Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hemmis: Miulla kanssa tosi niukka ja lyhyt vuoto, vaikka limis onkin ollu hyvän paksunen. Oon kyllä kuullu, et sillä paksuudella vois olla jotain tekemistä esim menkkakipuihin. Mitä paksumpi, ni sen kivuliimmat, mut en osaa sitte sanoo ton paikkansapitävyydestä. Ei ehkä ainakaan omalla kohalla oo merkitystä. Itellä vaihtelee kivut asteikolla: hyvä, et huomasin- Oksennan ja konttailen pitkin lattioita, kun ei muuten voi liikkua... Limis on nyt inssien aikana kuitenki ollu joka kerta samaa luokkaa, et tuskinpa sillä on mitään vaikutusta ollu...?
 
Hemmis_ Oon lukenut useasta (ihan tieteellisestäkin) lähteestä, että E-vitamiini on tärkeä hedelmällisyyden kannalta (vaikuttaa mm. sukusoluihin ja limakalvoihin). Yleisesti ottaen sillä on vaikutusta esim. ihon kuntoon ja terveyteen sekä urheilusuorituksesta palautumiseen.

Itse syön kyllä monipuolisesti ja aika terveellisestikin pääosin, mutta turvallinen raja E-vitamiinin suhteen on kuulemma ainakin 100mg (sanoi luontaistuotekaupan myyjä). Siinä Multivitassa, jota ostin, on vain 10mg, joten ostin lisäksi 50mg kapseleita, joissa on siis kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Ja Multivitassa on mukana myös B:tä, foolihappoa yms tarpeellista myös raskautta yrittäville.

Itse siis toivon noiden vaikuttavan erityisesti limiksen paksuuteen, joka mulla saattaa jäädä vähän liian ohueksi (?). Lääkäri ainakin sanoi, että menkkojen niukkuus saattaa viitata joskus ohueen limakalvoon, mutta ei tosiaan aina ja välttämättä edes tarkoita sitä. Mutta mulla ainakin menkat on muuttunu paljon niukemmiksi siitä mitä ne oli ennen hormonikierukkaa...

Harkitsin kanssa niitä greippimehukuureja ja omenaviinietikkalantrauksia, mutta aloin pelkäämään niiden vaikutuksia hampaisiin, niin noilla tabuilla mennään nyt toistaiseksi. :)
 
Mä söin esikoista yrittäessä Femibioneita, niitä ykkösiä raskautta suunnitteleville. Siin oli ainaki foolihappoa ja jotain muuta. Nyt en oo raaskinu ostaa, ne on aika tyyriitä :D

Parhaillaan syön multivitan raskaus ja imetys vitamiinei sekä omega3 :)

Foolihappohan se vissiinki on kaikkein tärkein? Niin ainakin muistelen lukeneeni jostain

Äääh kauhea negaolo. Ei mitään oireilua..
 
Muokattu viimeksi:
Okei eli tänään ostaan lisää vitamiineja :hilarious: Voisi haastatella hieman apteekin henkilökuntaa noista.

Mulla pitäs pe tai la alkaa menkat. On kyllä negaolo (ehkä se negaolo on myös vähän asennoitumista kun tokihan sitä aina pientä toivetta elättelee), nyt vaan ei ole vieläkään alkanut menkkaoireet vaikka ne alkaa aina vkoa ennen vuotoa.. Viime vuonna oli yhdessä kierrossa myös näin ja menkat vielä päivän myöhässä ja kerkesin jo salaa hieman iloita.. voi sitä tunnetta ko ne menkat sit alkoikin :grumpy: eli nyt vaan hamstraan tekemistä ja yritän olla ajattelematta asiaa (tosi helppoa!) :grin
 
Täällä testattu nega, mutta niin kauan toivoa kun ei ole menkkoja! Menossa siis kp 23/29 ja dpo 11 tai 12. Oireita on kyllä, mutta ilmeisesti sitten mielikuvituksen tuotetta taas :( Testasin jo nyt juurikin oireiden vuoksi ja koska esikoisesta pärähti plussa jo näillä päivillä :/
 
