Imetys

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kviini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mihinköhän tän kysymyksen lykkäis: meillä on noi cuplatonit ja sit neuvolantäti sanoi, et vois olla maitohappobakteerivalmistetta lisäksi. Apteekissa oli sitten sellaista kuin kuplastop, mikä on sama kuin cuplaton + maitohappobakteeri, sit oli viel jotain rela-juttuja. Mikä nyt sitten olis paras combo? Ehkä toi kuplastop, ni menis yksillä tipoilla? Kellään näistä kokemusta?
 
Voi vitsit mikä vappuaatto! Kasista yhteentoista eli perinteinen 3 tuntia suoraa huutoa, johon auttoi hetkellisesti sitteri, pystyasento, heiluva vaunukoppa...äsken nukahti mun reisien päälle vatsalteen...vihdoin. Raukka on kohta itkenyt äänensä käheäksi...
 
Vaikea ilta = helppo yö. Nukkui eka 4 h, söi 10 minsaa (omaan sänkyyn nukkumaan), nukkui toisen pätkän 3 h, söi taas 10min ja omaan sänkyynsä. Sit nukku 2,5h ja sit alettiinkin heräillä.

Aamulla herää n. klo 8-9 välillä, sitten syö paljon ja aloittaa sitten känkkäränkän lopulta, joka loppuu, kun laitan vaunuihin nukkumaan. Jotain toimivaa rutiinia siis löytynyt...tai ehkä se on vaan tapa.
 
Tutunnäköinen tuote. Taidan ostaa noita seuraavaksi, kun noi perus d-vitamiinit loppuu ja nyt noitten kylkeen jotain maitohappobakteeria, esim. sitä kuplastoppia, kuhan noi cuplatonitkin loppuu. :) Ei raaski noita tippoja jättää käyttämättä.
 
Joo ja itse mietin että peppukaan ei paukuta niin kovin kun on noi maitohappobakteerit mukana. Mä hommaan nuo Relatipat kun aika on ja ensin otan ne neuvolasta saadut käyttöön.
 
Täällä ollaan nyt komatta tuntia sohvalla tissi suussa, taas. Nousin äsken hakemaan vettä ja välipalaa itelle kun vauva irrotti otteensa, ja heti hillitön huuto ja pakko saada tissi takas suuhun. Oikee tissiposki tää meidän poika! :) Se kun ei tuttia huoli sit millään vaan pitää äitiä tuttina. Ja nimenomaan noita rintakumeja... syö nätisti välillä ilmankin kumia, mut sit kun haluaa nautiskella rinnalla ni kauhee huuto aina niin kauan kunnes laitan kumin paikoilleen. Vähän raskasta äidille tää tuttina olo, mut eipä tää kauaa oo näin pieni reppana. :Heartred isin syliin rauhottuu ja vaunuihin jos lähdetään ulos, mut eipä isikään kotona aina oo eikä vaunulenkkiä jaksais joka päivä kovin montaa tuntia. Mun pieni lussuttelija :)
 
Niin ja meillä ollu nyt kaks viikkoa Rela dropsit käytössä ja nyt alkaa selkeesti masuvaivat helppaamaan. Ollaan cuplatonia annettu kans mut nyt en enää pariin päivään oo antanu sitä kun näemmä masuvaivat pysyy kurissa ilmankin. Maitohapot tehneet siis ilmeisesti vihdoin tehtävänsä! Oon myös tän viikon välttäny ite ilmavaivoja aiheuttavia ruokia, joten silläkin saattaa olla vaikutusta. Yöt ihanasti vähän helpottaneet kun enää ei huudeta pieruja tuntia ennen joka syöttöä!
 
Maaliskuisista huutelen nousta tipoista, meillä käytössä Rela tipat (maitohappobakteeri, jonka vaikutus tulee n2-3 vkossa) ja D-vitamiinit tietty (niistä tulee maduvaivaa, joten annan pienemmällä annoksella/ välillä pidän välipäiviä) ka sit disflatyl-tipat ( pilkkoo ilmaa, eri vaikuttava aine kuin cuplatonissa). Meillä ei esikolle auttanut nuo cuplatonit, mut disflatylit auttoi ja sit jotkut sanoo, et niillä oli toisinpäin. Kannattaa siis kokeilla molempia muutaman päivän ajan. Disflatyliä annetaan harvemmin, joten mun mielestä siinä mielessä helpompi. Ja noi relat ja pierutipst voi aloitta ennen D-vitamiineja.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla alkoi nousta maito neljäntenä päivänä, siihen asti tyttö sai osastolla lisä maitoa. Sen jälkeen ei oo tarvinnu pulloon koskea. Syö noin neljän tunnin välein ja yöllä on puhelin herättämässä, että herään syöttämään. Neiti kun alkaa vaan tuhista kun tulee nälkä. Itkuja ei tule yöllä eikä oikeestaan päivälläkään. Paino on noussut jo noin kilon. Neiti tulee maanantaina 3 viikkoa. Syönnit kestää noin 15 min yleensä, vällillä päiviä että lisäillään maidon määrää ja vähän tiheämmin syödään.
Luulen että imetys tällä kertaa lähti sujumaan (3-lapsi) parmmin, koska lopetin edellisen imetyksen vasta puoli-vuotta sitten. Poika oli silloin 2v 2kk. Saa nähdä tuleeko tästäkin pitkä imetys. :)
 
