IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ultra oli äsken, nyt siellä näkyi seittemän 13-15mm kokoista ja muutama pienempi :) ihan kiva määrä, toivotaan että ne kasvaa sopiviksi ja olis laadultaan hyviä... ja se yksi jättiläinen oli edelleen kokonaisena, lääkäri epäili että se saattaisi myös olla kysta. punktio varattiin perjantaille, keskiviikkona siis irrotuspiikki. ke aamuna käyn myös labrassa ottamassa progearvot, niin nähdään voidaanko tehdä siirto sit seuraavalla viikolla vai ei. tuo perjantain aikataulukin selvisi, miehen näyte 8.30, ja mun pitää olla 10.30 paikalla - joskus 13 jälkeen pääsee pois.

Me mennään aika samoissa :) Mulla oli myös tänään ultra, jossa punktio päätettiin torstaille. Arviolta 10 follia saadaan lääkärin arvion mukaan, laatua tosiaan sitten seuraavaksi jännittämään. Tai siis, kyllähän se itse punktiokin jännittää...

Me mennään aika samoissa :) Mulla oli myös tänään ultra, jossa punktio päätettiin torstaille. Arviolta 10 follia saadaan lääkärin arvion mukaan, laatua tosiaan sitten seuraavaksi jännittämään. Tai siis, kyllähän se itse punktiokin jännittää...
Kiva kun on piinailukaveri! :) onko tää kuinka mones ivf-kierros teillä? Täällä olis eka menossa ja jännittää aika lailla myös :nailbiting: vähän alkaa olla turvonnu olo ja huomaa että tarttee ottaa aika rauhassa jo…

Täällä tänään virallinen testipäivä ja CB näytti raskaana 1-2vkoa. Sain eilen myös lähetteen verikokeeseen koska se vuoto alkoi perjantaina, jatkuu edelleen samalla kaavalla kuin menkoissa. Eikös tuon CB:n pitäisi näyttää enemmän kuin 1-2vkoa tänään kun PASista on tasan 2 vkoa tänään ja blasto siirrettiin?

Negaa näytti testi aamulla. :sad001 Nyt pp6. Voiko näkyä vielä myöhemmin? 5D blasto siirettiin viime keskiviikkona. Itsehän nakkasin jo kirveen kaivoon ja aamu mennyt töissä kyyneleitä pidätellessä.

Aamuvirkku, pääsetkö hcg- mittaukseen, niin saisit tietää tilanteen? Kovasti voimia, toivon että kaikki olisi hyvin! ❤️

Jann, voi miten ihanaa, suuret onnittelut! ❤️

Ihanaa että täällä on taas haamuja ja plussia, voi miten hienoa miten usein nämä tehokkaammat hoidot toimivat! ❤️

Täälläkin matkustetaan kohti piinapäiviä, siirto jälleen tulossa perjantaina! :rolleyes: Nyt kun vaan muistaisi taas työkiireissä ottaa kaikki lääkkeet ajallaan! :happy3

Pahoittelut JII90. Kamalaa joutua pidättelemään kyyneleitä töissä. :sad001 Voimia! ❤️

Edit: nyt luin paremmin, vielähän sinulla saattaa ehtiä tulos muuttua, jos nyt pp6! ❤️❤️❤️

Muokattu viimeksi:
onko muuten kenelläkään ollu tilannetta, et on tarvinnu mitata progesteronit ennen tuoresiirtoa jotta tiedetään voidaanko tehdä? mitä viitearvoja silloin on käytetty, mikä estää alkionsiirron ja mikä on vielä ok? mulla on huomenna aamusta labra ja perjantaina punktio jossa tästä varmaan puhutaan, mutta jos se tulos tulee siinä välissä niin alan spekuloimaan asiaa varmasti päässäni :hilarious: mulla siis yksi muihin verrattuna hyvin iso folli näkynyt ultrissa (jos ei ole kysta), ja sen vuoksi tuo progemittaus tehdään.

Negaa näytti testi aamulla. :sad001 Nyt pp6. Voiko näkyä vielä myöhemmin? 5D blasto siirettiin viime keskiviikkona. Itsehän nakkasin jo kirveen kaivoon ja aamu mennyt töissä kyyneleitä pidätellessä.

