Imetys

Neuvolan mukaan vauvan pitäisi oppia aika nopeasti, että tissiä ei purra. Meillä puree hampaattomilla ikenillään joskus. Pelästyy kun aidosti kiljaisen.

Mä sain neuvolakäynniltä paljon suitsutuksia (uusi terveydenhoitaja meille), että oon imettänyt tähän saakka vaikka aluksi maito ei noussut kun vasta 6-7 päivänä synnytyksestä ja mentiin korvikkeella alku. Oli kiva saada kehuja kun välillä osa vanhemmista ihmisistä jopa ihmettelee kun vielä imetän. Jippii :)
 
Oppi kyllä jo parin purasun jälkeen että ei ole ok purra mutta varo säikyttämästä vauvaa jos sattuu haukkaamaan. Herkät vauvat voi mennä rintalakkoon.
 
Jep, kiljahdus vaan tulee automaattisesti ja mitä mun suusta mahtais päästäkää jos ois ne hampaat. Mutta nyt kun tietää, että saattaa tulla puraisua, yritän varautua siihenkin :)
 
Meillä purraan kaikkea, äitin sormia ja varpaita ja leukaa, mut ihme kyllä tissiä ei oo vieläkään purtu kertaakaan! On semmonen tissipoika meidän kaveri et ilmeisesti kunnioittaa maidonlähdettään ja jättää sen hampailta rauhaan :) Pulloa kyllä pureksii ja nokkamukia, silloin kun niistä juo.
 
Takaisin
Top