IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Okei kiitos :) alustavaa aikataulua pohdin vaan siltä kannalta, et tarttee sit varmaan pyytää toinen saattaja mukaan itselle, kun tiedän et miehen aikataulut on tosi tiukat niinä päivinä kun punktio on. Et pääsee lähtemään oman osuuden jälkeen. Huomennahan nää tosin selviääkin seurantaultran jälkeen.

Näytteen voi myös viedä. Meidän klinikalla suosittiin koronan vuoksi sitä ettei miehet tule klinikalle, joten näyte kotona purkkiin ja siitä vein klinikalle ennen punktiota. Näyte olisi hyvä saada klinikalle n.tunnin sisään siitä annosta ja pitää pitää lämpimänä. Itte olen laittanut urheilurintsikat päälle ja sinne sisään rintojen väliin purkki :grin Pysyy lämpimänä. Siihen kotona-antoon on omat ohjeet.
Mun mies teki autossa punktioiden ajan töitä ja sitten oli mun kuskina kotiin punktioiden jälkeen. Yks kerta ei ollut varma pääsikö hakemaan puntiosta niin olisin sitten ottanut taksin kotiin. Mutta pääsi kuitenkin.
 
Miten aikataulutus punktiossa muuten yleensä menee, onko (tuoreen) spermanäytteen jättö samaan aikaan punktion kanssa?
Meillä yksityisellä oli niin et oltiin paikalla 9.30 ja punktio oli sovittu alkamaan klo 10. Päästiin hoitajan kans valmistautumaan noin klo 9.45 ja sit kohta spermalabrasta tuli jo täti kyseleen miestä näytteen antoon. Kysyttiin jos mies vois antaa näytteen myöhemmin kun tossa vaiheessa oli enää alle 10min punktion alkuun eikä se olis sit ehtinyt mun tueksi siihen. Hoidettiin sit keräys alta pois ja kun mä olin päässyt lepäämään niin mies hoiti oman osuutensa ja tuli sit takas mun luo.
 
Joo menkkakipuja myös, mut aika pirun kovia tuikkauksia. Luulen et testailen jo huomenna. Edellisestä siirrosta kiinnittyi mut irtosi..

Pidän peukkuja. Kerro sit näkyykö vielä mitään. Minähän tylsyyttänin tein eilen rfsun testaa varhain testin ja siihen tuli haamu. Laitoin siitä kuvakin tonne plussa vai ei ryhmään, mutta ilmeisesti niilläki saatu vääriä tuloksia!! Tiestin että liuskoilla tulee, mutta ilmeisesti puikoillakin. En kyl niitä enää käytä.. huoh.
 
Pidän peukkuja. Kerro sit näkyykö vielä mitään. Minähän tylsyyttänin tein eilen rfsun testaa varhain testin ja siihen tuli haamu. Laitoin siitä kuvakin tonne plussa vai ei ryhmään, mutta ilmeisesti niilläki saatu vääriä tuloksia!! Tiestin että liuskoilla tulee, mutta ilmeisesti puikoillakin. En kyl niitä enää käytä.. huoh.

Minulle tuli tänä aamuna haamu Onestepillä. Haamuista haamuin mut vasta dpo7.
 

Liitteet

  • 20210906_085957.jpg
    20210906_085957.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 113
Mua vähän jännittää ton punktion kivut. Tai ei sen ite punktion vaan sit ns. Oviskivut. Onko ne yhtään verrannoliset keskenään? Oon nimittäin melko kipeä ovulaation aikaan. Esim eilen oli ovis, niin liike sattuu, en saa itteeni suoristettua, kaikki sattuu :bag:
 
ultra oli äsken, nyt siellä näkyi seittemän 13-15mm kokoista ja muutama pienempi :) ihan kiva määrä, toivotaan että ne kasvaa sopiviksi ja olis laadultaan hyviä... ja se yksi jättiläinen oli edelleen kokonaisena, lääkäri epäili että se saattaisi myös olla kysta. punktio varattiin perjantaille, keskiviikkona siis irrotuspiikki. ke aamuna käyn myös labrassa ottamassa progearvot, niin nähdään voidaanko tehdä siirto sit seuraavalla viikolla vai ei. tuo perjantain aikataulukin selvisi, miehen näyte 8.30, ja mun pitää olla 10.30 paikalla - joskus 13 jälkeen pääsee pois.
 
