IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Täällä on taas eilen kolmipäiväisenä siirretty pikkualkio kyydissä. ❤️ Jäi tosi hyvät ja tsemppaavat fiilikset siirrosta!


Nyt olen tosi hyvällä ja myönteisellä mielellä tästä. Toki on pitkä piina edessä, eiköhän se aallonpohjakin ehdi vielä löytyä. :happy119

Ihanaa että täällä on taas useita siirtoja tulossa, kavereita piinailuun! : )
 
Olikos sulla km.nyt aika alkuvaiheessa?:sorry:
Luulen että sulla voi silloin mennä hyvinkin nopsaa matalalle raskaushormoni jne. ja hienoa jos olis tyhjentynyt hyvin itsestään!
Mulla ehti mennä niin”pitkälle”(rv.9+0) jo raskaus, että lääkäri varoitteli pitkästä palautumisesta/normalisoitumisesta. Sekös tavallaan siinä kohtaa turhauttavaa, kun raskaus jo keskeytynyt ja haluaisi vaan niin kovasti uudestaan raskautua/jatkaa hoitoja.:sorry::meh:
on tää kans:banghead:

Joo, minulla oli ihan alussa, kkm. Tänä aamuna testasin ja nyt ei näy haamua, joten meni nopsaan.
 
Joo, minulla oli ihan alussa, kkm. Tänä aamuna testasin ja nyt ei näy haamua, joten meni nopsaan.
Anteeksi mutta pakko tarkentaa, että puhutaan samasta asiasta. Itse oon tottunut käyttämään lyhennettä kkm keskeytyneestä keskenmenosta, mutta tarkoitatko sillä tässä tapauksessa kemiallista?
Voimia toipumiseen :Heartred
 
Täällä on taas eilen kolmipäiväisenä siirretty pikkualkio kyydissä. ❤️ Jäi tosi hyvät ja tsemppaavat fiilikset siirrosta!


Nyt olen tosi hyvällä ja myönteisellä mielellä tästä. Toki on pitkä piina edessä, eiköhän se aallonpohjakin ehdi vielä löytyä. :happy119

Ihanaa että täällä on taas useita siirtoja tulossa, kavereita piinailuun! : )
Onnea matkaan ja parasta mahdollista lopputulosta toivoen :hello2
 
Moikka kaikki! :)
En tiedä muistaako joku vielä kun kirjoittelin alkuvuodesta. Tietysti toivottavasti mahdollisimman moni sillon kirjoitelleista on jo päässyt siirtymään raskautuneiden puolelle :happy:
Meillä on kaksi alkiota pakkasessa ja toinen lapsi toiveissa mutta ensimmäisen imetys on hidastanut asioita. Harmittaa kun itse en olisi valmis lopettamaan ja lapsi vielä vähemmän että tämänkin lapsettomuus "pilaa" :sorry: en ole vielä lopettanut mutta vähentänyt paljon.
Varasin nyt ajan yksityiselle amh ja prolaktiinin mittauksiin ja parin viikon päästä aika sinne myös lääkärille. Kuukautiset alkoivat kesällä ja luteaalivaihe on ollut vain n. 9 päivää entisen 13 sijaan. Toivon että johtuu vaan imetyksestä.

Alkiot meillä on husissa, osaako joku kertoa mikä tilanne siellä on tällä hetkellä? Onko kovin ruuhkaista?
 
Hei kaikki! Kävin vähän lueskelemassa kuulumisia ja toivon niin jokaiselle tässä ketjussa onnistumisia! Toivottavasti myös oma tarina tuo toivoa jollekin. Meillä reilu parin vuoden ajalta hoitoja takana (OI-kiertoja 6, inssit x 3, kaksi IVF:ää ja 6 pakastesiirtoa, joista 5 blastoilla ja yksi 3-päiväisellä, myös yksi km viikoilla 6+). Meidän huhtikuinen siirto toi vihdoin plussan ja nyt ollaan jo yli puolivälin menossa. Mitään ei jäänyt pakkaseen, vaan toisen ivf:n viimeinen pakastealkio oli se, josta sitten tärppäsi. Pikkuisella on kaikki loistavasti vatsassa ja vaikuttaa tosi vilkkaalta ja eläväiseltä. Pikkupotkuja on nyt tuntunut jo yli kuukauden ajan.
Toivoa ja onnea kaikille matkaan! :happy:
 
