Sofia2016m
Asioista perillä oleva
Oma napa: heräsin just päikkäreiltä ja alkoi niin kauhee mahakipu että hengittelen sisään ja ulos ja puuskutan kun tuskahiki puskee ja vasemmalle vatsaa viiltelee joku ehkä yrittää ainakin kiinnittyä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Taas työkaverini (kiinalainen), ihmetteli miksi olen torstaina töissä. Kiinassa saa kuukauden vapaata ivf jälkeen :bag: onneksi olen lomalla perjantain, niin saa kolme päivää ottaa rennosti.. mutta jää harmittamaan tuommoiset, enkö tee nyt kaikkea mitä voin, jotta plussa tulisi.. vaikea uskoa, että työpäivän takia alkio EI kiinnittyisi.. Uskon, että jos on vahva alkio, niin kiinnittyy vaikka mikä olisi!
Oma napa: heräsin just päikkäreiltä ja alkoi niin kauhee mahakipu että hengittelen sisään ja ulos ja puuskutan kun tuskahiki puskee ja vasemmalle vatsaa viiltelee joku ehkä yrittää ainakin kiinnittyä?
Mulla kiinnittyminen oli kans kaikkea muuta kuin hienovaraista. Heräsin yöllä ihan hirveisiin vatsakipuihin ja tuntui niin kuin joku olisi laittanut ankkurin vatsaan ja yrittäisi repiä sen vatsasta nahkan läpi ulos. Tuolloin itse ajattelin, ettei ole onnistunut ja päälle pukkaa hirveät menkat, mutta niin se vaan oli meidän tyttö, joka siellä kiinnitti itsensä tukevasti kohtuun
Mulla oli kahtena päivänä muutama terävä vihlaisu ja kolmantena päivänä sellaista menkkamaista aaltoilevaa puristelua, et piti vähän hengitellä. Mut ei kuitenkaan mitään menkkoihin verrattavaa kipua, jotenkin erilaista. Ton "menkkakivun" olen kokenut jokaisessa tärpissä noin dpo 6-8 paikkeilla.Mulla kiinnittyminen oli kans kaikkea muuta kuin hienovaraista. Heräsin yöllä ihan hirveisiin vatsakipuihin ja tuntui niin kuin joku olisi laittanut ankkurin vatsaan ja yrittäisi repiä sen vatsasta nahkan läpi ulos. Tuolloin itse ajattelin, ettei ole onnistunut ja päälle pukkaa hirveät menkat, mutta niin se vaan oli meidän tyttö, joka siellä kiinnitti itsensä tukevasti kohtuun
Hei vaan! Vuosien tauon jälkeen päätin palailla sivustolle kun näitä piinaviikkoja elellään. Meillä tulee vuoden vaihteessa 7 vuotta sekundääristä lapsettomuutta. Heinäkuussa tehtiin viimeinen ivf HUS: issa, sieltä siirrettiin eilen kyytiin blasto ja ainakin 1 pakkaseen, 3 jäi jatko viljelyyn. kuun vika päivä olisi raskaustestin aika.
Hei vaan! Vuosien tauon jälkeen päätin palailla sivustolle kun näitä piinaviikkoja elellään. Meillä tulee vuoden vaihteessa 7 vuotta sekundääristä lapsettomuutta. Heinäkuussa tehtiin viimeinen ivf HUS: issa, sieltä siirrettiin eilen kyytiin blasto ja ainakin 1 pakkaseen, 3 jäi jatko viljelyyn. kuun vika päivä olisi raskaustestin aika.
Blaah, täältä tulee nyt vähän negailua omasta navasta käsin.. Tosiaan viime vkolla päätin että siirretään ekaa PASia jotta ehdin ottaa tehosterokotuksen. Noh, nyt näyttää siltä että vaikka en olisi tuota päätöstä tehnyt, olisi PAS jäänyt tekemättä tästä kierrosta, sillä KP17 menossa ja clear blue on vilkuttanut nyt 8 aamua korkeaa hedelmällisyyttä mutta ovista ei vaan kuulu eikä sen puoleen valkovuodonkaan perusteella näytä siltä että sitä olisi tulossa. Minähän ehdin tässä kierrossa käydä tilkassa ekassa ultrassa PASia varten ennen kuin tein päätöksen lykkäämisestä, ja siinä ultrassa (kp10) ei johtofollia löytynyt ja lääkäri meinasi että josko oli vielä liian aikaista. Tänä aamuna vessassa tuli paperiin kirkkaan punainen raita, minulla ei yleensä ole välivuotoja eikä oviksen aikaankaan vuotoa joten mitä lie sekin nyt sitten oli. Alan pahoin pelätä, että minun kierrossa on jotain häikkää (endon aiheuttamaa kenties), ja varmaan tilkassa kuitenkin pakottavat ekan PASin yrittämään luonnollisesta kierrosta, joten meneekö tässä nyt sitten seuraavakin kierto harakoille jos haluavat luonnolliseen yrittää ja tämä sama meno jatkuu, että ovista ei tule siinäkään kierrossa.. Punktion jälkeinen kierto oli minulla samanlainen, siinä ovis tuli päivänä 18 muistaakseni ja silloin ajattelin, että punktio sekoitti sen. Mutta punktiosta on nyt 3kk joten en usko, että sitä voi enää tässä kierrosta tästä meiningistä syyttää.
