IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:love7Onko sulla Lipsu ollut millaisia tuntemuksia, oireita?

Ei oikeastaan muuta kuin rinnat on kipeät niinkuin usein muutenkin keltarauhaslääkkeiden kanssa, vatsassa kyllä ollut useamman päivän sellaista painetta, jomotteluja ja vihlaisuja. En kyllä osaa sanoa onko erilaista negakiertoihin verraten, kun nyt niin herkästi kyttää oireita! Tänään olen huomannut että vähän huimaava olo, tuntuu kuin pää ei oikein pysyisi perässä kun liikkuu :grin Oletko ajatellut odotella testipäivään asti? Toivottavasti sinullakin plussa tulisi :Heartred

Voihan olla ettei viivahaamulainen lähde vahvistumaan, mutta iloitsen hetken edes tästä. Jotain yritystä sentään on käynnissä!:Heartred

Huuh meinas itku tulla kun biologi kertoi että 1 siirretään, 7 pakkaseen, 1 jäi vielä jatkoviljelyyn :love7
En saanut Gonapeptyliä, ehkä tulevaisuudessa. Pää lyö tyhjää :Heartpink ois ollut kiva tietää limakalvon paksuus jne :rolleyes: tartu kiinni pikkunen :Heartpink

Huuh meinas itku tulla kun biologi kertoi että 1 siirretään, 7 pakkaseen, 1 jäi vielä jatkoviljelyyn :love7
En saanut Gonapeptyliä, ehkä tulevaisuudessa. Pää lyö tyhjää :Heartpink ois ollut kiva tietää limakalvon paksuus jne :rolleyes: tartu kiinni pikkunen :Heartpink
Mahtavaa, nyt vaan liimaa ja tarrasukkia pienelle :Heartred

meillä oli tänään suunnittelukäynti yksityisellä :) mulla siis inssikierron testipäivä tulossa nyt lauantaina. mikäli uus kierto alkaa, niin tehdään heti siihen ivf. mulla olis lääkityksenä kp2 alkaen pergoveris 200ui annoksella ja ensimmäinen ultra kp6(-8). jarruna fyremadel kp6 alkaen. sovittiin myös klinikalla että tehdään heti (max) neljälle munasolulle myös ICSI, niin ei jää sit ainakaan siitä kiinni jos normaali viljely ei tuottaiskaan jostain syystä tulosta. ja tuoresiirto heti samaan kiertoon jos mahdollista. suunnitelman mukaan irrotuksessa ovitrelle ja keltarauhastukena cyclogest.

Ei oikeastaan muuta kuin rinnat on kipeät niinkuin usein muutenkin keltarauhaslääkkeiden kanssa, vatsassa kyllä ollut useamman päivän sellaista painetta, jomotteluja ja vihlaisuja. En kyllä osaa sanoa onko erilaista negakiertoihin verraten, kun nyt niin herkästi kyttää oireita! Tänään olen huomannut että vähän huimaava olo, tuntuu kuin pää ei oikein pysyisi perässä kun liikkuu :grin Oletko ajatellut odotella testipäivään asti? Toivottavasti sinullakin plussa tulisi :Heartred

Voihan olla ettei viivahaamulainen lähde vahvistumaan, mutta iloitsen hetken edes tästä. Jotain yritystä sentään on käynnissä!:Heartred

Ihana tuo sun pää tulee jäljessä -oire! ❤️ Ja lohdullista kuulla ettei niin radikaaleja oireita sullakaan, vaikka plussasit! Kunpa tulisinkin perässä!

En tiedä uskallanko testata ennen virallista päivää. Toinen asia sitten, jos tulisi oireita... Mulla on liikaa kokemuksia keskenmenoista alkuvaiheessa. :sad001 Toki eihän siihen auta, vaikka testaamista viivästyttäisikin, mutta ehkä joku ihan haalea haipuva plussa ei pääsisi herättämään turhaa toivoa itselleni...

Sain Tilkasta ihanan nopeaa palvelua tuohon aiempaan postaukseeni liittyen, ja lääkäri kuittasi, että voidaan seuraavasta kierrosta tehdä lääkkeellinen PAS. Huh, helpotti heti kun ei tarvitse jännittää tuleeko sitä ovista ensi kierrossa ja osuuko oikealle päivälle. Joten, ensi kierrossa pitäisi PAS kaikella järjellä viiiiiiimein toteutua!

