IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Tuun tänne omanapailemaan ja purkamaan jännitystäni, kun en muutakaan keksi :grin Tänään on ollut kaikin tavoin huonot fiilikset suurimman osan päivästä, ärsyttää, itkettää ja turhauttaa, vuorotellen ja samaan aikaan, kaikki asiat maan päällä mut ei varsinaisesti mikään. Onko sitten eilisillan Ovitrellen tai yleisen hormonisekamelskan aiheuttamaa, niitä nyt ainakin voi hyvillä mielin syyttää kaikesta :joyful: Huomisaamuna tosiaan eka punktio, ja huomaan miten kroppa alkaa jännittää vaikka mieli (muka) olis muissa ajatuksissa. Olen ohjeistuksen mukaan yrittänyt juoda paljon, ihan työstä sekin käy.
Huh, onneksi jo kohta on punktio ohi ja taas harppaus eteenpäin tässä hommassa otettu! Ja valtavan mielenkiintoista on kuulla, miltä omien munasolujen laatu vaikuttaa ja suostuvatko ne yhteistyöhön miehen siittiöiden kanssa ollenkaan...:pompus:

Punktiosta selvitty, jessss! Sinänsä meni hyvin ja nopeasti, sattui kyllä kipulääkkeestä huolimatta jonkin verran (kun munasarjat liikkui neulan tieltä pakoon, kuulemma), mutta ei sietämättömästi tai koko aikaa. Puuskutellessa ja hoitajan kättä puristaessa meni ihan hyvin, puoliso ei siis ainakaan täällä (TYKS) saanut tulla mukaan. Toimenpiteen jälkeen pyörätuoliin siirtyessä oli hetken ihan hyvä olo, kunnes alkoikin huimata ja hetkeksi lähti taju - heräsin siihen että mut nostettiin sänkyyn ja hetki kesti tajutessa että missä olen ja mitä tapahtui. Epämiellyttävä ja lievästi huimaava olo jatkui jonkin aikaa, aika pitkään makoilin sängyllä ennen kuin tuntui hyvältä ajatukselta siirtyä tuoliin ja sitten kokeilla seisomista. Vähän menkkamaisia mahakipuja oli ja on, mutta oon niin onnellinen että se on ohi eikä ollut tuon kamalampaa :happy: Ja saaliiseen olen oikein tyytyväinen myös: 12 rakkulaa tyhjennettiin ja 11 solua saatiin! :happy093

Paljon tsemppiä move88, toi odottamisvaihe on se pahin!
 
Punktiosta selvitty, jessss! Sinänsä meni hyvin ja nopeasti, sattui kyllä kipulääkkeestä huolimatta jonkin verran (kun munasarjat liikkui neulan tieltä pakoon, kuulemma), mutta ei sietämättömästi tai koko aikaa. Puuskutellessa ja hoitajan kättä puristaessa meni ihan hyvin, puoliso ei siis ainakaan täällä (TYKS) saanut tulla mukaan. Toimenpiteen jälkeen pyörätuoliin siirtyessä oli hetken ihan hyvä olo, kunnes alkoikin huimata ja hetkeksi lähti taju - heräsin siihen että mut nostettiin sänkyyn ja hetki kesti tajutessa että missä olen ja mitä tapahtui. Epämiellyttävä ja lievästi huimaava olo jatkui jonkin aikaa, aika pitkään makoilin sängyllä ennen kuin tuntui hyvältä ajatukselta siirtyä tuoliin ja sitten kokeilla seisomista. Vähän menkkamaisia mahakipuja oli ja on, mutta oon niin onnellinen että se on ohi eikä ollut tuon kamalampaa :happy: Ja saaliiseen olen oikein tyytyväinen myös: 12 rakkulaa tyhjennettiin ja 11 solua saatiin! :happy093

Paljon tsemppiä move88, toi odottamisvaihe on se pahin!
kiitos! kiva kuulla, että selvisit ja vieläpä hyvin :) mä olen kanssa menossa huomenna yksin operaatioon, eli hoitajat saa sitten tukea noitten kipujen kanssa. hieno saalis sulla! toivotaan niille nyt oikein tehokasta hedelmöittymistä :gen014


mä sain progesteroniarvot eiliseltä nyt, 3,9 nmol/l kun ovulaatiovaiheen viitearvot on 2,7-5,2 eli hyvin osuu siihen väliin. tarkoittaakohan tää nyt sitä, että on ok tehdä tuoresiirto ens viikolla? joo, mä kuulen tän huomenna lääkäriltä, mutta oon niin malttamaton, että jos jollain ois kokemusta :laughing001
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna testiin mutta en usko että meille kyytiläistä tuli. :sorry: Eilen alkoi tiputtelu ja se jatkuu. Kolme päivää aivastellu ja vilu, lämmöt alakanttiin 36c ja nyt tuntuu alkava menkkajomotus selässä.
 