EIkös sinulla testipv vasta pe? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Kiva kun on piinailukaveri! :) onko tää kuinka mones ivf-kierros teillä? Täällä olis eka menossa ja jännittää aika lailla myös :nailbiting: vähän alkaa olla turvonnu olo ja huomaa että tarttee ottaa aika rauhassa jo…

Niinpä! Meillä myös eka kerta, eli kaikki on uutta ja jännittävää :grin Mulla on yllättävän vähän ollut selkeitä vaikutuksia pistoksilla, pieniä tuntemuksia mahassa välillä ja väsyttää aika paljon (tiedä sitten johtuuko lääkkeistä, yleisestä jännityksestä vai jostain muusta). Eli rauhassa otetaan täälläkin :happy:

Noniin 30.8. Oli punktio pvä ja saatiin 36munarakkulaa. Eilen tuli tieto, että 34 oli munasolun ja pakkaseen saatiin 9 alkiota. Siemenneste oli normaali.

En tiedä, miksi mutta olo on silti vähän pettynyt tai ehkä enemmän epätietoinen, "miksi ei hedelmöittynyt enemmän?" :sorry:

Kiitollinen olen kyllä 9 alkiosta! Pääsen vihdoin oikeasti yrittämään lapsen saantia!:happy093

5.9. Aloitin Estradot 75 mikrog/24 h x 2 laastareiden käytön. Onko kokemuksia toimivuudesta/raskautumisesta tällä hoito muotoa?

Noniin 30.8. Oli punktio pvä ja saatiin 36munarakkulaa. Eilen tuli tieto, että 34 oli munasolun ja pakkaseen saatiin 9 alkiota. Siemenneste oli normaali.

En tiedä, miksi mutta olo on silti vähän pettynyt tai ehkä enemmän epätietoinen, "miksi ei hedelmöittynyt enemmän?" :sorry:

Kiitollinen olen kyllä 9 alkiosta! Pääsen vihdoin oikeasti yrittämään lapsen saantia!:happy093

5.9. Aloitin Estradot 75 mikrog/24 h x 2 laastareiden käytön. Onko kokemuksia toimivuudesta/raskautumisesta tällä hoito muotoa?
Viljeltiinkö blastoksi asti? Tuo on ihan normaali prosentti, keskimäärin 30-40% alkioista kehittyy blastoksi asti. Jos teillä oli esim 30 hedelmöittynyttä munasolua ja 9 blastoa niin ollaan ihan noissa keskimääräisissä luvuissa :)

Viljeltiinkö blastoksi asti? Tuo on ihan normaali prosentti, keskimäärin 30-40% alkioista kehittyy blastoksi asti. Jos teillä oli esim 30 hedelmöittynyttä munasolua ja 9 blastoa niin ollaan ihan noissa keskimääräisissä luvuissa :)

Jos ymmärsin oikein niin ei blastoiksi asti.
En muista puhelua kauhean hyvin jännityksen vuoksi, mutta minusta puhui 2 ja 3päivän alkioista pakkasessa. Sen muistan että eri ikäisiä laitettiin pakkaseen o_O

Tarkoitatko että on pp8, eli 8 päivää siirrosta? Silloin olis dpo11 (alkion ikä huomioituna) ja nuo viivat sopia sille päivälle. On kyllä hirmuisen vahva viiva, jos nyt on vasta dpo8, eli viisi päivää kolmepäiväisen alkion siirron jälkeen.
Oli miten oli, onnea!! :hello2

Kävin aamulla labrassa, hcg 19 ja tänään siis 4+5. Eli kemiallinen keskenmeno on mitä ilmeisimmin tapahtunut, sillä hcg on aivan liian alhainen tähän vaiheeseen. Klinikalta ohjeistettiin käymään uudelleen labrassa 2 vkon jotta nähdään että hcg on laskenut sinne alle 5 eikä tarvittaisi lääkkeellistä tyhjennystä. Raskaustesti voi kuulemma näyttää viikon pari vielä plussaa.

Takaisin