Mulle tehtiin kyllä kohdun reseptiivisyystesti. Meidän klinikalla se on nimeltä BeReady. Mutta periaatteessa sama testi.
Mun kohdalla varmistui ettei eri aikaisuutta ollut.
Ja suosittelisin tätä aikaikkuna testiä kyllä kaikille, joilla on kromosomitestattuja alkioita. Ne alkiot on jo niin monella tavalla arvokkaita, ettei kannata tuhlata niitä tietämättä siirtoaikaikkunaa oikein. Ellei esim. ole luomuraskauksi atakana onnistuneena ja kromosomitestaus vain iän vuoksi. Mutta jos keskenmenoja ja epäonnistuneita siirtoja on jo takana, tuo aikaikkuna testi on mun mielestä aiheellinen.
Pitää huomioida, että tuo testi pitää myös tehdä oikein! Mulla jouduttiin tekemään kahteen kertaan, koska ensimmäinen klinikka teki sen väärin. Se tehtiin vain kotiovulaatiotestin avulla. Ja se ei ole tarpeeksi tarkka ja aika voi heittää, koska meidän jokaisen ovulaatio tapahtuu eri aikavälillä.
Tuosta 1.BeReady testistä tuli tulos että pitäisi siirtää 12 tuntia aikaisemmin, kuin normaalisti.
Mutta toisesta testistä tuli täysin normaali aikaikkuna, kun se tehtiin oikein, eli ovulaatio pitää aiheuttaa ovulaatiopiikillä, koska silloin pystytään luotettavasti tietää, montako tuntia menee ovulaatioon jne. Sekä tuo testikierto että siirtokierto pitää olla lääkkeiltään identtiset. Muuten siirtoikkuna voi olla eri, koska olosuhteet muuttuu. Eli kun otetaan era tai beready, on pakko käyttää jo täysin samaa lääkitystä kun siirtokierrossa, jotta olosuhteen olisi mahdollisimman samat ja luotettavat. Näin siis saadaan mahdollisimman luotettava tulos.
@Skeptikk0 Onnittelut tosi hienosta blastosaalista!! :)