IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin 30.8. Oli punktio pvä ja saatiin 36munarakkulaa. Eilen tuli tieto, että 34 oli munasolun ja pakkaseen saatiin 9 alkiota. Siemenneste oli normaali.

En tiedä, miksi mutta olo on silti vähän pettynyt tai ehkä enemmän epätietoinen, "miksi ei hedelmöittynyt enemmän?" :sorry:

Kiitollinen olen kyllä 9 alkiosta! Pääsen vihdoin oikeasti yrittämään lapsen saantia!:happy093

5.9. Aloitin Estradot 75 mikrog/24 h x 2 laastareiden käytön. Onko kokemuksia toimivuudesta/raskautumisesta tällä hoito muotoa?
Multa punktoitiin kesäkuussa 25 munasolua, joista 12 hedelmöittyi ja 6 päätyi pakkaseen. 5x3pv ja 1x6pv. Nyt ensimmäinen PAS toi plussan ja siirretty alkio oli noita 3 päiväisiä. ❤️ Ja siirto oli lääkkeelliseen kiertoon 2x75mg estradot (vaihto kahdesti viikossa) ja lisäksi cyclogestit 2xpv. Cyclogestit alkoi 4 pv ennen siirtoa ja molemmat jatkuu edelleen viikolle 10 asti. Nyt viikkoja 5+4 :happy: Eli mulla vain hyviä kokemuksia näistä. ❤️

Butterflies, toivon kovasti että alkio on tarrannut kiinni!

Aamuvirkku, pahoittelut kemiallisesta. :sad001

MyyräMatikainen tervetuloa ja tsemppiä ekaan ivf:ään! Mullakin ihan kunnon oviskivut mutta punktion aikana on kyllä niin hyvin lääkitty että missään ei tunnu.

Pupsis, onpa raastava tilanne sulla kun ei tiedä toivoako leikkausta vai uutta hoitoa.

Martta82 ja Kyfi onnea, toivotaan että alkiot pysty matkassa!

Thetaio tsemppiä, on kyllä varma että hoidot on yhtä vuoristorataa.

Move88 hyvältä kuulostaa, tsemppiä punktioon!

JII90 pahoittelut negasta, mutta ehkä se voisi vielä muuttua.

Illusia tsemppiä siirtoon!

Mars, tosi hienosti saitte alkioita pakkaseen!

Chard, mikä tilanne siellä? En nyt muista milloin sulla on kontrolli...

Mulla tuli ovisplussa vasta kp 16 eli pitkä kierto tosiaan. Torstaina verikoe, tarkistetaan että kilppari ja rauta-arvot on kunnossa ennen ensi kierron siirtoa.

Chard, mikä tilanne siellä? En nyt muista milloin sulla on kontrolli...
Kiitos kysymästä :Heartpink
Torstaina on kontrolli. Mutta en odota siitä mitään muuta kuin että saadaan homma varmistettua ja tyhjennyskuviot suunnitelmiin. Pahinta olis vielä joku viikon varmisteluaika, kun kaikkihan me tiedämme et alkionsiirrossa ei voi olla viikon heittoa alkion koossa.

Sisäinen tunne sanoo et se pieni syke on sammunut ja alkio vastaa about samoja kokoja kuin viikko sitten. Oletan saavani lähetteen julkiselle ja sit siellä selviää varmaan lisää.

Ongelma on se etten voi suorittaa tyhjennystä viikkoon tuon ultran jälkeen, koska mun pitää olla kykenevä kuljettamaan lapsia aamuisin, iltapäivisin ja iltaisin päivittäin autolla :scratch

Multa punktoitiin kesäkuussa 25 munasolua, joista 12 hedelmöittyi ja 6 päätyi pakkaseen. 5x3pv ja 1x6pv. Nyt ensimmäinen PAS toi plussan ja siirretty alkio oli noita 3 päiväisiä. ❤️ Ja siirto oli lääkkeelliseen kiertoon 2x75mg estradot (vaihto kahdesti viikossa) ja lisäksi cyclogestit 2xpv. Cyclogestit alkoi 4 pv ennen siirtoa ja molemmat jatkuu edelleen viikolle 10 asti. Nyt viikkoja 5+4 :happy: Eli mulla vain hyviä kokemuksia näistä. ❤️

Wau! Ihana kuulla ja onnea! :love017 Tämä rauhoittaa mieltäni. Yritän kovasti olla positiivinen, mutta aina välillä epäilykset herää :smiley-angelic008

Kävin aamulla labrassa, hcg 19 ja tänään siis 4+5. Eli kemiallinen keskenmeno on mitä ilmeisimmin tapahtunut, sillä hcg on aivan liian alhainen tähän vaiheeseen. Klinikalta ohjeistettiin käymään uudelleen labrassa 2 vkon jotta nähdään että hcg on laskenut sinne alle 5 eikä tarvittaisi lääkkeellistä tyhjennystä. Raskaustesti voi kuulemma näyttää viikon pari vielä plussaa.

