Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh, viime yönä herättiin sitten 5 kertaa imettämään. Jo kolmas yö putkeen kun heräilty parin tunnin välein syömään. Myös päivät menee samaa rataa ja alkaa tissit olla aika tyhjät. Pitkäänhän meillä on aika tiheesti jo syöty, joten en usko olevan pelkkä vaihe enää. Pitänee rueta kattoo, jos lisäis vähän kiinteitä.

Hei olen huomannut ihan saman. Maitoa ei aiemmilla vauvoilla ollut ikinä sillai, että tissit olisivat olleet täynnä ja ei se painokaan tuntunut kunnolla sillä maidolla nousevan.
Nyt kun syön säännöllisesti ja liikun enempi ja vielä paino samalla tippuu, niin silti tissit ovat todella usein pinkeät pallot, jotka vaativat tyhjennystä.
Menin siis aiemmin siihen väärään uskoon, että pitää tankata ylimääräistä energiaa, jotta maito riittäisi. Se pätee niille, jotka ovat normaalipainoisia tai laihoja eli tälläinen, jolla on muutenkin ylimääräistä ei saisi kuullakaan tuota neuvoa, jos ei ole kukaan opastamassa vieressä miten sitä tulisi noudattaa.
Kaksi kertaa väärällä tavalla ja komannella oikealla. Lopputulos: Ihanat lapset ja suurta elämän muuutosta tekevä äiti :dance018

Mulla on hillevi sama. Heräilyä ja heräilyä.. Jätin eilen antamatta iltasoseen ja se sitten kostautui..:smiley-angry017 :sleep011

Pitää itekin vissiin ottaa joku iltasose tai velli nyt oikeesti kokeiluun. Pelottaa, jos tää menee entistä mahdottomammaks.

Meillä jäbikkä syö iha hirmu määriä,ei enää rinta riittäny päivällä,joten ihan suosiolla aloin antaa korviketta.
Täl hetkel syö rintaa enää öisin.. Harmittaa vähän,mutta olin kyl jo tiedostanut sen,ettei tää imetys varmasti onnistu yhtä hyvin ku esikon aikaa. :happy118 Annetaan siis se mitä pystyy,vielä :)
Aamupäivällä menee nyt kaks jääkuutiopalaa porkkanaa+maitoa 180ml,nukkuu n.10-13,syö maitoa n.200ml,sitten valvoo sen 2-2,5h ja syö taas sen n.180-200ml,ottaa tunnin tirsat ja sit valvoo n.2h ja syö n.180ml,sen jälkee ottaa n. 30min unet ja sit syödään riisivelli+maitosekoitus 240ml. Yöllä herää 2-3 välillä syömään rinnasta ja sit jatkaa unia n.6 ja taas syö rinnasta. Sit herätään siin 8-9 välillä höpöttelemään :)

Meni osittai ehkä ohi aiheen,sori :p

Sinbbu meilläki mennää periaattees täysimetyksellä. Tomme kiinteisii just kirjotinki et alotettii 1.1. bataatilla maistelu, ja on kerran päiväs saanu maistella muutaman vauvanlusikallisen sitä. Paitsi eilenä, ku en muistanu sosetta sulattaa.

Oon ensin imettäny, ja sit antanu sosetta päälle. Ja tos 3.päivä annoinki niin, et parin soselusikallisen jälkeen ruiskautin maitoa tissist lusikkaa, ja annoin Tyynen huuhdella sillä suunsa :) Pulloa ei olla annettu ja yritän mahdollisimman pitkää mennäkin niin ettei sitä sais, tai sit jos niin vois vaik vettä antaa välis pullosta. Toivon et voisin kiinteiden rinnal imettää siihen asti et voi oikeeta maitoa ruveta antamaa. Tulis niin paljo halvemmaks ku korvikkeiden kans pelaaminen, mut aika näyttää mitä tapahtuu.

Kyllä toi rintamaito ja soseet toimivat Bettie mun kahden lapsen kohdalla ihan hyvin kunnes lopetettiin koko imetys 10kk iässä. Toivottavasti tämän kolmannen kanssa käy samoin, koska pelkään kans tota rahan kulutusta. Siksihän me kestoilemmekin, kun vaipat ovat niin kalliita sama siis korvikkeen suhteen, jos ei pakko ole, niin ilman :happy119

Täällä mennään ihan täysimetyksellä, parin viikon päästä on 5kk: neuvola, niin josko sit sen jälkeen aloitellaan maistelut. Kyllä meillä herätään yöllä 2-3h välein syömään, mutta muuten on niin tyytyväinen vauva, että en ala vielä maistattaan kiinteitä. Täytyy vähän neuvolantädin kans jutella. Korviketta vauva saa joskus ja jouluna. Viime viikolla sai vajaa 2prk kun oltiin miehen kans leffas ja syömäs <3 oon sen varran antanu itelle armoa. Mut syön ite todella huonosti! Saatan syödä max. yhden lämpimän aterian päivässä (lautasmallista ei tietoakaan) ja sit herkkui... Paino ei oo noussu, mut luulen et se vaikuttaa maidon laatuun. Katotaan, nyt alotan remontin ruokavaliossa. Jos vauva nukkuu pidempiä jaksoja ni olisin yyberiloinen!