Hei vaan taas :greet025 en oo pitkään aikaan käyny täällä lukemassa kun välillä tuntui että piti saada miettiä muitakin juttuja.
Kesäkuussa ei päästy pas:iin kun ovis osui väärälle päivälle ja heinäkuun oli klinikka kiinni.. tämä kierto osui kuitenkin nyt nappiin ilman lääkkeitäkin (:confused004) ja ovis oli jo kp 10:cool05 huomenna siis meen siirtoon!
Koska kesän aikana ei ollut endoon mitään lääkkeitä pelkään nyt näiden oireiden perusteella (paineen tunne, kipu) et endo/adenymyosii on levinny.. oon nyt miettinyt että jos tästä ei tuu tärppiä niin pyydän procren pistokset joilla saataisiin vaihdevuodet aikaan ja näin endoa ehkä kuivatettua niin paljon et kohtu ottaisi alkion vastaan.. huomisesta eteenpäin siis piinailua :smiley-angelic008

Hei vaan taas :greet025 en oo pitkään aikaan käyny täällä lukemassa kun välillä tuntui että piti saada miettiä muitakin juttuja.
Kesäkuussa ei päästy pas:iin kun ovis osui väärälle päivälle ja heinäkuun oli klinikka kiinni.. tämä kierto osui kuitenkin nyt nappiin ilman lääkkeitäkin :)confused004) ja ovis oli jo kp 10:cool05 huomenna siis meen siirtoon!
Koska kesän aikana ei ollut endoon mitään lääkkeitä pelkään nyt näiden oireiden perusteella (paineen tunne, kipu) et endo/adenymyosii on levinny.. oon nyt miettinyt että jos tästä ei tuu tärppiä niin pyydän procren pistokset joilla saataisiin vaihdevuodet aikaan ja näin endoa ehkä kuivatettua niin paljon et kohtu ottaisi alkion vastaan.. huomisesta eteenpäin siis piinailua :smiley-angelic008

Onnea kovasti siirtoon! Täällä on hyvin samanlainen meininkin, endo nostellut päätään kevään ivf-hoidon jälkeen, pillereitä vedin tässä kesätauon ajan mutta kyllä tunnen, että siellä se pirulainen tekee töitään vaikka sellaisia järkyttäviä kipukohtauksia ei olekaan nyt ollut. Sain just myös ultrassa ekaa kertaa kuulla, että kohdussa olisi adenymyoosia, tätä ei ole kukaan sanonut aiemmin vaikka mut on ultrattu tämän vuoden aikana ainakin 10 kertaa tän ivf-rumban ja endokontrollien yhteydessä. Aina on sanottu että kohtu näyttää ja tuntuu siistiltä. Joten hiukan hämmentyneenä olen sen osalta täällä nyt..

Tein äsken elämäni ensimmäisen raskaustestin, jossa näkyy toinenkin viiva. Haalean vaaleanpunainen, mutta näkyy kuitenkin! Pp6 tänään ja oireina vatsakivut, rintojen kipu, ei muita tuntemuksia. Voi kumpa tuo hento viiva ei hiipuisi vaan toisi onnen! Eilen nukkumaan käydessä itkin, kun mietin, miten jaksan uudestaan lähteä alkionsiirtoon ja joskus sitten stimulaatioon ja punktioon. Niin epätoivoinen olo oli. Ja nyt sitten mieli aivan sekaisin tästä pienestä viivasta. Laitoin testikuvan tuonne plussa vai ei -keskusteluun. :)
Varovaiset onnittelut, lupaavalta vaikuttaa!:smiley-angelic001:Heartred nyt viivalle kovasti vahvistumista!:Heartred

Jannn, onnea hyvästä saaliista pakkaseen ja nyt toivotaan onnistumista heti tästä ensimmäisestä!:Heartred huih kuinka jännää! Useammalla täällä nyt jännittävät päivät ja viikot, toivon teille kaikille hyvää tulosta:Heartred

