Noniin. Eilinen ilta olikin sitten kokonaisuudessaan isin hallussa. eli tyttö söi pullosta pumpattua maitoa n. 100ml (sitä oli pumpattu 130ml). Sitten oli tyytyväisenä isin sylissä hetken aikaa ja katteli ympärilleen. Tuli myös mun syliin lopulta ja alkoi yllättäen itkeä...(just joo!). Sitten isi sanoi, että "noniin, tyttö onkin väsynyt ja menee nukkumaan". Vähän epäilin, kun oli kiukku yltymässä, että mitenhän rauhottuu nukkumaan.
Isi vei tytön sänkyynsä, laittoin mobilen päälle, pienen valon päälle (tutkailee pehmusteen pupu-kuvia) ja oven kiinni. 15 minuuttia tyttö huusi kuin kuolemassa oleva, sitten rauhottui ja nukahti sänkyynsä. Ite olin jo 2 minuutin jälkeen luovuttamassa ja menossa lohduttamaan, mutta mies sanoi, että se vaan yllyttää huutamaan. Yö meni kahella 10-15 minuutin syötöllä (klo 5 puklut sänkyyn + täysi vaippa = myös pissat sängyssä-projekti...), n. klo 7.30 heräsi, sitten alkoi 8.30 mulle huutaa, vaikka oli syötetty, vaipat vaihdettu ym. Laitoin sänkyynsä, niin 8 min ja oli hiljaista ja nukkui.
VAIKEAA oli ja on. Koska sydän särkyy siitä huudosta, mutta huomattavasti helpompaa kuin ilman tulosta yli tunti kantaa ja hytkyttää...Mietin kaikki läpi, että nyt tyttö kasvaa sellaiseksi, ettei tunne isona empatiaa ym...eikai tästä mitään haittaakaan ole. Pitäishän mun se kyllä tietää alan ammattilaisena.
Eihän 2-viikkoisella mitään rytmiä ole, mutta sen jos jonkin tiedän, että rutiinit luo lapsille turvaa ja auttaa rauhoittumaan. Joten päätettiin, että kokeillaan "iltarutiinia". Illalla (joskus kylpy) iltapesulle, yöpuku päälle, pullosta iltamaidot ja sänkyyn halittelujen jälkeen. Jos se vähän auttaisi...
Halusin siis jakaa tämän "huudatus"-taktiikan, vaikka se niin julmalta kuulostaakin, mutta jos joku muukin on kantanut huutavaa vauvaa 1-2h illassa ilman tulosta, niin kokeilkaa!