Me ollaan toistaseks ainakin pärjätty vaan mun omalla maidolla. Tyttö on kyllä tosi ahkera syömään ja kuulemma maitoa tulee hyvin. Eilen illalla tyttö jakso syödä 2 kertaa tunnin yhtämittaan! Tänään tuntuu jo että nännit joutuu koville, mutta eiköhän tästä selvitä :)
 
Nännit joutu mullakin silloin sairaala-ajan koville eli sen 3-4 päivää, mut sen jälkeen en oo mitää rasvoja joutunut laittamaan. Nyt ei oo mitään.

Tytöllä on toi syöminen vähän hakusessa, hotkii minkä kerkeää tissistä. Alkaa koko imetys kyrsiä, kun joka kerta syötön jälkeen tyttö alkaa itkeä ja raivota. Et ei paljo hohtoa oo koko touhussa. Kaikkia erilaisia syöttöasentoja oon kokeillut, pumpannut ennen syöttöä, syöttänyt samasta peräkkäin...yöllä taas suuttui tissille ja huus kaks tuntia, sit suostu pullosta syömään ja lopulta nukahti puol kuudelta...Et onko siinäkään mitään järkeä, et kumpikin on ihan väsyneitä koko imetykseen kohta -siis minä ja tyttö. Eilen taas suihkus tissistä maidot suoraan tyttöä silmään, kun lopetti syömisen.
 
Googlaa suihkutissit. Mulla oli vähän samaa ongelmaa. Nyt vaihtelevasti.. Välillä maitoa tulee sopivasti ja välillä liikaa.
 
Meillä on täällä samaa ongelmaa... Luulen, että meillä syy saattaa olla se, että tyttö on saanut nyt enemmän syödä pullosta joko pumpattua tai korviketta ja saa siitä helpommin syötyä ja tissi ei sitten enää kiinnosta. Oon tehnyt nyt niin, että alkuun yritän tissiä ja sitten otetaan pullo jos menee ihan hulluksi homma. Tänä aamuna pumppasin taas reilut 100 ml niin saa isänsä sitten tänään syöttää ainakin kertaalleen tytön.
 
Joo, tota maitoa tulee aina pumppaamalla hupsheijaa toi 100ml. Mies sitä sit tarjoaa iltaisin/öisin, menee ihan jääkaappikylmänäkin tytölle (jos yöaikaan ei paljo napostele pitkään veden alla lämmitellä, kun yks huutaa naama punasena...)

Tässä on vissiin nyt sellanen kierre, et ilmaa menee masuun ton suihkun takia ja sit vääntää vatsaa ja sitä huudetaan ja nälkäkin jää...Ja vielä varmaan d-tipatkin ärsyttää...

Nyt koitan syöttää koko päivän pelkkää oikeeta ja pumpata vasenta. Mut kyl voin sanoa, et on kaukana autuas onni tästä imetyksestä. Googlailtu on ja paljon kokeillaan. Auttas, jos tietäs, et jossain välissä helpottaa ja suihku tasaantuu. Mies löys sellasenkin, et vauvakin voi kyllästyä koko imetykseen, jos se on aina vaikeeta...Ja äitikin voi!!
 
Musta tuntuu, että yritän nyt vaan pumppailla ja syötän mieluummin pullosta, ainakin illat kun ite on väsynyt. Turhaan tekee itteään ja vauvaa kiukkuseksi, kun voi mennä helpommallakin. Minusta ainakin näyttää siltä, että meidän tyttö on jo aivan kyllästynyt tuohon imetys-touhuun!
 
Me päästiin tänään sairaalasta kotiin ja mä hermoilen täällä imetyksen kanssa. Koko sairaalaolo ajan ei tarvittu lisämaitoa,mentiin pelkällä rinnalla, loppupäivät oli kituttelemista ja hammasta sai purra kun nännit alkoi olemaan niin kovilla ja rikki :/ pikkuisen imuote on välillä aika väärä vaikka kuinka korjaillaan. Maito on alkanut nousemaan hyvinkin jo onneksi. Mietin että pitäisköhän kokeilla ottaa nuo rintakumit käyttöön ees hetkeksi että nännit sais rauhottua ja parantua hetkisen? niin kipeät meinaan että meinaa itku tulla jo ajautksestakin että pitäis paljaana imettää.
 
Musta tuntuu että oon vauvalle sekä tutti että tissi. Koko ajan pitäis olla tissi suussa vaikka ei oo ees nälkä. On vaan ilmeisesti kivaa imeskellä sitä kipeetä nänniä vielä kipeemmäks!
 
Takaisin
Top