Mä voisin vähän avautua tästä imetysasiasta kertomalla, kuinka mulla se on lähtenyt käyntiin. Eli mulla meni vajaa 2vrk, kun maito nousi. Se nousi rytinällä --> joudun päivityäin pumppaamaan ihan älyttömiä määriä maitoa pakkaseen (mikä on siis hyvä, että vauvalle riittää), mutta se tunne, kun tissit on kivikovat, kiristää, sattuu, kihelmöi. Vaatteet on jatkuvasti maidossa, suojista ym. huolimatta.
Vauvan imuote oli alkuun aika pieni, tästä syystä siis molempien nännien päät oli aivan rikki! Jopa veden kosketus nännin päähän sai kyyneleet silmiin. Käytin Lansinohia ja puristin aina maitoa imetyksen jälkeen nännin päähän suojaksi. Mulle tää oli tuttua jo esikoisen ajoista, silloin jouduin kärsimään vielä rintatulehduksen. Nyt ei onneksi sitä tullut! ( ainakaan vielä)
Nyt alkaa nännien päät olemaan kunnossa ja vauvan imuote suurempi (niinkuin puhuvat siitä hampurilaisotteesta :D). Pumppailen edelleen päivittäin, mutta vauva on alkanut syömään tosi isoja annoksia kerralla, joten ei tartte kokonajan olla pumppu kädessä.
Nyt tuntuu, että ruokahalulin alkaa tasottua. Tähän saakka se on ollut kun hevosella, oon syönyt jatkuvasti ja ihan mitä vaan. Maidon tulo alkaa ilmeisesti tasaantua ja hormonit myös. :)
Mä käytin silloin esikoisesta rintakumia n. viikon ajan, mutta nyt en käyttänyt mitään apuvälineitä, pumppua lukuunottamatta.
Ainun liivinsuojat oon todennut parhaimmiksi. 50kpl maksaa 3,99€, S-kaupassa ja ne on ehdottomasti pehmeimmät, eikä nännien päät jää niihin kiinni niin helposti.
Tämmösiä tulee nyt ekana mieleen imetyksestä. Mitenkäs muilla? :)