Meillä on se teatteri miehen kanssa 25.päivä ja hiukan pelottaa vauvan suhteen.
Siis hoidossa pitäisi olla n.6 tuntia ja nyt syödään jo kiinteitä, mut silti käy usein ajatus mielessä, että mitä jos sitä maitoa olisi pakko saada juuri tuona aikana..
Toivon mukaan poika nukkuu 3tuntia ja heräilee pari tuntia ja pärjää soseilla siihen asti, kun tullaan pois viihteeltä :signs003
Onhan hän jo silloin melkein 5kk...

Ainukka Meillä aikalailailla samoissa mennää. Tosin korviketta ei oo saanu, ku ei huoli koko himpskutin pulloa. Tän aattelin ratkaista niin, että ku alotellaa kiinteet siinä 6kk tietämillä, ehkä jo hieman aikaisemmin ni alan nokkiksesta antaa hörpyn vettä kiinteiden päälle..

Mites muuten ne jotka saa kiinteitä ni missä te niitä syötätte? Eikait kuiteskaa viel tuolissa istu?
Esikoinen kyllä istui jo ihan tukevasti silloin 6kk ku alko saamaa kiinteitä, että kait tää tyyppiki sitte saa ruokansa tuolissa istuen..

Kun tyttö oli syntynyt ja imetys lähti käyntiin oli etsittävä itselleen oikeat määrät syödä ja juoda. Niinkuin Mirabella kirjoittikin niin lisäenergiaan on tarvinnut kiinnittää huomiota. Ruokavalioon on pitänyt lisätä uudelleen mm. makaronit,riisit ja perunat, ilman niitä ei nyt pärjää. Nyt kun mies menee taas töihin loman jälkeen täytyy alkaa tekemään ruoka-annoksia pakkaseen.

Mielenkiintoinen juttu oli että aloin juoda litratolkulla maitoa imetyksen alussa parin kuukauden ajan. Erikoista siksi, että maidon juontini on ollut luokkaa silloin tällöin lasillinen maitoa ja viimeksi teininä olen litratolkulla sitä vetänyt. Saihan siitä maidostakin hyvää lisäpotkua päivään :) Onko muilla ollut vastaavia ?

meillä tyttö on sitterissä(ylläri) ruokailun ajan,vähän selkänojaa nostettuna ettei nyt ihan makaa siellä.

Meillä kanssa syötetään sitterissä. Ite en ole kiinnittänyt minkäänlaista huomiota syömisiini vaikka täysimetyksellä mennäänkin ja silti maito ei ole kertaakaan loppunut. Syön tosi paljon herkkuja.. Tossakin joulun jälkeen meni "vahingossa" lahjaksi saadut 3 rasiallista fazerin sinisiä konvehtirasioita :oops: ja kun kävin ihan mielenkiinnosta pitkään aikaan vaaálla niin oli lähtenyt taas 2 kiloa painoa O.o Ei voi ymmärtää! Toisaalta korvaan kyllä monta päivän ateriaa aina karkilla yms. herkuilla mut luulis nyt silti et vaikka söis pelkkiä herkkuja niin ei sillä ainakaan kokoaikaa laihtuis niinkun mulle on nyt käymässä. :o

Jos ny ei tipu paino terveellisellä ruoalla ja tasaisella syömisellä, niin sit testaan Jozzuuhn dieettiä. :D Kuulostaakin paljon helpommalta toteuttaa kuin mun.. tänään lounaaksi porkkanakeittoa ja raejuustoa.. :D Vaan eipä noi kasvissosekeitot oo mulle kidutusta. Tykkään ihan hirveästi rehuista ja kasviksista.

Mulla on sama dieetti päällä kun jozzuuh:lla :)

Mä ostin tripp trappiin sellaisen vauvan kaukalon. Se on ollut nyt tosi paljon käytössä ja siitä on helppo syöttää. On kyllä aika pieni, joten saa nähdä meneekö siihen asti että tyttö rupeaa itse istuskelemaan.

No onhan siinäkin ohjelmassa mikä ihme "dieetit vaihtoon" monta kertaa sellanen joku 40kg tyyppi joka vetelee vaan pelkkää karkkia ja sillon tällön syö kunnon ruokaa ihan pienen annoksen ja tosiaan on ihan rimpula vaikka syö vaan namia enimmäkseen. Ainut huono puoli vaan tommosessa ruokavaliossa on se kun ei saa kaikkia tarpeellisisa vitamiineja ja hivennäisaineita mitä tarvis varsinkin kun imettää.

Mun tulee syötyä ruokaa aika terveellisesti ja säännöllisesti, mutta herkkuja tulee kyllä syötyä päivittäin! Vaikka mun kropassa ei herkuttelu näy, niin hampaitten takia pitäis vähentää...mutta selvisin melkein 3-kymppiseksi ilman reikiä :)

Mä koitan ensin täysin herkutonta, että saan ton normaalin ruokailurytmin enkä korvais aterioita herkuilla. Sit vois ottaa jonkun herkkupäivän/vähentää huomattavasti niitten mässäilyä. Mut joku pieni juttu (esim. keksi kahveen kanssa) vois olla päivittäinenkin :happy112...

Takaisin