Täällä kp1 tänään, ekaa kertaa pitkään aikaan olin helpottunut että kuukautiset alkoi (ja täysin ajallaan), niin pysyisi se lokakuulle annettu suunnitelma IVF:n toteutuksesta tällaisenaan. Ja kun tosiaan se inssi tähän kiertoon ei onnistunut, niin ei nämä menkat mikään pettymys ollut kun tiesi, ettei ovulaatiota tapahtunut. Toki, tässä on vielä tämä juuri alkanut kierto välissä, mutta hankala nähdä mahdollisuutta että tulosta omin neuvoin tulisi. Olen varannut hierontaa ja akupunktiota tähän väliin, ja yritän ottaa niin rennosti kuin vain suinkin pystyn :Heartred IVF, I´m ready!:dance011

Jummijammi mikä blastosaalis! :gen014 Hienoo!
Nyt vaan ihanaa piinailua! <3
Tsemppiä ja kylmiä hermoja muillekin piinailijoille! <3

@Aamuvirkku Miten lääkäri löysi adenomyoosia nyt sitten kohdusta? Eli sen voisi nähdä ilman kameraakin pelkästään ultralla?
Pelottaa itseä tämä vaihtoehto, kun ennen ei ollut oireita virtsarakon/kohdun kohdalla mutta tuon 3.IVF:n jälkeen on ollut... En haluaisi siirrättää meidän kromosomitestattuja viimeisiä alkioita ilman että tiedetään onko kohtu OK.

Toivon sulle niin kovasti plussaa tästä siirrosta ❤️ Sulla jo pitkä matka yritystä takana!

Jummijammi mikä blastosaalis! :gen014 Hienoo!
Nyt vaan ihanaa piinailua! :Heartred
Tsemppiä ja kylmiä hermoja muillekin piinailijoille! :Heartred

@Aamuvirkku Miten lääkäri löysi adenomyoosia nyt sitten kohdusta? Eli sen voisi nähdä ilman kameraakin pelkästään ultralla?
Pelottaa itseä tämä vaihtoehto, kun ennen ei ollut oireita virtsarakon/kohdun kohdalla mutta tuon 3.IVF:n jälkeen on ollut... En haluaisi siirrättää meidän kromosomitestattuja viimeisiä alkioita ilman että tiedetään onko kohtu OK.

Ihan normi PASin eka kontrolliultra oli kyseessä ja ultranäkymän mukaan hänen mielestä kohdun muoto oli sellainen että adenomymoosia voisi olla. Mutta, suhtaudun itse tähän tosi varauksella koska minut on tosiaan tämän vuoden aikana ultrattu ainakin 10 kertaa jos ei enemmänkin ja kohdun osalta samoin kuin limakalvon osalta on aina sanottu että näyttää hyvältä. Minä menin itse asiassa tänään Tilkan kanssa keskusteltuani tuosta lääkkeellisen PASin mahdollisuudesta pikaliikkeenä käymään yksityisellä ultrassa kun halusin tietää onko ovulaatiota tulossa tässä kierrossa kun CB vilkuttelee vaan korkeaa hedelmällisyyttä. Meillä oli tähän taloudellisesti mahdollisuus, joten uteliaisuuttani halusin tietää mitä siellä oikein tapahtuu tässä kierrossa, ja tilkastakin sain vastauksen että ihan hyvä idea ja datapointti. Äsken siis kävin, ja luojan lykystä pääsin vieläpä tälle yhdelle Suomen ultraguruista jos niin voi sanoa :grin Hän totesi, että limakalvon puolesta näyttäisi siltä, että ovulaatio on kirjaimellisesti juuri tapahtunut mutta varmistetaan se vielä perjantaina progetestillä. No, takaisin pääpointtiin, eli kysyin häneltä tuosta adenomyoosista ja hän sitä siinä tutkaili ja totesi että ei tämä kyllä ainakaan mikään selkeä adeno ole, eikä löytänyt sitä mitä klinikalla viime vkolla löydettiin. Joten mene ja tiedä... Mutta toki se pelottaa itseä kun tosiaan endo on pahentunut tässä hoitojen aikana. Mutta, limakalvo oli hänen mielestään oikein hyvännäköinen joten toivotaan, että näin on jatkossakin. Ja tosiaan lääkkeelliseen PASiin sain tänään tilkasta siunauksen seuraavalle kierrolle, joten sillä mentäneen.

