Mä en väittänyt että se on oikea protokolla tai kaikille sopiva tai edes kaikilla käytössä, vaikka siten on _pääsääntöisesti_ pitkään toimittukin. Tehtiinhän mullekin poikkeus kahden keskenmenon jälkeen. Lapsettomuushoitopalstoilla 2008-2013 aktiivisesti pyörineenä tiedän tuon olleen ns "normikäytäntö" muissakin hoitopaikoissa kuin siinä missä itse kävin. Tieto kuitenkin lisääntyy, ajat muuttuu jne.
Tuo "ollut 10v käytössä" tuli vaan siitä kun tämän keskustelun alussa mainittiin tämän tukilääkkeiden lopettamisen plussaan olevan ehkä joku uusi käytäntö.
Mut olkoot mun puolesta tämä keskustelu tästä aiheesta nyt tässä, on pian liikaa väärinkäsityksiä ja väännöksiä.
Joo munkin pointti oli tässä lähinna se, ettei kukaan uusi luule, että täältä saa vain heidän polulle sopivia neuvoja. Kun ollaan erilaisia ja on eri tarpeita ja on valitettavasti eri paikoille hyvin eri käytäntöjä ja välillä julkisissa hoidoissa on vain joku yksi tapa ja sillä mennään. Ettei olekaan mahdollisuutta eriteltyyn hoitoon. Ja joillekin se tietysti auttaa. :) Täällä keskustelu on hyvästä siksi, että voi sitten niiden perusteella esittää kysymyksiä lääkäreille. Eli kannattaa tehdä omaa "tutkimusta" ja keskustella hoitavan tahon kanssa vaihtoehdoista.