Imetys

Onko muita jotka vielä imettää ? Olen nykyisin imettänyt 3 kertaa päivässä. Nyt aion jättää aamuimetyksen pois, seuraavaksi jätän päiväimetyksen ja jonkin aikaa imetän vain iltaisin. Neiti vaikuttaa tyytyväiseltä ilmankin.
 
Meillä loppu abaut 1,5vk sitten. Mä pitkää imetin vain aamuisin ja iltaisin, aamu jätetti pois ja noustiin puuron keittoon. Jonnin aikaa imetin iltaisin nukkumaa mentäessä, mutta sitte jätkä alkoi nkahtalee vain tutti suussa joten ajattelin etten mä viitti tuttia repiä suusta ja työntää tissiä väkisin :) meillä siis imetys loppui lapsentahtisesti, ei tarvinnut mitenkään vieroittaa...
 
Itseä vähän jännittää tuo iltaimetysten lopettaminen kun olen aina imettänyt tytön ennen nukahtamista makuuhuoneessa. Voi olla että sen lopettaminen on isompi juttu itselle kuin tytölle :)
 
Minä imetän. Poika saa rintamaitoa iltapäivällä ja sit vielä illalla. Kattelen viel hetken, josko imetys hiipuisi itsestään pois, mut en vielä varsinaisesti lopettele. Poika osaa kyl pyytääkin nimittäin.
 
Täällä on nyt kahtena päivänä imetetty enää kerran. Oon saanu pojan iltaunille ilman rintaa... juo pullosta maitoa ja sit jään viereen silitteleen yms ja poika nukahtaa sit siinä jossain vaiheessa. Et kai se mun tavoite lopetella imetys jouluun mennessä tulee toteutumaan. Pikkuhiljaa vaan.. :)
 
Täälläkin mennään enää iltaimetyksellä. Kovasti mielessä pyörii lopettaminen, mutta en ole tehnyt vielä päätöstä. Kuulostaa Sinbbu kivalta, jos teillä menee noin kivasti.
 
Nii tosiaan... imetyshän sit loppui tuossa pari viikkoa sittenköhän se oli. Kokeilin laittaa pojan päiksyille ilman tissiä ja sehän meni ihan kivuttomasti. Sit kokeilin seuraavanakin päivänä ja taas sujui yhtä mutkattomasti.. siitä se sit loppui. Pari kertaa poika tuli pyytämään tissiä ja sit imetin hänet mut nyt ei oo enää yli viikkoon imetetty. Eli poitsu lopetti siinä 14.5kk ikäisenä ja ihan ilman huutoja ja kaikki sujui hyvin. Kyl se muistaa vielä sen tissimaidon, sillä välillä tulee hamuamaan mut huomion saa käännettyä kyllä muualle helpolla. Eli niin se imetys sitten loppui ja minun nähdäkseni lapsen tahdissa sillä se sujui ilman ongelmia niin poika taisi olla ihan valmis jo luopumaan tissistä. Mulla on vieläkin haikea mieli ja rinnat tihkuu välillä maitoa, mutta ei pakkaudu enää et alkaa tasoittumaan. Välillä on ihan ku ois suuren rikoksen tehny, ku lopetti imetyksen mut on tää kyl ihan vapauttavaa, kun lapsen voi laskea sänkyynsä nukkumaan ja silittelee siinä hetken pientä ja sit se nukahtaa.. ei tartte tissitellä ties kuinka kauan tyyppiä uneen.

Jotkut asiantuntijat sanovat, että lasta ei saisi opettaa tissiltä nukahtamaan... eipä tuo meillä oo mitään ongelmia aiheuttanu ja tissistä vieroittaminenkin kävi helposti.
 
Teillä on Sinbbu mennyt hienosti lopettaminen.

Niinhän niitä neuvoja on monenlaisia, en tiedä montaakaan, jotka olisi kaiken tehnyt oppikirjan mukaan. Enpä ole itsekään tehnyt ainakaan tässä asiassa :)

Meillä neiti ei ole enää tissille nukahtanut, imetys on lähinnä rentouttanut että on jäänyt rauhassa sänkyyn. Nyt kun on vain iltaimetykset, neiti olisi siinä rinnalla vaikka kuinka kauan.

Itse kerran olin lähellä lopettaa imetys, mutta en vain voinut, oli niin haikeaa ajatella että nytkö on se viimeinen kerta.
 
Paras vaan kun teet just silleen ku susta parhaalta tuntuu.. ehkä se teidän tyttö kohta kieltäytyy iha itse tai sit kokeilet, josko malttais olla ilman sitä iltatissiäkään.. mut jos se on heti selkeesti rankkaa nii jatkat sit vaan.. et jos ei oo kiire lopettaa vielä, nii mitä tuota sitten. :)
 
Meillä nukahdettiin kanssa pienenä aina tissille. Imetyksen loppuessä en kuitenkaan kokenut sen olevan ongelma ja sehän tapahtui jo 6 kk kohdalla.
 
Nyt on täälläkin oltu imettämättä 5ttä iltaa. Annan itselleni harkinta-aikaa vielä, mutta varmaan jää tässä samalla pois kun iltaisin totutellaan. Tyttö alussa hieman repi paitaa sylissä, mutta jäi sekin pois, olen antanut vettä, jos on tahtonut.Aika hyvin tyttö on tuntunut sopeutuvan.
 
Muokattu viimeksi:
Meidän lapsi se vaan nukahtaa niin mielellään äitinsä tissille.... Ollaan aina välillä päästy tavasta eroon, mutta sitten jostain ilmestyy flunssa ja pienen ihmisen rintahinku kasvaa valtaisaksi.
 
Mä olin jo kesällä pitänyt takarajana imettämiselle joulua. Nyt perjantaina sitten lopetin, niin kuin olin etukäteen suunnitellut. Pojalla alkoi silloin perjantaina sattumalta myös korvatulehdus ja homma uhkasi mennä pilalle. Mut niin se lopettaminen siitä yllättävän helposti kävi, kun pidin vaan pääni :)
 
Takaisin
Top