Inseminaatio 2017

JoLa80

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei vaan kaikille jotka jatkatte tai aloitatte inseminaatiohoidoilla v.2017! Tervetuloa jakamaan ajatuksia, tuntoja sekä kaikkea mitä mieleen juolahtaa näillä teemoilla! Vertaistuki on aina tervetullutta ja tsemppiä tarvitsemme jokainen onnenpotkujen lisäksi. :Heartpink :)
 
Kiva kun uuden ketjun aloitit :happy: meillä ny inssi nro2 piinapäiviä elellää vaikkakin olo on normi. Testipäivä vasta 5 päivän päästä mut kyl ne menkat ilmoittaa itestää jo ennen sitä jos ei ihmettä oo tapahtunut. Dpo10 ja olo iha samanlainen niiku joka ikisessä kierrossa. Entä te muut? :cat:
 
Täällä tänään edessä inssi nro2 :) vauvatoiveissa2016 pidetään peukkuja, että se ihme tapahtuisi ja ei tuliskaan sulle niitä menkkoja! :)
 
Tosi kiva et jo ootte täällä vauvatoiveissa ja rinkelijenni! :happy:
Meillä oli just tänä pe aamuna 5. Inssikierron eka ultra ja hyvältä näyttää kuulemma sen verran et pistipä lääkäri Decan rinnalle jo nyt Gonalin aloitettavaksi.. Nyt siis meneillään kp9. Toivottavasti ei kuitenkaan taas kasva liian innokkaasti nuo follit ettei tarvis sitä ilkeetä punkteerausta :inpain: Niin - ja mulla on ollut kyllä ihan normi olot jokaisen inssin jälkeen, mitä nyt ylimääräistä väsymystä mut senkin pistän hoitojen/lääkkeiden piikkiin. Mutta tsemppiä oikein paljon ja parempaa vauvaonnea tulevalle vuodelle! :Heartpink
 
Liityn mukaan! Mulla takana kolme inssiä. Ensimmäisestä raskaaksi, mutta valitettavasta raskaudenkeskeytys rv 15 (kromosomipoikkeavuus), toisesta nega ja nyt tämä kolmas tehtiin eilen. Gonal F 75 ja Pregnyl 5000 kulkee mukana yrityksissä. Viime vuodelta yksi luomuplussa, mutta siitä keskenmeno. Toivotaan, että vuosi 2017 olisi meille kaikille vihdoinkin se vauvavuosi :)
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan Hellu:Heartred! Onpa tosiaan ollut surua ja kovia pettymyksiä sinullakin. Toivotaan todella että uuden vuoden tuulista löytyisi meille jokaiselle se loppuun ja uuteen alkuun asti mukana kulkeva pikkuinen! :Heartred
 
Täällä dpo 12 kolmeen eri testiin päivällä selvät haamut. Herkempiin ihan selvät, apteekin oma tosi haamu.
Tänään dpo 13 aamulla herkkätesti nega, apteekin oma samanlainen haamu ku eilen.
Saa nähä miten käy. Huomennahan se olis vasta virallinen testi päivä :D
Ja toka inssi kyseessä, tehtiin 19.12
 
Just, no kuitenkin haamut ei itsestään ilmesty ja hcg erittyy välillä pitemmällä viiveellä.. Toivottavasti kuitenkin kaikki ok ja pidän toki peukkuja!
 
Toivotaan piijjaa parasta! :) Ja kaikille meille muille myös :wink Täällä pp2 ja kyllä on aina yhtä inhottavaa tämä piinailu! 15.1 vasta testipäivä...
 
Piinailu on inhottavaa. Täytyy vaan koittaa kehitellä paljon tekemistä päiviin, että saa ajan kulumaan nopeasti. Mulla menossa dpo 1, eli piiiitkät 2 viikkoa edessä.
 
Näinpä! Ja tosiaan vasta piinapäivä 2, niin saa paljon kehitellä tekemistä, kun nyt jo tuntuu aika pitkältä. Plaah.
 
