Ilman reseptiä tilaamisesta en muuten osaa kommentoida, kun en muista kysyttiinkö multa hetu kun varasin lääkkeitä. Eli tarkistivatko jo silloin, oliko niihin resepti. Jos apteekilla on tuotetta varastossa, he pystyvät yleensä sen varaamaan, varausajan käytäntö vaihtelee eri apteekkien suhteen, muistaakseni YA:ssa se oli vähemmän päiviä mitä pitivät varauksessa kuin esim. omassa lähiapteekissa :) Ja se varaus ei sido, esim. mulla oli Ovitrelle varauksessa siihen asti että hoidoissa näytettiin vihreää valoa sen pistämisen suhteen
Jos en olisi sitä tarvinnut, olisin soittanut ja vapauttanut varauksen.
Tilausajat sitten vaihtelivat, muistaakseni se vaikutti mistä tukusta lääkkeet tulivat ja minä päivänä he tilauksen tekivät. Joltain toimittajalta saivat lääkkeen ihan seuraavaksi päiväksi, jos tilaus oli tehty johonkin tiettyyn kellonaikaan mennessä. Olikohan kylmäsäilytystä vaativissa lääkkeissä jotain omia tilauskäytäntöjä..
Ja se Gonapeptyl muuten vaatii kylmäsäilytyksen. Eli jos saat siihen reseptin ja lähdet sitä hakemaan, suosittelen ottamaan jonkun pienen kylmälaukun tms. mukaan
Me ei oltu otettu, kun oltiin siinä luulossa että apteekistakin saisi jonkun kylmäpakkauksen tms. Ajettiin sitten suorinta reittiä kotiin ns. kaasu pohjassa. Onneksi ei ollut kuuma päivä. Ovitrellen sain tosiaankin ostettua niin läheltä, ettei tarvinnut niin stressata sen kuljettamisen suhteen.
Katsoin muuten, että Ruoholahden apteekissa voisi tuota Gonapeptyliä olla ja joku muistaakseni mulle tänne kommentoi, että se apteekki voisi myydä yksittäisiä ruiskuja. Siinähän taitaakin olla joku lapsettomuushoitoihin erikoistunut klinikka vieressä :) Myllypuron jossain apteekissa saattoi olla myös Gonapeptyliä. Toivon mukaan tästä oli luovasti apua
Ja tsemppiä keskiviikkoiseen siirtoon!