Minä ostin käytetyn Aventin käsikäyttöisen rintapumpun, sitä vanhempaa mallia. Ei sillä kyllä irtoa pisaraakaan maitoa. Mies meinasi, että siinä olisi liian heikko imuteho, mutta ei sitä saa mistään säädettyä. Kuitenkin aina imettäessä maitoa tulee toisestakin rinnasta ja suihkussa valuu molemmat rinnat. Maidonkerääjänkin hankin, että jos sitten imetyksen aikana saisi talteen jotain. No, eipä silläkään päivässä kerry kuin 20ml joten aika turha sitäkään on keräillä.
Mitenkähän kannattaisi noiden syöttöjen kanssa tehdä, kun nyt neiti on alkanut pulauttamaan kesken syönnin maidon (tai ainakin osan syömästään) pois? Välillä tulee ihan kaaressa ja nenänkin kautta. Varmaan jos röyhtäyttäisi kesken syönnin, niin mahtuisi maitoa mahaan paremmin, mutta alkaa ihan kauhea parku jos irrottaa tissiltä kesken kaiken. Eilen aloitettiin D-tipat, voiko tuo pulauttelu johtua siitä? Kun aiemmin ei pulauttanut muuten kun jos nosti liian pian syönnin jälkeen pystyasentoon. Nyt pulautukset tulee jo vaakatasossa ollessa.
Ja toinen ongelma, mihin kaipaisin myös vinkkiä on se kuinka neidin saisi yösyöttöjen jälkeen nukkumaan? Päivällä nukahtaa kesken syömisen ja kun vie omaan sänkyynsä niin jatkaa siellä tyytyväisenä uniaan. Yöllä kun syöttää, niin saattaa nukahtaa kesken syönnin, mutta kun laittaa omaan sänkyyn niin ei jatka unia vaan aloittaa kähinän ja ähinän mikä lopulta kääntyy itkuksi. Sylissä sitten taas hiljenee. Toisinaan toimii pään silittely ja nukahtaa siihen, toisinaan auttaa "tassuttelu", mutta nekään ei joka kerta toimi. Rankkaa öisin, kun imetys on ohi vartissa mutta sitten muuten se valvominen voi kestää helposti yli tunnin. Ja kuitenkin vaikka neiti valvoisi sen tunnin tai enempikin silloin yöllä sylissä, niin nukahdettuaan herää kuitenkin muutaman tunnin päästä taas syömään ja itse olen just ja just ehtinyt nukahtaa. Jos neiti valvoo päivällä pidemmän pätkän, niin sitten myös nukkuu sen jälkeen pidemmän pätkän. Jotenkin nuo yöt ei nyt vaan tunnu sujuvan meillä.