Voi itku. Niin surullista:sad001 Minulla oli 4+2 hcg 35 ja 4+5 enää vain 4. Laski nopeaan vaikka vuotoa ei ollutkaan, lääkkeet lopetin ja vuoto alkoi parin päivän päästä. Testikin haaleni nopeasti. Tsemppihalit, tuo on musertavaa..:Heartred Oliko teillä alkioita pakkasessa?

Minun oli tarkoitus mennä tänään ottamaan koronarokote kun PAS olisi ehkä parin viikon päästä edessä. Ajattelin että siinä tulisi sopiva "varoaika". Mutta alkoikin tänään kurkkukipu ja kävin koronatestissä. Ärsyttää jos rokotteen ottaminen nyt taas viivästyy, hoitojen lomassa tuntuu niin vaikealta tuo rokoteasia ylipäätään ja sen ajoittaminen on hankalaa. Kunhan nyt flunssa taittuisi ennen perjantaita, jolloin olisi eka ultraus ja PAS:n suunnittelu. :smiley-angelic001

Voi itku. Niin surullista:sad001 Minulla oli 4+2 hcg 35 ja 4+5 enää vain 4. Laski nopeaan vaikka vuotoa ei ollutkaan, lääkkeet lopetin ja vuoto alkoi parin päivän päästä. Testikin haaleni nopeasti. Tsemppihalit, tuo on musertavaa..:Heartred Oliko teillä alkioita pakkasessa?

Minun oli tarkoitus mennä tänään ottamaan koronarokote kun PAS olisi ehkä parin viikon päästä edessä. Ajattelin että siinä tulisi sopiva "varoaika". Mutta alkoikin tänään kurkkukipu ja kävin koronatestissä. Ärsyttää jos rokotteen ottaminen nyt taas viivästyy, hoitojen lomassa tuntuu niin vaikealta tuo rokoteasia ylipäätään ja sen ajoittaminen on hankalaa. Kunhan nyt flunssa taittuisi ennen perjantaita, jolloin olisi eka ultraus ja PAS:n suunnittelu. :smiley-angelic001

kiitos Lipsu :Heartred on meillä pakkasessa vielä 5 blastoa, mutta taidetaan ottaa nyt pieni breikki näihin hommiin. Täytyy vähän tuota endoa tässä miettiä, että pitäisikö sen kanssa tehdä jotakin.

Aamuvirkku, olen tosi pahoillani että kävi noin. :sad001 Lipsulla oli hyvä sanavalinta, että se on musertavaa. Mulle on käynyt monta kertaa sama, tai raskaus kestänyt hieman pidempään, ja aina ne päättyivät. Mulla alkoi siinä vaiheessa olla sellainen henkinen tilanne, että vajosin aina jo ekasta positiivisesta raskaustestista todella syvään kuiluun, että taas tämä helvetti alkaa... Haluan kuitenkin rohkaista, että minäkin sain lopulta vauvan syliin asti. ❤️

Nyt toki samat pelot ilmassa, että se alkaa taas, ja meidän kaikki jäljellä olevat alkiot valuvat viemäriin...

Chardille myös erityisen lämmin rutistus, kovasti voimia. ❤️

Halusin tulla kertomaan, siirto oli 16.8 ja eilen pääsin ultraan toispuolisien vatsakipujen takia, noh sielähän näkyi kaksi palleroa oikeassa paikassa! Vielä ei näkynyt sykkeet kun viikkoja oli 6+0 niin jännätään 16pv näkyykö kummallakin sykkeet..

muoks. Eilen siis oli 6+0. Ja siis vain yksi alkio siirrettiin, tämä oli meidän viimeinen alkio. Siirto oli luonnolliseen kiertoon :)

Muokattu viimeksi:
Halusin tulla kertomaan, siirto oli 16.8 ja eilen pääsin ultraan toispuolisien vatsakipujen takia, noh sielähän näkyi kaksi palleroa oikeassa paikassa! Vielä ei näkynyt sykkeet kun viikkoja oli 6+1 niin jännätään 16pv näkyykö kummallakin sykkeet..