Kohtuuton piina jatkuu. Lääkärinkin mukaan tilanne on (meille) ihan hirveä.
Nimittäin, mulla on kohdussa viikossa viikon kasvanut alkio, jolla oli erittäin selkeä syke edelleen :sad010 mä näin sen sykkeen heti kun se sai ultrasauvan paikoilleen. Alkio on silti edelleen viikon liian pieni ja se ontelo on alkion kokoon suhteutettuna pienempi kuin viime viikolla, vaikka olikin kasvanut muutaman millin. Mitään ei saa tehdä (keskeytys) kun syke on vielä ja kasvua tapahtuu. Kuulemma todella harvinaista ja ihan hirveää odotella, että tuo sitkeästi elämänsyrjässä kiinni roikkuva pieni luovuttaisi jo :sad010
Tuntuu et mulle kyllä kerääntyy kaikki paska mitä vaan voi.

Lääkäri ei uskonut että tää menis edes kymppiviikolle, mikä vähän lohduttaa, mut silti, olisin toivonut tälle jo päätöksen :sorry: kontrollia ei nyt sovittu, vaan mä soitan sit kun tuntuu et halun tarkistaa tilanteen (jos vuotoja ym ei tule). Jos esim ne vähäiset raskausoireet loppuu yhtäkkiä tmv niin voidaan olettaa et ehkä raskauden eteneminenkin olis sitten päättynyt ja tsekata tilanne.
 
Chard, ihan kohtuuton tilanne teillä tosiaan, kuulostaa ihan kauhealta tuo odottelu epämääräisen ajan. :sad001

Thetaio, hieno saalis, tuosta on hyvä jatkaa.

Butterflies voi ei, tiputtelu on ihan surkeaa. Mullakin jäi pois vasta plussakierrossa.

Move, tsemppiä huomiselle!

Arg, en sitten käynyt verikokeessa. Klinikan lääkäri siis teki mulle lähetteen ja sanoi, että voin käydä myös julkisella. Kun pääsin paikalle, hoitaja sanoi että ei onnistu, yksityisen lähetteellä tutkitaan vain tietyissä huslabin pisteissä. Uutta aikaa varaamaan, ja tuota tietoa ei lue yhtään missään kun varaa aikaa. Kun päätin ihan katsoa missä se hus:n sivuilla lukee, niin käytin melkein vartin ennen kuin löysin minkäälaisen maininnan asiasta.
Ärsyttää sikana kun hoitojen takia joutuu muutenkin järkkäilemään töitä ja keksimään selityksiä niin siihen päälle vielä turha käynti.
 
Kamala tilanne Chard. Varmasti tosi kuluttavaa, paljon voimia! ❤️ Sitä niin toivoisi teille ihmettä tapahtuvaksi, että kaikki jotenkin kääntyisikin vielä hyväksi.
 
Kyllä voi pienestä olla jälleen iloinen - ovulaatio bongattu keskenmenon jälkeen!:woot:
En oo meinannu saada oikein kiinni, oliko ekat kuukautiset varmasti milloin nyt km.jälkeen ja luotin vaistoihini, merkkasin ylös arvailun menkoista ja nyt oviksen mukaan olin oikeassa. Vuoto siis jatkunut epämääräisenä nyt vielä n.5vkoa km jälkeen.
Luomuyritykset hyödynnetään, vaikka onnistumiseen ei ole odotuksia.:rolleyes:

Nyt vaan seuraavista menkoista sitten ilmoittautumaan luomukiertoon pas siirtoon. Mua ahdistaa vaan se ajoitus… todella pessimisti sen suhteen, osuisiko just viikonlopulle siirtopäivä.:sour:

Tein muuten raskaustestin myös tässä ja siinä näkyi hailakammista hailakkain haamu vielä. Raskaushormonia on varmaan aivan minimaalinen määrä kehossa. Mut näköjään aika tarkkoja ovat nuo herkät testit.o_O

Mutta etiäpäin sano mummo lumessa ja pakko kaivaa positiiviset ajatukset kehiin hoidon jatkon suhteen. Eipä tässä muukaan auta!
Tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!:Heartred:Heartred:Heartred
 
hCG >2 ja tyhjä olo. Ei meillä ollu toiveet kovin korkealla tästäkään alkiosta kun oli niin huono stimu mutta miten hirveetä sanoa tää miehelle töiden jälkeen.

Voimia @Chard ja @Aamuvirkku ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.
 
Voi ei, tulee ihan itku Chard sinun puolesta. Niin väärin. Olette jo tarpeeksi kokeneet yhdelle elämälle lapsettomuushuolia, ja sitten vielä tällainen raastavan pitkä odottelu.. olen niin pahoillani.

