inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sofiask hei kiitti. Toivotaan että teillä nyt onnistais

mä taidan tehdä niin et panostan tähän yhteen kiertoon täysillä vaikka siihen meniskin kaikki säästöt. Ku saadaan kuitenkin kesäkuus lisää rahaa. Sit ois touko ja kesä vaan välikuukausia ja heinäkuus mene vaik yksityiselle jatkamaan(kun ollaan vieraasa kaupungissa)

Kiitos

Liina

Liina : mulla maksaa menopur n.300 euroa ja aika pienellä annostuksella mennään. Mulla on aika pitkä stimulointiaika, joka lisää lääkkeen menekkiä. Jos sulla kypsyy munasoluja luomuna tai ainakin clomeilla niin et ehkä tartte kovin korkeaa annosta pistoksiin. Meilläkin on rahat tiukalla, saa nähä kärsiikö kolmatta inssiä ottaa tälle keväälle jos tämä tuleva ei onnistu.

DB, on kyllä nihkeetä jos jää rahasta kiinni vinkinä, et mä myin meiän matkarattaat, kävelytuolin, keinut, kiikut ja vaatteita ja sain 200€. Eipä esikoinen noita enää käytä, mut olis ollut kiva säästää ne. Mut mitäs varten säästän jos ei saada toista .

Ja joo munikset kypsyy ja irtoaa luonnostaan minulla toivotaan että rahat riittäis

Liina

Noni inssi takana! Tuntu jotenki enemmän ku aiemmin. Sain nyt luget myös.
Siittiöitä oli vähemmän ku viimeks mutta riittävästi. Ja ei ollu vielä rakkula puhjennu joten vaikka epäilin et irrotuspiikki liian aikasin niin ei näköjään. Viimeks oli lähteny jo liitelee.. Ei voi ymmärtää.

Onpa kirjavia käytäntöjä näissä insseissäkin. Mä siis ovuloin normaalisti, mut silti tukena letrot ja nyt tässä inssissä terolut. Lääkkeet ei siis ole maksaneet kuin ehkä 15e. Mistä syystä noihin pistoshoitoihin lähdetään? Mietin vaan, kun meille ei ole niitä edes ehdotettu. Meillä ei yksityisellä myöskään ole ollut mitään pakollisia psykologin keskusteluja eikä muita tutkimuksia kuin ultrat, aukkari ja miehen verikoe & sperma-analyysi. Mulla ei ole erikseen folliultria, vaan inssissä aina katsoo, että kaikki on ok. Eli yksi käynti/kierto.

En ole tajunnut vaatia mitään muuta, koska oon luottanut lääkäriin. Nyt jos kolmaskaan inssi ei tuota tulosta, niin...

Jaksamista kaikille!

Aawa: mun diagnoosi on ovuloimattomuus, siksi mulla on pistoshoito. Oon ymmärtänyt että tuon stimuloivan lääkityksen kanssa pitää olla folliultra että tiedetään missä vaiheessa munasolu on.

Mulla tai meillä ei oo syytä. Ovuloin, hormonit nousee, keltsu ok, siittiöitä tarpeeks, liikkuu tarpeeks.. En tiedä miksi suoraan pistokset alotettii. Yleensä kai alotetaa tablettihoidolla.
Ainakin pistoksissa seurataan ultralla ettei niitä kypsy liikaa. Jos kypsyy liikaa, on seksikielto eikä inssiä tehä. Ja toinen syy on myös että näkee mikä vaste, tarvittaessa annosta nostetaan ja päätetään irrotuspiikin ajankohta ja inssi. Mulla ekassa inssissä 3uä:tä ja nyt oli 2(mukaan lukien inssin yhteydessä ultraus). Viime kierrossa pistin kypsyttävää 8 päivää, nyt 6 päivää.

Meillä syynä mun pco-tyyliset munasarjat, ovuloin jos ovuloin, joskus. Missään vaiheessa ei ole ollut puhe pistoshoidoista. Folliultria oli esikosta joka kierrossa, saattoi olla jopa kaksi ennen inssiä. Nyt kun tiedetään että lääkkeet toimii, ei kuulemma tartte enää ultria. Mikä on sinällään mielenkiintoista, koska Naikkarilla ei kolmella follilla lähdetä inssiä tekemään lainkaan. Kahdesta kysyvät halutaanki inssi tehtävän. Ja todella nyt viime inssissä ei enää ultrassa näkynyt mitään vaikka ovistesti oli aamulla hymyillyt...kuka siis tietää kuinka monta follia oli, tai oliko lainkaan. Clomit vielä kertyy elimistöön, joten miten follimäärä olisi aina sama?
Wait n see, menkat ei vielä ole alkaneet.

TK, toivottavasti siellä olisi tärpännnyt. Joko oot testaillut?

On tää kyllä piinaavaa, vaikkei vielä mitään varsinaista piinailtavaa mulla olekaan. Ens viikolla pitää yrittää saada jotain muuta ajateltavaa, muuten tuun kyllä hulluksi. :wink

Itellä ovulaatio tapahtuu joka kierrossa ja munikset kypsyy siis ja irtoo hyvin,silti joka kerta ultra ennen inssiä ollu. Sit kun ovistesti näyttäny plussaa niin inssi seuraavalle päivälle. Eivät ole piikitystä ees ehottaneet

Aawa, ollaan reissussa ja päätin et testaan vasta kotona eli mahdollisesti ti aamuna. Lekurin soittoaika on keskiviikkona eli ennen sitä testattava. Teki kyllä eilen tiukkaa kaupoilla kun mietin ostaako testi vai ei, toistaiseksi vielä voitin tämän taiston :D

Varmaan kyllä paras mahdollinen aika olla reissussa, kun saa ajatukset pois näistä ympyröistä. :)

Musta tuntuu, että mä vaan selailen kaikenmaailman palstoja ja lueskelen ihmisten raskausoireista. Ja tietysti huomioin joka ikisen nippaisun, vaikka on vasta dpo 5. Ärsyttävää. Eikä jotenkin ole toiveet kovin korkealla...

Mites Sofiaskin piinailut?

Teki kieltämättä hyvää olla pois normiarjesta hetki. :) huomenna takaisin duuniin ja aamulla testi. Menkat ei siis vieläkään ole täällä, lähinnä veetuttaa ajatus, että kiertoa joutuu vauhdittamaan taas teroilla tai primoilla. Mut ainakin kolaus on kevyempi kun ajattelee jo valmiiksi noin :D
Mä tein tuota samaa esikon aikaan, nyt on jotenkin niin paljon kaikkea muuta ja ajatuksia saa paljon muihin juttuihin, että pyörin oikeastaan vain parilla keskustelupalstalla. :)

Me oltii pääsiäinen reissussa ja kavereiden kanssa niin en oo ehtiny piinailee. Mutta oon aatellu että tulee kyllä pitkät päivät.. Ja kun ekaa kertaa luget käytössä niin mietityttää jos kierto venyy ja turhaa toivoa pitää yllä.
Yritän puuhailla paljon kaikkea muutakin!

Voi harmi TK!

Mulla on huomenna folliultra, siellä tuskin näkyy vielä mitään. Nyt jo turvottaa, mitähän tää on ens viikolla...

Takaisin