Niin oliko sulla PAS ja siirrettiinkö kaks yhtä aikaa? :Heartred

Voi että alkaa jännittämään omastakin puolesta! Huomenna mulla on pistoskoulutusta ja käydään vähän läpi miten nuo lokakuussa alkavat lääkitykset aloitetaan ja kauheesti kyllä kysymyksiä muutenki. Pakko ehkä kirjoittaa paperille että ei sitte unohdu siinä.

Halusin tulla kertomaan, siirto oli 16.8 ja eilen pääsin ultraan toispuolisien vatsakipujen takia, noh sielähän näkyi kaksi palleroa oikeassa paikassa! Vielä ei näkynyt sykkeet kun viikkoja oli 6+1 niin jännätään 16pv näkyykö kummallakin sykkeet..
Voi kuinka ihanaa, onneksi olkoon kovasti :Heartred:Heartred

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Itse täytynyt pitää taukoa vähän täältä kun 3. icsin tuoresiirto päättyi taas varhaiseen keskenmenoon kesällä ja kerätä voimia uuteen hoitoon. Onnea kaikille plussanneille ja voimia pettymyksiä kohdanneille, on tämä kyllä rankka tie käydä läpi meille kaikille. Seuraavasta vuodosta saisi ilmoittautua lääkkeelliseen pas:siin, lääkäri ehdotti että vaihdetaan lääkkeelliseen, kun on edellisissä passeissa ollut ongelmaa limakalvon paksuuden kanssa.

Onko kenelläkään kokemuksia Estradot—laastareista, kun neuvottiin että pitää aloittaa kp 1 niin onko sillä väliä onko se aamu/ilta ja kun on vaihto niin pitääkö se olla aina samaan aikaan? Kun mulle on määrätty 2 laastaria niin oletteko te laittaneet laastarit vierekkäin samalle puolelle?

Kyllä alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään tämä uusi hoito, toivottavasti toisi pikkuisen syliin asti <3.

Voimia ja kovasti tsemppiä kaikille meille!

Itse täytynyt pitää taukoa vähän täältä kun 3. icsin tuoresiirto päättyi taas varhaiseen keskenmenoon kesällä ja kerätä voimia uuteen hoitoon. Onnea kaikille plussanneille ja voimia pettymyksiä kohdanneille, on tämä kyllä rankka tie käydä läpi meille kaikille. Seuraavasta vuodosta saisi ilmoittautua lääkkeelliseen pas:siin, lääkäri ehdotti että vaihdetaan lääkkeelliseen, kun on edellisissä passeissa ollut ongelmaa limakalvon paksuuden kanssa.

Onko kenelläkään kokemuksia Estradot—laastareista, kun neuvottiin että pitää aloittaa kp 1 niin onko sillä väliä onko se aamu/ilta ja kun on vaihto niin pitääkö se olla aina samaan aikaan? Kun mulle on määrätty 2 laastaria niin oletteko te laittaneet laastarit vierekkäin samalle puolelle?

Kyllä alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään tämä uusi hoito, toivottavasti toisi pikkuisen syliin asti :Heartred.

Itse aloitin laastarit illalla. Ei ollut tarkempia ohjeita ja oltiin mökillä kun kierto yhtäkkiä alkoi ja laitoin sitten kotona laastarit. Mulle hoitaja sanoi, että ei ole niin tarkkoja noi laastarit kuin monet muut lääkkeet. Eli ei lopu vaikutus kuulemma heti vaikka vaihto myöhästyisi esim. päivälläkin. 2 laastaria mullakin ja laitan alavatsalle eri puolille. :happy:

Kyllä alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään tämä uusi hoito, toivottavasti toisi pikkuisen syliin asti :Heartred.

Minulla alkoi sunnuntaina Estradot 75mikrog/h x 2 laastaria. :greet025

Odotan pääsyä ensimmäiseen passiin. Laitoin laastarin innokkaana heti aamulla navan alle kummatkin samalle puolelle vierekkäin. Tänään oli ensimmäinen vaihto. Hieman ärtynyt iho liimasta, joten saa iho levätä siltä kohtaa ennen seuraavaa vaihtoa sille puolelle :pompus:

Kiitos Ninnuliini ja Mars vastauksistanne.

Ihana kuulla Ninnuliini positiivisesta kokemuksestasi, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti <3. Tsemppiä Mars hoitoon <3.

