IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Täältä ajatuksen saaneena, varasin kans Puhdin kautta ferritiinin mittaamiseen ajan. Hyvähän se on tarkistaa.:)

Mulla on tulossa hyvällä tuurilla tosiaan seuraavaksi Pas Husilla. Mites se homma meneekään.. eli kun ilmottaudun seuraavista kuukautisista, onko kuinka hyvät mahkut yleensä päästä siirtoon seuraavasta oviksesta?
Vai voiko ruuhkan takia siis siirtyä tms.?:nailbiting::meh:

Mun käsittääkseni PAS:n ei ole jonoa, eli aina pääsee, jos ei vain ovulaatio osu "väärään päivään" siirron kannalta (eli siirtoja ei tehdä viikonloppuisin.

Omaa napaa: Pääsen sitten tosissani taas piinailemaan, kun tänään piirtyi haalea haamu testiin, nyt siis dpo10, viime keskiviikkona oli siirto. Toivon niiiiiin kovasti, ettei jäisi taas kemialliseksi. Testailut jatkukoon :rolleyes:
 
meillä yksityisellä otettiin ferrit ja kilppariarvot ensimmäisten tutkimusten yhteydessä. tai mulla kun ferrit oli mitattu jo aiemminkin, niin tehtiin seurantamittaus. silloin oli itsellä nousseet ne neljässä kuukaudessa 35 -> 78, kun söin 100mg päivässä ferrodania. lääkärien mukaan tuo aloitusarvokin olis ollut ihan ok, mutten itse ollut siihen tyytyväinen...

täällä jännitellään soittoa siitä, miten munasolujen on käynyt perjantain punktion jälkeen :nailbiting:

edit. just samalla sekunnilla kun lähetin viestin niin lääkäri soitti :grin 13 munasolusta oli hedelmöittyny 7, kaikki neljä parasta jotka valikoitiin ICSIin ja lisäksi 3 muuta. osa lopuista oli epäkypsiä. päättivät jatkaa kaikkien viljelyä blastoiksi, kun ei sitä tuoresiirtoakaan voida nyt tehdä. eli torstaihin asti sitten jännitellään miten hommat etenee.
 
Muokattu viimeksi:
Plaah, kirjoitin pitkästi vastauksia muille ja foorumi onnistui hävittämään viestin, nyt ei jaksa enää uudestaan. Eli tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Kävin katsomassa Kannasta mun verikokeen tulokset. Kilpparit oli nätisti viitearvoissa mutta ferritiini olikin vain 10. Odotan nyt takaisinsoittoa klinikalta että mitä tehdään.
 
Hei mikä kp teillä on aloitettu lyhyessä kaavassa jarrupiikit? Itsellä kun tosiaan eka kerta lyhyellä kaavalla, ja kontrolli vasta torstaina (kp 8), eikä ennen sitä vielä ohjeistettu aloittamaan..:bored: Pitkässä kaavassa en jotenkin ajatellut koko asiaa kun muutenkin follit lähti kasvamaan hitaasti mutta nyt mietin kun aloitettiin suoraan stimuloimaan, että mitä jos ne follit siellä kasvaakin liian nopeaa ja lähtee karkuun! :nailbiting: Tiedän, pitäisi luottaa asiantuntijoihin, mutta kyllähän tässä aina stressin saa aikaiseksi joka nitkahduksesta. :hilarious:
 
Hei mikä kp teillä on aloitettu lyhyessä kaavassa jarrupiikit? Itsellä kun tosiaan eka kerta lyhyellä kaavalla, ja kontrolli vasta torstaina (kp 8), eikä ennen sitä vielä ohjeistettu aloittamaan..:bored: Pitkässä kaavassa en jotenkin ajatellut koko asiaa kun muutenkin follit lähti kasvamaan hitaasti mutta nyt mietin kun aloitettiin suoraan stimuloimaan, että mitä jos ne follit siellä kasvaakin liian nopeaa ja lähtee karkuun! :nailbiting: Tiedän, pitäisi luottaa asiantuntijoihin, mutta kyllähän tässä aina stressin saa aikaiseksi joka nitkahduksesta. :hilarious:

Mulla alkaa kuudentena pistopäivänä eli kp7.
Ja eka ultra on sit viimeistään 7 pistopäivän jälkeen.
 
Mulla alkoi jarrut kp6, samana päivänä aiemmin oli myös ultra. Jo tuossa vaiheessa oli yksi karannut 20-milliseksi. Onneksi ei irronnut ennen punktiota, kun jarrut saatiin heti mukaan. Jarru oli siis suunnitelmissa alun perinkin aloittaa jo kp6. Piikit alkoi kp2.
 
