inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä oli viime ovis pari vk sitten vkloppuna eli välikierto menossa,on kyllä vatsaa nippaillu joten eiköhän ne menkat ala vkloppuna,sit uutta aikaa varaamaan.Kysyin viimeksi että montako inssiä tekevät niin sovittin et tehään ennen kesää viel 2 (nyt tehty jo 2). Turhauttaa kyllä kyn viime kierto meni hoitojen suhteen hukkaan,vaikka ovis hyödynnettiinkin kotona. Itselle lekuri ei oo ees ehottanu piikkejä,ainoastaan luget

Liina, mulla myös ollut kaikki follit varmaan yli-isoja, viimeksi oli 4 päivää ennen ovulaatiota jo 20mm joten on varmasti ollut ovulaatipäivänä yli 25mm. Mietin myös tuota, että kysyn lupaa saisinko pistää irrotuspiikin ensi kierrossa, kun itse lääkekin olisi valmiina jääkaapissa. Ja sieltä ne menkat alkaa ihan ajallaan, tänään pientä vuotoa, huomenna varmaan kp.1 sitten :'(

Joko saadaan inssituloksia kuulla, miten meni ♡ ?

Nyt kun lukee teidän muiden juttuja nuo omat follit alkaa tuntua ihan passeleilta. Mä niin toivon että tää inssi ois SE inssi...

MiisaQ. Joo en ymmärrä miksi tällaisissa tapauksissa pihtaavat niitä irrotuspiikkejä. Mut toisaalt kun kysyin ni sanoi, et luottavat siihen että irtoaa luonnostaan. :) jotenkin vaan olisin halunnut saman setin millä esikoinen tärppäs. Ja jos nyt ei onnaa, niin varmaan jää sellainen olo et johtuu siit ettei ole irroitettu piikillä.
Ja harmi jos menkat alkoi sinulla :(

Liina

Nimenomaan Liina :) ja DB:llä vielä hyvät mahdollisuudet tässä kierrossa joten täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä :D ♡

Muistatko Liina, missä vaiheessa laitoitte irrotuspiikin esikoisen raskaudessa ja miten pian siitä oli inssi? Jos vaadin samat toimenpiteet meille :)

Täällä luvassa yksi välikierto ja sitten jatketaan clomeilla, seurantaultran kanssa. Turhauttavaa!
Ihanaa vkonloppua kaikille :)

Malttamaton kun olen, niin testasin jo tänään. Negahan sieltä tuli. Vielä ei oo kaikki toivo mennyt, koska vasta dpo 9, mut eipä nää tuntemukset mitenkään lupaavia ole.

Jotenkin tyhjä olo. Tähänkö meidän yritys päättyy? Ollaanko me tosiaankin loppuelämä lapsettomia? Vai pitäiskö vielä kokeilla yksi inssi...

Floral, teille tehdään siis yhteensä neljä inssiä? Oliko se teidän oma toive vai lääkärin ajatus? Mietin vaan, että pitäisikö meidänkin yrittää vielä kerran. En usko, että jaksan lähteä rankempiin hoitoihin ainakaan vielä keväällä. Jos koskaan. Nyt alkaa olla ne positiivisuushormonit loppu. :(

Hurjasti kuitenkin tsemppiä Db:lle ja muille piinailijoille! :Heartbigred

Itse kyselin noista inssien määrästä ja sanoin että haluttaisiin vielä koettaa 2 krt ennen kesää. Itellä kyllä välillä usko loppuu mut kokeillaan nyt viel nuo 2 ja kattoo sit tilannetta et mitä tehään

DelightBall menikö kaikki nappiin tänään inssissä? :)

Liina voisitkohan sä koittaa pyytää sitä pregnyliä vielä kuitenkin? Kyllähän se huomattavasti helpottaa aloittamista. Kurja että jonkun tavan/käytännön mukaan jääräpäisesti toimitaan.

TK miksi joudut pitämään välikierron?

Aawa pöh, toivottavasti nega vielä muuttuu plussaksi. Täällä sanottiin että tehdään kolme inssiä ja sit ivf jonossa odotellessa sit neljäs. Positiivisuushormoneja lähetys sinne! Tsemppiä.

Voimia kaikille muillekkin kellä alkaa usko ja jaksaminen loppua <3

Kaikki meni tänään ihan ok. Siittiöitä oli hyvä määrä ja ovislimaakin havaittavissa. Mulla on nyt pari päivää kivistellyt tohon vasemmalle puolelle, en hoksannut folliultrassa kysyä kummalla puolella follit oli mutta veikkaisin vasenta. Nyt sitten yritänkin pariksi viikoksi unohtaa koko homman. Toiveet ei myöskään ole niin korkealla kuin viimeksi...

MiisaQ. Mun muistaakseni n. 24h piikistä inssi. Siis heti seuraavana päivänä. Pistin heti kun sain ovisplussan. Testain useamman kerran päivässä muistaakseni. Sori siit on koht kolme vuotta :/

Ja joo ehditään tekee vaan 2 inssiä maksimissaan ennen muuttoa jotenka taidamme käydä yksityisellä kokeilemassa kesällä. Siellä sä ainakin kunnon dropit :P mut toki onneks mahollista, et tärppäiski näillä heti

Liina

Sabetti kysyin kyllä jo kahdesti lääkäri vaikuti siltä ettei tarvii kysyy enää uudestaan :P haluis kuitenkin pitää häneen hyvät välit :)

Liina

Aawa Inssien määrästä meille sanottiin et 4-6 aikovat tehdä.. tiedoks teille jotka saa vaan 3, et vaatikaa lisää jos siltä tuntuu!!