Pidetään Jennis toivoa yllä vielä!
Mulla nyt näillä clomeilla kun saatu se ovis ja limakalvo todettu oikein hyväks, nii olen huomannu et vuoto on runsaampaa ja jonkinlaista vuotoa tulee melkein viikon ajan. Ennen vuodin päivän kunnolla ja neljässä päivässä koko homma jo ohi. Liekkö sit liitännäinen siihen limakalvon paksuuteen ja siihen et oikeesti ollu ovis.
Vitamiineista sen verran että mä syön multivita raskaus-vitskua. Nimenomaan sen foolihapon takia lähinnä. Ei kyllä oo sairaalan puolesta mitään ohjeistettu, itse vaan aattelin et tuskin on haittaakaan. Tuleeko teillä jotain oireita näistä munasolun kypsytyslääkkeistä? Nää clomit antaa hyvää esimakua mitä vaihdevuodet voi olla, jestas mitä kuumia aaltoja, en oo tiennyt että jalkapohjatki voi hiota :D ja hiton painonvaihtelu, helposti +4kg tulee ovulaatioon mennessä. Ja tyhmänä myös kysyn että milloin (ja miksi) jotkut syövät kiinnittymistä edistäviä lääkkeitä, onko jo inssiin liittyvää vai vasta ivf hommissa tarvittavaa? Ei aina tajua kysyä kaikkea lääkäriltä.
 
Muokattu viimeksi:
Jennis,ei vielä menetetä toivoa! Peli ei oo menetetty vielä, pidän peukut ja varpaat pystyssä! <3

Cecily,mä oon ymmärtäny et Kiinnittymistä edistävä lääke ois just progesteroni, joka edesauttaa keltarauhashormonin toimintaa jota taas tarvitaan kiinnittymiseen. Ja sitä käsittääkseni määrätään, jos oon syytä epäillä että omassa tuotannossa ois häikkää. Korjatkaa viisaammat jos meni ihan metsään :D mä käytän lugeja siks, et imetys vähentää keltarauhashormonin tuotantoa.

Huh iski kauheet menkkajuilinnat ja vitutus senkun jatkuu ääääh. Yritän saada lipun korkeemmalle. Tsemppiä fiiliksiin ja isoja halauksia kaikille <3
 
Menkat alkoi taas, joten ei eka inssi tuottanut tulosta :'( uusi yritys heti perään, mutta ensin pitäisi taas toipua pettymyksestä! Toivottavasti teillä muilla tärppää!
 
Tii u:lle pahoittelut menkoista :(

Cecily: Miulla ollu Lugesteron tukemassa kiinnitystä kaikissa insseissä, joita siis on ollu kolme. Ei varsinaista ongelmaa omassa keltarauhastuotannossa, mut arvot aika niillä rajoilla kuulemma. Lähinnä siis varmuudenvuoks käytössä, kun ei mitään haittaakaan pitäis olla.
 
Huomenta kaikille ja hyvää naistenpäivää! Mulla alkoi sitten menkat tänään, että eipä tärpännyt täälläkään... :( Kyllä on paska aloitus aamulle... Pari tärkeää juttua vielä tällä viikolla hoidettavana, että jotenkin tää keskittyminen täytyisi taas kasata.

Onneksi perjantaina pääsee kotiin <3
 
Pahoittelut Tii u ja ValkoinenOrkidea. Tulipa tylsä olo teidän puolesta :(

Itsellä kanssa nimenomaan tylsempi päivä. Ultrassa kävin, eikä rakkulat ole kypsyneet entiseen malliin. Aiemmin olleet 16-17millisiä näin ultrakäynnillä. Nyt 13mm. Eli suunnitelmassa nyt parit lisäpistot Gonalilla, lauantaina irroituspiikki ja sitten maanantaina inssi. Menee nyt vielä pitkäksi, kun viikonloppu välissä sotkemassa. Ärsyttää, kun pitää ostaa yhden annoksen takia uusi Gonal, ärsyttää kun viikonloppu sotkee hoidon, ärsyttää vähän niinkuin kaikki...
 
Voih, kurjia uutisia täällä :( pahoittelut kaikkien kurjiin tilanteisiin! :( Täällä tiedetään, että miltä teistä tuntuu. Jaksamisia <3

Täällä testattu nega. Taas. Jälleen. Kerran.
Virallinen testipäivä on 11.3 ja silloin sitten seuraava testi, ellei sitten menkat ala jo ennen sitä.

Niin ja kiitos kaikille tsempeistä ja peukkujen pitämisestä, tuli hyvä mieli! :) <3
 
Mäkin nyt sit menin testaamaan aikaisin, pe tai la pitäs menkat alkaa. Nyt taitaa olla dpo 12. Testasin sillä clearbluen varhaisella millä voi testata sen 6pv ennen menkkoja. Nega se taisi olla.. olin näkevinäni siinä hyvin hyvin HYVIN haaaalean sinertävää viivaa, siis niin haaleaa, että hyvä jos erotti, mutta ehkä se nyt kuitenkin oli nega. Tuosta kyseisestä testistä oon kuullut, että saattaa antaa viivanpaikkaa tms., että ehkä se oli se. Tai mun mielikuvitus :shifty:
Haluaisin uskaltaa toivoa ja hakea uuden testin ja testata huomenna aamulla, mutta en tiedä kannattaako :arghh: Ehkä asennoidun siihen, että menkat alkaa..