Päästiin toista kierrosta aloittamaan heti tästä kierrosta. Olen nyt neljä päivää pistellyt Gonal F:ää 200 yksikköä. Jarru alkaa sunnuntaina ja maanantaina ultra. Viimeksi ei tullut ensin tarpeeksi vastetta 150 yksiköllä vaan jouduttiin nostaman tuohon 200 yksikköön jossain vaiheessa, joten nyt aloitettiin suoraan sillä. Lääkäri varoitteli hyperin riskistä, kun aloitetaan isommalla annoksella. Viimeksi ei hyperin riskiä arvioitu kovin suureksi. Punktion jälkeen oli niin tukala olo, että kävin varmuuden vuoksi ennen tuoresiirtoa tarkistuttamassa tilanteen hyperin varalta. Kaikki oli kunnossa ja tuoresiirto tehtiin. Hyperiä ei tullut.

Jännittää vähän, millainen vaste tulossa. Viimeksi sai jännittää ihan punktioon asti, että onko siellä mitään. Lääkäri mietti silloin pitkään, että menenkö punktioon ennen vai jälkeen viikonlopun, joka sattui silloin tulemaan juuri väliin. Tuumi, että molemmat vaihtoehdot huonoja ja saattaa epäonnistua koko punktio. Valitsi sitten, että viikonlopun jälkeen ja punktiossa odottikin iloinen yllätys, kun käyttökelpoisia folleja oli kasvanut lisää eikä ajoitus ollut lainkaan liian myöhään. En osannut yhtään jännittää itse toimenpidettä, kun jännitin vain että saadaanko sieltä mitään. :grin Silloin saatiin 11 munasolua, joista oli 9 kypsiä ja 8 hedelmöittyi.
 
Täällä inssistä odotetusti nega, menkatkin jo alkoivat. Nyt sitten odotetaan kiertopäivää 21, jolloin alkaa Synarelan sumuttelu. Täytyy sanoa, että jos viime kerralla lähdin IVF-yritykseen positiivisin mielin, niin nyt olen huolissani jo etukäteen. Täytyy yrittää selvittää, voiko lääkevastetta mitenkään seurata etukäteen, ettei käy taas niin että ekassa seurantaultrassa peruuntuu koko homma... sitten punktio siirtyisikin jo jonnekin helmikuulle, kun alun perin piti olla elo-syyskuun vaihteessa :sorry:

Onko teillä muuten mitattu ferritiiniä hoitojen yhteydessä? Multa sitä ei julkisella testattu, mutta työterveyspaikassa kyllä ja oli vain 12. Olen nyt muutaman kuukauden syönyt rautalisää ja alkuviikosta uudelleen labroihin tsekkaamaan onko noussut. Hemoglobiini kuitenkin on OK.
 
Täällä inssistä odotetusti nega, menkatkin jo alkoivat. Nyt sitten odotetaan kiertopäivää 21, jolloin alkaa Synarelan sumuttelu. Täytyy sanoa, että jos viime kerralla lähdin IVF-yritykseen positiivisin mielin, niin nyt olen huolissani jo etukäteen. Täytyy yrittää selvittää, voiko lääkevastetta mitenkään seurata etukäteen, ettei käy taas niin että ekassa seurantaultrassa peruuntuu koko homma... sitten punktio siirtyisikin jo jonnekin helmikuulle, kun alun perin piti olla elo-syyskuun vaihteessa :sorry:

