Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös mennään täysimetyksellä, pieniä maisteluannoksia tyttö saa muiskutella kerran päivässä. Mä myös tykkään imettämisestä, helppoa ja ihanaa läheisyyttä vaavin kanssa :) mulla vaan on ongelmana että imetys toimii turhankin hyvänä laihdutuskeinona....haluaisin imettää n.vuoteen asti mutta nyt jo paino rupeaa putoamaan alle 50 kilon, joten katsotaan miten käy!

Toivottavasti se lakkoilu on ohimenevää. :)

Äsken aattelin, et ukkeli haluaa tissiä, kun kitisi ja vinku. Ei siis itkenyt, vaan narisi, kitisi ja oli "hankala". Otti tissistä pari huikkaa, mäiskäs mua turpaan pienellä nyrkillään ja pieras. Nostin äijän syliin, johon rauhoittui ja täräytti oitis mahtavan paskan. Ihan säikähdin.. sitten ukkeli huokasi, pinnisti vähän ja turautti lisää tavaraa.. siinä vaiheessa jännitti, et mahtaako vaippa kestää. Onneksi kesti.. tällaisissa tapauksissa oon niin onnellinen, että voin tuikata tissin suuhun ja tyyppi ottaa siitä huikat, rauhoittuu ja homma raukee.. tällä kertaa se oli se kakka, joka kitisytti. Nyt tyytyäinen napero hilluu leikkimatolla... Alkais oleen kohta rauhoittumisen aika, mut ei mua haittaa, jos menee tonne kymmeneen ennenkuin iltatissiltä mennään sitten yöpuulle. :) Vähän ehkä aiheen ohi, mut oli niin loistovönkky. :D

Voi orvokki81! Mulla se imetys kans laihdutti mut ny joulukuun on oltu samassa painossa.. mut jospa lähtis taas putoomaan, kun palaan takas normaaliin syömisrytmiin ja terveellisempiin ruokiin. :)

Meillä myös mennään täysimetyksellä, mutta ei ole tosiaan ollut laihdutuskeino vaan päinvastoin. Imetyksen onnistumiseksi (näin ainakin selitän miehelle ja itselleni ;) ) mussutan kuin syöttöporsas, ettei paino tippuisi, ja painoa onkin enemmän kuin synnytyssairaalassa - ja enemmän kuin viimeisen raskauskolmanneksen alkaessa, jolloin jouduin lihotuskuurille! Taisi se kesän kermajäätelökuuri jäädä tavaksi :)

No, olen vain tyytyväinen niin kauan kuin maitoa tulee, mutta tänne 4 kuukauteen päästäkseni olen tosiaan saanut tehdä töitä ja välillä lipittää alkotonta olutta oikein urakalla.

Se tässä imettämisessä on huono puoli kun ei tiedä yhtään paljonko maitoa vauva saa.
Kun olen nyt noita kiinteitäkin antanut ja imetyskerrat on luonnolliesti hieman harventunut niin soitin neuvolaan kysyäkseni, että kuinka paljon vauvan tulisi maitoakin saada. Tätsy sieltä vastasi, ettän .700ml olisi hyvä saada maitoa kiinteiden päälle kun kerroin millaisia määriä vauva syö.

Jotenkin sitä nyt itse vaan kiinnittää tuohon imettämisen määrään huomiota enemmän kun siihen on tottunut niin tuntuu jotenkin oudolta kun ei vauva haluakaan tunnin-kahden välein tissiä.

Tänään koisasi päikkäreitä puol 8 asti, alkoi itkustamaan ruokaa, imetin ja sitten olikin kylvyn aika.
Yritin antaa iltapuuroa, ei kelvannut. Annoin tissiä niin sitä hetki imettiin mutta alettiin itkustaan. Annoin myös toista niin sama kuvio. Nukahti sitten tuttia imien hetkessä.

Pelottaa vaan, että mitä käy, jos maidon tulo vähenee itseltä niin paljon, että vauva ei saa siitä syödäkseen enää, eikä kelpaa tosiaan korvikkeetkaan niin mitäs sitten.

Helli, sama jutu itselläni. Huomaa heti maidon tulossa jos ei syö kunnolla.
En tiedä tuliko vähän huonoon kohtaan keksiä tämä herkuton kuu... No pitää ostaa vaan raejuustoo ja rahkaa enemmän kaappiin ja mussuttaa niitä joka välissä. Ne ainakin mulla toimii :) Ja alkoholi... se ihme aine. Se laittaa samantien maidon nousuun :wink

Meillä syödään 2-3 ateriaa päivässä. Olisin halunnut täysimettää sinne 5-6 kk, mutta tuo maidontulon hankaluus vei voimat. Samoin kuin Helli olen saanut tehdä urakalla töitä maidontulon eteen, vaikka paino ei olekaan pudonnut. Imetän niin kauan kuin maitoa tulee.