Tsemppiä kaikille!
 
Menkkojen pitäisi alkaa lauantaina mutta minä pönttöpää menin sitten eilen tekemään testin ja negahan sieltä tietysti tuli [emoji52] miksi ihminen ei vaan voi jaksaa odottaa? Oireita on vaikka muille jakaa. Tiedän että johtuvat lugesteroneista mutta kun pää yrittää toivoa liikaa [emoji53]
 
Plaah, onpa masentavia uutisia vähän kaikilla. Tai pidän toki peukut ja varpaat ristissä että olisitte vaan hätiköineet liian aikaisin ja tilanne kääntyis plussalle :angelic:. Tässä kohta kolmen vuoden yritystaipaleen aikana on kyllä oppinut luomaan toivoa itselleen milloin milläkin selityksellä. AINA hätiköi testiä aivan liian aikaisin ja sitten selittelee itselleen että tein liian aikaisin, että ei se vielä näkyisikään. Sitten kysyy itseltään että miksi se pitää tehdä liian aikaisin?!? No hemmetti, kun ei malta oottaa:depressed:. Lienee kaikille tuttua hommaa, tätä vaan toivoo niin hiton kipeästi että on valmis viimeiseen asti puskemaan toivonsa kanssa ja sit on aina takki tyhjä kun mensut tuleekin plussan sijasta :sad001

Mitenkä teillä, oletteko jakaneet lähipiirille tai kavereille miten tietoa että olette hoidoissa? Mä ainakin etsin itseni tänne kun tuntuu et tarvitsee toisia kaltaisiaan ympärille et jaksaa eteenpäin tsempata, kun aika harva tajuaa tätä koko asiaa. Ja lisäksi teiltä sa kullanarvoisia kokemuksia ja apuja:).

Ja vielä hei aitatolpasta näkkileipään mennäkseni, eli meillä ksshp ostaa nää inssi ja ivf-palvelut fertinovalta, niin meneekö meiltä aina vaan se perus lääkärin käyntimaksu vai mitä se inssireissu kustantaa? Ja maksetaanks siel heti vai laskulla jälkikäteen niinku nää peruskäynnit?
 
Voi kurjuus mitä uutisia, hirveesti tsemppiä kaikille oloihin <3

Mä piinailen edelleen, vasta reilu viikko inssistä. Pitäs ens viikon torstaihin saakka ootella testin tekoa... Aika matelee. Menkkaoloja koko ajan, kunpa ne nyt ei vaan alkaisi :'(

Cecily: ainakin kun esikoista tehtiin Fertinovalla, kaikki laskut tuli aina jälkikäteen. Luulisin, et sama juttu sunkin tapauksessa.

Kertomisesta.. No mä oon kertonu kolmelle ystävälle ja puolison siskolle, että yritetään. On niin vaikee olla, jos en saa kellekään puhua. Toisaalta välillä tuntuu, ettei heitä paljo kiinnosta mun follikkelin mitat yms mitä selitän :D juurikin tuo, etteivät ymmärrä mitä tää piinaaminen inssien jälkeen on ja minkälaista vuoristorataa mennään tunteiden kanssa. Sain just kaverilta neuvon, et älä stressaa ja muista ettet toivo liikoja joka kerta.... Ööööööö noo.... Te ymmärrätte <3
 
Kadonnut; torstaina minäkin testaan, ellei ala menkat ennen sitä. Aika todella matelee... Mulla on aivan ihme oloja, liekkö oon tulossa kipeäksi. Mahassa velloo, nenä on tukkoinen ja kauhea vilu.
 
Joskus melkee tekis mieli tirvasta jotakuta nenille ku tulee tuota hokemaan et "älä stressaa". Olen kyllä todennut et ketään muu kuin toinen tämän kokenut tai tätä läpikäyvä ei voi ymmärtää tätä asiaa. Esikoista tehtiin 1,5v nii täytyy myöntää että kaverin soitto et "me tehdään vauva" ja siitä kuukaus eteenpäin "oon nyt raskaana"-puhelut sai aika vaikeaksi. Ja nää tälläiset tilaus-vauvojen (sori ilmaisu :D) saajat eivät ikinä ymmärrä sitä et kaikille tää ei oo itsestäänselvää. Mut mä uskon et kyl se plussa-aalto vielä meidätkin löytää!
 
Takaisin
Top