Toden totta. Mulla kun on jo 5. hoitokierto menossa niin en 'jaksa' enää niin paljon piinailla, pikemmin siirrän piinailut sinne ivf:ään kun olen 99% luopunut toivosta inssien suhteen. Mulla painaa ikäkysymys siinä lähinnä, jo 36v kun täyttyi. Voihan se tietty tärpätä siitä huolimatta, mutta kiire on.
Sorry en missään nimessä tarkoita vähätellä inssin mahdollisuuksia teillä muilla, mulla vaan oli niiiin älyttömän korkealla odotukset ekassa inssissä ja mitä enemmän näitä kahlaa läpi, sitä skeptisemmäksi helposti muuttuu. Mutta ihmeiden aika ei todellakaan ole ohi, joten toivoa riittää vielä paljon!
Mulla nyt vielä joku ihme flunssapöpökin kai jarruttaa voimia ja sekoittaa ajatuksia, jne jne, mutta päivä kerrallaan edetessä, jalat maassa ja positiiviset tuulet ympärillä - kantaa läpi synkempienkin aikojen.
 
Mulla on ikää jo 37, mutta silti eka inssi onnistui (vaikka keskeytykseen päättyikin). Mutta tuo kokemus, että raskauduin inssillä ja raskaus eteni, antoi toivoa. Ja mullahan on lisäksi todella alhainen amh- arvo eli se ns. hedelmällisyysarvo. Tuntuu, että inssit on enemmänkin arpapeliä.
 
Okei, tuo kyllä ihan oikeasti lohduttaa Hellu. Toivosta ei tule luopua. Mulla myös se, et toinen (oikeanpuoleinen) munanjohdin on tukkeutunut, eli yhden voimin mennään. Ei sekään mikään este raskautumiselle toisaalta ole, ja nää kaikki yhdessä turhauttaa kun ei vaan nappaa. Olisi niin mielenkiintoista nähdä tuonne itsensä sisälle, et mitä siellä oikein tapahtuukaan ja mitä ei.
 
Mutta kyllä se täytyy sanoa, että jossain vaiheessa se toivo alkaa varmasti hiipumaan, jos tärppiä ei tule. En osaa sanoa, montako negainssiä täytyisi tulla putkeen, että alkaisin miettimään esim. hoitojen lopettamista ja lapsettomuuden hyväksymistä. Mutta mitään ei voi saada, ellei uskalla yrittää ja elää epävarmuudessa. Toivotaan että tämä olisi se meidän vauvavuosi :)
 
Mulla ainakin hoitojen alussa ei ollut mitään uskoa näihin inseminaatioihin.
Omalla kohdalla käytiin melkein vuosi hoidoissa ennen kuin päästiin edes ensimäistä tekemään. Monta turhaa reissua tuli käytyä kun ei lääkkeille ollut vastetta ja munasoluja ei tullut.
Onneksi lääkärit tsemppasi eteenpäin. Kun itse olin ihan valmis jo siirtymään ivf- jonoon.
 
Oliko täällä Oysissa kävijöitä???
Muistelin että sanoivat että eka ultra käytäisiin siellä?? Muistanko väärin
 
Piijjaa, onnea :)
Huudan täältä takavasemmalta, että saat ekan ultran lapsettomuusklinikalla, tekevät sen n. rv 7.
Meille tehtiin tosiaan kaks inssiä oysissa ja sitten hermostuin, kun näytti viikonloput aina tulevan sotkemaan. Ilmoitin meidät ivf-jonoon ja kävikin niin, että plussasin letrojen avittamana viime viikolla.

Mulla on takana yks keskeytynyt keskenmeno (luomuraskaus) ja geneettisistä syistä tehty keskeytys (letroraskaus), joten olen kovin varovainen vielä raskauden suhteen (Hellu, valitettavasti ollaan kohtalotovereita :Heartred Jos joskus kaipaat vertaistukea, niin keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä on muutama meitä, jotka on joutuneet keskeytyksen tekemään - tervetuloa sinne. Sellaiset kokemukset tuovat oman varjonsa yrittämiseen ja raskauteen).

Toivon kaikille plussaa ja hyvää tätä vuotta!
 
Onnea piijjaa ja Suvetar molemmille :) Meillä esikoisen kohdalla tehtiin varhaisultra lapsettomuusklinikalla n. rv7 paikkeilla ja loput ultrat julkisella :) Varhaisultra ei ollut "pakollinen", mutta me ehdottomasti haluttiin se.

Kiva lukea plussista, kun täällä itse ollaan vasta piinailemassa. Plussa-uutiset tekee hyvän fiiliksen ja luo toivoa itselle myös! :)
 
Takaisin
Top