Niin oliko sulla PAS ja siirrettiinkö kaks yhtä aikaa? :Heartred

Voi että alkaa jännittämään omastakin puolesta! Huomenna mulla on pistoskoulutusta ja käydään vähän läpi miten nuo lokakuussa alkavat lääkitykset aloitetaan ja kauheesti kyllä kysymyksiä muutenki. Pakko ehkä kirjoittaa paperille että ei sitte unohdu siinä.

yksi alkio vain siirrettiin.. tiedä en sitten onko se jakautunut vai onko ollut samalla luomu raskaus kun siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon :)

Täällä oli tänään siirto, 6pv blasto lääkkeelliseen kiertoon. Koko aamupäivän jännitin, että soittaako ne ja kertoo alkion kuolleen, mutta hyvin oli onneksi selvinnyt sulatuksesta. Nyt sitten piinaillaan, virallinen testipäivä 22.9. mutta todellakin aion testata aiemmin. Haluan tietää myös, jos jää taas kemialliseksi, kuten tuoresiirto, vaikka se tosi ikävää onkin, kun ehtii vähän jo innostua.

Sofialle tuplaonnittelut! :Heartred:Heartred

Chard, no onpa karseeta jos on mennyt kesken ja homma venyy aikatauluongelmien vuoksi.

Lipsu, toivottavasti flunssa väistyy ettet joudu siirtämään suunnitteluaikaa.

Sofia, hurjasti onnea! Onpa jännää miettiä onko siellä identtiset kaksoset vai erimunaiset. Voihan se blastokin jakautua, tiedän ainakin pari tapausta.

Doggo, kannattaa kyllä kirjoittaa paperille; itse ainakin onnistun yleensä unohtamaan kahdestakin kysymyksestä puolet. :hilarious:

Angel, toivottavasti lääkkeellinen kiertp toisi paremman tuloksen.

Piille tsemppiä piinailuun!

Tuun tänne omanapailemaan ja purkamaan jännitystäni, kun en muutakaan keksi :grin Tänään on ollut kaikin tavoin huonot fiilikset suurimman osan päivästä, ärsyttää, itkettää ja turhauttaa, vuorotellen ja samaan aikaan, kaikki asiat maan päällä mut ei varsinaisesti mikään. Onko sitten eilisillan Ovitrellen tai yleisen hormonisekamelskan aiheuttamaa, niitä nyt ainakin voi hyvillä mielin syyttää kaikesta :joyful: Huomisaamuna tosiaan eka punktio, ja huomaan miten kroppa alkaa jännittää vaikka mieli (muka) olis muissa ajatuksissa. Olen ohjeistuksen mukaan yrittänyt juoda paljon, ihan työstä sekin käy.
Huh, onneksi jo kohta on punktio ohi ja taas harppaus eteenpäin tässä hommassa otettu! Ja valtavan mielenkiintoista on kuulla, miltä omien munasolujen laatu vaikuttaa ja suostuvatko ne yhteistyöhön miehen siittiöiden kanssa ollenkaan...:pompus:

Tuun tänne omanapailemaan ja purkamaan jännitystäni, kun en muutakaan keksi :grin Tänään on ollut kaikin tavoin huonot fiilikset suurimman osan päivästä, ärsyttää, itkettää ja turhauttaa, vuorotellen ja samaan aikaan, kaikki asiat maan päällä mut ei varsinaisesti mikään. Onko sitten eilisillan Ovitrellen tai yleisen hormonisekamelskan aiheuttamaa, niitä nyt ainakin voi hyvillä mielin syyttää kaikesta :joyful: Huomisaamuna tosiaan eka punktio, ja huomaan miten kroppa alkaa jännittää vaikka mieli (muka) olis muissa ajatuksissa. Olen ohjeistuksen mukaan yrittänyt juoda paljon, ihan työstä sekin käy.
Huh, onneksi jo kohta on punktio ohi ja taas harppaus eteenpäin tässä hommassa otettu! Ja valtavan mielenkiintoista on kuulla, miltä omien munasolujen laatu vaikuttaa ja suostuvatko ne yhteistyöhön miehen siittiöiden kanssa ollenkaan...:pompus:
Tsemppiä kovasti ja tuu sit kertomaan miten meni! :) täällä perästä tullaan ja kohta tuikataan ovitrelle. Mulla keskittymiskyky nolla, töistäkään ei meinaa tulla mitään kun aivot on koko ajan näissä asioissa…

Takaisin