ON: Tänään kp12 ja ultrassa kohdun limakalvo 7,5mm, PAS varattiin ensiviikon keskiviikolle kp17. Aikaisin siirto mitä tähän mennessä ollut, selvästi Estradot-annoksen lisääminen tehnyt tehtävänsä. Aloitan tänään Terolutin 2x2 ja huomisesta kortisonin erilaisella annoksella kuin viimeksi. Lisäksi sain klinikalla Nivestim-pistoksen, vaikuttaa jotenkin kantasoluihin ja sitä kautta kohtuunkin. Siirtopäivänä alkaa myös Crinone-geeli Terolutin lisäksi, kuten viime siirrossakin. Jos raskaus alkaa niin harkitaan myös progesteronipistoksia, kun lääkäri mietti että onko viimeisimmässä kemiallisessa raskaudessa ollut kyse siitä ettei runsaasta lääkityksestä huolimatta progesteronitaso pysy hyvänä/lääkkeet imeydy kunnolla. Että on ainakin nyt kunnon lääkearsenaalit!
 
Kyllä voi pienestä olla jälleen iloinen - ovulaatio bongattu keskenmenon jälkeen!:woot:
En oo meinannu saada oikein kiinni, oliko ekat kuukautiset varmasti milloin nyt km.jälkeen ja luotin vaistoihini, merkkasin ylös arvailun menkoista ja nyt oviksen mukaan olin oikeassa. Vuoto siis jatkunut epämääräisenä nyt vielä n.5vkoa km jälkeen.
Luomuyritykset hyödynnetään, vaikka onnistumiseen ei ole odotuksia.:rolleyes:

Nyt vaan seuraavista menkoista sitten ilmoittautumaan luomukiertoon pas siirtoon. Mua ahdistaa vaan se ajoitus… todella pessimisti sen suhteen, osuisiko just viikonlopulle siirtopäivä.:sour:

Tein muuten raskaustestin myös tässä ja siinä näkyi hailakammista hailakkain haamu vielä. Raskaushormonia on varmaan aivan minimaalinen määrä kehossa. Mut näköjään aika tarkkoja ovat nuo herkät testit.o_O

Mutta etiäpäin sano mummo lumessa ja pakko kaivaa positiiviset ajatukset kehiin hoidon jatkon suhteen. Eipä tässä muukaan auta!
Tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!:Heartred:Heartred:Heartred

jep, herkkiä ovat kyllä nuo testit. Saa nähdä kauanko minullakin haamuja näyttää kkm:n jälkeen. Vuoto loppui kyllä 3 päivän jälkeen kuin seinään, että se on positiivista. Kävin ultrassa juuri ja kohdussa ei näkynyt mitään eli ilmeisesti on tyhjentynyt itsestään kunnolla.
 
Kohtuuton piina jatkuu. Lääkärinkin mukaan tilanne on (meille) ihan hirveä.
Nimittäin, mulla on kohdussa viikossa viikon kasvanut alkio, jolla oli erittäin selkeä syke edelleen :sad010 mä näin sen sykkeen heti kun se sai ultrasauvan paikoilleen. Alkio on silti edelleen viikon liian pieni ja se ontelo on alkion kokoon suhteutettuna pienempi kuin viime viikolla, vaikka olikin kasvanut muutaman millin. Mitään ei saa tehdä (keskeytys) kun syke on vielä ja kasvua tapahtuu. Kuulemma todella harvinaista ja ihan hirveää odotella, että tuo sitkeästi elämänsyrjässä kiinni roikkuva pieni luovuttaisi jo :sad010
Tuntuu et mulle kyllä kerääntyy kaikki paska mitä vaan voi.

Lääkäri ei uskonut että tää menis edes kymppiviikolle, mikä vähän lohduttaa, mut silti, olisin toivonut tälle jo päätöksen :sorry: kontrollia ei nyt sovittu, vaan mä soitan sit kun tuntuu et halun tarkistaa tilanteen (jos vuotoja ym ei tule). Jos esim ne vähäiset raskausoireet loppuu yhtäkkiä tmv niin voidaan olettaa et ehkä raskauden eteneminenkin olis sitten päättynyt ja tsekata tilanne.

Voi ei mikä tilanne. Valtavasti voimia.
 