Onnea kovasti siirtoon! Täällä on hyvin samanlainen meininkin, endo nostellut päätään kevään ivf-hoidon jälkeen, pillereitä vedin tässä kesätauon ajan mutta kyllä tunnen, että siellä se pirulainen tekee töitään vaikka sellaisia järkyttäviä kipukohtauksia ei olekaan nyt ollut. Sain just myös ultrassa ekaa kertaa kuulla, että kohdussa olisi adenymyoosia, tätä ei ole kukaan sanonut aiemmin vaikka mut on ultrattu tämän vuoden aikana ainakin 10 kertaa tän ivf-rumban ja endokontrollien yhteydessä. Aina on sanottu että kohtu näyttää ja tuntuu siistiltä. Joten hiukan hämmentyneenä olen sen osalta täällä nyt..

Kunpa olisin tajunnut itsekkin pyytää jotain kesän ajaksi:banghead: hyvä taas jälkikäteen miettiä! Jos olisin ollu fiksu oisin vaatinu ne vaihdevuodet tähän kesätaukoon:bag:
Noh, sille nyt ei enää mahda mitään.. mulla diagnoosi on kohdun sisäinen endometrioosi, kohtu kiinnikkeinen ja jäykkä. Normaalisti kohtu on suora mulla se on vääntynyt S-kirjaimen muotoon:sorry: onkohan kenelläkään täällä samantyyppistä tilannetta? Lisäksi mulla on ainaki toinen putki tukossa, toinen hankalasti kohdun takana.. mistä tulikin mieleen kysymys et jos lääkäri epäilee nesteen täyttämää munanjohdinta niin eikö se yleensä poisteta? Kun eikö se muka ylläpidä sitä tulehdusta tai jostain luin että tämmöinen neste saattaa tihkua kohtuun ja huuhtoa sen alkion pois sieltä..?.. vai oonko nyt ihan hakoteillä??:pompus:

Kunpa olisin tajunnut itsekkin pyytää jotain kesän ajaksi:banghead: hyvä taas jälkikäteen miettiä! Jos olisin ollu fiksu oisin vaatinu ne vaihdevuodet tähän kesätaukoon:bag:
Noh, sille nyt ei enää mahda mitään.. mulla diagnoosi on kohdun sisäinen endometrioosi, kohtu kiinnikkeinen ja jäykkä. Normaalisti kohtu on suora mulla se on vääntynyt S-kirjaimen muotoon:sorry: onkohan kenelläkään täällä samantyyppistä tilannetta? Lisäksi mulla on ainaki toinen putki tukossa, toinen hankalasti kohdun takana.. mistä tulikin mieleen kysymys et jos lääkäri epäilee nesteen täyttämää munanjohdinta niin eikö se yleensä poisteta? Kun eikö se muka ylläpidä sitä tulehdusta tai jostain luin että tämmöinen neste saattaa tihkua kohtuun ja huuhtoa sen alkion pois sieltä..?.. vai oonko nyt ihan hakoteillä??:pompus:

En osaa tuohon kyllä sanoa että voiko se neste tihkua kohtuun. Voisitko kysyä tuota teidän klinikalta? Minulla kohtu on tosiaan ollut aina normaalin näköinen ja tuntuinen, mutta munasarjat onkin sitten niin päin seiniä kuin vain voi olla, kiertyneet kohdun taakse ja koko paketti, kohtu ja munasarjat johtimineen ilmeisesti yhteen liimautuneet endon vuoksi. Johtimet aika varmasti molemmat minulla tukossa ja toinen niistä ilmeisesti siinä kunnossa että jos leikkaukseen lähdettäisiin, otettaisiin se varmaankin pois. Mutta kaikki tahot ovat olleet sitä mieltä, että leikkausta ei tehdä ennen kuin tämä lapsihomma on katsottu läpi, ellei nyt jotain tosi isoa muutosta huonompaan tapahtuisi. Joten, siitä päättelen ainakin, että vaikka siellä tulehdus munasarjoissa ja johtimissa jyllää, ei se ole alkion siirron kannalta ongelma vaan lähinnä aiemman vaiheen eli munisten laatu & määrä saisi siitä enemmän osumaa.

Takaisin