Millainen sulle tuli?

Laitoin kuvan liitteeksi mut en kyllä usko tohon kerta vääriä tullut ilmeisesti näissä.. :sad001

Kuvaanhan tuota ei kunnolla saa, mutta näki haamun kyllä ihan selkeesti ei tarvinnut tihrustella.
 

Liitteet

  • IMG_20210905_145052.jpg
    IMG_20210905_145052.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 134
Nää on tosi hankalia, kun samanlainen viiva voi olla raskaana tai sitten ei! Molemmista kokemusta, enemmän kyllä niistä vääristä viivoista. Suosittelen muuta herkkää, esim. Predictor early.
Mulla alkion ikä oli 9 päivää, pp7 kun sain aamulla rfsun herkkään haamun

View attachment 106195

Ja sitten iltapäivällä tein predictorin ja kun siihenkin tuli haamu niin uskalsin luottaa et jotain tapahtuu.

View attachment 106196

Seuraavana päivänä rfsu oli samanlainen kuin ed. Mutta predictor vahvistunut hurjasti


Tässä siis ylempi pp7 ja alempi pp8

View attachment 106198

Tsemppiä ja vahvistumista haamulle!

No sepäs se.. harmillista jos noin vääriä viivojakin antaa.

Missä predictor testejä myydään en ol koskaan nähny? Kävin cb:n ostaan ja aattelin huomenna testailla aamusta.
 
Yliopiston apteekista täällä ei niitä saa mutta pienemmästä kyllä, nyt en vaan muista oliko joku "ketju" :bag:
Toisaalta, millä vaan testillä saa kyllä plussaa ja clearbluen viikkonäytöllinen on myös herkkä :happy:
Toivottavasti tulee sulla aamusta vahvempaa viivaa:love7

Ahaa okei! Joo todellakin toivotaan, kiitos! :) Aikaisin tässä olen testaamassa nyt vasta pp5. Perjantaina vasta olisi testipäivä.
 
Kattokaa mitä löysin!
"In patients with ovarian hyperstimulation syndrome (OHSS), hCG levels should be interpreted carefully. These patients often have fluid that is shifting from the blood vessels to the abdominal cavity making the blood concentrated. When IV fluids are given, the blood levels can get diluted leading to variations in hCG levels. One can often see hCG levels that are flat or not rising normally in these patients only to show a normal rise when the OHSS is stabilized."
Eli hyperissä kun saa suoneen nesteitä, se voi laimentaa hcg tulosta! Vikat nesteet sain tosin ti-ke yönä, ja pe oli labrat. Ja tänään. Eli voiskohan vielä pe vaikuttanut ne nesteytykset suoneen...en tiedä! No tänään tuskin enää?? En ole saanut vielä tämän päivän labroja. Tässä tarttuu jokaiseen oljenkorteen.. Huomenna soitan Tilkkaan ja kyselen lisää...apua jos vielä olisi mahdollisuudet vauvaan :Heartred toki edelleen tämä oireettomuus pelottaa! Tässä linkki lähteeseen https://www.google.com/amp/s/www.in...owing-in-vitro-fertilization-ivf/?hs_amp=true
 
Kattokaa mitä löysin!
"In patients with ovarian hyperstimulation syndrome (OHSS), hCG levels should be interpreted carefully. These patients often have fluid that is shifting from the blood vessels to the abdominal cavity making the blood concentrated. When IV fluids are given, the blood levels can get diluted leading to variations in hCG levels. One can often see hCG levels that are flat or not rising normally in these patients only to show a normal rise when the OHSS is stabilized."
Eli hyperissä kun saa suoneen nesteitä, se voi laimentaa hcg tulosta! Vikat nesteet sain tosin ti-ke yönä, ja pe oli labrat. Ja tänään. Eli voiskohan vielä pe vaikuttanut ne nesteytykset suoneen...en tiedä! No tänään tuskin enää?? En ole saanut vielä tämän päivän labroja. Tässä tarttuu jokaiseen oljenkorteen.. Huomenna soitan Tilkkaan ja kyselen lisää...apua jos vielä olisi mahdollisuudet vauvaan :Heartred toki edelleen tämä oireettomuus pelottaa! Tässä linkki lähteeseen https://www.google.com/amp/s/www.in...owing-in-vitro-fertilization-ivf/?hs_amp=true