Onko teillä muuten mitattu ferritiiniä hoitojen yhteydessä? Multa sitä ei julkisella testattu, mutta työterveyspaikassa kyllä ja oli vain 12. Olen nyt muutaman kuukauden syönyt rautalisää ja alkuviikosta uudelleen labroihin tsekkaamaan onko noussut. Hemoglobiini kuitenkin on OK.
Mä mittautin omakustanteisesti Puhdin kautta koko raskautta suunnittelevan paketin elokuussa-20. Kaikki muut arvot priimaa, paitsi ferritiini alle 5 ja jotkut muutkin punasolujen kokoon/tilavuuteen/määrään liittyvät arvot vinksallaan. Tulosten kanssa marssin työterveyteen ja sain säännölliset ferritiinikontrollit ja diagnoosin raudanpuuteanemia, koska hemppa oli kans jo alle viitearvojen. Viimeksi alkukesästä ferritiiniarvo oli siellä 85-110, mittauskerrasta riippuen. Runsastuneet menkat todettiin pääasialliseksi syylliseksi ja sain myös caprilon-reseptin.
Lapsettomuusklinikalla sanoivat vaan et hyvä kun olin hoitanut ton ferritiinin hyvälle tasolle jo ennen ensikäyntiä. En sit tiedä olisko se mitattu samalla siellä sit vai ei..
 
Mä mittautin omakustanteisesti Puhdin kautta koko raskautta suunnittelevan paketin elokuussa-20. Kaikki muut arvot priimaa, paitsi ferritiini alle 5 ja jotkut muutkin punasolujen kokoon/tilavuuteen/määrään liittyvät arvot vinksallaan. Tulosten kanssa marssin työterveyteen ja sain säännölliset ferritiinikontrollit ja diagnoosin raudanpuuteanemia, koska hemppa oli kans jo alle viitearvojen. Viimeksi alkukesästä ferritiiniarvo oli siellä 85-110, mittauskerrasta riippuen. Runsastuneet menkat todettiin pääasialliseksi syylliseksi ja sain myös caprilon-reseptin.
Lapsettomuusklinikalla sanoivat vaan et hyvä kun olin hoitanut ton ferritiinin hyvälle tasolle jo ennen ensikäyntiä. En sit tiedä olisko se mitattu samalla siellä sit vai ei..
Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että yksityisellä tuota ferritiiniä kyllä mitataan ennen IVF-hoitoja, mutta julkisella puolella ei. Ei siis ainakaan omalla kohdalla ole koskaan mainittukaan koko asiaa. Mullakin on menkat selvästi runsastuneet ja menkkakivut voimistuneet viime vuosina ja tietty mietin, liittyykö se jotenkin tähän lapsettomuuteen. Aika usein on kieltämättä fiilis, että olisi sen yhden lapsen voinut yrittää hankkia alle kolmekymppisenä, niin ehkä ei olisi nyt näin pelko p*rseessä tämän asian kanssa :facepalm:
 
Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että yksityisellä tuota ferritiiniä kyllä mitataan ennen isi nyt näin pelko p*rseessä tämän asian kanssa :facepalm:
Täällä inssistä odotetusti nega, menkatkin jo alkoivat. Nyt sitten odotetaan kiertopäivää 21, jolloin alkaa Synarelan sumuttelu. Täytyy sanoa, että jos viime kerralla lähdin IVF-yritykseen positiivisin mielin, niin nyt olen huolissani jo etukäteen. Täytyy yrittää selvittää, voiko lääkevastetta mitenkään seurata etukäteen, ettei käy taas niin että ekassa seurantaultrassa peruuntuu koko homma... sitten punktio siirtyisikin jo jonnekin helmikuulle, kun alun perin piti olla elo-syyskuun vaihteessa :sorry:

Onko teillä muuten mitattu ferritiiniä hoitojen yhteydessä? Multa sitä ei julkisella testattu, mutta työterveyspaikassa kyllä ja oli vain 12. Olen nyt muutaman kuukauden syönyt rautalisää ja alkuviikosta uudelleen labroihin tsekkaamaan onko noussut. Hemoglobiini kuitenkin on OK.

