Lipsu toivotaan, että nyt pieni tarttuisi tukevasti kyytiin.
Madalena tuokin vaihe on jännä. Oliko niin, että sulla on tänään/huomenna eka ultra? Toivotaan, että kasvu on ollut sopivan tasaista.
Mä kävin myös kesällä akupunktiossa ennen ekaa ivf-kierrosta. Se oli rentouttavaa ja älykellosta huomasi, että varsinkin ekan käynnin jälkeen muutamana yönä sykkeet ym. oli paljon paremmissa lukemissa kuin ennen sitä. Toka käynti oli päivää ennen punktiota ja itse mietin, että se olisi ehkä pitänyt olla aiemmin. Hoitaja tietysti sanoo, että tästä on ollut monille apua, mutta hän ei voi kertoa tarkemmin. Itse uskon, että se voi auttaa, mutta varmaksi ei voi sanoa mikä on akupunktion vaikutus, niin silti vähän mietityttää, että kannattaako siihen laittaa rahoja. Ja tuon kierroksen tulos: 8 munasolua, 6 kypsää, vain yksi hedelmöittyi. Paha sanoa, mikä olisi ollut tuos ilman akupunktiota.
Maanantaina alkoi kuukautiset, onneksi kierto ei venynyt ivf-kierron + korona-rokotuksen jälkeen. Olen nyt miettinyt, että milloin kannattaisi aloittaa uusi ivf-kierros. Tänä vuonna se on tarkoitus tehdä, eli ei tässä kovin montaa vaihtoehtoa ole.
Millaisia suosituksia tai ohjeita olette saaneet, jos olette joutuneet uudelle ivf-kierrokselle pian edellisen jälkeen? Onko ollut monta kiertoa välissä? Onko tullut muutoksia lääkkeisiin tai niiden määriin?
Mulla on ilmeisesti tarkoitus vaihtaa Gonal-f johonkin toiseen, jonka nimeä en nyt muista. Se toimi ihan ok, mut siinä toisessa on jotain joka voisi olla vielä parempi. Tarkkaa suunnitelmaa en vielä tiedä.
Joo huomenna olisi mulla eka kontrolliultra, yritän täällä hengitellä ja pitää sormia ristissä että follit olisi lähtenyt kasvuun, mutta ei kuitenkaan liikaa.
Meillä on suositeltu että ivf kierrosten välissä olisi ainakin yksi kierto, toiseen kierrokseen lähdettiin kyllä heti PAS-kierron jälkeen, mutta pitkällä kaavalla. Nyt ennen kolmatta ivf:ää pidettiin pari kuukautta taukoa mutta ihan omasta tahdosta. Lääkkeitä meillä on vaihdettu joka kiertoon, nyt tosiaan eka kerta lyhyt kaava ja lääkkeenä pergoveris jossa käsittääkseni fsh:n lisäksi lh:ta, ja pitäisi auttaa tämmösiä vähän huonosti munivia kuin minä.