3780 oli nyt tulos :Heartpink ehkä tästä vielä vauva tulee :Heartpink täytyy nyt olla tarkkana tän hartiapistoksen kanssa, olispa vaan lihasjumi. Itken, ehkä saankin vielä vauvan...tai ainakin on vielä mahdollisuus :Heartblue
Perjantaina oli siis 1245.
 
Olen menossa huomenna taas hcg verikokeeseen. Eli jos hcg hiemankin nousussa, mitään ei tehdä ennen varhaisultraa? Se on vasta reilun parin viikon päästä. Ja vaikka olisi kohdunulkoinen, odotellaan kipuja? Taidan käydä yksityisellä ultrassa sitten ensin ..
Ja jos hcg jo laskussa, niin varmaan odotellaan siinäkin tapauksessa.

Mikä rv sinulla nyt on? Ymmärtääkseni jo rv4 näkyy alkio ultrassa, tiedän tämän koska ensimmäinen raskauteni on selvinnyt vahingossa rutiiniultran yhteydessä, rv 4+2 ja kuvissa näkyy solut, mutta ei sykettä yms. Luulisin että myös kohdunulkoinen olisi ultralla nähtävissä.

HCG ei välttämättä laske keskenmenon aikana ollenkaan, riippuen siitä onko keltarauhanen/istukka ehjä. Itselläni oli HCG yli 20 000 vaikka sikiö oli kuollut viikkoja aiemmin. HCG laski vasta kaavinnan jälkeen kun keltarauhanen poistettiin
 
Mikä rv sinulla nyt on? Ymmärtääkseni jo rv4 näkyy alkio ultrassa, tiedän tämän koska ensimmäinen raskauteni on selvinnyt vahingossa rutiiniultran yhteydessä, rv 4+2 ja kuvissa näkyy solut, mutta ei sykettä yms. Luulisin että myös kohdunulkoinen olisi ultralla nähtävissä.

HCG ei välttämättä laske keskenmenon aikana ollenkaan, riippuen siitä onko keltarauhanen/istukka ehjä. Itselläni oli HCG yli 20 000 vaikka sikiö oli kuollut viikkoja aiemmin. HCG laski vasta kaavinnan jälkeen kun keltarauhanen poistettiin

5+3 on nyt. Viimeksi on ultrattu 4+5, lähinnä hyperin ja nesteiden takia, mutta lääkäri kurkkasi myös kohtua, eikai kovin tarkkaan sitä tutkinut, mutta sanoi että jotain alkavaa(?) siellä ehkä näkyi. Se vähän huolestutti, eikö enempi pitäisi jotain jo näkyä...mutta aika näyttää..kahden viikon päästä on varhaisultra, toki menen jonnekin aiemmin jos tulee kohdunulkoisen oireita tmv.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210901-194344.jpg
    Screenshot_20210901-194344.jpg
    372.5 KB · Katsottu: 89
5+3 on nyt. Viimeksi on ultrattu 4+5, lähinnä hyperin ja nesteiden takia, mutta lääkäri kurkkasi myös kohtua, eikai kovin tarkkaan sitä tutkinut, mutta sanoi että jotain alkavaa(?) siellä ehkä näkyi. Se vähän huolestutti, eikö enempi pitäisi jotain jo näkyä...mutta aika näyttää..kahden viikon päästä on varhaisultra, toki menen jonnekin aiemmin jos tulee kohdunulkoisen oireita tmv.

Vaihteluväli onnistuneessa raskaudessa on aikas hurja. Lähteenä American pregancy assiociation..

upload_2021-9-6_16-57-5.png
 
Takaisin
Top