HUSissa mitattiin ferritiini heti alkututkimuksissa (ne tehtiin meillä terkkarissa josta saimme lähetteen) ja vielä toistamiseen ennen inssejä. Eli mun kokemus oli että ferritiini otetaan vakavasti myös julkisella, ja siinä 50 korvilla olisi hyvä olla vähintään.
 
HUSissa mitattiin ferritiini heti alkututkimuksissa (ne tehtiin meillä terkkarissa josta saimme lähetteen) ja vielä toistamiseen ennen inssejä. Eli mun kokemus oli että ferritiini otetaan vakavasti myös julkisella, ja siinä 50 korvilla olisi hyvä olla vähintään.

Okei, eli selvästi on eroja tuossakin asiassa! Meillä siis punktiot ja alkionsiirrot tehdään KYSissä, kevyemmät hoidot olivat oman kaupungin sairaalassa. Pitää nyt katsoa miltä ferritiini näyttää uudessa mittauksessa ja jos on edelleen matala, ottaa puheeksi klinikalla.
Aion myös kysyä, voisiko miehen ottaa mukaan uuden IVF-yrityksen ekaan seurantaultraan, jotta voidaan pariskuntana keskustella lääkärin kanssa jatkosta, jos uusikaan stimulaatio ei toimi odotetusti. Ja onhan mies nyt hyvä olla mukana henkisenäkin tukena, tulen nimittäin olemaan täysi hermoraunio ennen ekaa ultraa. Sen verran ollaan miehen kanssa sovittu, että inssejä meille ei enää tehdä, vaikka IVF kosahtaisi kiville. Lähinnä tuntuu kurjalta lohdutuspalkinnolta tuollainen hoito, jossa ei tällä taustalla ole minkäänlaisia realistisia onnistumismahdollisuuksia. Ollaan myös mietitty, että jos satuttaisiin kuulumaan siihen epäonniseen vähemmistöön jolla stimulaatio ei yksinkertaisesti tuota kunnon vastetta, jätetään todennäköisesti hoidot sikseen ja yritetään sopeutua elämään ilman lasta. Toisillahan punktioidaan kahta-kolmeakin follia, mutta siinä onnistumismahdollisuudet ovat niin pienet, ettei tällä hetkellä tunnu vaivan arvoiselta.
Voi kuulostaa siltä, että mennään huolella asioiden edelle, mutta jotenkin mulle on henkisen jaksamisen kannalta tärkeää olla olemassa nämä suunnitelmat siltä varalta, että hoidoissa toteutuisi se huonoin vaihtoehto.
 
Ei meillä husissa katsottu ferritiiniä. Itse otin sen synlabissä 2018. Ehkä se olisi katsottu, jos hemoglobiini olisi huonompi :confused005
 
Meillä julkisella (Päijät-Häme) katsottiin ferritiini ja D-vitamiinipitoisuus muiden alkuselvittelyiden ohessa.
Kun siirryttiin yksityiselle niin heille riitti tuo pari vuotta sitten otettu arvo, ferrit tais olla silloin 50. Oon omatoimisesti ottanu rautakuureja tässä ajoittain, kun kuitenkin sais olla mieluummin siellä lähempänä 100 tuo arvo.

Täällä taas Terolut ja kortisoni aloitettu. Kummasti sitä kemiallisen jälkeen pääsi jaloilleen ja nyt taas tosi innostunut ja jännittynyt olo, kun odotin että siirto olis taas joskus kp23 paikkeilla, mutta onkin jo muutaman päivän päästä. Ihana tunne kun pääsee sujuvasti eteenpäin, kun oli varautunut että voisi olla vaikka kohdunulkoinen tms joka vaatisi aikaa ennenkuin pääsee seuraavaan yritykseen. Lääkäri oli myös niin mahtava suunnitellessaan tätä siirtoa ja lääkityksiä, sanoi päättäväisesti että "KUN raskaus tästä alkaa..." ja totesi että vaikka alkioita vielä on pakkasessa, ne loppuu pian ja nyt se on semmonen juttu että sut on saatava raskaaksi! :joyful: Tuli tosi ihana fiilis siitä että ei tarvinnut itse kysellä ja johdatella siihen, että mitä nyt voitaisiin tehdä toisin tai selityksiä, miksi kemiallinen tapahtui vaan lääkäri ohjasi keskustelua ja kertoi tosi kattavasti mitä oljenkorsia vielä voidaan käyttää. Paras päätös oli kyllä se, että siirryttiin yksityiselle. :Heartred
 