Täällä kans täysimetys mutta oon alkanut maistattaa teelusikan verran porkkanaa. Poika nyt 4 kk. Painoo sais olla enemmänkin neuvolan mukaan mutta kannustivat kyllä jatkamaan pelkällä maidolla. Maistatukset kuitenkin aloitin sillä tuossa kun oli jo toiset menkat niin maidon tuotanto vähenee tooosi paljon... Yöt meillä nukuttu 6 viikkoisesta 8-9 h ilman heräämistä syömään mutta nyt kun maitoa niukemmin niin saatetaan heräillä syömään 2-3 krt. Yössä. Sitten kun taas tilailtu pari yötä niin seuraa pari hyvää/pitkää yö

Meillä mennää vielä ihan imetyksen voimin. Mutta mun painoo se ei kyllä oo vaikuttanu milläänlailla, harmi :wink

Meillä kans täysimetyksellä mennään. Poika ei oo saanu elämänsä aikana edes tippaa korviketta eikä olla vielä alotettu maistelemaan kiinteitäkään :) Meilläkin tosi iso poika. Varmaan kanssa aika samoissa mitoissa mennään Sinbbun pojan kanssa :)

Meilläkin äidinmaidon voimin mennään eteenpäin.Ei olla vielä alettu maisteluita, mutta piakkoin. Omaan syömiseen on kyllä pitänyt kiinnittää huomiota että syö tarpeeksi, pistelin jouluna suklaata surutta hyvällä omallatunnolla :)

Meilläkin poika hyvin on kasvanut pelkällä maidolla. Näyttää niin pitkältäkin, että varmaan lähemmäs 70 cm pitkä ja jotain 8-9 kg väliltä paino. Itellä paino on tyssännyt 70 kg eli noin +5 kg aikaan ennen raskautta. Syön aika paljon herkkuja eli ihan hyvä jos pysyttelis nyt ees tuossa. Maitoa ainakin tulee hyvin, kun itseltänikään ei ruokailut unohdu. 5 kg pääsee eroon myöhemminkin.

Meillä vauva on ruvennut yöllä syömään välillä tosi oudosti tissiä. Se kääntyy mahalleen minun vieressä ja siitä rupee syömään. Lakkoilu liittyy meidän vauvalla usein unta vastaan taisteluun. Se tietää, että uni tulee, kun syö, niin syö sitten vasta puoliunessa.

Meillä taas suositeltiin antamaan jo reilusti niitä soseita. Tyttö oli 7,3 kg ja 69 cm. Eli vähän on toi paino jäänyt jälkeen pituuden kehityksestä...nyt en sit tiedä, paljonko niitä kiinteitä voi antaa, ettei imetys jää liian vähälle. Selvästi vähemmän tytölle maistuu nykyään maito, kun saa myös kiinteitä.

Mul ei kyl vaikuttanu menkat maidontuloon mitenkään. Kai seki on sit ihmisestä kii ? Meillä syödään kiinteitä 2-3 kertaa päivässä ja siihen maidot päälle. Saa syödä niin paljo, ku maha vetää ( eli ei paljon) :D

Mua ärsyttää, ku on pitäny jättää maitotuotteet iteltä minimiin. Ei sitä viitti tieten tahtoen toiselle mahanpuruja aiheuttaa.

Aikomus oli vuoden ikään imettää. Ny ainaki maitoa tulee tarpeeks, mut voihan se muuttua matkan varrella. Ei oo pieni enää niin pieni :/

Sama tilanne Eloveena. Kerro kun keksit ratkaisun :) Mietin tuota samaa joka päivä... maitoa kuulemma pitäisi antaa n. 700ml kuitenkin kiinteiden lisäksi.

Mä ajattelin kysyä neuvolasta vielä neuvoa..mutta me annetaan vaan 2 krt päivässä soseita ja sekoitetaan niihinkin maitoa. Muuten tyttö syö vaan tissiä, joten täytyy kai vaan uskoa että saa riittävästi. Ja sit ei heti kiinteiden päälle tarjota maitoa, vaan vasta hetken kuluttua ja riittävän useesti...

Oon huomannut että jos liian heti tarjoaa tissiä soseiden jälkeen niin ei kelpaa ja heti tulee itkut aikaiseks. Eli hetki touhuillaan syömisien jälkeen ja sit kun tarjoaa rintaa niin sitten maistuu :)

Olimme eilen perheen kanssa pikkuristeilyllä, illalla sekä aamulla syötiin laivan buffetissa eli siis hyvin ja monipuolisesti ja arvatkaas mitä ? Tissit olivat tänään täynnä maitoa. Pitäis kotonakin tehdä monipuolisesti kaikenlaista pöperöä niin kyllä olisi vaikutusta. Saman huomasin, kun oli äidin pöperöiden ääressä ja tuli syötyä normaalia enemmän ja säännöllisesti, tuolloin myös tyttö sai enemmän makkaroita jalkoihinsa.

Takaisin