Mut musta se lääkäri vaikutti yllättyneeltä kun olin iloinen kun sanoi et tekevät 4-6. Ehkä ne olettaa et kaikki haluaa nopeasti eteen päin hoidoissa.

Liina

Muokattu viimeksi:
Täällä uusi palstalainen ilmoittautuu :greet025 Oon käynyt tuolla kaksplussalla kirjoittelemassa, mutta ajattelinpa nenäni tännekin työntää. Olen yksin lähtenyt tähän prosessiin, joka tammikuussa lähti käyntiin. Ensimmäinen inssi oli 19.2 perjantaina ovulaation aikaan. Folli tuolloin 25mm ja limakalvo 9,9mm. Hyvät edellytykset oli, mutta tyhjäksi jäin. Kaikenlaisia oireita siinä ehti kuvitella piinaviikkojen aikana. Pettymys oli kova kun negatiivisia testejä tein toisen perään (jep, tein useamman..). No siitä sitten uutta kierrosta kehiin ja toinen inssi oli perjantaina 18.3. Tällä kertaa ovis olisi ajoittunut todennäköisesti viikonlopulle, joten se tehtiin tuolloin perjantaina ja toimenpiteen jälkeen pistettiin Pregnyl. Koko homma oli ohi viidessä minuutissa enkä tällä kertaa saanut tietooni follin kokoa enkä limakalvon paksuutta. En edes tajunnut kysyä, kun homma hoidettiin niin kiireellä. Ensimmäisellä kerralla makoilin paikoillani noin 5min ja nyt käskettiin nousta saman tien ylös. Olin varma että koko satsi lörähti suoraan housuihin :bag: Mutta tässä sitä nyt ollaan ja huomenna olisi testipäivä. Jännää! En tosin tiedä mitä se näyttää koska kuukautisten pitäisi alkaa vasta ensviikon loppupuolella.

Tervetuloa piinailemaan Babyfever87, toivottavasti saat plussan! Käytkö veritestissä vai testaatko kotona? Mäkin "oireilin" hirveästi ekan inssin jälkeen =) sitten vuoto alkoikin päivää ennen testiä.

Tervetuloa piinailemaan Babyfever87, toivottavasti saat plussan! Käytkö veritestissä vai testaatko kotona? Mäkin "oireilin" hirveästi ekan inssin jälkeen =) sitten vuoto alkoikin päivää ennen testiä.

Testaan huomenna kotona Cb:n digillä ja sitten oottelen sinne ens viikon loppuun. Jos mekkoja ei kuulu keskiviikkona tai torstaina niin testaan sitten uudestaan kotona. Tiettyhän sitä vois siellä veritestissä käydä niin sais varmemman vastauksen :dummy: Kyllä sitä plussaa nyt niin toivoisi. Ympärillä kaikki ystävät raskaana ja saaneet vauvoja niin kyllä pistää vähän mielen matalaksi. Plus että tää on niin hemmetin kallista hommaa. Itse käyn yksityisellä klinikalla niin ei tässä oo enää rahaa kuin yhteen kertaan. Sen jälkeen on sitten pakko pitää pieni breikki ja kerätä lisää rahaa.

Tervetuloa palstailemaan Babyfever!
Ihan sama tilanne täälläkin raskaana olevien ystävien osalta. Pitäisi lähiaikoina käydä katsomassa sukulaisen vauvaa (kolmas lapsi heille) ja mietin jo tekosyitä, millä kiemurtelen vierailusta. Ei vaan jaksaisi niitä pitkiä katseita mun vyötärölle ja tyhjiä tsemppauksia ihmisiltä, jotka sikiää pelkästä katseesta... Mä oon ehkä huomaamattani alkanut nyt hoitojen aikana vähän vältellä perheellisten kavereiden näkemistä, mikä myös harmittaa mua tosi paljon. Ystävät on kuitenkin olleet tärkeitä ja läheisiä. Mut just nyt ei vaan jaksa kuulla korvatulehduskierteistä tai unikouluista. Puhumattakaan ensiaskeleista tai muista ainutlaatuisista hetkistä, joita en välttämättä koskaan tule kokemaan.
Mites muut, ootteko käyneet rohkeasti katsomassa lähipiirin uudet tulokkaat vai miten ootte hoitaneet ne tilanteet? En haluaisi pahoittaa kenenkään mieltä, oma mieli mukaan luettuna...

Inssien lukumäärästä vielä, että meille lääkäri sanoi, että voidaan tehdä neljäskin, jos vaan halutaan. Mä vaan pessimistinä mietin, että onko siitäkään mitään apua... Mut ehkäpä sitä voisi vielä kokeilla. Jospa niistä positiivisuushormoneista olisi apua. ;)

Ennen kävin ihastelemassa vauvoja, rakastan vauvoja! Viimeiset puol vuotta oon ollu niin katkera ämmä että oon vältelly raskausmahoja ja vauvoja. Ja tuntuu hirveältä että kaikki paikat pursuaa raskausuutisia. Se on tää ikä varmaan.
Ja niistäkin joista en koskaan aatellu äiti tai sitoutumistyypeiksi.

Dpo 9. Piinaa. Lugeja käytän ja hyh ne on ällöjä.
Vai lasketteko että inssi on dpo 0, vaikka irrotuspiikki laitettu 1,5vrk aiemmin?

Takaisin