PGA:n tuloksen odottelun ajalle aikatauluttaa mahdollisimman paljon kivaa tekemistä (pieniä reissuja ja porukalla tekemistä).
 
Takaisin
Top