Oh dear. Pitkän linjan lapsettomuuslääkäri oli kommentoinut mun kertomusta sanoilla "Joskus raskaus voi heittää yli viikolla, ei heitetä toivoa vielä". Niinku oikeesti. Missä helvetin universumissa noin tapahtuu?? Pistää vaan vihaksi, mä en kaipaa mitään turhaa toivoa :smiley-angry017

Unohtikohan se lääkäri siirtäneensä muhun blaston tiettynä päivänä? Ymmärrän et oi:ssa tai inssissä pieni heitto on mahdollista mut olisipa kiva kuulla että no miten yleistä tämä tosiaan on? Kun sain sellaisen käsityksen tuosta että ihan tasaisen harvakseen näitä tapahtuu o_O Kun taas ultraava lääkäri oli jo selvästi pahoillaan tilanteesta eikä antanut toivoa. Mä meen kyllä mielummin ton "negatiivisen" lääkärin mukaan. En tosiaan kaipaa lisää pettymyksiä
 
Muokattu viimeksi:
Voi @Chard . Olet mielessä :Heartred

täällä punktio ohi! Punktio itsessään sujui hyvin eikä juuri kipuja. Se yksi rakkula oli kysta ja se jouduttiin puhkomaan ja tyhjentämään myös, joten jouduin varotoimena parit antibiootit ottamaan suoneen ja myös hemoglobiinia tarkkailtiin, eli useamman tunnin vietin heräämössä. Mutta saldo oli 13 rakkulaa ja 13 munasolua :happy7 yli omien odotusten! Nyt sitten maanantaina katsotaan mitä niille on käynyt. Neljä menee suoraan ICSIin ja loput normaaliin viljelyyn. Tuoresiirtoa ei valitettavasti voi sen korkean progearvon takia tehdä tähän kiertoon, että pakkaseen sit kaikki.
 
jep, herkkiä ovat kyllä nuo testit. Saa nähdä kauanko minullakin haamuja näyttää kkm:n jälkeen. Vuoto loppui kyllä 3 päivän jälkeen kuin seinään, että se on positiivista. Kävin ultrassa juuri ja kohdussa ei näkynyt mitään eli ilmeisesti on tyhjentynyt itsestään kunnolla.

Olikos sulla km.nyt aika alkuvaiheessa?:sorry:
Luulen että sulla voi silloin mennä hyvinkin nopsaa matalalle raskaushormoni jne. ja hienoa jos olis tyhjentynyt hyvin itsestään!
Mulla ehti mennä niin”pitkälle”(rv.9+0) jo raskaus, että lääkäri varoitteli pitkästä palautumisesta/normalisoitumisesta. Sekös tavallaan siinä kohtaa turhauttavaa, kun raskaus jo keskeytynyt ja haluaisi vaan niin kovasti uudestaan raskautua/jatkaa hoitoja.:sorry::meh:
on tää kans:banghead:
 
Voi @Chard . Olet mielessä :Heartred

täällä punktio ohi! Punktio itsessään sujui hyvin eikä juuri kipuja. Se yksi rakkula oli kysta ja se jouduttiin puhkomaan ja tyhjentämään myös, joten jouduin varotoimena parit antibiootit ottamaan suoneen ja myös hemoglobiinia tarkkailtiin, eli useamman tunnin vietin heräämössä. Mutta saldo oli 13 rakkulaa ja 13 munasolua :happy7 yli omien odotusten! Nyt sitten maanantaina katsotaan mitä niille on käynyt. Neljä menee suoraan ICSIin ja loput normaaliin viljelyyn. Tuoresiirtoa ei valitettavasti voi sen korkean progearvon takia tehdä tähän kiertoon, että pakkaseen sit kaikki.

Mahtavaa että punktio meni hyvin, ja olipa hieno saalis! Toivottavasti hedelmöittyvät ja jakautuvat ahkerasti myös :happy:

Meidän 11 munasolusta 5 oli hedelmöittynyt. En tiedä mikä on tyypillinen kato missäkin vaiheessa (vai onko sellaisia tyypillisiä edes, onko niin yksilöllisiä nämäkin?), mutta toivottavasti noista riittäisi pakkaseenkin jotain. Tuoresiirto on tarkoitus tehdä tiistaina.
 
Olikos sulla km.nyt aika alkuvaiheessa?:sorry:
Luulen että sulla voi silloin mennä hyvinkin nopsaa matalalle raskaushormoni jne. ja hienoa jos olis tyhjentynyt hyvin itsestään!
Mulla ehti mennä niin”pitkälle”(rv.9+0) jo raskaus, että lääkäri varoitteli pitkästä palautumisesta/normalisoitumisesta. Sekös tavallaan siinä kohtaa turhauttavaa, kun raskaus jo keskeytynyt ja haluaisi vaan niin kovasti uudestaan raskautua/jatkaa hoitoja.:sorry::meh:
on tää kans:banghead:
Mua kans ärsyttää tää venyminen just siks kun se vaikeuttaa ja hidastuttaa sit kaikkea :banghead: Oon yhdeksännellä raskausviikolla nyt parhaillaan ja alkio/sikiö on kahdeksannella.
 
Takaisin
Top