Meilläkään ei HUSilla katsottu ferritiiniä. Juttelin asiasta PAS-seurantaultran yhteydessä kun minulla oli kolme kuukautta aikaisemmin 18 ja lääkäri totesi, että viitearvo on lapsettomuushoidossa 15->. En ole myöskään päässyt raskauden aikana, kun hb oli "jopa" 108. Näin "hyvään" hb-arvoon olen päässyt 7 kk rautakuurin jälkeen (200 mg joka toinen päivä ja kaikin puolin "oikeaoppisesti"). Menen ensi viikolla taas Puhdin kautta :smiley-angry005
 
Meilläkään ei HUSilla katsottu ferritiiniä. Juttelin asiasta PAS-seurantaultran yhteydessä kun minulla oli kolme kuukautta aikaisemmin 18 ja lääkäri totesi, että viitearvo on lapsettomuushoidossa 15->. En ole myöskään päässyt raskauden aikana, kun hb oli "jopa" 108. Näin "hyvään" hb-arvoon olen päässyt 7 kk rautakuurin jälkeen (200 mg joka toinen päivä ja kaikin puolin "oikeaoppisesti"). Menen ensi viikolla taas Puhdin kautta :smiley-angry005
Vau! Mulla oli ferritiini tosiaan alle 5 ja hb 107 (viitearvot on kai yli 117) ja sain sen raudanpuuteanemiadiagnoosin. Tosin yksityiseltä, työterveydestä.
 
Mäkin palailen taas uusin voimin tänne foorumille!:greet025 Epäonnistuneen 2. icsi-kierroksen jälkeen (ei päästy siis edes siirtoon asti) tuli olo että nyt pitää saada ajatukset hetkeksi irti näistä hoidoista ja kaikesta tähän liittyvästä, ja täytyy sanoa että parin kk:n tauko teki kaikella tavalla hyvää.

Nyt sitten on alussa kolmas hoitokierros, meillä oli perjantaina suunnittelukäynti, ja lääkäri päättikin että kokeillaan lyhyttä kaavaa tällä kertaa! Olin itse henkisesti varautunut taas aloittamaan pitkän kaavan kautta tämän kierron lopulla, joten tulikin vähän yllätyksenä että pääsin suoraan aloittamaan pistokset heti perjantaina kun sopivasti oli kp2. :wideyed: Jännityksensekaisin tuntein taas siis tähän hommaan lähdetään. Toisaalta toivo on taas niin korkealla että jospa nyt olisi vihdoin meidän vuoro, ja taas toisaalta pelottaa että voiko tästä koskaan tulla mitään kun ei vielä tähänkään mennessä olla onnistuttu. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin! :rolleyes:

Yritän päästä taas pikkuhiljaa paremmin kärryille myös kaikkien teidän tilanteista, mutta näin yhteisesti toivotan hurjasti tsemppiä kaikille, onnea plussaajille ja pahoittelut niille joiden pysyvä plussa vielä antaa odotuttaa itseään! :Heartred
 
Täältä ajatuksen saaneena, varasin kans Puhdin kautta ferritiinin mittaamiseen ajan. Hyvähän se on tarkistaa.:)

Mulla on tulossa hyvällä tuurilla tosiaan seuraavaksi Pas Husilla. Mites se homma meneekään.. eli kun ilmottaudun seuraavista kuukautisista, onko kuinka hyvät mahkut yleensä päästä siirtoon seuraavasta oviksesta?
Vai voiko ruuhkan takia siis siirtyä tms.?:nailbiting::meh:
 
Takaisin
Top