Hemmis_ Oon lukenut useasta (ihan tieteellisestäkin) lähteestä, että E-vitamiini on tärkeä hedelmällisyyden kannalta (vaikuttaa mm. sukusoluihin ja limakalvoihin). Yleisesti ottaen sillä on vaikutusta esim. ihon kuntoon ja terveyteen sekä urheilusuorituksesta palautumiseen.
Itse syön kyllä monipuolisesti ja aika terveellisestikin pääosin, mutta turvallinen raja E-vitamiinin suhteen on kuulemma ainakin 100mg (sanoi luontaistuotekaupan myyjä). Siinä Multivitassa, jota ostin, on vain 10mg, joten ostin lisäksi 50mg kapseleita, joissa on siis kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Ja Multivitassa on mukana myös B:tä, foolihappoa yms tarpeellista myös raskautta yrittäville.
Itse siis toivon noiden vaikuttavan erityisesti limiksen paksuuteen, joka mulla saattaa jäädä vähän liian ohueksi (?). Lääkäri ainakin sanoi, että menkkojen niukkuus saattaa viitata joskus ohueen limakalvoon, mutta ei tosiaan aina ja välttämättä edes tarkoita sitä. Mutta mulla ainakin menkat on muuttunu paljon niukemmiksi siitä mitä ne oli ennen hormonikierukkaa...
Harkitsin kanssa niitä greippimehukuureja ja omenaviinietikkalantrauksia, mutta aloin pelkäämään niiden vaikutuksia hampaisiin, niin noilla tabuilla mennään nyt toistaiseksi. :)