Laitoin kuvan liitteeksi mut en kyllä usko tohon kerta vääriä tullut ilmeisesti näissä.. :sad001

Kuvaanhan tuota ei kunnolla saa, mutta näki haamun kyllä ihan selkeesti ei tarvinnut tihrustella.

Mulla on näillä tullu alussa tosi haalea viiva, että mietin onko tosi vai ei, mut kyl lähti tummuu parissa päivässä.
 
En ookkaa tänne kirjottanu aikoihin. Oon lueskelin välillä mitä tänne kuuluu. Mulla tuli elämäni ensimmäinen plussa 1. Ivf 1.pas mut jotenki ei uskalla iloita. Kaikkia oireita oli ja ne on hiipunu sekä lauantaina tuli verta jonku verra. Varhaisultra on vasta ens viikolla, eli aika kauheeta olla tässä epätietoisuudessa.
 
En ookkaa tänne kirjottanu aikoihin. Oon lueskelin välillä mitä tänne kuuluu. Mulla tuli elämäni ensimmäinen plussa 1. Ivf 1.pas mut jotenki ei uskalla iloita. Kaikkia oireita oli ja ne on hiipunu sekä lauantaina tuli verta jonku verra. Varhaisultra on vasta ens viikolla, eli aika kauheeta olla tässä epätietoisuudessa.

Vuodot varsinkin hoitoalkuisissa raskauksia on yleisiä, mutta tiedän että vuodot pelästyttävät. Itselläkin tuli vuotoa 7 raskausviikolla ja se pelästytti. Meillä oli onneksi varhaisultra yksityisellä ekasta vuodosta parin päivän päässä ja hoitavan tahon puolesta siitä seuraavalla viikolla. Toivotaan, että kaikki olisi niin kuin pitääkin olla :) Ja onnea plussasta!

Muokkaus: myös oireetkin voi vaihdella ja sekin on normaalia, mutta hermoja raastavaa.
 
Vuodot varsinkin hoitoalkuisissa raskauksia on yleisiä, mutta tiedän että vuodot pelästyttävät. Itselläkin tuli vuotoa 7 raskausviikolla ja se pelästytti. Meillä oli onneksi varhaisultra yksityisellä ekasta vuodosta parin päivän päässä ja hoitavan tahon puolesta siitä seuraavalla viikolla. Toivotaan, että kaikki olisi niin kuin pitääkin olla :) Ja onnea plussasta!

Muokkaus: myös oireetkin voi vaihdella ja sekin on normaalia, mutta hermoja raastavaa.

Kiitos sanoistasi. :happy: olenki lukenu, että vuodot voi olla normia varsinki näissä hoidoissa. Mulla tuli verta kun oli just 6 raskausviikko alkanu. Oiski hienoa jos ois ollu jo tällä viikolla ultra tai tullu veri vasta myöhemmin ni ei ois tarvinnu alkaa stressaamaan. :nailbiting: On kyllä epätodellinen olo, ollaanko tässä raskaana vaiko ei.
 
Mulla vuoti 6+3 ensimmäisen kerran raskausaikana (sen jälkeen 9+ ja siitä eteenpäin 3-4vkon välein). Pari päivää tuli verta siteeseen/pyyhkiessä ja sit väheni ruskeaksi tiputteluksi.
Mulla ultra oli 7+1,oli kyllä pitkät päivät odotella sitä! Kaikki oli kuitenkin hyvin.
Tsemppiä sulle!

Uskon, että oli pitkä aika. Mulla ultra ois ens keskiviikkona. :nailbiting: sullaki aika useaan otteeseen vuoti ja mä toivon ettei enää tulis takas.:sorry:
 
Sofia_, minulla myös vuosi, tosi rajustikin varhaisultraan aikoihin asti. Ja edelleen sen jälkeenkin silloin tällöin lähes koko ensimmäisen kolmanneksen, vaikka kaikki oli oikein hyvin. Voimia sinulle, tiedän että on kylmäävää, mutta ivf-raskauksista myös ymmärtääkseni melko tavallista. ❤️

Pii83, toivottavasti viivat vahvistuvat! ❤️

Mua alkaa jo vähän piinailla! :dance011Nyt siirrosta neljäs päivä! Ei mitään oireita ilmassa. (Estradotit vain ovat ärsyttäneet vatsan ihoa inhottavasti.)

Kaihoilin jo viikonloppuna kaupassa testejä, mutta en ostanut. En ole vielä muodostanut päätöstä, jätänkö taas testailut lähelle varsinaista testipäivää (johon vielä 9 päivää!)...
 