Eikö hoitavalle tasolle riitä että nyt ei oma kierto toiminut, että koittaisivat lääkkeellistä kiertoa?
Mulla meni punktiosta se 3kk, että kierto oli sekaisin. Ei päästy tekemään siirtoja (tuoresiirto ei ollut mahdollinen) ja alkoi olla jo henkinen jaksaminen asian suhteen tiukoilla. Lääkäri päätti kuitenkin, että avustetaan letroilla (kp3-8) luonnollista kiertoa, ennen kuin mietitään edes lääkkeellistä. Sillä saatiin ovis aikaiseksi ja tästä lähti myös raskaus alkuun :) Tsemppiä!
Tein äsken elämäni ensimmäisen raskaustestin, jossa näkyy toinenkin viiva. Haalean vaaleanpunainen, mutta näkyy kuitenkin! Pp6 tänään ja oireina vatsakivut, rintojen kipu, ei muita tuntemuksia. Voi kumpa tuo hento viiva ei hiipuisi vaan toisi onnen! Eilen nukkumaan käydessä itkin, kun mietin, miten jaksan uudestaan lähteä alkionsiirtoon ja joskus sitten stimulaatioon ja punktioon. Niin epätoivoinen olo oli. Ja nyt sitten mieli aivan sekaisin tästä pienestä viivasta. Laitoin testikuvan tuonne plussa vai ei -keskusteluun. :)
Plussatuulia! Mulle siirretään tänään 5-päiväinen, jos ovat selvinneet..ja testipäivä 1.9. testaan kyllä sitä ennenkin.
Pakko kysyä että heinäkuussa ivf? Eikö siellä ollut kesäsulku?
Tsemppiä sinnekin!mulla oli eilen siirto ja tipuin nyt jo toivottomuuden kuoppaan mutta tää on niin perus aina, hetken jaksaa olla positiivinen ja sitten alkaa epävarmuus nostaa päätään. Mutta kuitenkin, muista ettei oireista tai oireettomuudesta voi sanoa mitään, lopputulos voi silti olla kaksi viivaa!
Kiitos! Näitä on ihana kuulla, ja niinhän se mulla itselläkin esikoisen alkuraskaudessa oli...!Voi että mähän rypesin myös kovin syvissä vesissä piinailun alussa, varmana epäonnistumisesta. Onneks tämä meidän seilaava mieliala ei vaikuta lopputulokseen, vaan se voi yllättää
Ihana kuulla Limppu!Itse olin heti siirtopäivästä lähtien varma, että ensimmäinen PAS epäonnistui. Mulle siirrettiin kaksipäiväinen ja 66 % mun alkioista kuolivat kahden ja kuuden päivän välillä. Lisäksi limakalvo oli aika ohut ja lääkäri totesi, että seuraava siirto tehdään tämän takia lääkkeelliseen kiertoon.
Onneksi skeptisyys ei vaikuta lopputulokseen, vaan 100 muuta asiaa vaikuttavat siihen.
Kaikkihan tässä hermostuttaa! Itsellänikin aluksi se, että jouduin kipittämään suoraan siirrosta työputkeen. Sitten se, että sairastuin, ja nyt mietin kiertääkö kohdussa edes veri, kun olen vaan kipeänä makoillut. Näissä pohdinnoissa ei voi voittaa!Taas työkaverini (kiinalainen), ihmetteli miksi olen torstaina töissä. Kiinassa saa kuukauden vapaata ivf jälkeen :bag: onneksi olen lomalla perjantain, niin saa kolme päivää ottaa rennosti.. mutta jää harmittamaan tuommoiset, enkö tee nyt kaikkea mitä voin, jotta plussa tulisi.. vaikea uskoa, että työpäivän takia alkio EI kiinnittyisi.. Uskon, että jos on vahva alkio, niin kiinnittyy vaikka mikä olisi!
Oi miten ihanaa!Tein äsken elämäni ensimmäisen raskaustestin, jossa näkyy toinenkin viiva. Haalean vaaleanpunainen, mutta näkyy kuitenkin! Pp6 tänään ja oireina vatsakivut, rintojen kipu, ei muita tuntemuksia. Voi kumpa tuo hento viiva ei hiipuisi vaan toisi onnen! Eilen nukkumaan käydessä itkin, kun mietin, miten jaksan uudestaan lähteä alkionsiirtoon ja joskus sitten stimulaatioon ja punktioon. Niin epätoivoinen olo oli. Ja nyt sitten mieli aivan sekaisin tästä pienestä viivasta. Laitoin testikuvan tuonne plussa vai ei -keskusteluun. :)