Minä imetin sairaalassa aluks vallan makuultaan, kun muita asentoja mulle ei ees näytetty eikä tullut itelle mieleen kysyä. Ei noi imetystouhut olleet itelle tuttuja sit ollenkaan, tein vaan mitä käskettiin. Sitten joku kätilöistä törkkäskin vauvan mun tissiin kiinni kun istuin, ja hokasin että voihan sitä muutenkin imettää kun makuultaan! Sitte imetinkin vallan istuen, ja kokeilin sairaalassa kaikki mahdolliset tyylit, kainaloimetykset ja muut. Kotona yritin väkisin opetella öisin taas imettämään makuultaan, mutta ei siitä mitään tullut kun oli rintakumit sillon käytössä ja ne ei pysyneet paikallaan ja poika suuttui jatkuvasti, veti maitoa henkeen ja kakoili. Maitoa tuli nenästäkin pojalta kun niin suihkui pinkeistä tisseistä sinne nieluun. Sitte luovuin siitä ja oon imettäny istuen sylissä siitä lähtien. Ja nyt kun toi korvatulehdus iski muutama viikko sitten ni podin syyllisyyttä siitä makuullaanimetyksestä, että jos maitoa on päässy korviin ja edesauttanu tulehduksen syntyä. Korvalääkärikin sanoi ettei koskaan sais makuultaan imettää just siitä syystä että se lisää korvatulehdusriskiä. Aina pitäis olla vauva kuulemma hieman pystyssä, että maito valuu alas. Ja sama puklailun kanssa, että pitäis heti nostaa vauva pystyyn jos puklaa, ettei puklua jää korviin. Kiinnitän nyt aina huomiota siihen että kun istuen syötän ni poika on hieman pystyasennossa. Joskus täytyy kyllä nousta ylös kesken syötön ja vauva roikkuu yhden käden varassa, ja oon pari kertaa juossu vessanpöntöllekin poika tississä kiinni :)