En ookkaa tänne kirjottanu aikoihin. Oon lueskelin välillä mitä tänne kuuluu. Mulla tuli elämäni ensimmäinen plussa 1. Ivf 1.pas mut jotenki ei uskalla iloita. Kaikkia oireita oli ja ne on hiipunu sekä lauantaina tuli verta jonku verra. Varhaisultra on vasta ens viikolla, eli aika kauheeta olla tässä epätietoisuudessa.
Tsemppiä, pitkät on päivät ennen ultraa.
Mulla ei ole kokemusta vuodoista mutta oireettomuudesta kyllä. Omassa raskaudessa mun ainoa oire oli jossain vaiheessa väsymys, en muista millä viikolla alkoi. Vielä nt-ultraan mennessä olin varma että ei siellä mitään ole, että ei voi olla niin normaali olo jos on raskaana.

Klinikka soitti eilen takaisin ja totta kai ne suositteli rautainfuusiota. Onhan se kallis mutta tableteilla ferritiinin nosto on todella hidasta puuhaa niin päätettiin ottaa se. Mun arvo oli siis vain 10.
Kävikin tuuri ja heillä oli vapaa aika heti tänä aamuna, niin tässä nyt istun tippa kädessä. Uuden kierron pitäisi alkaa ensi viikon maanantaina ja tiistaina sitten letrot.
 
Joo, alussa joka kerta meinasi sydän pysähtyä. 9+ vuodon aikaan ostin dopplerin niin se helpotti aina sillä hetkellä. Ja tietty kun alkoi liikkeet tuntumaan. Puoleen väliin mennessä loppui vuodot kyllä mulla. Joillakin on kyl kestänyt koko raskauden. Toicottavasti sulla pysyy nyt vuodot poissa.

Ainakin tällä hetkellä ei vielä ole vuotanut. Varmaa tuo doppler onki hyvä ostos ainki mulle, ku mun stressi taso kyllä herkästi nousee. :nailbiting:
 
Sofia_, minulla myös vuosi, tosi rajustikin varhaisultraan aikoihin asti. Ja edelleen sen jälkeenkin silloin tällöin lähes koko ensimmäisen kolmanneksen, vaikka kaikki oli oikein hyvin. Voimia sinulle, tiedän että on kylmäävää, mutta ivf-raskauksista myös ymmärtääkseni melko tavallista. ❤️

Pii83, toivottavasti viivat vahvistuvat! ❤️

Mua alkaa jo vähän piinailla! :dance011Nyt siirrosta neljäs päivä! Ei mitään oireita ilmassa. (Estradotit vain ovat ärsyttäneet vatsan ihoa inhottavasti.)

Kaihoilin jo viikonloppuna kaupassa testejä, mutta en ostanut. En ole vielä muodostanut päätöstä, jätänkö taas testailut lähelle varsinaista testipäivää (johon vielä 9 päivää!)...

Kiitos :Heartred onneksi päivät kumminki menee kokoaja eteenpäin ja ultra lähenee. :happy:

Onko sulla siirretty minkä ikäinen alkio? Mä ite testasin ku alkio oli ehkä noin 10pv ikäinen. En suosittele kauhee aikasin testailee. :grin
 
Tsemppiä, pitkät on päivät ennen ultraa.
Mulla ei ole kokemusta vuodoista mutta oireettomuudesta kyllä. Omassa raskaudessa mun ainoa oire oli jossain vaiheessa väsymys, en muista millä viikolla alkoi. Vielä nt-ultraan mennessä olin varma että ei siellä mitään ole, että ei voi olla niin normaali olo jos on raskaana.

Klinikka soitti eilen takaisin ja totta kai ne suositteli rautainfuusiota. Onhan se kallis mutta tableteilla ferritiinin nosto on todella hidasta puuhaa niin päätettiin ottaa se. Mun arvo oli siis vain 10.
Kävikin tuuri ja heillä oli vapaa aika heti tänä aamuna, niin tässä nyt istun tippa kädessä. Uuden kierron pitäisi alkaa ensi viikon maanantaina ja tiistaina sitten letrot.

Itelläki toi olo just on, että onko tässä ees raskaana. :sorry: mut saas nähä kui käy.

Hienoa, että pääsit rautainfuusioon. Mulla se oli jotain 22 luokkaa eikä siihe kyl tehty mitään. Rautatabletteja söin enkä kyl koskaan uudestaan käyny mittaamassa. Ite maksoin, että mittasin koska oli jatkuva väsymys ja vetämätön olo.
 
Takaisin
Top